Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Ayasha schreef:[
Het is geen betonblok maar het is wel ongewenst, 20 weken is lang als je er ongewenst mee moet rondlopen.
Chiqa schreef:Echwel schreef:Waarom (oals ik eerder schreef zeker met 20weken ben je op de helft) niet de ballen hebben uit te dragen en het kind aan een liefdevolle omgeving afstaan waar het echt gewenst is.....
Hier is al meerdere malen antwoord op gegeven, mss even het topic doorlezen. NIet iedereen zit op die ellende te wachten, vandaar de keus weg die handel. En ben blij dat dit tegenwoordig gewoon legaal kan en het vergoed wordt.
SamSter schreef:
Naja vandaar eigelijk me eerdere vraag ook, Kan je een test doen in je stopweek als je doorslikt..
Adil18 schreef:Misschien wel...Maar wat doe je met de "ongelukjes"? De mensen die zeggen: "Maar ik heb echt heel regelmatig de pil genomen". Hoe ga je vaststellen dat ze dat wel of niet gedaan hebben...En waar trek je de grens?
Adil18 schreef:Waarom? Ook met 16 weken is het kind nog niet levensvatbaar? Ik denk dat het mogelijk is door allerlei omstandigheden dat je er pas later achterkomt....
Ik zou zelf helemaal gek worden als je bijv. tot de 12e week abortus zou mogen doen en ik er iets later achterkom...Ik denk dat je dan hele vreselijke verhalen gaat lezen over mensen die dan op andere manieren er voor gaan zorgen dat ze het kind verliezen....
Jeetje, hoeveel mensen zou je psychisch helemaal kapot maken....
Delphi schreef:Voor mij mag de grens voor abortus echt drastisch omlaag tot 12 weken. Ik vind dat zeker na de 12 weken het kindje te ver is ontwikkeld om het weg te laten halen. Daarbij heb ik ook vragen bij de manier waarop het gebeurt. Tot 12 weken kun je op websites van abortusklinieken duidelijk lezen wat er precies gebeurt. Maar na de 12 weken staat er niet precies hoe het gebeurt. Misschien zegt dat genoeg in de zin van dat het toch wel erg schokkend is?
Citaat:Abortus van 13 weken tot 24 weken zwangerschap
Een zuigcurettage alleen is nu niet meer voldoende. Het kraakbeen van onder andere het hoofdje is gehard tot bot. Tot 24 weken wordt zuigcurettage gecombineerd met het gebruik van een abortustang. Dit gebeurt onder plaatselijke verdoving of als de zwangerschap verder is dan 18 weken onder algehele narcose. Het kindje wordt in de baarmoeder in stukjes gesneden, waarna deze via zuigbuizen naar buiten worden gebracht.
Quellian schreef:Delphi schreef:Voor mij mag de grens voor abortus echt drastisch omlaag tot 12 weken. Ik vind dat zeker na de 12 weken het kindje te ver is ontwikkeld om het weg te laten halen. Daarbij heb ik ook vragen bij de manier waarop het gebeurt. Tot 12 weken kun je op websites van abortusklinieken duidelijk lezen wat er precies gebeurt. Maar na de 12 weken staat er niet precies hoe het gebeurt. Misschien zegt dat genoeg in de zin van dat het toch wel erg schokkend is?
Ik had het al eerder gepost:Citaat:Abortus van 13 weken tot 24 weken zwangerschap
Een zuigcurettage alleen is nu niet meer voldoende. Het kraakbeen van onder andere het hoofdje is gehard tot bot. Tot 24 weken wordt zuigcurettage gecombineerd met het gebruik van een abortustang. Dit gebeurt onder plaatselijke verdoving of als de zwangerschap verder is dan 18 weken onder algehele narcose. Het kindje wordt in de baarmoeder in stukjes gesneden, waarna deze via zuigbuizen naar buiten worden gebracht.
http://www.erishulp.nl
Mindim schreef:Ik las het, de pil wordt niet minder betrouwbaar bij doorslikken.
Delphi schreef:Voor mij mag de grens voor abortus echt drastisch omlaag tot 12 weken. Ik vind dat zeker na de 12 weken het kindje te ver is ontwikkeld om het weg te laten halen.
Delphi schreef:Voor mij mag de grens voor abortus echt drastisch omlaag tot 12 weken. Ik vind dat zeker na de 12 weken het kindje te ver is ontwikkeld om het weg te laten halen.
