Meer mensen met een burn out / overspannen deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pr_BillyBoy

Re: Meer mensen met een burn out / overspannen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 10:04

CIV : verjaardag was gewoon k.ut sorry !
heb vanacht heel slecht geslapen en jaa me ma daar kan ik alleen maar boos op worden :(
ze heeft geen woord tegen me gezegt niet eens hallo ofzoo
ze heeft me geen hand gegeven met feliciteren helemaal niks :n
en gaat ze weg zegt ze doei priscilla enz e is weg .
en mijn buurvrouw zat naast me en die zegt dit is toch niet notmaal . ze gebruikt je nogsteeds van je aardigheid.
en ik durf ook geen nee te zeggen ! :n zit niet lekker in me vel .

Hoe gaat het nu met jou CIV ?

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 10:16

ik ga naar stal !!
Doei !

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 10:28

Veel plezier op stal priscilla!

Ik snap best dat het moeilijk is om geen contact meer met je moeder te hebben. Helemaal als je wel nog goed contact hebt met de rest van je familie. Misschien is het een idee als er een verjaardag is, om een dag eerder of later te gaan? Dan leg je de situatie gewoon uit, dat jij je alleen maar iedere keer slechter voelt wanneer je je moeder hebt gezien. Kan voor een groot stuk rust zorgen.

Sifra, Hoop dat je toch nog even kunt slapen meis :(:) Zoals ik al voorspeld had, heb ook ik erg slecht geslapen vanacht. Maar goed, ik hoef dan gelukkig niks te doen vandaag. We slapen trouwens al een paar dagen bij mijn schoonmoeder, maar telkens als ik naar bed ging, ging mn vriend ook gewoon mee. Gisteren dus niet.

Hoe is het nog met de hond van je moeder gegaan?

CIV, fijn dat je ook vandaag wat om handen hebt en dat je gisteren een gezellige dag hebt gehad :) Zo kun je je gedachten wat verzetten lijkt me.

Hoop dat jullie een fijne dag hebben allemaal, ik ga nog maar eens een poging doen om te zonnebaden, al zal het me toch wel veel te warm zijn. :evaw:

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 11:56

CIV, fijn om te horen dat het naar omstandigheden best goed met je gaat. Wanneer begin je aan je nieuwe baan?

Pr, je zit in een moeilijke situatie, helemaal omdat je nog zo jong bent. Ik hoop dat je een beetje afleiding hebt gevonden op stal.

Vervelend is dat he Sam, dat slechte slapen. Ik moest wel oxazepam slikken om uberhaupt in te slapen, maar vanochtend werd ik dus kotsmisselijk wakker en toen dat weg trok was ik nog doodmoe. Dus maar weer naar bed gegaan, nog een klein uurtje kunnen slapen. Vanmiddag nog even langs m'n opa.
Hoop dat je nog even van de zon kunt genieten!
Oja, de hond is vanaf een uur of drie stil geweest!!

Oliebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 11:57

is het de bedoeling dat als je hier binnen komt vallen eerst 40 pagina's door leest? bij ons thuis zitten we ook nogal in een diepe put...

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 12:06

Nee hoor, das niet de bedoeling. Je kunt hier gewoon je verhaal doen, op anderen reageren, met elkaar praten, alles waar je je fijn bij voelt.

Dat is hier het fijne in het topic, als je je een tijdje echt niet goed voelt, en niet bij leest oid, wordt je dat niet kwalijk genomen, omdat iedereen weet hoe het is en kan zijn. Daardoor is er veel begrip.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 12:07

Sifra, fijn dat je iig nog iets hebt kunnen slapen.
Hondje zal wel snel wennen aan jullie huis en ritme hoor :j :(:)

Oliebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 12:09

samantha21 schreef:
Nee hoor, das niet de bedoeling. Je kunt hier gewoon je verhaal doen, op anderen reageren, met elkaar praten, alles waar je je fijn bij voelt.

Dat is hier het fijne in het topic, als je je een tijdje echt niet goed voelt, en niet bij leest oid, wordt je dat niet kwalijk genomen, omdat iedereen weet hoe het is en kan zijn. Daardoor is er veel begrip.

ok, dat is fijn :o

ik maak even mijn woordenlijstje in wrts af en dan ga ik mijn verhaal typen, want dat is nogal lang namelijk, helaas

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 12:23

Doe lekker rustig aan, en vertel wat je vertellen wilt! Niks moet, alles mag ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 12:25

ik heb niet bijgelezen,excuses.
enorm druk geweest.

ben momenteel wat aan het rondkijken voor eventueel ander werk.
enige waar ik bang voor ben is dat ik qua salaris achteruit ga.ik maak me momenteel echt overal zorgen over.
belangrijkste is dat ik rust vind en een léuke baan heb,en dan maar wat minder geld..maar dan tel ik alle vaste lasten op bij elkaar,en dan zit ik me weer op te vreten,dat ik het dadelijk allemaal niet red misschien,enzovoorts.

dinsdag naar de bedrijfsarts.dat is toch een arbo arts dan?
ik ben zo zenuwachtig...

