Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 16:50

Ik heb me net 2 rijbroeken kado gedaan! Maat 38, volgens mij was ik 16 ofzo toen ik daar voor het laatst in paste.
Ben even heel blij!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 16:51

Gaaf joh, daar mag je trots op zijn :j

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 16:52

Je moet rennen zie ik tweede kerstdag!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 16:55

Mijn huidige rijbroeken zijn maat 46... En weet je daar is niks mis mee, maar ik heb het er gewoon allemaal zelf aangegeten. Anderen komen aan door medicijnen, ik door snaaien... Emo-eter dat ik ben. Ik hoop dat dit ook een stimulans is om het vol te houden..

Als het rennen doorgaat... Met die vieze sneeuw dus niet. :(

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 16:56

Ik ben ook echt een synoniem voor emo-eters.. En ik word er zo hondsberoerd van.. :n En toch he, gewoon door blijven snaaien! Maak er denk ik maar een goed voornemen voor 2010 van ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 16:59

Jij ook al?! Ik ben dan echt zo kots en kotsmisselijk en toch eet ik door..

ik heb zelfs gehad dat ik in een roes naar de winkel ging om snoep te halen en dat ik thuis op de bank het opvrat en me dan ineens afvroeg hoe ik er eigenlijk aan kwam. (ik ben me er dus echt niet bewust van)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 17:00

Echt goed van je Angela. Daar heb ik respect voor...
In zo'n moeilijke periode zoveel afgevallen, toppie!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 17:29

Okee... Wat ik nu weer heb.. Ik sta op facebook, en nu krijg ik een vriendjesverzoek van mijn allereerste echte vriendje ooit. Ik heb hem leren kennen in Portugal tijdens mijn stage. Erg grappig eigenlijk! Maar ook wel weer erg fout, ik krijg meteen een berichtje met 'kiss' er in enzo. Heel apart.. Weet niet zo goed wat ik er mee aan moet.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 17:44

Zo Angela, jezelf lekker aan het verwennen :D je hebt het verdient hoor! Wat goed dat je al zoveel bent afgevallen +:)+ FIjn dat 2de kerstdag een dag voor jezelf is ongeacht of je moet rennen, doe je ook weer goed. Ga je reageren op je oude liefde? Wel erg leuk en vlijend dat hij jou op heeft gezocht, goed voor je zelfvertrouwen ;)

PW, ga je nog iets speciaals doen als je schoonouders komen eten? Grappig dat jij ook naar de kapper bent geweest, weer toonbaar :P ? Al iets terug gehad op je email?

Petulan, leuk jou hier ook weer met regelmaat te zien :D

Vanmiddag eerst maar eens sneeuwgeruimd en daarna een lekker ronde gelopen met de hond, wat was het mooi in de polder met overal sporen van diverse dieren en een laagstaande zon, heb echt genoten, de hond overgens ook. Nu wachten tot vriendlief thuiskomt, nog niks gehoord maar verwacht hem toch wel zo thuis. Wij gaan eerste kerst naar mn schoonzusje en mn schoonouders komen ook, dit omdat zij nu met de kleine zit. 2de kerst bij mn pa. Mn ma gaat op vakantie dus we krijgen de hond weer te logeren, hoop dat het dit maal beter zal verlopen :s

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 17:54

hey meiden,

Pw erg fijn je woorden te lezen thanks.
Gelijk even op jouw verhaal inhaken, dat stukje komt me erg bekend voor , je hebt de goede beslissing genomen om gisteren gewoon even time out te pakken, op dat moment is het het beste geweest ook om te vermijden dat je dingen eruit gooit die je misschien niet wilt zeggen! je hebt aan jezelf gedacht en dat is alleen maar moedig geweest! heb je het er vandaag al over kunnen hebben?

Angela leuk van je kaartje en dan nog leuker dat je weer maatje 38 voor je hebt gekocht, een goeie stimulans indd, maar denk dat het wel goed komt!!!
oh je eerste vriendje blijft altijd even raar he, maar goed je hoeft er verder toch niks mee te doen,.. kijk maar wat voor gevoel het je geeft is het goed dan geniet er even van.

Civ die aanvallen bij mij komen willekeurig op de dag voor, meestal als ik weer alles probeer goed te doen en iets lukt niet en ik sta bv bast in de file, ergens in huis waar ik niet weg kan, op kantoor als het 1 minuut na half vijf is, heb het idee dat ik steeds meer controlefreak wil zijn... word er gek van.