Delphi schreef:Daarbij heb ik ook vragen bij de manier waarop het gebeurt. Tot 12 weken kun je op websites van abortusklinieken duidelijk lezen wat er precies gebeurt. Maar na de 12 weken staat er niet precies hoe het gebeurt. Misschien zegt dat genoeg in de zin van dat het toch wel erg schokkend is?
Delphi schreef:Net las wat Waves al aanhaalde blijkt uit onderzoek van de Rutgers Nisso Groep blijkt dat 73 procent van de vrouwen die kozen voor een abortus in 2008 de ingreep onderging in de eerste zes weken van de zwangerschap. Uiteindelijk is het percentage dat boven de 12 weken abortus laat plegen relatief laag.
Delphi schreef:Juist door de grens te verlagen gaan mensen misschien beter letten op hun anti conceptie en bij enige twijfel direct een zwangerschapstest halen. Doordat de grens nu zo hoog ligt (met 24 weken zit je al ruim over de helft van je zwangerschap) wacht een groep mensen misschien met een zwangerschapstest te doen en gaan slordiger om met anti conceptie.
Delphi schreef:En dan kun je de vraag stellen wat als ik verder ben dan 12 weken en niets gemerkt heb? Tja, wat als je net iets verder dan 24 weken bent .... Er is altijd een moment waarop je net te laat bent voor abortus. Als je het echt zo´n ramp zou vinden om zwanger te zijn zit er in mijn ogen niets anders op dan heel goed op je anti conceptie te letten en eventueel elke maand of bij elke geringste twijfel aan het einde van je cyclus een zwangerschapstest te doen. Of inderdaad dubbel dutch. Ik zie dat veel vrouwen het niet lekker vinden, maar als je echt niet zwanger wilt worden haal je daarmee wel in combinatie met bijv. de pil de kans heel erg omlaag.
Delphi schreef:Ik denk dat als je en de pil gebruikt, een condoom en elke maand een zwangerschapstest ter controle dat je kans dat je zwanger raakt erg klein is. En als je wel zwanger bent denk ik dat je door maandelijks te testen echt wel voor de 12 weken er achter komt dat je zwanger raakt. Dit is natuurlijk wel erg extreem, maar er zijn ook mensen die echt stellen dat hun leven compleet verwoest zou zijn mochten ze zwanger raken en net te laat voor abortus zijn.
Delphi schreef:En dat er dan mensen zijn die op een vreselijke manier er voor zorgen dat ze hun kind kwijt gaan raken ... ik denk dat dat wel mee zal vallen. Maar goed zijn die mensen er dan niet die er met 25 weken achter komen dat ze zwanger zijn? Persoonlijk vind ik niet dat dit de reden zou moeten zijn om de grens niet omlaag te zetten.
Adil18 schreef:Voor jou is het schokkend, voor een ander niet. Ik denk dat ik psychisch helemaal onder een zwangerschap door zou gaan. Ik denk ook dat mijn relatie kapot zou gaan. Kortom: Ik denk dat het voor mij niet schokkend genoeg zou zijn om het niet te doen...
Chiqa schreef:Mindim schreef:Ik las het, de pil wordt niet minder betrouwbaar bij doorslikken.
Dat is dan heel jammer, ik slik de pil door dat bevalt mij prima
Ga dat ook zeker niet veranderen, overal is een oplossing voor.
Chiqa schreef:Adil18 schreef:Voor jou is het schokkend, voor een ander niet. Ik denk dat ik psychisch helemaal onder een zwangerschap door zou gaan. Ik denk ook dat mijn relatie kapot zou gaan. Kortom: Ik denk dat het voor mij niet schokkend genoeg zou zijn om het niet te doen...
Precies en daar wordt door de meeste anti-abortus voor de gelegenheid elke keer weer radicaal overheen gelezen.
Quellian schreef:Aangezien jij blijkbaar meer empathie op kunt brengen voor je hond: wat als iemand jouw hond levend in stukjes snijdt omdat iemand hem niet moet? Dan mag het zeker ineens niet?
Adil18 schreef:Inderdaad, dit is namelijk iets wat ik volgens mij al voor de derde keer herhaal
Quellian schreef:Adil, na 12 weken is een embryo een foetus, omdat het klaar is met de ontwikkeling en enkel nog hoeft te groeien.
Prima vergelijking dus.