Abortus

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 18:20

Ik heb nergens gelezen dat een bepaalde Bokker denkt dat het zo gepiept is. Maar ik lees wel van Bokkers dat er in zijn/haar omgeving mensen zijn die er "makkelijk" over denken.

Nogmaals, ik ben voor, omdat ik vind dat iedereen een "foutje" kan maken. Als het meer dan eens gebeurd dan keur ik dat echt wel af, want dat is niet nodig. Lijkt mij dat één keer abortus wel genoeg is en dat je daar van schrikt.

Ook ben ik het met de meeste eens dat de grens veel en veel te hoog ligt. Uitzonderingen daar gelaten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 19:28

Gek, ik heb nooit een probleem met Chiqa haar reacties, ook niet als ik het niet met haar eens ben := Snap ook het nut niet van haar nu zo persoonlijk aan te gaan eigenlijk.

Ik zou het overigens ook geen probleem vinden als de grens wat "krapper" werd gelegd. Maar ik vrees dat je dan de illegale abortusklinieken weer meer en meer in de hand gaat werken...

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 19:30

Ayasha schreef:
[
Het is geen betonblok maar het is wel ongewenst, 20 weken is lang als je er ongewenst mee moet rondlopen.

Je hoeft er geen 20 weken mee te lopen als je het eerder weet...
Toch raar dat de anti-conceptie is uitgevonden, mijn moeder is van de generatie dat het er niet was, en toen dat er was dacht iedere vrouw zo van lekker nooit meer hoeven dagen tellen en opletten.
Nu laat men dus voor ieder wissewasje gewoon abortus plegen terwijl je zelf zwangeschap kunt voorkomen...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 19:36

Als, wat als er geen signalen zijn (en laten we nu aub niet weer die hele discussie voeren van "het kan niet dat je het niet eerder weet")

Voor elk wissewasje.... :roll: := Sorry maar je doet het klinken alsof je het bij de GB/AH kan laten uitvoeren.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 19:42

Nou als ik het zo lees denken veel mensen daar zo over, van ach dat laten we effe doen, wat maakt het uit..
Niemand beseft dat het ook nog eens een medische ingreep is en alle ingrepen kunnen fout gaan..

Zeker als je verder in de zwangerschap bent en wie zegt mij dat het zo simpel is alsdat iedereen erover denkt, het in 1x afbreken van de hormeonen, je lichaam wat zich vcoorbereidt op een kind..
En dan praat ik niet over het etische van laat een zwangerschap afbreken

Ayasha
Blogger

Re: Abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 19:44

Als we het over ethisch hebben kan je de hele medische wetenschap wel in vraag stellen (ook het blijven proberen en de vruchtbaarheidsbehandelingen enz) dus zullen we dat maar even laten voor wat het is.

Ik vind je wel erg vlot conclusies trekken "niemand beseft dat...." :? Ken je de hele wereld? Ken je iedereen die abortus heeft laten plegen dat je daar zo zeker van kan zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 19:54

Is een pil uberhaupt nog wel betrouwbaar wanneer je enkele strippen doorslikt? Ik deed het ook wel eens, nooit zwanger ervan geworden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 19:55

Volgens mij wel Mindim... :)
Ik meen dat de pil de eisprong voorkomt en dat de bloeding die je krijgt dus eigenlijk geen "echte" bloeding is...

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 20:07

Het is maar net hoe de situatie is, als de zwangere er zelf heilig van overtuigd is geen goed en stabiel thuis te kunnen bieden hoe ze ook zwanger is geraakt vind ik abortus OK tot de bepaalde termijn. ECHTER als men bewust zwanger is en opeens bedenkt dat het toch maar niet uit komt.. dan vind ik abortus niet ok..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 21:04

Ik las het, de pil wordt niet minder betrouwbaar bij doorslikken.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 21:08

SamSter schreef:
MamboBeach schreef:
Ik hoop het niet voor je...

Maakt mij niet uit hoor als het zo is blijf het gewoon in me buik zitten :+
Heb een vaste vriend, woon samen en alles is verder stabiel binnen ons leven..

Dat is dan wel weer fijn. :j

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 21:25

Chiqa schreef:
Echwel schreef:
Waarom (oals ik eerder schreef zeker met 20weken ben je op de helft) niet de ballen hebben uit te dragen en het kind aan een liefdevolle omgeving afstaan waar het echt gewenst is.....