Petu, wat een leuke foto, heerlijk als ze zo in de sneeuw spelen!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 19:42

Pilipa, dan leg je eigenlijk de lat te hoog voor jezelf en krijg je het benauwd als het niet gaat zoals jij wilt. Probeer de lat eens wat lager te leggen want volgens mij leg je best veel druk op jezelf? Als je de lat wat lager legt, is het wat makkelijker bereikbaar. ;) En wat als je het niet haalt, dat geeft eigenlijk toch niks? De wereld draait wel door hoor. :(:) Zelf kreeg ik de aanvallen altijd 's avonds, dan ging ik me focussen op mn lichaam en raakte in paniek, moest leren op mn lichaam te vertrouwen.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 11:11

Hoe is het dames, beetje geslapen? Nog plannen voor vandaag? Mijn vriendje is weer gaan werken en ga zo maar wat schoonmaken, vanmiddag komt de logé, de hond van mn moeder voor een weekje, hoop dat het beter gaat dan vorige keer. Had een leuke shiba gezien, bleek het een broodfokker te zijn dus dat gaan we maar niet doen, zonde hoor. Wil mn paardje misschien toch nogmaals in training zetten want zo schiet het niet op en dan houdt het voor mij toch ook écht op. Eerst even kijken of we het financiele plaatje kloppend kunnen krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 11:23

Ik ga zo even naar stal mijn hoofd leegwaaien. Ik reageer later wel even op iedereen. Ik heb weer zo raar gedroomt, ik geloof echt dat ik niet helemaal spoor. Ik heb even alles herbeleefd, van mijn ex waar ik gister over schreef. Wat moet ik er nou mee aan? Ik durf het ook niet tegen Pascal te zeggen. Bang voor zijn reactie.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 14:17

Angela, het doet toch meer met je (onbewust) dan je misschien zou willen, het maakt iets in je los maar is dat slecht? We denken allemaal weleens terug. ;) Door te dromen verwerk je dingen van die dag, vind het niet zo gek dat je erover droomt. Snap dat je je er rot of schuldig onder voelt (kan toch voelen als vreemdgaan), heb ik zelf ook maar ik weet ook dat het niks te betekenen heeft en ik zeg het altijd tegen mn vriend. Hij droomt vast ook weleens. Vind altijd, dat als je het verzwijgt, je het groter gaat maken dan het werkelijk is? Je hebt een email gehad waardoor je gedachtes teruggaan, in mijn ogen niks mis mee. :(:) Twijfel niet aan jezelf. Hoe was het op stal?

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 18:43

Hallo dames...

Angela ik ga helemaal met civ mee, het is niet zo raar dat het je even iets doet, je hebt met diegene een kort of lang verhaal, dus dan mag je wel even terug denken hoor. Denk dat je niks hoeft te zeggen , is nu even wat je pad kruist en weer een kleine uitdaging om dat weer op een goede manier een plekje te geven! Doe rustig aan en laat je er niet gek mee maken, wie weet moet dit even zen plekje vinden en over een tijdje kijk je er lachend op terug!

Pw ik hoop dat het bij jou ook goed gaat en je niet teveel tegen de kerst aan zit te hikken, wel vind ik het knap dat je alsnog gewoon de kerst doorbrengt met familie, het is wel een opoffering en ik denk dat hun het wel erg leuk vinden jou erbij te hebben! Dus chapeau dat je het wel weer doet!

Civ, oh ik herinner me die laatste keer met de hond, hoop indd dat het iets rustiger verloopt , je was vorige keer erg druk ermee.
Denk maar even rustig na over je paard, het is een beslissing die je op het gemak moet maken, even alles op een rijtje zetten en dan komt het wel goed.

Hier gaat alles goed ben nu in Keulen, en mama is aan het koken, heerlijk ruikt het hier en ik ben helemaal weer thuis.
Mis mijn paardjes een beetje, hoort toch bij je dagelijkse routine en voelt nu een beetje alsof ik wat mis!
Maar ik probeer het los te laten, ze zijn in goeie handen en komen niks te kort!
Nou meiden wens jullie een fijne avond, ik ga zo eten en lekker met mijn ouders filmpje kijken , misschien kom ik later nog even langs piepen, anders tot morgen!

Knuffel voor jullie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 20:57

Ik quote even een stukje uit een ander topic..

Angela_ schreef:
Hoi meiden, ik heb wel bijgelezen maar het is echt niet blijven hangen. Mijn oma is vanmiddag opgenomen in het ziekenhuis met hartritmestoornissen (ze heeft een nieuwe hartklep en een pacemaker) nadat ze onwel is geworden. Ze is met haar hoofd tegen ze muur geslagen en had daar een flinke wond zitten die gehecht moest worden. Ze heeft een scan gehad, en met haar hoofd is verder alles ok. Ze hebben toen een hartfilmpje gemaakt en daar zagen de ritmestoornissen. Ze ligt nu op de hartbewaking. Ik wilde er eigenlijk vanavond heen, maar er mogen maar 2 mensen op de kamer en mijn moeder en haar zus gingen al. Ben er helemaal van onderste boven...

