Schouder uit de kom.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

gootje12

Re: Schouder uit de kom.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 03:06

Ik moet eigenlijk met m`n pootje in de hangmat,maar mijn gevoel zegt ,laat hem mooi hangen,anders wordt alles stijf.Ik heb geen pijn ,dus ik beweeg mijn onderarm gewoon en hou mijn bovenarm nog braaf tegen mijn lichaam.Maar ik ben zeer mobiel .Ik rij weer gewoon auto en kan gewoon schakelen,maar alles even wat langzamer dan normaal,dat wel.Ben nu ook helemaal van de pijnstillers af.Ik kreeg zo`n last van mijn maag! Alle korstjes zijn van de wond en er zit nu een mooi litteken.Dus ik heb geen klagen.Heb vanavond mijn paard een beetje getoiletterd.Hij zag er uit als een woonwagenpaard.Ik ga echt op mijn gevoel af ,wat ik wel en niet kan en dat werkt goed.Dus.................!

shanou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 18:46

Ok, dat klinkt erg goed. En stal mesten? Zou dat gaan?

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 13:53

Nee,stal mesten is nog te zwaar.En behalve mijn eigen paard doe ik nog geen andere paarden.Als ik fysio doe ,ga ik mijn werkzaamheden wat uitbreiden.Dan weet ik een beetje wat ik kan doen.Ben nu nog heel voorzichtig.

shanou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 18:16

Ok dan kan ik daar alvast rekening mee houden. Ik heb nu 4 stallen te mesten, vandaar. Vlas boxen doe ik 1x id week nat eruit iedere dag de ballen en 1 stro box omde dag nat...

Ik ben 7 januari aan de beurt, heb vandaag gebeld....Spannend!

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 21:06

Heb wel weer gelongeerd vandaag.Maar dat kan ik doen omdat mijn paard zo gehoorzaam is.Ik doe nog alles met links.Als er aan rechts wordt getrokken,voel ik het best.11 nov ga ik voor het eerst naar fysio,dan weet ik wat meer.

shanou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 13:39

Hey Gootje!

Hoe is het ermee?
Ik zit een weekje in de ziektewet, heb mijn andere arm overbelast en een ontsteking in mijn goede schouder. Schiet niet echt op dus....

Ik hoop dat het bij jou wat beter gaat.

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 11:53

Hallo,
Gaat goed met mij.Ben weer een beetje aan het werk.Ben afgelopen week 3 dg mee geweest naar CH Meppel met mijn baas.Ik moet zeggen ,dat het groomen me goed af ging.alleen mijn conditie is hard achteruit gegaan.Ik was kapot na die dagen.
Schouder is wel stijf ,maar niet pijnlijk.De meeste problemen en pijn heb ik in mijn bovenarm.
Ik ga nu 2 X in de week naar fysio en daar wordt ik langzaam opgerekt.De fysio vind ook dat alles erg stijf is,maar ja het gaat langzaam de goeie kant op.
ik werk nu ook weer halve dagen bij de vriendin van mijn baas.Daar hoef ik maar 5 paarden te doen en zij is lekker relaxed ,dus kan ik alles kalm-aan doen.Ach en zo krijg ik mijn dagen wel vol.

shanou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 20:22

Hey gootje, Doei!

Morgen is het mijn beurt! Verdrietig hmmm, vind het dood eng.

Hoe gaat het met jou nu? Rij je alweer?

Heb onwijs gezeik gehad met mijn baas over het feit dat ik niet precies weet hoelang ik uit de running ben. Zit ook in de paarden.
Heb nu maar gezegd dat ze op een maand of 4 moeten rekenen...ik weet het ook niet precies. Ik hoop dat ik sneller aan de gang kan, maar dat zal wel weer tegen vallen. Ben wel gewoon vanaf volgende week aanwezig alleen de paarden mesten gaat niet heb ik gezegd.

Ik had een meisje die mijn paard zou doen en die zei op het laatste moment af Stoom uit je oren , dus alles zat lekker tegen zo de laatste 2 dagen. Gelukkig is alles weer zo goed als opgelost.

Nou ben benieuwd hoe het met jou gaat, hihi.