Hier is al meerdere malen antwoord op gegeven, mss even het topic doorlezen. NIet iedereen zit op die ellende te wachten, vandaar de keus weg die handel. En ben blij dat dit tegenwoordig gewoon legaal kan en het vergoed wordt.

Klinkt meschien gek maar ik zou der echt niet mee kunnen leven met het idee dat ereen kind van mij rondloopt zonder zn biologishe moeder.. OF ik hou het OF ik haal het weg..

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 22:58

SamSter schreef:

Naja vandaar eigelijk me eerdere vraag ook, Kan je een test doen in je stopweek als je doorslikt..

Ja, dat kun je zeker doen!! De test meet het HCG in je urine. Of je wel of geen pil (hormonen) slikt, dit maakt niets uit voor het te meten HCG in je urine. Het is niet dat je door de hormonen van de pil een valse positieve test kunt krijgen. Ik zou de test doen met ochtendurine, dit is het meest geconcentreerd. En let even op of het een gevoelige test is, hier zit soms nogal verschil in. Bij twijfel de HA bellen inderdaad.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 23:31

Adil18 schreef:
Misschien wel...Maar wat doe je met de "ongelukjes"? De mensen die zeggen: "Maar ik heb echt heel regelmatig de pil genomen". Hoe ga je vaststellen dat ze dat wel of niet gedaan hebben...En waar trek je de grens?

Adil18 schreef:
Waarom? Ook met 16 weken is het kind nog niet levensvatbaar? Ik denk dat het mogelijk is door allerlei omstandigheden dat je er pas later achterkomt....

Ik zou zelf helemaal gek worden als je bijv. tot de 12e week abortus zou mogen doen en ik er iets later achterkom...Ik denk dat je dan hele vreselijke verhalen gaat lezen over mensen die dan op andere manieren er voor gaan zorgen dat ze het kind verliezen....

Jeetje, hoeveel mensen zou je psychisch helemaal kapot maken.... :?

Voor mij mag de grens voor abortus echt drastisch omlaag tot 12 weken. Ik vind dat zeker na de 12 weken het kindje te ver is ontwikkeld om het weg te laten halen. Daarbij heb ik ook vragen bij de manier waarop het gebeurt. Tot 12 weken kun je op websites van abortusklinieken duidelijk lezen wat er precies gebeurt. Maar na de 12 weken staat er niet precies hoe het gebeurt. Misschien zegt dat genoeg in de zin van dat het toch wel erg schokkend is?

Net las wat Waves al aanhaalde blijkt uit onderzoek van de Rutgers Nisso Groep blijkt dat 73 procent van de vrouwen die kozen voor een abortus in 2008 de ingreep onderging in de eerste zes weken van de zwangerschap. Uiteindelijk is het percentage dat boven de 12 weken abortus laat plegen relatief laag.

Juist door de grens te verlagen gaan mensen misschien beter letten op hun anti conceptie en bij enige twijfel direct een zwangerschapstest halen. Doordat de grens nu zo hoog ligt (met 24 weken zit je al ruim over de helft van je zwangerschap) wacht een groep mensen misschien met een zwangerschapstest te doen en gaan slordiger om met anti conceptie.

En dan kun je de vraag stellen wat als ik verder ben dan 12 weken en niets gemerkt heb? Tja, wat als je net iets verder dan 24 weken bent .... Er is altijd een moment waarop je net te laat bent voor abortus. Als je het echt zo´n ramp zou vinden om zwanger te zijn zit er in mijn ogen niets anders op dan heel goed op je anti conceptie te letten en eventueel elke maand of bij elke geringste twijfel aan het einde van je cyclus een zwangerschapstest te doen. Of inderdaad dubbel dutch. Ik zie dat veel vrouwen het niet lekker vinden, maar als je echt niet zwanger wilt worden haal je daarmee wel in combinatie met bijv. de pil de kans heel erg omlaag.

Ik denk dat als je en de pil gebruikt, een condoom en elke maand een zwangerschapstest ter controle dat je kans dat je zwanger raakt erg klein is. En als je wel zwanger bent denk ik dat je door maandelijks te testen echt wel voor de 12 weken er achter komt dat je zwanger raakt. Dit is natuurlijk wel erg extreem, maar er zijn ook mensen die echt stellen dat hun leven compleet verwoest zou zijn mochten ze zwanger raken en net te laat voor abortus zijn.

