Help!, ik voel me te dik!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

brokkie87

Re: Help!, ik voel me te dik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 20:27

ten eerste ik vind het heel knap dat je je verhaal doet!
Ten tweede je bent niet te dik maar het tegenovergestelde. je bent te mager! Je hongert jezelf uit en beschadigt je lichaam. Praat met mensen in je omgeing! Mensen die je 100 procent vetrouwt en schaam je er niet voor. Vertel het niet aan mensen waar je ook maar aan twijfelt of je die moet vertrouwen. Kies voor jezelf. Maar wat tips van mensen op bokt of in de omgeving zal denk ik niet alles oplossen. Ik hoop het voor je maar indien de situatie niet verandert zou ik hoe moeilijk het misschien ook is professionele hulp zoeken. Zij kunnen je helpen om weer gezonder te leven en je een realistisch zelfbeeld geven. Als je dat weer terug hebt kun je weer lekker die dingen gaan doen die je gelukkig maken. Ik wens je heel veel succes! Het is al knap dat je je bewust bent van je probleem dus de eerste stap heb je al binnen!

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 22:48

meis... je moet echt met je omgeving gaan praten...

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 22:52

Jij bent verreweg van dik. Beter 5 kilo zwaarder dan bmi 18/20 dan 10 kilo te licht onder het bmi.
Ik adviseer je zelfs om veel meer te gaan eten en aan te komen, zo op dit gewicht blijven zonder een normaal eetpatroon is ongezond en je zal er lichamelijk zeker wat aan gaan merken. Oftewel, grote kans dat je allerlei klachten of ongemakken gaat krijgen door je lage gewicht. Je maakt je lichaam dus gewoon ziek, een lichaam die bijv. nog 70 jaar mee moet gaan, daar moet je zuinig op zijn! Dik of dun, gezond zijn is ook belangrijk.

(btw, veel voorkomend beeld. Je lichaam is van slag, je krijgt dof en/of pluizig haar, puistjes gedijen prima en je huid kan grauw worden. Oftewel wil je een stralende huid, gezond haar en een frisse blik? Dan moet je een gezond gewicht gaan krijgen.)

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 09:15

Ga alsjeblieft naar een psycholoog, zou me niet verbazen als je over 1 jaar anorexia blijkt te hebben.

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 20:51

klinkt als (beginnende?) anorexia, je hebt onwijze ondergewicht zelfs, je moet aankomen.
probeer iig ook wat meer gezond te eten, wat meer fruit, soep, salades enz, alleen een broodje en koekjes is echt niet goed, je krijgt zo te weinig vitaminen en mineralen, eiwitten enz binnen!
zoek abj hulp!
tip; op ellegirl.nl zijn er meer meisjes als jij op het forum. kijk op de topics over eettoornissen en als je ongezond eet.
veel sterkte!

ps echt je bent absoluut niet te dik! so don't worry.

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 00:44

zoals vele medebokkers het al hebben gezegt ..meisje je bent niet te dik..je bent 12 jaar en onzeker over je lichaam..alles gaat veranderen(naar het vrouwlijke) 47 kg is idd veelste licht!!! meisje ik ben 1.63m en weeg 53 kg.(woog 55kg) ik ben nog steends mooi slank hoor Knipoog strak buikje slanke benen......

Afbeelding

niet eten is zeer slecht...je krijgt dan met vlagen onbedwingbare eetbuien..en voel je je weer schuldig...probeer veel soorten fruit te eten en minstens 2 bruine boterhammen..en genoeg groeten.

het lijkt mij ook een beter idee dat je prof hulp gaat zoeken...je gewicht is niet normaal en gezond..als je hiermee doorgaat kun je zelf in het ziekenhuis belanden ... je maakt op deze manier je lichaam kapot (ik denk niet dat dit je bedoeling is )

LisaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 08:16

Hoi,

Ik ga niet herhalen wat de meesten al gezegd hebben.
Goed van je dat je weer bezig bent met aankomen Lachen
Ga vooral zo door Lachen

xx

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 20:02

Ik ben even lang als jij en ben 20 kilo zwaarder. En ik weet dat ik slank ben, en ben blij met mijn lichaam. Kan me niet voorstellen hoe dun jij wel niet moet zijn. Zoek hulp! Kan niet meer zeggen dan al is gezegd.