Nog meer meiden die gaan voor baarmoederhalskanker prikken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MaaikeVR

Re: Nog meer meiden die gaan voor baarmoederhalskanker prikken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 21:23

Das ook!
Maar ze zouden die prik toch niet geven als het niet veilig is?

Sannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 21:29

Ik ga ook :j

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 21:32

MaaikeVR schreef:
Das ook!

jaa idd dat is zo ! ;)
de gemeente betaalt hetnog wel :=
en die zijn nog al gierig haha

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 21:40

MaaikeVR schreef:
Das ook!

slaap zacht

nadat ik zijdelings betrokken was bij het vaststellen van de normen voor het bouwstoffenbesluit heb ik geen énkele ilussie meer dat 'men' wel weet wat ze doen.

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 21:47

neeh zeker weten niet want ik laat me niet als proefkonijn gebruiken!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 21:51

weetje wat mij opvalt?

Iedereen die zegt doen, kan een naam van onderzoeker, en betrouwbare bron geven. Geven ook hun achtergrond en hebben geen geheimen.

Iedereen die zegt NEE NIET DOEN, die geven wel bronnen, maar bijvoorbeeld van een krant die niet bestaat? Met inhoud die door een dokter is nagetrokken en NIET de waarheid bevat.
Mijn tante is arts, en die heeft voor mij veel gezocht(buiten werktijd om, hechte familieband.) en zij adviseert als een tante naar mij. En advieseert om dit WEL te doen.

Was deze prik in de jaren 60 naar vore gekomen had ze gezegt NEE! Waarom?

Het vaccien is nog niet oud. Maar de apparatuur van tegenwoordig kan een versneld proces van het lichaam nabootsen. Zo kunnen ze aantonen dat het vaccien geen schade aanbrengt. Niet kunnen ze zeggen voor hoelang het het lichaam beschermt. Dit kan enkel en alleen met zekerheid worden gezegt na het inenten van een mens.

bijvoorbeeld Ranna (?) hier.. word meerdere male gevraagt wat jou achtergrond is.. maar ik kan nergens een antwoord ontdekken. Verder heb ik jou stukken laten natrekken.. en dat is net zoiets als de opvatting van de tv commentator van een voetbalwedstrijd. Geen grijntje feiten.

Proefkonijn ben je dus in zekere zin JA om te kijken hoelang het houd. Maar nee niet voor de werkzaamheid of bijwerkingen van dit vaccien. De enige bijwerkingen die zijn ondervonden is dat meerdere meisjes zijn flauwgevallen. Maar dit gebeurt bij ELKE inenting. Weetje hoeveel mannen er neervielen bij het inenten in militaire dienst? Weetje hoeveel mensen er flauwvallen bij bloedprikken? Ik ben er 1 van. Puur en alleen de angst en de daarbijkomende stress.

ILoveMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 22:02

ik heb geen idee, moet morgen mijn prik halen maar ik twijfel echt.. Wie kan mij helpen?

MaaikeVR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 22:02

smurffie schreef:
weetje wat mij opvalt?

Iedereen die zegt doen, kan een naam van onderzoeker, en betrouwbare bron geven. Geven ook hun achtergrond en hebben geen geheimen.

Iedereen die zegt NEE NIET DOEN, die geven wel bronnen, maar bijvoorbeeld van een krant die niet bestaat? Met inhoud die door een dokter is nagetrokken en NIET de waarheid bevat.
Mijn tante is arts, en die heeft voor mij veel gezocht(buiten werktijd om, hechte familieband.) en zij adviseert als een tante naar mij. En advieseert om dit WEL te doen.

Was deze prik in de jaren 60 naar vore gekomen had ze gezegt NEE! Waarom?

Het vaccien is nog niet oud. Maar de apparatuur van tegenwoordig kan een versneld proces van het lichaam nabootsen. Zo kunnen ze aantonen dat het vaccien geen schade aanbrengt. Niet kunnen ze zeggen voor hoelang het het lichaam beschermt. Dit kan enkel en alleen met zekerheid worden gezegt na het inenten van een mens.

bijvoorbeeld Ranna (?) hier.. word meerdere male gevraagt wat jou achtergrond is.. maar ik kan nergens een antwoord ontdekken. Verder heb ik jou stukken laten natrekken.. en dat is net zoiets als de opvatting van de tv commentator van een voetbalwedstrijd. Geen grijntje feiten.