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 12:35

Hee DC, wat rot dat je je overal zo druk over maakt meis :(:)

Voor mij helpt het altijd als ik alles op een rijtje op papier zet. De vaste lasten in jou geval, tegen je inkomen. Hou je nu nog genoeg over? Kun je voor een veel minder salaris gaan. Heb je misschien dingen die je af kunt zeggen om te besparen? Abonnementen van tijdschriften ed?

Doe rustig aan meisje :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 12:47

hmnee ik heb weinig aparte vaste lasten.
heb natuurlijk
huur
internet/telefonie
kabel(tv)
verzekeringen(auto,zorg,wa,inboedel)
gas,water,licht
afvallozing(containerlediging)
auto(wegenbelasting/tanken)
paard
boodschappen

theoretisch hou ik wel iets over..en toch red ik het allemaal net elke maand.
geen idee wat ik met mn geld doe.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 12:56

Bij een laag inkomenkun je misschien kwijtschelding van de gemeentelijke lasten vragen. Hoef je bijv. de afvallozing niet te betalen en gemeentelijke belasting. Je hebt ook kans bij een huurhuis op een groter gedeelte huurtoeslag en zorgtoeslag.
En zo zijn er nog wat dingen.

Oliebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 12:56

al meer dan 15 jaar geleden werd mijn oma depressief. Toen was ik er dus nog niet. De laatste paar jaar werd het steeds erger. Ze raakte verslaafd aan de seresta's. Mijn opa zorgde heel erg veel voor mij en mijn broertje, want mijn ouders werken. Hij haalde ons tussen de middag op van school, gaf ons te eten, bracht ons weer weg, en haalde ons om half 4 weer op, zorgte voor huiswerk (want het onderwijs op onze school is echt zwaar bagger, de leraar die ik had heb ik toen nog uitgelegt hoe hij onder elkaar moest rekenen), gaf ons nog meer te eten, speelde met ons, en in de vakantie waren we er de hele dag. Ook was hij hoteldebotel met computers. Hij wist er alles van, en hij zorgte dus ook altijd voor de computers bij ons thuis, die het regelmatig begaven/begeven. Mijn oma was inmiddels zo depri dat opa niet meer op vakantie mocht van oma. Dit deed hij dus ook niet. Oma is drankverslaafde en slaaptabletten verslaafde, dus die pillen lagen allemaal op geheime plekken. Toen moest mijn opa het ziekenhuis in voor een heupoperatie (vorig jaar begin herfst). Drama en onheil, want oma kan niet voor zichzelf zorgen. Ik en mijn broertje zijn bij haar komen logeren, en ze heeft voor het eerst in 100 jaar weer boodschappen gedaan en 2 meter gefietst. Dit was echt een wonder, en ze heeft gepint. Het ging net weer wat beter, en toen gebeurde waar oma al haar hele leven zo bang voor was, ze kreeg kanker. Ze riep al jaren lang dat ze dat had als ze zich weer eens niet zo lekker voelde, dus niemand had haar serieus genomen toen ze dat riep (en het echt waar was). We waren er dus bijna telaat achter gekomen. Ze zit nu aan de chemo's en jawel, opa moest terwijl hij bijna niet kon lopen alles weer gaan doen. Deed hij ook, want hij kon nooit stilzitten als er werk was. Wij hadden een leven waar opa onmisbaar was. Hij was ook geen 'opa' voor mij, maar een vader en vriend. Hij heeft zo'n poedersuiker achter z'n rug, en hij zou samen met mijn moeder op vakantie gaan naar Zwitzerland over een paar weken. Hij overleed op 20 april. Ik voel me harstikke schuldig omdat hij al op goede vrijdag over zijn hart klaagde en hij is een hartpatiënt. Hij heeft dat bewust voor mamma verzwegen, want zij draaide al helemaal door door de basen en werk. Oma wou niet meer leven. Ze besloot toch door te gaan voor ons. Twee dagen na opa's dood belde oma met nood, dat ze geen gevoel meer had in haar benen. Daar vertelde zo'n jonge kip van een arts tegen mijn moeder dat er 90 procent kans was dat er uitzaaing was in haar ruggenmerg (dat betekend dat ze haar moeder ook nog binnen 3 maanden kon begraven). Dit blijkt gelukkig niet zo te zijn: botontkalking en een verschuiving of een gebroken ruggenwervel. Welke van de twee weet ik niet, want niemand van die artsen komt na 3 weken op het idee eens iets te gaan uitzoeken. Ze wordt van hot naar her gesleept zonder enige nut, ze is zwaar onder de medicijnen en heeft pijn, en niemand weet wat er nou echt aan de hand is, wat ze gaan doen en wanneer die operatie voor haar vorige ziekte nou is. Deze is na letterlijk de 800ste telefoongesprek