Ik kies voor abortus. Steun en hulp gezocht.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 09:57

Ja gemakkelijk zal het niet zijn... maar daar heb je je vrienden voor.
Kop op, laat je niet zo afbreken door de reacties hier!

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 09:58

LifeSucks schreef:
Ik heb er zowieso moeite mee, dat was al duidelijk ;)
Dat ik dit kies (voor de 100e keer) wil niet zeggen dat het makkelijk is.

Klopt....soms zijn de beste beslissingen het moeilijkst om te nemen en door te zetten.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 09:58

Dat TS haar besluit gemaakt heeft, wil nog niet zeggen dat ze er niet tegenop kan zien. Het is nogal een aanslag op je lijf en emoties. Ik vermoed dat er de afgelopen dagen geen moment geweest is dat ze niet gedacht heeft aan het feit dat ze zwanger is.

TS, mijn mening over abortus doet er niet toe, of het nou positief of negatief is. Jij hebt je keuze gemaakt en daarin kan ik je alleen maar steunen. Sterkte de komende dagen. Ik weet uit ervaring dat dit ook een plekje zal krijgen.
Laatst bijgewerkt door Kaka op 04-03-10 10:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 09:59

is niet verwonderlijk hé...... en je bent blijkbaar iemand die makkelijk vr depressies en dergelijke vatbaar is, nà je 'zo gewenste abortus' zal het pas beginnen.... dit is echt niet zo iets waar je de kliniek buitenstapt en klaar, denk dààr maar is héél goed over na.

en ivm echo's niet (willen) bekijken, er zal toch een moment zijn dat je één of meer echo's zal te zien krijgen......

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 10:05

ulysse1 schreef:
is niet verwonderlijk hé...... en je bent blijkbaar iemand die makkelijk vr depressies en dergelijke vatbaar is, nà je 'zo gewenste abortus' zal het pas beginnen.... dit is echt niet zo iets waar je de kliniek buitenstapt en klaar, denk dààr maar is héél goed over na.

en ivm echo's niet (willen) bekijken, er zal toch een moment zijn dat je één of meer echo's zal te zien krijgen......

Je kiest er zelf voor of je de echo's ziet of niet. Ook in het ziekehuis. TS realiseert zich dat dit ook psychisch een aanslag zal zijn en heeft dus voor erna afspraken bij een psycholoog staan om dit te verwerken. Die nadrukken die je legt en het tussen haakjes plaatsen vind ik ERG overdreven!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 10:06

ulysse1 schreef:

Hebben ze jou nou nog geen ban gegeven? Ik denk zomaar dat jij na al je sneren en gerel niet echt meer het recht hebt om in dit topic te posten.

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 10:06

Wat is menig bokker toch snel geïrritteerd dr iemand anders' reaktie, blijf er mij over verwonderen, van zodra je iemand niet volmondig gelijk geeft heb je ze weer

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 10:07

LifeSucks schreef:
Pff, ik zie er zo tegenop!

Het komt wel goed.

En nogmaals, als je wilt praten, je kunt me altijd PB'en.

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 10:07

dit was een nette reaktie, niet meer, maar zeker ook niet minder, een forum dient nog altijd om je mening te geven, bij mijn weten toch......

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 10:08

Wat een reacties weer, sta versteld hoe sommige kunnen reageren. >;)

TS, tuurlijk zie je er tegen op, het is toch een ingreep. ( als ik naar het ziekenhuis moet, voor welke ingreep dan ook. zie ik er ook tegenop) Goed van je dat je je toekomst na je abortus zo oppakt. En je hulp zoekt! Meid Super!!!!!

Een kind heeft een stabiele omgeving nodig, jij geeft zelf aan dat je dat niet kan bieden. Heel dapper dat je dat over jezelf durft te zeggen. Dat is heel eerlijk.
Ik denk dat je dan een juiste beslissing neemt. ( ja zal nu ook wel heel bokt over me heen krijgen) Maar het kind moet wel een toekomst hebben, is die er op dit moment niet. Ik hoop dat je veel steun van je vriend krijgt en van vrienden om je heen.
Rust straks lekker uit. en zorg goed voor jezelf!!
Misschien is de nuvaring iets voor je.

07_Calimero

Citaat:
De TS vroeg niet om bevestiging en acceptatie van de buitenwereld, ze zocht naar steun en hulp van mensen die zich in haar kunnen inleven of er ervaring mee hadden. Dat mensen er niet mee om kunnen gaan omdat het te pijnlijk en moeilijk voor ze wordt, kan ik me ook iets bij voorstellen, maar dan kun je heel gemakkelijk ervoor kieze om dit topic niet te lezen en jezelf te blijven pijnigen.

wat fijn dat je het zo goed begrijpt ;)

Voor de ts-r respect voor je beslissing en succes voor in je verdere leven.
Laatst bijgewerkt door 07_Calimero op 04-03-10 10:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Marleen74

ulysse1 schreef:
Wat is menig bokker toch snel geïrritteerd dr iemand anders' reaktie, blijf er mij over verwonderen, van zodra je iemand niet volmondig gelijk geeft heb je ze weer

TS heeft de titel:Ik kies voor abortus.STEUN en HULP gezocht.
Jij steunt en helpt niet :D

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 10:09

@ Caïra :

sorry, maar het is écht niet effe kliniek in en uit en 'klaar' of is menig bokker dan zo naïef

Mandieetjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 10:10

Lifesucks: Ik ben eigenlijk een stille lezer, maar sta 100% achter je keuze meid.

