[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 17:34

ik slik mijn pil altijd door, als ik een doorbraakbloeding heb moet ik n stopweek nemen en daarna is het over, dus misschien dat je dat kunt proberen?

edit: en anders even met de huisarts overleggen dat kan geen kwaad ;)

Finstar1991

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 23:59

Hey, even een klein vraagje..
Is het normaal als je je misselijk voelt voor dat je de pil in moet nemen en daarna je schuldig voelt?
ook voel ik mij de laatste dagen wat anders
ik zie er nou al tegen op om de pil straks te nemen

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 00:09

Waarom voel je je schuldig?

haf2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 09:56

Ik weet niet of het hier goed staat.

2 weken geleden zat ik in de laatste week van mijn strip van de pil. Ik heb in de eerste weken wel andere medicijnen erbij gebruikt, maar zover ik weet was dat geen risico voor de pil.
2 weken geleden heb ik onveilig seks gehad. Hij is niet in me klaar gekomen.
2 dagen later woensdag en donderdag ben ik de pil vergeten.
Ik ben toen gelijk gestopt aangezien ik al 2 dagen was vergeten en heb er dus een stoptweek van gemaakt.
Sinds woensdag heb ik veel last van mijn buik en ben misselijk.
Zondag ben ik ongesteld geworden dus 4 a 5 dagen later. Het leek wel of ik leeg liep zo erg was het. Heb ik nog nooit eerder gehad.
Sinds dinsdag ben ik de pil weer aan het gebruiken. Ben sinds vandaag niet meer ongesteld. Alleen de buikpijn en misselijkheid waar ik normaal nooit last van heb blijft. Ik heb wel is vaker de pil vergeten en dan had ik ook buikpijn, maar als ik eenmaal ongesteld werd was het gelijk over.
Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 10:04

Waarschijnlijk gewoon omdat je de pil anders dan anders hebt geslikt, daar kan je lichaam flink van slag van zijn :j

@ Willy_UrsB: idd waarom voel je je schuldig? Ben je bang dat je zwanger bent en het slikken van de pil daar niet goed voor is?
Ik denk dat je je misselijk voelt vóór het innemen van de pil vanwege dat schuldgevoel, als je zegt dat je er nu alweer tegenop kijkt is dat niet gek ;) Maar het is niet heel normaal om je schuldig te voelen dat je de pil slikt lijkt me. Misschien even de dokter bellen?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 10:07

Brittol schreef:
Ik heb even een vraagje hier.
Ben sinds anderhalve week aan de pil, vorige week zondag begonnen. Was dus de begin van mijn menstruatie.
Het probleem is, ik bloed nu nog steeds? Niet veel, maar toch telkens een klein beetje. Vind het zo verschrikkelijk irritant, zeker als ik bij m'n vriend ben en we hebben (of willen) gemeenschap hebben, dan schaam ik me weer helemaal voor als ik begin te bloeden.

Ik weet niet of het nu aan de pil ligt, of dat ik mischien een wondje daar ergens heb.
Zijn er meer mensen die dit wel eens gehad hebben? Of is dit weer één van de mogelijke, vervelende bijwerkingen van de pil als je er net mee ben begonnen?

Alvast bedankt. :)

Dat had ik ook bij mijn eerste strip, het is schijnbaar normaal. Gewoon doornemen en na 2 weken was het over bij mij :)

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 19:25

nou afgelopen zaterdag heb ik vlak nadat ik mijn pil heb genomen, heb ik overgegeven, daarna wel seks gehad. Mijn buik voelt anders aan en voel me ook wat anders, en ook eet ik wat meer, meer dan dat ik normaal doe, en toch heb ik geen honger gevoel,
Is het verstandig om even een test te doen?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 19:27

Grote kans dus dat je pil er weer is uitgekomen... Ik zou idd even een test doen, want als je je pil vergeet (wat jij niet hebt gedaan, maar hij is er waarschijnlijk weer uitgekomen wat geloof ik gelijk staat aan je pil niet nemen) ben je 7 dagen niet beschermd.
Staat er niks in de bijsluiter over overgeven?

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 21:45

ja als je binnen 2 of 4 uur? moet overgeven of diarree hebt, is je pil onveilig, omdat er een grote kans is, dat ie uit je lichaam is. Ik zou voor de zekerheid even bij de dokter informeren, heb er zelf iig geen ervaring mee. Je had denk ik beter nadat je over hebt gegeven, nog een pil in kunnen nemen, zodat je zeker weet dat ie in je lichaam opgenomen wordt, zo doe ik dat ook wel s als k buikgriep/diarree heb, heb nooit ergens last van gehad (misselijkheid ofzo)

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 07:38

Dan heb ik nog even een vraagje.
Ik ben dus vorige week zondag, bijna 2 weken geleden, begonnen aan de pil.
Nu heb ik gisteravond seks gehad, hij is wel in me klaargekomen, kan ik er wel vanuit gaan dat ik ben beschermd? Aangezien ik nog niet zo lang aan de pil ben. Of kan ik nu het beste een morning after pil kopen?
Zat hier een beetje over te piekeren gisteravond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 09:01

Oke ik heb ook een dringende vraag helaas. Ik ben gisteravond mijn pil vergeten (ja ik weet het, echt heel stom, is me nog nooit gebeurd in 2 jaar..) en ik heb hem nu nog ingenomen, een uur te laat. Nou staat dit op de site:
1 tablet vergeten in week 1
Neem de vergeten tablet in zodra u eraan denkt, ook als dit zou betekenen dat u twee tabletten op hetzelfde moment moet innemen. Neem verder de tabletten weer op de gebruikelijke tijd in, maar u moet tevens gedurende 7 dagen extra voorbehoedmiddelen gebruiken. Als u in de week voor het overslaan gemeenschap heeft gehad moet u rekening houden met een kans op zwangerschap. Neem daarom in dat geval meteen contact op met uw dokter.

wat moet ik doen? Is het niet erg dat ik een uur te laat ben? (kan ook iets minder zijn) of moet ik naar de dokter? Ben wel lichtelijk in paniek moet ik zeggen...