Proefkonijn ben je dus in zekere zin JA om te kijken hoelang het houd. Maar nee niet voor de werkzaamheid of bijwerkingen van dit vaccien. De enige bijwerkingen die zijn ondervonden is dat meerdere meisjes zijn flauwgevallen. Maar dit gebeurt bij ELKE inenting. Weetje hoeveel mannen er neervielen bij het inenten in militaire dienst? Weetje hoeveel mensen er flauwvallen bij bloedprikken? Ik ben er 1 van. Puur en alleen de angst en de daarbijkomende stress.

Ik ben het met je eens, ik laat het gewoon doen!
Dan van ik maar even flauw ofso.
Als ik maar geen bmhk krijg. Ik hoop dat het werkt!

Veertjeveer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 22:16

Ik vind dat we niks kunnen zeggen zonder bewijs, en helaas is dat er pas nadat het op een mens is getest!
maar ik denk dat als je de infectie al hebt de prik het erger maakt!
en als je al gemeenschap hebt gehad moet je het niet nemen, wordt niet voor niks gezegt.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 22:22

Mijn vraag; Moet ik doorgaan met de prik als ik hem al één keer hebt gehad?

Achteraf gezien nadat ik al die dingen heb gelezen wil ik helemaal niet door maar als je niet doorgaat kan je ziek worden schijnbaar?

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 22:24

Ik snap jullie mening allemaal, en ik weet zelf ook gewoon niet wat ik nou moet doen...
Grote grote grote twijfel!

Veertjeveer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 22:27

Als je de prik heb gehad, navraag doen of het kwaad kan als je stopt. zowieso is er niks duidelijk
Gevaarlijk : ja/nee
Je weet het niet!!
trek niet tevroeg een conclusie wacht af
Lijkt mij het verstandigst
maar als het echte grote gevolgen had binnen een paar dagen dan was het nu al op het nieuws neem ik aan?

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 22:28

missblondie schreef:
Ik snap jullie mening allemaal, en ik weet zelf ook gewoon niet wat ik nou moet doen...

Denk dat de beste tip is, ga op je gevoel af ;) als je je er niet goed bij voelt doe het dan niet en andersom ook. Niet alles hoeft waar te zijn maar het zet je toch aan het denken.

Mijn ouders hadden beide zoiets van nee we willen het liever niet. Na lang nadenken en het topic door te lezen heb ik besloten om het niet te doen.
Het hoeft niet negatief te zijn maar er zitten wel stofjes in die prik die niet goed voor je zijn.
Hebben tevens onze keuze niet gemaakt door al die enge verhalen want sommige zijn wel overdreven ;)

Veertjeveer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 22:29

angelaatjuh schreef:
missblondie schreef:

Hebben tevens onze keuze niet gemaakt door al die enge verhalen want sommige zijn wel overdreven ;)

Idd
Besluit zelf ga je gevoel achterna.

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 22:30

Ja, dat idee had ik ook al :P
Dat er rattengif en alles in zit, is echt bullsh*t!

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 22:34

missblondie schreef:
Ja, dat idee had ik ook al :P
Dat er rattengif en alles in zit, is echt bullsh*t!

Ja toen ik de keuze moest maken en ik zag dit topic dacht ik er toch heel anders over :P weet dat niet alles waar is maar sommige dingen heb ik zoiets van ja eigenlijk zou dat wel zo kunnen zijn

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 22:44

volgens mijn lerares is deze prik al 20 jaar ofzo toch wel getest enzo alleen nu gaan ze het dus invoeren en kijken hoe het uitpakt
ik vond dat we proefkonijnen zijn maar daar zijn de meeste volwassenen het niet mee eens

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 22:44

missblondie schreef:

ik zou je huisarts bellen en vragen wat hij zegt dat is denk ik het slimste nu... hier op bokt moet je ook niet alles geloven

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 22:49

niet roken, niet teveel drinken, gezond eten en veilig vrijen lijkt me altijd nog véél effectiever dan deze stomme prik