Zelf zit nu ik in ong. de zelfde situatie, zwanger, weet niet wie de vader is (of me ex is sinds jan. uit, of me collega in februari)
Twijfel echt enorm, me collega weet ervan, me ex niet heb ik de grootste bonje mee...

Heb volgende week donderdag een afspraak bij gyneceloog, en weet niet precies wat ik nu moet doen
Twijfel enorm, en denk ook over om een abortus te plegen, terwijl ik hier ook zo me meningen over heb.

maar goed het is ongepland, en slikte wel gewoon de pil geen rubber.

Ik kan me hierdoor heel erg goed jou`n situatie ook indenken. :(:)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 10:11

ulysse1 schreef:

Volgens mij heb je mijn posts dan niet gelezen. Ik ben het niet eens met TS, absoluut niet. Maar ik vind dat je wel respect moet blijven hebben voor TS. En in jouw posts was die respect nergens te bekennen. Ik kan jouw posts daarom nog steeds niet lezen zonder wrange bijsmaak.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 10:11

owens-mama schreef:
Wat een reacties weer, sta versteld hoe sommige kunnen reageren. >;)

TS, tuurlijk zie je er tegen op, het is toch een ingreep. ( als ik naar het ziekenhuis moet, voor welke ingreep dan ook. zie ik er ook tegenop) Goed van je dat je je toekomst na je abortus zo oppakt. En je hulp zoekt! Meid Super!!!!!

Een kind heeft een stabiele omgeving nodig, jij geeft zelf aan dat je dat niet kan bieden. Heel dapper dat je dat over jezelf durft te zeggen. Dat is heel eerlijk.
Ik denk dat je dan een juiste beslissing neemt. ( ja zal nu ook wel heel bokt over me heen krijgen) Maar het kind moet wel een toekomst hebben, is die er op dit moment niet. Ik hoop dat je veel steun van je vriend krijgt en van vrienden om je heen.
Rust straks lekker uit. en zorg goed voor jezelf!!
Misschien is de nuvaring iets voor je.

Dan wil ik Bokt wel met je delen. Ik denk er net zo over als jij, en mijn mening zal niet veranderen. :)

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 10:12

Dat realiseert ze zelf, zoals in eerdere post door haar is aangegeven. Is het nou zo moeilijk, als iemand in de problemen zit haar te steunen i.p.v af te zeiken of tot aan de grond af te branden. ALs je het er niet mee eens bent, reageer dat niet of op een nette manier waar ze wat aan heeft!

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 10:13

ulysse1 schreef:
@ Caïra :

sorry, maar het is écht niet effe kliniek in en uit en 'klaar' of is menig bokker dan zo naïef

Ja want dat denkt iedereen hier ook echt! :')

En TS denkt dat ook niet zoals je kunt lezen.

Ts heel veel sterkte :(:)

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 10:14

ulysse1 schreef:
@ Caïra :

Formuleer het dan wat anders é?

Zeg dan hoe het verloopt(op een nettere manier)?? Heb je het zelf meegemaakt?
Laatst bijgewerkt door Eponastable op 04-03-10 10:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 10:14

ulysse1 schreef:
dit was een nette reaktie, niet meer, maar zeker ook niet minder, een forum dient nog altijd om je mening te geven, bij mijn weten toch......

Inhoudelijk heb ik volgens mij een nette reactie terug gegeven, heb alleen aangegeven dat ik de accenten erg overdreven vind.. mag toch? Is mijn mening

Gamble82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 10:17

Oke ik ga nu ook even reageren. TS ik denk dat je de goede keuze maakt. Het is ook niet makkelijk, ik weet waar ik over praat. Ook ik heb deze keuze gemaakt een aantal jaar geleden. Reden doet er niet toe. Heb er nog moeite mee, maar sta er nog steeds achter ondanks dat ik nu 2 geweldige kids heb. Wel was ik nog geen 16,5 week zwanger, maar 6 weken.
Mijn PB staat voor je open.

Trek je niets aan van alle negatieve reacties, het is JOU leven en JOU keuze. Zij hebben daar niets over te vertellen. Goed van je dat je naar een psycholoog gaat. Je krijgt nog een hoop te verwerken. :(:)

En mensen hou nou eens op in dit topic, er zijn genoeg topics over abortus om je mening in te zetten als je de TS niet wilt steunen!!! En wil je mij aanvallen? Prima, stuur maar, je PB verdwijnt meteen in de prullenbak!

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 10:17

ulysse1 schreef:
@ Caïra :

Oh is dat niet zo? Dacht dat het wel zo ging?! :Y)

owens-mama

Re: Ik kies voor abortus. Steun en hulp gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 10:20

Zullen we nou eens ophouden met elkaar het leven zuur te maken, en TS te steunen en te helpen waar we kunnen.

Nee ik ben geen moeder theresa!!

superdymp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 10:22

Hallo ik lees al mee vanaf het begin en dat je voor abortus kiest is je eigen beslissing .
Het enige wat ik niet snap en daar heb ik al meer over gelezen dat is dat je de echo niet wil bekijken en dat je er niets over wil weten hoe het gedaan word . Ik denk dan dat als je er voor de volle 100 % achter staat , is het misschien wel goed als je dat ook heb gezien en gelezen.
Zeker voor je verdere verwerking in de toekomst

Heel veel sterkte

Gamble82

Re: Ik kies voor abortus. Steun en hulp gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 10:23

Over de echo, die heb ik wel gezien, ik wou op mijn manier afscheid nemen en heb dat op mijn manier kunnen doen. Was ontzettend moeilijk, aangezien het wel gewenst was, maar gewoonweg niet kon.