met mijn moeder (want die blijft maar bellen, die is al zwaar hoteldebotel van al dat gezeur en gezeik) vastgesteld. Maar die artsen bij dat ziekenhuis komen regelmatig niet opdraven, dus niks staat nog vast. Ondertussen moeten we de financiën gaan regelen, want mijn opa had 6 rekeningen, en 6 hardeschijven die helemaal vol staan, onder andere met hoeveel ze uitgegeven hebben aan koekjes in het jaar 1975. Ik wordt echt helemaal histerisch van mijzelf. Mamma is (zwaar) overspannen verklaard, maar moet naar haar werk omdat ze anders haar baan verliest, mijn vader doet geen zak (dat deed hij voor opa's dood al niet, want alles wat hij zou moeten doen deed mijn opa), en ik heb een verantwoordelijkheidsgevoel. Maar niemand verteld mij dingen. Via telefoongesprekken met mamma's broer die in brunei woont, voor zijn werk hoor ik wat er aan de hand is. Ik heb zoveel druk op mijn borsten en longen, het doet pijn, en mijn hart is zo zwaar, voor mijn gevoel zit deze in mijn buik. Mijn hoofd bokt als een bezetene als ik geen kalmeringspilletje slik en voel me zo slap en energieloos. Ik kan totaal niet slapen (om 12 uur slaap ik eindelijk in terwijl ik normaal om 9 uur al sliep) en zitten nu wel met school in de eindspurt. Iedereen zegt dat ik het met school maar even rustig aan moet doen, maar dat is nou juist wat opa niet wou. Dankzij hem zit ik op het VWO en dat moet ik ook zo houden. En het streven was altijd een 10, en dan is een 8 goed. En dat lukt gewoon niet. Normaal krijg ik alle stof er wel in als ik het 2 keer opgestampt heb, nu kan ik het 100 keer doen en ik weet het nog niet. Ik wordt helemaal histerisch van al die toetsen en ook nog eens alle ellende om mij heen, dat ik er gewoon geen raad mee heb. Ondertussen wordt oma vervelend tegen mijn moeder omdat ze haar geen extra dosis slaap en kalmeringspillen geeft. Ik moet nog 5 hele weken, ik heb het idee dat ik in stort. En maar proberen vrolijk te blijven, altijd blijven lachen, maar het lukt gewoon niet. Ik heb zoveel agressie in mijn lijf dat ik mijn wenkbrouwen eruit trek van de spanning. (aangezien ik byte-x op mijn vingers heb gesmeerd, waardoor ik deze niet meer af kan kluiven) En ik probeer sterk te zijn voor mijn moeder, maar dat wil ze niet, maar ze voelt zich nog ellendiger als ik in huilen uit barst. ik weet gewoon niet meer wat ik moet met mezelf.
Goed, en dan hebben we ook nog mijn echte probleem, en dat is dat ik knieproblemen heb. Eigenlijk moet ik daarvoor ook naar het ziekenhuis, maar daar is dus even geen tijd voor. Ondertussen kan ik mijn sporten waarbij ik al die ellende even niet voel dus niet zonder pijn in mijn knieën uitvoeren. Met als gevolg dat ik de lol van het leven gewoon op dit moment niet inzie. Ik doe er een half uur over om ergens naartoe te fietsen waar anderen 5 minuten over doen, waardoor ik niet naar de gymlessen kan. Dit is dan opzich wel weer positief omdat ik dan een deel van het huiswerk kan doen. Verder is de enige sport waarbij ik geen pijn heb paardrijden, maar mijn moeder wil het niet hebben dat ik een verzorgpony zoek, en die zijn er ook niet binnen (voor mij) 20 minuten fietsen. Fietsen doet namelijk ook pijn dus dat doe ik ook niet zo graag. Ook hier baal ik behoorlijk van, omdat de meeste mensen zeggen, ga lekker sporten! En dan nu de aanstaande zomervakantie. Het lijkt mij heerlijk om even een maandje niks te hoeven. Maar hoe ga ik die doorkomen? Er is geen opa meer waarmee ik door natuurparken heen kan sjouwen, kasteeltjes kan bezoeken, gek mee kan doen, over computers mee kan kletsen, mee kan gymmen in de garage (jaja, hij had een halve gymzaal, zelf gemaakt,, naja gymzaal, er hingen 2 ringen en hij had een primitieve rekstok en een judomat uit het jaar 0 :P ) etc. Ook zijn mijn vriendinnen altijd op vakantie als ik net niet op vakantie ben. Ik voel me best wel alleen, hoewel ik weet dat er zat mensen zijn die mij best aardig vinden en met me meeleven, maar ze kunnen die ellende helaas niet voor mij en mijn famillie oplossen. Ik weet niet wat ik met mezelf wil… Ik wil later een huisje in Engeland in de yorkshire dales op het platteland met een paardje. Daar leef ik op dit moment voor, hoewel ik ook wel weet dat deze droom erg onrealistisch is… Maar waar leef ik dan nog voor? Voor iedereen die ik pijn zou doen als ik zou stoppen?

