. Ik dacht dat de pro's deze benaming toch al zeker een aantal pagina's miet meer in de spreekwoordelijke mond hadden genomen... Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Chiqa schreef:M3lisss schreef:maar wat heeft dat hier mee te maken dan?
Weet ik veel, zijn jou woorden
M3lisss schreef:conclusie in mijn opzicht, na een verkrachting o.i.d. zijn de mensen wat makkelijker betreft abortus.
Ik heb het nu over de zwangerschappen waaarbij gewoon sprake is van 'ongelukjes' of gewoon mensen die niet genoeg doen aan bescherming.
Ja en toen? Volgens mij wordt dat al 40 pagina;s achterelkaar herhaald, en al lang al uitgekauwd dus toen?
Wat zou jou extra bijdrage hierover de boel veranderen denk je?(Heb namelijk werkelijk geen idee vandaar)
BraveSpots schreef:MamboBeach schreef:Geen abortus, dat is wat mijn gevoel zegt.
En wat met al die ongewenste kinderen? Geen aanval, maar dat is wat mijn eerste reactie is op je post...
MamboBeach schreef:Ja, ik begrijp dat je bedoelt de ongewenste kinderen als de vrouw zwanger is.
Jammer dan, denk ik dan.
Ik zeg nu ook gewoon hoe ik erover denk he, dus heb ook geen zin om hierover te worden aangevallen.
. Ik bedoelde, die kinderen met ouders hebben die hen niet willen, zullen die daar niet onder lijden, denk je? BraveSpots schreef:Ik vraag me af: de pro's, vinden jullie dat jullie voor iemand anders kunnen bepalen wanneer een baby wel of niet in iemands leven past? Of heeft iemand niks meer zelf te bepalen vanaf het moment dat je zwanger bent?
Op welke manier zouden jullie de wet precies aanpassen? Geen abortus, of beperkt, of...?
Maar: laten we elkaar toch met een klein beetje respect behandelen. BraveSpots schreef:Ik vraag me af: de pro's, vinden jullie dat jullie voor iemand anders kunnen bepalen wanneer een baby wel of niet in iemands leven past?
BraveSpots schreef:Op welke manier zouden jullie de wet precies aanpassen? Geen abortus, of beperkt, of...?
MamboBeach schreef:Ja, ik begrijp dat je bedoelt de ongewenste kinderen als de vrouw zwanger is.
Jammer dan, denk ik dan.
Citaat:Ik laat bepaalde opmerkingen in dit topic even buiten schouwing, die zijn imo. niet bepaald realistisch te noemen maar verwrongen van emotie, waar een vrouw die voor die keus staat vrijwel niets aan zal hebben
Blue_Eyes schreef:Allereerst: 'de pro's' klinkt wel een beetje stigmatiserend, maar goed, dat is vast niet zo bedoeld. Buiten dat bedoel je volgens mij 'de anti's'Maar: laten we elkaar toch met een klein beetje respect behandelen.
Ik kan voor niemand iets bepalen. Ik zou wel willen dat mensen zich er meer bewust van zijn dat een abortus niet zomaar iets is, maar dat je een leven beeindigt. Een ander kan dat zien als nog maar een paar celletjes, maar die celletjes zijn dan wel een mens in wording. Op het moment dat je weet dat je zwanger bent, klopt het hartje al bijna. Tegen de tijd dat die abortus uitgevoerd gaat worden (want een week bedenktijd, en je zit er vaak ook niet de volgende dag al), heeft dat wezentje in je buik een hartslag en hersenactiviteit. Ik vind het nogal wat. Het is een mensje, een kindje.
Ik denk dus dat de voorlichting, ook door abortusartsen, aanzienlijk verbeterd zou kunnen worden. Verder denk ik dat het beleid meer gericht zou kunnen zijn op preventie, en op onderzoek: waarom wil iemand een abortus? Is dat omdat ze echt denken dat ze het niet aankunnen, of omdat het nu effe niet uitkomt? Of nog erger: omdat het kindje iets betrekkelijk kleins als een schisis heeft? Want ook dat komt voor. Daar mogen wat mij betreft best strengere regels voor komen.
Abortus weer volledig illegaliseren is denk ik niet slim. De mensen die dat hoe dan ook willen, zouden dan weer moeten teruggrijpen op de ouderwetse methoden met breinaald en weet-ik-veel-wat.
.
. BraveSpots schreef:MamboBeach schreef:Ja, ik begrijp dat je bedoelt de ongewenste kinderen als de vrouw zwanger is.
Jammer dan, denk ik dan.
Ik zeg nu ook gewoon hoe ik erover denk he, dus heb ook geen zin om hierover te worden aangevallen.
Vind het heel interesant hoor, andere meningen, wil je niet aanvallen ofzo. Ik bedoelde, die kinderen met ouders hebben die hen niet willen, zullen die daar niet onder lijden, denk je?
MamboBeach schreef:Chiqa, eigenlijk denk ik dan, jammer dan dat je zwanger bent...
Weet ik dat dat waarschijnlijk heel vervelend overkomt maar ik ben gewoon eerlijk over hoe ik denk, wat in mij opkomt.
De zaken zoals wat als en wilde het wel geboren worden vind ik echt helemaal niets toe doen.
Blue_Eyes schreef:Een mensje.
En dr zijn genoeg vrouwen die hun carriere, leven en geluk daar niet door willen laten verpesten
Heb je maar te accepteren, de wet is dr. Zal dr ook niet voor niets zijn gekomen denk je ook niet?
BraveSpots schreef:Om mezelf even als voorbeeld te geven, ik zit nu midden in een studie. Mocht ik nu zwanger worden en houden, dan mag ik stoppen met studeren en gaan werken in de blokker iod.
Chiqa schreef:Sorrie maar een klompje cellen noem ik geen mensje