dacht ik...Nu zit ik al jaren in de lappenmand maar zo oud ben ik toch ook weer niet (44
) dus ik was eigenlijk net van plan eens naar een dokter te stappen. Nou doe ik dat niet zo snel (tja, als je jaren bij een dokter hebt gewerkt kijk je wel uit
). Maar de dingen die ik hier lees komen me zo bekend voor, vooral die hoge spierspanning is bij mij een groot probleem. En ook mijn rug en nek liggen al vele vele jaren ik puin. En dan weer last van knieen, dan weer enkels, dan weer es schouders. Iedere keer gaat dat wel weg (na soms best wel lange tijd) maar komt het ergens anders weer terug. Het is nu al zover dat ik allebei mijn paarden te koop heb staan omdat ik die jonge springbeesten niet meer aankan. Iedere keer heb ik ze weer lekker aan het lopen en dan staan ze weer weken stil omdat ik niks kan en kan ik weer opnieuw beginnen
. Ik heb ook al mijn hele leven last van extreem veel spierpijn na sporten of inspanning maar zocht daar nooit iets achter. Gewoon slappe hap dacht ik zelf
. En bij mij is het ook dit jaar erger geworden. Ik ben behoorlijk overspannen geweest na het ongeluk en de dood van Jumper vorig jaar en ik heb daardoor dus ook meer lichamelijke klachten gekregen. Heel veel stukjes vielen bij mij op zijn plaats na het lezen van jullie stukjes.Hoe zijn jullie er eigenlijk achter gekomen dat je FM had? Is er een test voor of zoiets? Ik wil wel een beetje beslagen ten ijs komen bij onze huisarts (die mij overigens wel altijd serieus neemt als ik eens met iets kom gelukkig). En hebben jullie ervaring met de link tussen hormooninvloeden en FM?