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 09:19

Brittol schreef:
Dan heb ik nog even een vraagje.
Ik ben dus vorige week zondag, bijna 2 weken geleden, begonnen aan de pil.
Nu heb ik gisteravond seks gehad, hij is wel in me klaargekomen, kan ik er wel vanuit gaan dat ik ben beschermd? Aangezien ik nog niet zo lang aan de pil ben. Of kan ik nu het beste een morning after pil kopen?
Zat hier een beetje over te piekeren gisteravond.

Normaal gezien werkt je pil qua bescherming pas na 1 maand. Heeft de dokter dat niet gezegd?

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 09:29

Mientjeuh schreef:
Normaal gezien werkt je pil qua bescherming pas na 1 maand. Heeft de dokter dat niet gezegd?

Hoe kom je daar nou weer bij? Als je op de goede dag begint werkt hij meteen en anders na een week.

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 11:05

De dokter zei dat de pil meteen werkte, maar toch blijf ik altijd wantrouwend met dat soort dingen. Of nou ja, onzeker laat ik het zo zeggen. Laatste waar ik nu echt op zit te wachten is zwanger worden := Dus dacht, vraag het nog maar even na.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 11:18

Het hoort gewoon al te werken, dus niets om je druk om te maken Brittol. :)

_Amyyy schreef:
wat moet ik doen? Is het niet erg dat ik een uur te laat ben? (kan ook iets minder zijn) of moet ik naar de dokter? Ben wel lichtelijk in paniek moet ik zeggen...

De kans is dat je zwanger bent is niet zo groot, maar ik zou als ik jou was toch het advies van de bijsluiter opvolgen en voor de zekerheid even de huisarts bellen.

haf2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 12:55

Yessy schreef:
Waarschijnlijk gewoon omdat je de pil anders dan anders hebt geslikt, daar kan je lichaam flink van slag van zijn :j

@ Willy_UrsB: idd waarom voel je je schuldig? Ben je bang dat je zwanger bent en het slikken van de pil daar niet goed voor is?
Ik denk dat je je misselijk voelt vóór het innemen van de pil vanwege dat schuldgevoel, als je zegt dat je er nu alweer tegenop kijkt is dat niet gek ;) Maar het is niet heel normaal om je schuldig te voelen dat je de pil slikt lijkt me. Misschien even de dokter bellen?

Ja maar ik ben wel vaker de pil vergeten en nooit last gehad of alleen buikpijn tot ik ongesteld word. Alleen het is nu al bijna 2 weken aan de gang de misselijkheid en buikpijn. Ik ben nu ook al ongesteld geweest dus daar kan het ook niet meer aan liggen. Ik ga de dokter maar maandag bellen, want maak me wel een beetje zorgen. Heb dit nog nooit eerder gehad

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 20:37

Misschien dat je lichaam dan toch niet helemaal goed reageert op de pil?

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 20:46

dat kan, andere pil is een oplosing daarvoor ;)

mijn vraag :

als ik nu stop met de pil, heb namenlijk geen vriend
en stel ik heb over een jaar een vriend en ik wil weer aan de pil
kom ik dan weer aan? ben nu wel aangekomen en borsten zijn stuk gegroeid, gebeurt dit dan weer/

en zijn er heir mensen die naar een andere pil zijn overgegaan en daarna zijn afgevallen?

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 20:47

Hmm ik weet er niks van, ben maar 2 kilo aangekomen ofzo, en niet echt breder geworden. Ik denk dat je dan wel opnieuw aankomt omdat je dan na n poos toch weer opnieuw hormonen binnen krijgt.. Maar waarom zou je dan eigenlijk willen stoppen?

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 20:51

omdat je dan sneller afvalt
ik ong 4/5 en ook mijn heupen zijn een stuk breder geworden + van kleine b naar volle C

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 20:56

Hmm afvallen gaat toch wel bij mij. Maar ik heb niet echt t idee dat ik van n kleine D naar n volle D zou gaan door de pil, denk dat dit toch wel gebeurt zou zijn ..

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 13:15

hebben jullie ook bijwerkingen als je stopt met de pil?

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 13:26

De enige bijwerking die ik had is dat ik juist lekkerder in mijn vel zat :D

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 13:32

Ik heb vandaag een afspraak gemaakt in het ziekenhuis voor het plaatsen van een spiraaltje. Ben ik helemaal van die pil troep af.

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 13:39

Heb ik nu bijna een jaar geleden ook gedaan! nog geen moment spijt van gehad!

je kan uur voor de behandeling wat Aleve feminax slikken, dat neemt net even de scherpe randjes van de pijn van het plaatsen af :j