Borstvoeding

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

WowAmigo

Re: Borstvoeding

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 15:56

Ja, is toch wel heftig allemaal he! Maar ik zou het zo weer doen, 100%.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 16:28

Ik heb tot nu toe nergens last van. Het ontzwangeren heb ik niet echt meegemaakt (bewust dan he ;) ). Ook van hormonen heb ik echt geen last gehad tijdens het voeden. Het enige moment dat ik "last" van hormonen had, was toen ik een paar weken plat moest aan het einde van de zwangerschap. Door de bv gaan de zwangerschapshormonen langzaam uit je lichaam, waardoor je er vaak minder last van hebt.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 17:17

WowAmigo schreef:
Nou, meer dat ik er zo'n moeite mee had óm te stoppen!

Verder schijnt het van invloed te zijn op je "ontzwangeren", ik had nog weke bekkenbanden toen de jongste al anderhalf was! Heb pas de laatste maanden het idee dat k weer een beetje stevig in elkaar zit! Bij de eerste merkte ik dat ik ineens meer energie had (en minder honger...)

Dat verklaart misschien waarom ik nu ook nog steeds met bekkenproblemen loop. Nu al twee periodes fysio gehad. Wil nu afspraak met dokter want ik heb nog steeds veel uitstraling vanuit m'n bekken naar en door m'n bovenbenen.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 18:07

ja, ik kwam met bekkenklachten bij de osteopaat en die zei dat mijn banden nog te week waren dus. En door bv geven schijn je dus langer hormonale toestanden te hebben (ben beetje moe, geen zin om dat wetenschappelijk verantwoord uit te leggen ;-))

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 18:08

Die uitstralingen naar mijn benen had ik ook al voor mijn zwangerschap en er is nooit wat gevonden of verholpen :\

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 23:30

ik heb eigelijk zo goed als geen last meer van mijn bekkenpijn, en dat terwijl ik botontkalking heb.

wel voel ik me vaak moe, ben bang dat dat ook door de bv komt.

en alles blijft idd wat slapper..zo kan ik nog zoveel buikspieroefeingen e.d doen, erg snel gaat het niet.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 10:25

Bij mij heeft het ongeveer een jaar geduurd voordat ik het gevoel had dat mijn bekken weer enigzins normaal was :o

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 12:05

Elinaa schreef:
ik heb eigelijk zo goed als geen last meer van mijn bekkenpijn, en dat terwijl ik botontkalking heb.

wel voel ik me vaak moe, ben bang dat dat ook door de bv komt.

en alles blijft idd wat slapper..zo kan ik nog zoveel buikspieroefeingen e.d doen, erg snel gaat het niet.

Kan heel goed hoor, ik was ook altijd moe, en dan denk je dat het door de nachtvoedingen komt (wat ook kan natuurlijk) maar het vreet ook energie hoor!

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 12:16

Cyntje schreef:
Die uitstralingen naar mijn benen had ik ook al voor mijn zwangerschap en er is nooit wat gevonden of verholpen :\

En heb je dat nu nog steeds? Het is zo irritant. De vaatwasser uitruimen bijvoorbeeld is al niet prettig, bijv. als je moet bukken.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-10 13:34

Ik heb het nog steeds :j
Ik kan al niet veel doen maar als ik wat heb opgeruimd en gepoetst en wanneer ik veel moet bukken dan heb ik er last van.
Het is gekomen nadat ik van een paard ben gevallen naar mijn idee maar ze kunnen niks vinden :n

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 14:12

waren jullie voor de bevalling al overtuigd van het geven van borstvoeding of heeft iemand van jullie de beslissing pas genomen toen de kleine op je buik lag?

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 14:44

Ik was al voor ik ooit zwanger werd overtuigd dat ik bv zou geven.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 16:06

Ik was er van overtuigd dat de kans dat het ging lukken heel klein was omdat iedereen in mijn omgeving vrij snel op de fles overging :+

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 16:20

benangelique schreef:
waren jullie voor de bevalling al overtuigd van het geven van borstvoeding of heeft iemand van jullie de beslissing pas genomen toen de kleine op je buik lag?

Nee, ik was meteen overtuigd, het hoorde naar mijn idee zo bij het hele kindje-krijgen gebeuren!
Maar kan me voorstellen dat je op het moment van de geboorte pas overstag gaat, die gevoelens zijn helemaal nieuw, kan je je nu nog niet zoveel bij voorstellen denk ik!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 16:21

dat heb ik dus ook (heb ik al eerder aangegeven) bovendien ben ik zelf nog niet 100% overtuigd...

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 16:57

Ja, maar ik zou zeggen, luister goed naar je eigen gevoel, als je iets doet omdat je denkt dat andere dat van je verwachten krijg je daar later altijd spijt van volgens mij. Dus, eerst maar even een bevalling ;-) en als het dan zover is even rustig naar jezelf luisteren en dan maak je vast de goede keuze voor jezelf.
En al probeer je alleen maar de eerste keer aan te leggen, zonder verdere druk, van bv naar fv overstappen is binnen een uur geregeld, andersom is veeeel lastiger!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 17:17

Ik had een instelling van voor de bevalling, ik probeer het, lukt het niet dan is het jammer en dan houdt het op, FV is ook geen ramp. En het ging super. Mijn moeder, tante en oma hadden wel grote melkfabrieken maar geen BV dus dat had ik wel in mijn achterhoofd maar ik wilde het gewoon graag proberen!