En dat er dan mensen zijn die op een vreselijke manier er voor zorgen dat ze hun kind kwijt gaan raken ... ik denk dat dat wel mee zal vallen. Maar goed zijn die mensen er dan niet die er met 25 weken achter komen dat ze zwanger zijn? Persoonlijk vind ik niet dat dit de reden zou moeten zijn om de grens niet omlaag te zetten.

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 00:05

Ik denk dat er heel weinig vrouwen zijn die zich ver genoeg verdiepen in een abortus om rekening houden met de gevolgen. Ik heb mij er ook nooit in verdiept tot dat ik zwanger was. Dus door de grens naar 12 te trekken denk ik niet dat je vrouwen motiveert beter op hun voorbehoedsmiddelen te letten. Puur omdat ze zich hier niet mee bezighouden.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 00:05

Delphi schreef:
Voor mij mag de grens voor abortus echt drastisch omlaag tot 12 weken. Ik vind dat zeker na de 12 weken het kindje te ver is ontwikkeld om het weg te laten halen. Daarbij heb ik ook vragen bij de manier waarop het gebeurt. Tot 12 weken kun je op websites van abortusklinieken duidelijk lezen wat er precies gebeurt. Maar na de 12 weken staat er niet precies hoe het gebeurt. Misschien zegt dat genoeg in de zin van dat het toch wel erg schokkend is?

Ik had het al eerder gepost:
Citaat:
Abortus van 13 weken tot 24 weken zwangerschap
Een zuigcurettage alleen is nu niet meer voldoende. Het kraakbeen van onder andere het hoofdje is gehard tot bot. Tot 24 weken wordt zuigcurettage gecombineerd met het gebruik van een abortustang. Dit gebeurt onder plaatselijke verdoving of als de zwangerschap verder is dan 18 weken onder algehele narcose. Het kindje wordt in de baarmoeder in stukjes gesneden, waarna deze via zuigbuizen naar buiten worden gebracht.

http://www.erishulp.nl

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 00:08

Quellian schreef:
Delphi schreef:

Ik had het al eerder gepost:
Citaat:
Abortus van 13 weken tot 24 weken zwangerschap
Een zuigcurettage alleen is nu niet meer voldoende. Het kraakbeen van onder andere het hoofdje is gehard tot bot. Tot 24 weken wordt zuigcurettage gecombineerd met het gebruik van een abortustang. Dit gebeurt onder plaatselijke verdoving of als de zwangerschap verder is dan 18 weken onder algehele narcose. Het kindje wordt in de baarmoeder in stukjes gesneden, waarna deze via zuigbuizen naar buiten worden gebracht.

http://www.erishulp.nl

Had het bij nader inzien inderdaad gelezen. Ik bedoelde eigenlijk meer dat ik het opvallend vond dat op websites van abortusklinieken weinig info te vinden was over abortussen na 12 weken. Tot 12 weken staat vaak duidelijk wat er gebeurt, maar over abortussen na 12 weken niet. En dat is mij opgevallen bij meerdere klinieken. Sorry, had het een beetje onduidelijk opgeschreven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 00:40

Mindim schreef:

Dat is dan heel jammer, ik slik de pil door dat bevalt mij prima :)
Ga dat ook zeker niet veranderen, overal is een oplossing voor.

Delphi schreef:
Voor mij mag de grens voor abortus echt drastisch omlaag tot 12 weken. Ik vind dat zeker na de 12 weken het kindje te ver is ontwikkeld om het weg te laten halen.

Gelukkig is dit al lang al onderzocht en uitgekauwd voor ons, ik mag hopen dat de leeftijd eerder omhoog gaat dan omlaag, of je moet doodongelukkig een kind op aarde gooien....Is niemand mee gered.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 00:41

Delphi schreef:
Voor mij mag de grens voor abortus echt drastisch omlaag tot 12 weken. Ik vind dat zeker na de 12 weken het kindje te ver is ontwikkeld om het weg te laten halen.

Te ver? Het is nog ver genoeg van levensvatbaarheid...Ik geef Ayasha helemaal gelijk: Wanneer zoiets zou gebeuren, dan ga je illegale praktijken in de hand werken...

Delphi schreef:
Daarbij heb ik ook vragen bij de manier waarop het gebeurt. Tot 12 weken kun je op websites van abortusklinieken duidelijk lezen wat er precies gebeurt. Maar na de 12 weken staat er niet precies hoe het gebeurt. Misschien zegt dat genoeg in de zin van dat het toch wel erg schokkend is?