Vanacht heb ik zo onrustig geslapen, dus ik ben helemaal stuk nu. Gisteren kreeg ik een mailtje van een ex-vriendje uit Portugal. Ontzettend leuk en lief mailtje, maar ik weet niet wat ik er mee aan moet. Ik was net 18, en hij was mijn eerste echte grote liefde. Met hem heb ik mijn eerste keer beleefd en dat blijft toch altijd een klein beetje speciaal vind ik. Man, wat was ik gek op die jongen! Ik blijf er op de een of andere manier een zwak voor houden, sowieso voor mannen met donker haar. (gelukkig heeft Pascal ook zwart haar) Ik ben ongeveer een jaar met hem samen geweest, iets langer volgens mij, maar toen ik weer terug naar huis ging is het doodgebloed. Ik ben nog heel wat keren op vakantie geweest, maar de laatste keer had ik een vriendje in NL (mijn ex waar ik zoveel problemen mee had) en toen merkte ik dat ik nog steeds super gek op hem was en er zijn wat dingen gebeurd waar ik niet trots op ben. Daarna heb ik het contact eigenlijk verbroken. En nu heeft hij me gevonden op internet.. Hij is overigens inmiddels getrouwd en heeft een kindje. Ergens hoop ik op een goede vriendschap, maar ik weet niet hoe Pascal er over denkt, en of dat ook zijn bedoeling is. Ik heb vanacht eigenlijk over hem gedroomt en over mijn ex, en 2 exen in een droom is een beetje teveel van het goede. Ik herbeleefde eigenlijk mijn laatste vakantie daar, maar dan hoe ik het eigenlijk had willen aanpakken.

Dus een hele vreemde verwarrende dag.. Sorry voor mijn wartaal en dat ik niet op jullie heb gereageerd, maar ik moest het even kwijt..

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 22:25

Angela, knuffel voor jou :(:) want dat kun je wel even gebruiken. Hoop dat je oma snel weer opknapt, wat zijn de vooruitzichten en wanneer kan je nu er naartoe? Doe rustig aan en maak je niet te druk om bepaalde zaken, andere zaken hebben nu je aandacht nodig :(:)

Pilipa, laat je maar lekker verwennen, je hebt het verdient! Hoop dat je snel je rust daar zult vinden, wanneer kom je weer terug? Slaap je goed daar? Geen paniekaanvallen meer gehad?

PW, hoe was jou dag? Had eerder al wat vragen gesteld dus dat laat ik nu even achterwegen ;) anders ga ik in herhaling vallen.

Hier gaat het wel, vandaag toch een hele dag alleen geweest. Had mn vriend gebeld en hij zou waarschijnlijk vanmiddag thuis zijn maar niets meer gehoord, en hij was niet bereikbaar :( ,tegen etenstijd was hij thuis, was wel even balen. Morgen is hij gelukkig vrij maar dan hebben we nog genoeg te doen dus niet echt tijd voor leuke dingen. Na morgen is mn vakantie alweer voorbij dus écht vakantie is het niet geweest. Heb vandaag wat gepoetst, gestreken en bank gehangen. Onze logé is er waar ik het een en ander voor in orde moest maken maar het gaat nu gelukkig beter dan vorige keer, weet nu een beetje hoe ik het aan moet pakken. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 00:35

Afbeelding

(:)

Izaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 19:39

Mijn moeder heeft 3 jaar geleden een burn out gehad.
Ze heeft er nu nog altijd last van. Maar ik moest als 10 jarige alles in huis doen, en voor haar en mijzelf zorgen. Daardoor ben ik nu helemaal veranderd, soms positief, soms negatief.
Mijn moeder vind dat ik soms meer kind moet zijn en van eht leven genieten :roll:
Die nacht dat ze haar eerste 'aanval' had begon ze te hyperventileren en was ze helemaal in paniek.
ik was die avond net terug gekomen van een 10 dagen durend kamp en was doodop.
Nou, ik ambulance gebeld. Na 20 minuutjes in het ziekenhuis. Heel de nacht op zo'n irritant plastieken stoeltje gezeten en niet geslapen. Mijn oma is mij komen halen om 5 uur s'ochtends zodat ik toch nog kon slapen. Jeetje, dat was toch een nacht dat ik niet gauw zal vergeten... Het eerste jaar was het op z'n ergst, elke dag een paar huilbuien ( ik was helemaal alleen met m'n moeder) en ze kon het huishouden niet doen omdat ze telkens begon te hyperventileren en omdat ze altijd zo moe werd. Dus ik kookte voor ons, ik deed het huishouden,... het 2e jaar hadden we up en downs. soms was ze erg opgewekt en vrolijk en de dag erna was ze weer aan het huilen. Dit jaar is het stukken beter ! In september heeft ze weer een down gehad, maar daar is ze weer over. Hopen dat het beter blijft gaan +:)+