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 12:59

Dankje meiden ! :j

WElkom Oliebeer !

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 13:05

Misschien dan een idee om een soort van kasboek bij te houden? Of overal bonnetjes van te bewaren of zo? Misschien dat dat je wat rust geeft?

Oliebeer. Als eerste, als jij een droom hebt, is die niet onrealistisch. Dan is dat iets waar je voor moet gaan!!!

Verder wil ik je een virtuele :(:) geven, wat een ellende in zon korte tijd zeg.

Misschien is het een idee om hiermee eens naar de huisarts te stappen, die kan jou misschien wel verder helpen. En wanneer hij het niet kan, weet hij misschien wel iemand die het wel kan.

Ook wil ik je de tip geven ga met je moeder praten over iemand van maatschappelijk werk. Die kan jou helpen, je moeder helpen, en daarmee heel je familie. Die mensen weten heel vaak ook waar je allemaal recht op hebt. Waarschijnlijk komt je oma namelijk ook in aanmerking voor thuiszorg, of andere zorg aan huis, zodat je moeder enigszins ontlast wordt!

Ik hoop dat je je hier thuis gaat voelen in het topic, zodat we wat afleiding voor je kunnen betekenen, en wie weet zelfs wel kunnen helpen.

Sterkte meid!

En tot slot, welkom natuurlijk :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 13:14

oliebeer,het is geen desinteresse maar ik heb moeite met grote lappen tekst lezen.
maar ik proef uit zinnen die ik her en der wel lees,dat je het even niet meer ziet zitten.
ik hoop voor jou dat je dat gevoel met iemand delen kan en zal gaan doen,ik denk dat je dat zou opluchten.

sterkte!!!!!

Oliebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 14:35

dankjulliewel allemaal :) mijn moeder is al naar de huisarts gestapt en heeft de nodige thuiszorghulp gevonden, dus een schoonmaker en iemand die bevroren diepvriesvoedsel bezorgt. Helaas wordt dit voor ons (uiteraard, want het zal eens meezitten) niet vergoed, aangezien mijn oma door het harde werken van opa een 'te' hoge uitkering heeft. Zijn er toevallig ook mensen die helpen met het regelen van dingen, zoals zorgen dat het ziekenhuis oma de juiste medicijnen geeft en hun afspraken nakomt? Want mijn moeder is daar echt uren per dag mee bezig. Allemaal heel erg bedankt dat jullie mijn gezeur kunnen aanhoren, want over internet praten is iets makkelijker dan oog in oog :)

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 15:25

Je kan vragen om een sociaal verpleegkundige die de boel in de gaten houdt.

Sterkte!

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 15:43

flicka hoe gaat het nu met jou ?

Oliebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 16:09

sociaal verpleegkundige was ik nog niet op gekomen, bedankt! Ik zal het op een geschikt moment in de groep gooien :)

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 16:13

inderdaad ook een goed indee oliebeer ! ;)

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 16:21

PW hoe gaat het nu met jou ?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 16:21

Ik heb ook niet je hele verhaal gelezen oliebeer, sorry. Kan me ook niet op hele lappen tekst concentreren.

Heb vanmiddag geprobeerd de theorie van mijn cognitieve therapie te lezen, maar dat ging helemaal niet. Was een behoorlijk pakket en het maakte me alleen maar onzekerder. Wat ik bovenaan de pagina las, was ik halverwege alweer vergeten.

De g-schema's lukken me momenteel niet, tenminste niet over de dingen waar ik ze over zou moeten schrijven. Door de theorie te lezen word ik onzekerder dat ik het niet kan en dat ik het niet goed doe. Ik werd vanmiddag na het lezen helemaal boos op mezelf, omdat ik vind dat ik faal door de g-schema's niet in te kunnen vullen.

Zucht...

Edit: Grappig Pr_BillyBoy dat ik net aan het typen was ;) Kun je gedachtelezen ofzo?? :+

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 16:26

haha nee ik zag dat je online was en wie er op het topic aan her kijken was ! :P