Voor jou is het schokkend, voor een ander niet. Ik denk dat ik psychisch helemaal onder een zwangerschap door zou gaan. Ik denk ook dat mijn relatie kapot zou gaan. Kortom: Ik denk dat het voor mij niet schokkend genoeg zou zijn om het niet te doen...

Delphi schreef:
Net las wat Waves al aanhaalde blijkt uit onderzoek van de Rutgers Nisso Groep blijkt dat 73 procent van de vrouwen die kozen voor een abortus in 2008 de ingreep onderging in de eerste zes weken van de zwangerschap. Uiteindelijk is het percentage dat boven de 12 weken abortus laat plegen relatief laag.

En dat is ook goed. Ik denk zelf wel dat ik het op tijd zou merken. Als mijn periode iets op zich laat wachten loop ik al te stressen :=

Delphi schreef:
Juist door de grens te verlagen gaan mensen misschien beter letten op hun anti conceptie en bij enige twijfel direct een zwangerschapstest halen. Doordat de grens nu zo hoog ligt (met 24 weken zit je al ruim over de helft van je zwangerschap) wacht een groep mensen misschien met een zwangerschapstest te doen en gaan slordiger om met anti conceptie.

Ik denk niet dat je dit zo kunt stellen. Ik denk dat "schaamte" in eerste instantie een veel grotere drempel is waar men overheen moet. Ik denk dat het daarom ook zo lang duurt. En dan zijn er gevallen van mensen die signalen helemaal verkeerd interpreteren of zulke subtiele signaaltjes krijgen dat ze het eigenlijk niet eens echt waarnemen. Plus het feit dat je vrouwen gewoon grondrechten ontneemt door de grens zo laag te leggen.

Delphi schreef:
En dan kun je de vraag stellen wat als ik verder ben dan 12 weken en niets gemerkt heb? Tja, wat als je net iets verder dan 24 weken bent .... Er is altijd een moment waarop je net te laat bent voor abortus. Als je het echt zo´n ramp zou vinden om zwanger te zijn zit er in mijn ogen niets anders op dan heel goed op je anti conceptie te letten en eventueel elke maand of bij elke geringste twijfel aan het einde van je cyclus een zwangerschapstest te doen. Of inderdaad dubbel dutch. Ik zie dat veel vrouwen het niet lekker vinden, maar als je echt niet zwanger wilt worden haal je daarmee wel in combinatie met bijv. de pil de kans heel erg omlaag.

Ik denk niet dat mij dat zou gebeuren, maar zeg nooit 'nooit'. Ik zou het heel erg zwaar gaan krijgen...Nee, ik denk er liever niet aan....En inderdaad, daarom goed oppassen, en dat doe ik ook, ik ben gewoon echt doodsbang zwanger te raken, dat geef ik eerlijk toe.

Ik zou bij geringste twijfel meteen een zwangerschapstest doen of naar de HA gaan :j

Ik vrij niet met condoom, ik vind het niet fijn, sterker nog: Het is voor mij echt pijnlijk. Ik vrij echter alleen met mijn verloofde, neem regelmatig de pil, last na elke strip een stopweek in ter controle en zou als als een speer een wangerschapstest halen bij enige twijfel...Dat vind ik voldoende. Mocht ik dan toch zwanger worden kan ik met een gerust hart het "kindje" weg laten halen, omdat ik voor mijn mening genoeg heb gedaan om het te voorkomen.

Delphi schreef:
Ik denk dat als je en de pil gebruikt, een condoom en elke maand een zwangerschapstest ter controle dat je kans dat je zwanger raakt erg klein is. En als je wel zwanger bent denk ik dat je door maandelijks te testen echt wel voor de 12 weken er achter komt dat je zwanger raakt. Dit is natuurlijk wel erg extreem, maar er zijn ook mensen die echt stellen dat hun leven compleet verwoest zou zijn mochten ze zwanger raken en net te laat voor abortus zijn.

Nu wordt het toch wel een beetje erg extreem...Mensen die openstaan voor een kindje zouden dus wel sex zonder condoom en daarmee in mijn ogen meer plezierige sex mogen hebben dan mensen die absoluut geen kinderen willen hebben? Nee, dat zie ik niet in. Gelukkig hebben we dan zaken als MAP en abortus! :)*

Delphi schreef:
En dat er dan mensen zijn die op een vreselijke manier er voor zorgen dat ze hun kind kwijt gaan raken ... ik denk dat dat wel mee zal vallen. Maar goed zijn die mensen er dan niet die er met 25 weken achter komen dat ze zwanger zijn? Persoonlijk vind ik niet dat dit de reden zou moeten zijn om de grens niet omlaag te zetten.