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 17:26

ik was er al van overtuigd dat ik bv zou geven, leek me toen al helemaal geweldig.
door de vele verhalen van anderen dat het niet zou lukken heb je natuurlijk wel een lichte angst dat het bij jezelf ook niet lukt, maar eigelijk ging ik er voor het grootste gedeelte wel van uit dat het goed zou komen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 18:10

Ik was ervan overtuigd dat ik wel moest, haha.
Ik had al weken voor de bevalling heel veel melk, liep er ook echt uit (jak) dus ik vond het een beetje zonde om er dan geen gebruik van te maken, ook omdat bv uiteindelijk beter is voor de baby en bovendien goedkoper en makkelijker.
Maar het is niet zo dat ik niet wilde ofzo, het leek me wel vreemd als zo'n hummel aan je borst moet drinken maar wilde het vanaf het begin al wel proberen.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 20:15

Elinaa schreef:
ik was er al van overtuigd dat ik bv zou geven, leek me toen al helemaal geweldig.
door de vele verhalen van anderen dat het niet zou lukken heb je natuurlijk wel een lichte angst dat het bij jezelf ook niet lukt, maar eigelijk ging ik er voor het grootste gedeelte wel van uit dat het goed zou komen.

Ik merk heeeel vaak dat het door onvoldoende begeleiding of voorlichting komt dat het niet lukt. Dan hoor ik bijvoorbeeld, "ja, toen ze 6 weken was kwam ze zo vaak, ik had gewoon niet meer genoeg" tja, dat zijn de regeldagen! of "er zat geen voeding meer in want het was zo waterig" :+
Of de kraamhulp van de buurvrouw die haar bv vakkundig om zeep heeft geholpen. Tja, op één voeding moest ze toch wel 3 uur kunnen slapen, maar ze kwam altijd eerder, dus kreeg ze bijvoeding. Tja, krummeltje was amper 2,5 kilo bij de geboorte, hóeveel denk je nou dat zo'n maagje aankan??? En wie zet er nou een klok op zo'n baby?

Mijn schoonmoeder had er ook een handje van, als ze na een uurtje of twee weer kwamen dan vond ze dat ze nog niks moesten hebben. Maf, want ik heb bij mijn veulens nog nooit iemand op wacht zien staan met een horloge om te bepalen of ze alweer mochten drinken of niet!

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 20:32

Ja, een kraamhulp kan echt de bv laten slagen of laten mislukken :j De mijne was zo pro borstvoeding dat en ze bepaalde eigenlijk gewoon een beetje hoe alles liep en wat we probeerden :+ Ik vond dat wel heel fijn dat ik zelf niet hoefde te twijfelen over hoe en wat omdat ze toch wel wist hoe alles moest. Ze ging ook tegen de verloskundige in toen die begon over bijvoeding :j

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 20:33

WowAmigo schreef:
Mijn schoonmoeder had er ook een handje van, als ze na een uurtje of twee weer kwamen dan vond ze dat ze nog niks moesten hebben. Maf, want ik heb bij mijn veulens nog nooit iemand op wacht zien staan met een horloge om te bepalen of ze alweer mochten drinken of niet!

Vaak volgt dat de opmerking dat je baby's maar niet moet verwennen en ze maar moeten leren doorslapen etc :+

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 20:38

wowamigo, dat is idd mijn insteek; rustig uitproberen en zien hoet het voelt. voelt het goed, ga ik door. voel ik me er niet prettig bij ga ik over op de fles.

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 21:27

mijn kraamhulp was net zelf klaar met de borstvoeding, dochter was net 2 jaar dus die was gelukkig erg vakkundig en heeft mij erg goed geholpen.

wat betreft de tijden..ik keek daar nooit naar en maar goed ook want merla deed er een uur over om vervolgens na gemiddeld 3 uur later weer een uur te willen drinken.
erg vermoeiend dus maar daardoor was er later wel genoeg melk.

wat ik me nu ook bedenk, zijn er ook mensen die een speen gebruiken of juist niet?

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 22:01

Yep, tot vervelens aan toe, ik moet bekennen dat ze bij mij allebei (oudste is al bijna vier...) zo'n beetje verslaafd zijn...
Iets wat ik altijd vreselijk heb gevonden, en nou loopt ze het liefst de hele dag met die speen in, aaaaahhhh (en mams is helaas niet mans genoeg om er korte metten mee te maken en hoopt stilletjes dat het vanzelf overgaat...)

Maar bij de jongste ben ik er mee begonnen toen ze wel erg onrustig was (spruw, heel onrustig slapen, veel wakker en toen gaan inbakeren en speentje gaan gebruiken).

Is best een uitkomst bij veel zuigbehoefte.