De kans dat je omkomt bij een verkeersongeluk is véél groter dan dat je BHK krijgt

Veertjeveer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 22:51

@ Liiisette : goed idee om de dokter te bellen maar als ze al 20 jaar testen dan mogen ze dat wel ergens vermelden?
@ Arabesk : Ja klopt ook

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 22:52

Ik neem de prik niet. Ten eerste heb ik al seks gehad. En met 3 verschillende mannen.
De laatste heeft ook nogal veel; bedpartners gehad dus vrij grote kans dat ik HPV al heb. Overigens heb ik al 8 maand seks met die jongen en gelukkig nog geen bulten, niks.. Ik ga me dus ook geen zorgen over maken. Jongen heeft zelf ook nooit van zijn leven bulten gehad. Ja tuurlijk, alles kan, maar ik ga ervan uit dat beide monogaam zijn, dus ga ik me eigenlijk geen zorgen over maken. Wel een jaarlijkse uitstrijkje, en dan zie ik het verder.

Weetje ik heb zelf ook grondig gezocht over dit alles op i-net, Gardisil, HPV, bmhk.. IN Amerika is het aantal mensen die bmhk hadden met 74% AFEGNOMEN, binnen een paar jaar. Van alle kanker waar menen aan doodgaan in de VS is bmhk maar 1%... De getallen zijn ook echt niet aan het stijgen. Ja, een tijdje zorgde het voor nogal wat problemen maar dat is al een tijd niet meer en dus ga ik mijn kansen wel nemen. Bovendien volgens mij GYN kon het HPV ook vanzelf 'weggaan' doordat je baarmoeder zich steeds 'schoonmaakt' (of hoe leg je dat uit in het nederlands... :\ ) Volgens mij is het zo dat een gezonde lichaam HPV opok net zo goed kan 'verwijderen'... Okee, dit klinkt misschien raar, maar ik heb ff geen idee hoe ik het anders moet vertalen...

Maar samengevat; ik denk dat de kans groter is dat je last van een of ander 'bijwerking' krijgt van Gardisil, dan dat je dus bmhk krijgt van HPV :')

Veertjeveer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 22:55

Ik denk dat de wereld een beetje hard reageerd op deze prik, HPV komt al jaren voor en oppeens zou er dan een middel zijn, Als je het krijgt is het omdat je het al hebt en komt pas tot ontwikkeling als je sex hebt gehad met een jongen die ja het dan ook heeft maar goed ja ik snap er nu zelf niks meer van maar we moeten gewoon wat minder snel reageren op deze media hype

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 23:02

de dokter bellen heeft geen nut.
mijn moeder heeft ook gebeld , en ze kreeg als antwoord , dat er te weinig over bekend is dus dat ze er verder niet veel over kunnen zeggen . nou daar word je wijs van.
ik hoef hem wss gelukkig niet!
ben geen proefkonijn..

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 23:12

Ik heb er ook een brief van gehad maar ik denk dat ik het niet ga doen.
Zeker niet nu ik dat filmpje heb gezien en de argumenten van mensen in dit topic lees. ;)

Ik wacht eerst een paar jaar af om te kijken of er bijwerkingen zijn op wat langere termijn..

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 23:20

Veertjeveer schreef:
Ik vind dat we niks kunnen zeggen zonder bewijs, en helaas is dat er pas nadat het op een mens is getest!
maar ik denk dat als je de infectie al hebt de prik het erger maakt!
en als je al gemeenschap hebt gehad moet je het niet nemen, wordt niet voor niks gezegt.

daar heb jij het dus al fout:

Ze zeggen niet dat je m dan niet moet nemen dat word gezegt.
Er is BEWEZEN dat de prik de infectie niet erger kan maken! Maar het kan zijn dat er GEEN invloed is (dus dat het niet word verminderd.) dit weten ze niet zeker, het zou kunnen dat het de infectie afbreekt.

Als je al gemeenschap heb gehad, KUNNEN de cellen als je die bij je draagt al actief zijn. Dit hoeft niet en kan bij latere gemeenschap WEL gebeuren. Enkel is deze kans niet zo heel groot.