taverno schreef:Hier nog iemand die pas de diagnose Fibromyalgie heeft gekregen.
Maar of ik er veel wijzer van wordt is nog maar de vraag,wat ik zo lees overal is er verder weinig aan te doen behalve pijnbestrijding en zelfs dat is niet zaligmakend geloof ik.
Ik was even bang dat ik niet meer mocht paardrijden maar mijn reumatologe moedigde dat juist aan,in bewegingblijven is juist goed zei ze.
Ik zit nog te overwegen om naar Fysiofitness te gaan,heeft iemand hier daar ervaring mee?
En wat gebruiken jullie als pijnbestrijding en hoe vaak?Ik gebruik nu Meloxicam en dat helpt bij mij de ergste pijn weg te halen.
Hoi, welkom ook!
Je bent er maar mooi klaar mee, met zo'n diagnose. Ik heb na mijn hernia-operatie fysiofitness gedaan en dat heeft mij goed geholpen. Je moet je alleen wel realiseren dat je dan zo'n 2 a 3 keer in de week moet gaan en dat de klachten in eerste instantie verergeren. Ook naderhand deden bij mij bepaalde oefeningen pijn. Ik was het op een gegeven moment een beetje beu en ben toen gestopt. Ik ben later nog wel even teruggegaan tijdens mijn 2e zwangerschap, omdat ik er over het algemeen wel baat bij had.
Ik doe momenteel weinig (wandelen en beetje rijden, maar ook dat zit in de beginfase en ik doe tot nog toe stap-werk) en dat is eigenlijk niet goed. Zodra ik dagelijks wat meer beweeg voel ik me veel beter.
Mag ik ook mee naar Italie?