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 21:24

Ik kom even binnenvallen. Ik heb een flinke dip. Afgelopen nacht mijn slaappillen wel genomen maar toch er doorheen wakker. Wel iets minder brak wakker dan ervoor.

Ik voel me echt heel slecht en ik weet niet zo goed waar het door komt. Heb ook veel last van bijwerkingen van de medicijnen. Ik heb weer even zo'n periode dat ik het liefst alleen maar op m'n bed wil liggen. Zo somber en downnn...

Heb ook even niet de puf om op iedereen te reageren, sorry CIV dat ik je vragen zo ook evne niet meer weet. Is absoluut geen desinteresse. Het lukt me gewoon even niet. Kl*tezooi, wanneer wordt het weer eens beter vraag ik me wel eens af...

|( |( |(

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 12:21

En dan is het kerst...

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 13:16

Angela, hoe is het nu? ben je al langs geweest? Hoop dat het allemaal een beetje meevalt en dat ye snel weer opknapt en lekke rnaar huis mag!

Civ, heb je nog wat leuks kunnen doen met je vriend of is het nu 2 familie dagen? Wel goed dat je nu beter met de hond om kan gaan,. dat is dan niet meer zo onrustig als de laatste keer.
Even op je vraag hoe ik hier slaap, eigenlijk super. ik heb nog geen aanval gehad, ik ben hier super op mijn gemak en voel me veilig. Ligt er ook aan dat ik nu tot zondag niks hoef te doen, wij blijven kerst met zen 3 en en moeten ook nergens heen, dus das een hoop rust voor mij! Het is echt even heerlijk bijkomen.

Pw jeetje je klinkt niet goed, en dan is het nu kerstfeest overal en jij hebt denk ik niet zo zin in. probeer misschien even tot rust te komen nu voordat je op pad gaat, en als je op visite bent even nog een beetje op de achtergrond blijven laat je niet gelijk overspoelen door iedereen.
Eigenlijk kan je iets kleins positief zien, het is kerst en jullie hebben de mogelijkheid om samen te zijn. iedereen is er en iedereen is gezond. Het is moeilijk om met ons verhaal zulke dagen te doorstaan, maar er zijn vast wel dingen waar je beetje blij mee bent en daar moet je nu aan vast houden!
Meid ik denk aan je en hoop dat je redelijk de dag doorkomt!

Knuffel voor jullie!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 13:55

Izaa, wat vervelend van je moeder, gelukkig gaat het nu beter!

PW :(:) doe waar jij je prettig bij voelt, al is dat lastig met deze dagen. Misschien maak je jezelf er toch onbewust druk om? Het zijn toch andere dagen dan anders en je zit met andere mensen. Wees gewoon jezelf! Geeft niks als je mn vragen niet beantwoord, kom weer wel goed. Doe rustig aan en een knuffel voor jou :(:)

Pilipa, Fijn dat je tot rust komt bij je ouders, lekker van genieten?

Hier alles wel oke. Gisteravond zijn er vrienden langsgeweest, vanmorgen bij mn pa om de koffie geweest en even bij het huis van mn moeder gekeken. Zo met de honden lopen en naar mn schoonzusje, we gaan gourmetten. Mn pa was alleen niet zo blij met de mededeling dat we er een hond bijnemen, altijd wat jammer dat ze zulke dingen afkeuren. Wens jullie fijne feestdagen toe, doe rustig aan en pas op jezelf!

Izaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 15:05

gelukkig reageerd er iemand op mijn verhaal dat ik de eerste keer heb neer geschreven :j

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 21:49

Dames, hoe is de eerste kerstdag verlopen? Bij ons goed, was gezellig, we gaan nu nog even lekker in een warm bad,gourmet lucht van ons af schuimen.

Izaa, hoe gaat het met jou zelf? Eerste kerstdag doorgekomen? Denk niet dat de andere niet willen reageren maar soms heb je even genoeg aan jezelf, neem het ze niet kwalijk. Heb jij zelf ook klachten (hoop van niet), de meeste die hier zitten heb zelf een burnout of icm depressie. Weet niet goed hoe ik je kan helpen of wat je verwacht?