Ik ga nu heel Bokt over me heen krijgen, maar ik zeg het toch nog eens: Ik zou mezelf liever van de trap gooien dan de zwangerschap uitdragen. Ik zou niet ophouden met drinken en al helemaal niet met roken. Ik zou een abortus zelfs illegaal in het buitenland doen als dat een optie was...(Ik ga er nu vanuit dat de grans in NL heel laag ligt en in het buitenland niet).

Het zou mij echt in de waanzin drijven. En dan denk ik: Wat is beter, een waanzinnig gestoord wijf wat een kind krijgt of....abortus

Nou, ik weet het wel...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 00:45

Adil18 schreef:
Voor jou is het schokkend, voor een ander niet. Ik denk dat ik psychisch helemaal onder een zwangerschap door zou gaan. Ik denk ook dat mijn relatie kapot zou gaan. Kortom: Ik denk dat het voor mij niet schokkend genoeg zou zijn om het niet te doen...

Precies en daar wordt door de meeste anti-abortus voor de gelegenheid elke keer weer radicaal overheen gelezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 00:47

Chiqa schreef:
Mindim schreef:

Dat is dan heel jammer, ik slik de pil door dat bevalt mij prima :)
Ga dat ook zeker niet veranderen, overal is een oplossing voor.

De pil is betrouwbaar bij doorslikken, wat is dan heel jammer en wat ga je niet veranderen?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 00:50

Chiqa schreef:
Adil18 schreef:

Precies en daar wordt door de meeste anti-abortus voor de gelegenheid elke keer weer radicaal overheen gelezen.

Inderdaad, dit is namelijk iets wat ik volgens mij al voor de derde keer herhaal :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 01:03

Quellian schreef:
Aangezien jij blijkbaar meer empathie op kunt brengen voor je hond: wat als iemand jouw hond levend in stukjes snijdt omdat iemand hem niet moet? Dan mag het zeker ineens niet?

Wat een vreemde opmerking, moet dat nu echt? Mijn hond is anderhalf jaar oud, heeft een leven, een persoonlijkheid en zitten uren training in.
Dat ga je idd niet zomaar even in moten zitten hakken, beetje trieste reactie vind ik dit.
Kom op zeg, hoe kan je dit nu vergelijken met een klom cellen wat nog helemaal geen functie heeft en alleen mijn leven even op zijn kop kan zetten.

Adil18 schreef:
Inderdaad, dit is namelijk iets wat ik volgens mij al voor de derde keer herhaal :')

Nou idd, dat valt mij ook op, hoezo zijn we begaand met de mensheid? Is koters krijgen dan echt zo egoistisch als mij nu doet vermoeden?

Mindim; precies zoals ik zeg, ik ga het niet spannender vinden ofzo zou niet weten waarom.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 01:07

Zucht... here we go again :roll: Een foetus van 24 weken is geen klomp cellen meer *zucht nog een keer*
Interesseert veel mensen bar weinig dat er uren training in jouw hond zit hoor. Net als dat het een persoonlijkheid heeft en een leven.

Sommige mensen moeten inderdaad geen kinderen krijgen, maar voorkom het dan gewoon.

Adil, na 12 weken is een embryo een foetus, omdat het klaar is met de ontwikkeling en enkel nog hoeft te groeien.
Prima vergelijking dus.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 01:10

Quellian schreef:
Adil, na 12 weken is een embryo een foetus, omdat het klaar is met de ontwikkeling en enkel nog hoeft te groeien.
Prima vergelijking dus.

Nee, het is niet te vergelijken. Jij vergelijkt het doden van een hond wat in eigendom van een andere persoon is met het weglaten halen van een, voor Chiqa en mij, "ding" bij jezelf

Dat ik het goedkeur dat mensen dat doen, wil niet zeggen dat ik het goedkeur dat ze bij een andere persoon het kind uit de buik snijden en dan in stukjes hakken. Die vergelijking zou overigens wel kunnen... :Y)
Laatst bijgewerkt door Adil op 06-03-10 01:13, in het totaal 1 keer bewerkt