Doei, doei Groetjes shanou

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 20:53

Hoop dat alles goed is gegaan.En dat je nu weer thuis bent.
Met mij gaat het goed ,ben druk met fysio en weer werk.Ik kan al weer aardig wat,maar dekens opleggen en opzadelen gaat nog slecht.Het omhoog doen van mijn arm is heel moeilijk en de coòrdinatie ervan is slecht.Maar rijden is geen probleem,voel geen pijn of zo.maar ben nog wel bang om te vallen en op die schouder te komen.Dus doe ik nog even kalm-aan.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 21:09

Shanou hoe is het gegaan?

De meeste kunnen toch al weer iets doen.

Mijn arm werd ook in een slinger gezet en vervolgens 'vastgemaakt' onder mijn kleding en mocht daar dus de 1e 10 weken niets mee doen. Het enige dat ik mocht doen was onder de douche een beetje ronddraaien maar dat was ook echt alles. Voordat ik weer iets kon doen was ik al 5 maanden verder. Kreeg wel na 10 weken 2x in de week fysio, in het begin ging dat erg snel maar na 2 maanden kreeg ik een enorme terugslag.

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 21:14

Jee,ik was met 3 weken al aan het fysioèn.En na 2 weken had ik die nare sling er al af.Ik kreeg last van mijn nek van dat ding.Ik denk wel dat dit heel persoonlijk is.Het is nu 3 mnd na de operatie en ik kan toch al een heleboel weer.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 21:18

Denk ook dat het komt dat ze mijn sleutelbeen hebben verankerd. Tijdens de operatie bleek nl. dat mijn sleutelbeen verbrijzeld was door al die keren dat ik mijn schouter uit de kom had.

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 22:46

Aha, bij mij hebben ze een extra peesje over mijn schouderkop gezet ,om een herhaling te voorkomen.

shanou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 10:49

Hey hallo allemaal, Haha!

Nou, ik heb een super operatie gehad! De verzorging was echt super!

Ze hebben mijn kapsel rondon los gemaakt en alles weer opnieuw vast gemaakt. Het een en ander was afgescheurt en verzakt.
Ik heb z.g.a. geen pijn, alleen 's nachts een beetje.

Typen en alles gaat een beetje moeilijk omdat ik rechts ben en die kant is geopereerd, dus moet alles met links doen...dat is best wennen.

Gr Shanou

ladynaomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 10:53

Hey,

heb het 2 weken terug ook gehad. met paardrijden een of andere
vreemde beweging gemaakt en mijn schouder schoot uit de kom
maar meteen ook wer terug. ver gewoon doorgereden en niet naar
de dokter geweest. achteraf misschien niet zo slim want heb er nu
soms nog last van, dat je niet je hele arm kunt draain en een dood
gevoel in je schouder.

groetjes Naomi

edit: zie nu je laatste post! gelukkig dat de operatie goed is verlopen
en beterschap ermee!

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-09 16:46

Goed joh.Ik heb nu na de fysio aldoor spierpijn.Haha ,en dat terwijl de spieren in mijn bovenarm helemaal weg zijn.En met de kou vol ik het litteken erg.

shanou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 17:57

Ik heb maar 3 gaatjes. Ze hebben alles met een kijk operatie gedaan.

Ben vd week gruwelijk onderuit gegaan op de trap ;( bovenop mijn arm, gelukkig is er niets kapot gegaan. Ben wel wat voorzichtiger geworden :o mijn hele kont is blauw...hihi

Do. voor de 1e keer fysio gehad en dat ging super! In zo'n stoel die je arm op en neer beweegt tot 80 graden. Ik heb nog steeds geen pijn, gelukkig.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 18:03

Zal je altijd zien dat er dan dat soort dingen gebeuren. Maar blij dat er niets kapot is gegaan

Ik heb maar 2 gaatjes er aan overgehouden. Vind het toch knap hoe ze dat dan doen. Niet alleen de banden zijn aangetrokken maar ook mijn sleutelbeen is verankerd. Maar goed dat je dan heel ver weg bent om dat mee te krijgen ;)

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 21:53

Wat zijn jullie dan bofkonten.Ik heb zowel een gaatje van een kijkinstrument als een 12 cm lang litteken op mijn rechterbovenarm.ik noem het maar ''mijn oorlogswond''.