Goedkope vs. dure beha's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Uppojono

Re: Goedkope vs. dure beha's

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 19:47

Ik zit ook met dit probleem.. Volgens mij is 80D nog een heel normale maat, amar het is echt moeilijk om deze maat nog betaalbaar te vinden en die bovendien goed zit. Maar een goede BH is altijd nog goedkoper dan een borstcorrectie, dus moet ik gewoon maar een paard, wat duurdere hebben die wel goed zitten..

Laten jullie je trouwens ook adviseren/keuren door de vrouw in de winkel? Ik vind dit zelf maar niet, buik inhouden.. Tong uitsteken

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 19:56

heb nog nooit een man in een lingeriewinkel te werk gezien

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 20:03

Ikke wel! Was wel een behooooorlijke nicht hoor, maar heb me doodgelachen met hem. Ben ook verder absoluut niet preuts, laat m'n net gepaste BH altijd aan iedereen zien. (tenminste, nog in de winkel, buiten houd ik mn shirtje netjes aan Vork)

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 20:23

upendo schreef:
Maar wat voor sportbeha's gebruiken jullie?

Shock absorber level 4. Die gaat vanaf cup D. Zeer fijn!!

Mariskatw schreef:
Mag ik vragen waar jullie die betere kwaliteit bh's dan kopen? Ik koop zelf ook altijd bij de hunkemoller, maar ben er toch ook wel zat van dat een BH na vrij korte tijd al niet zo lekker meer zit. Lees: bandjes hijsen, bandje op je rug kruipt omhoog etc etc. Wil op zich ook weleens een andere bh proberen, om te kijken of ik dat wat vindt.

Kleine speciaalzaken vooral. Livera heeft ook fijne BH's van goede merken.

Uppojono schreef:
Laten jullie je trouwens ook adviseren/keuren door de vrouw in de winkel? Ik vind dit zelf maar niet, buik inhouden.. Tong uitsteken

Nee doe ik niet. Wel eens gedaan, maar meestal kon ik zelf ook wel voelen of een BH goed zit of niet. En als ik ga BH-shoppen zitten 9 van de 10 niet goed. Ik ben echt pietje precies. Dus als het goed zit, is het ook eigenlijk goed. Lachen

Mijn vriendje gaat ook gewoon mee de lingeriezaak in hoor, no problemo Haha! (niet te vaak natuurlijk, liever niet, maar als we samen winkelen..)

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 22:10

Ik koop altijd bij H&M of Hunkemoller, lekker goedkoop en ik vind het prima zitten.
En je hebt er ook hele mooie dingen.
Voor het geld wat je voor een dure uitgeeft kan je daar wel meer setjes kopen.
Anyway, iedereen moet dragen wat zij lekker vind.
Knipoog

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-08 09:11

Uppojono schreef:
Ik zit ook met dit probleem.. Volgens mij is 80D nog een heel normale maat, amar het is echt moeilijk om deze maat nog betaalbaar te vinden en die bovendien goed zit. Maar een goede BH is altijd nog goedkoper dan een borstcorrectie, dus moet ik gewoon maar een paard, wat duurdere hebben die wel goed zitten..

In de loop der tijd leer je wel om daar sch*&t aan te hebben moet ik zeggen. Vroeger voelde ik me er ook nooit echt makkelijk bij en tegenwoordig zal het me worst zijn, als ik uiteindelijk maar met een leuke en vooral lekker zittende beha thuis kom, zonder dat ik de hele dag bandjes aan het hijsen ben of na iedere buk of strekbeweging mijn borsten weer terug in de cup moet stoppen... Haha! Clown
Ik word wel iedere keer weer gemeten als ik in de winkel kom en dat vind ik dan wel weer netjes.

XplumX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 16:59

Ik kan meestal pas BH's vinden vanaf 50,- alleen omdat ik al zo'n aparte maat heb. ( 65/70E )
Mams is hier niet zo blij mee, maar bijv. de Hema heeft niet eens die maat. De meeste bh's hebben dan ook nog van die dunne bandjes oid die dus totaal geen steun geven en alles alle kanten opgaat...
Heb nu eindelijk een paar goede bh's, in de goede maat! Weet alleen niet van welk merk..

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 17:06

Persoonlijk draag ik altijd duurdere merken ... heb een paar keer bij H&M gekocht, maar was er niet tevreden over ...
Maar das mijn ervaring!

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 19:51

Evelli schreef:
heb nog nooit een man in een lingeriewinkel te werk gezien

Oh bij ons wel hoor Haha! De eigenaar en zn vrouw werkt er ook.
Vind ik opzich no problemo, maar als ik een bh laat zien dan heb ik toch liever dat die vrouw er even naar kijkt :p

Vlokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 12:25

Ik heb een heel standaard maat (80B) en koop eigenlijk altijd bij de H&M of de Hunkemöller. Zit altijd goed! Ik kan ook via internet bestellen, het past toch wel. Maar ik kan me wel voorstellen dat je met een grote cup meer geld uitgeeft. Voor mijn kleine cupje ga ik écht niet richting de 100 euro, dan zakken die borsten maar wat uit. Tong uitsteken Zo heeft iedereen weer wat anders! Lachen

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 14:43

Mijn maatje bh word als maar groter en groter Clown

Ben er niet echt blij mee, eerst kon ik nog wel wegkomen met een setje bij de Hunkemoller vandaan, maar ik vind het echt heel erg moeilijk om een goed passende en ondersteunende bh te vinden die ook nog eens een beetje een leuke kleurtje of printje ofzo heeft. En als ik iets vind in mijn maat dan is het geen stevige beha maar meer een floddertje Vork

Nu ga ik mij binnenkort wagen (als ik deze zomer even flink heb gewerkt) aan de 'luxere' en duurdere lingerie speciaalzaken, vind mijn bankrekening dan wel niet zo leuk, maar dan heb je wel wat! Bloos

Ik stem voor dure beha's Lachen

Rozewolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 20:30

ik koop altijd bij de hunkemoller maar ik baal altijd vreselijk. ze hebben bijna nooit mijn maat!! 70D wie heeft daar nog meer last van?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 21:14

Heb net een nieuwe Chantelle bestelt in 85F
Hoop hem met 2 weken binnen te hebben

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 22:56

In de laatste jaren is er een hoop keuze bij gekomen voor de wat grotere maten. Al moet ik zeggen dat ik het nog steeds lastig vind een echt goed passende bh te vinden. Misschien ben ik wel gewoon te kritisch. Maar lingerie meot gewoon lekker zitten en ik wil mijn voorgevel niet over een paar jaar op mijn knieen hebben. Ik heb 70/75 E op zich valt dat nog enorm mee, het klinkt vaak groter dan het is. Ik heb vandaag zowaar 3 bh's gevonden die perfect zitten. Haha! Haha! Helemaal verast en erg blij want voorlopig hoef ik geen bh's meer te passen. Vaak pas ik er een stuk of 8 en met geluk zit er een goed. Clown

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 23:09

Ik heb een cupje B en droeg altijd Hema en Hunkemoller. Nu ik zwanger ben heb ik diep in de buidel getast en 2 bh's gekocht van 100,- per stuk.. en heel eerlijk gezegd vind ik de Hema net zo lekker zitten Haha!

Kan me voorstellen dat je met een behoorlijke voorgevel wat eerder naar goede merken grijpt, maar ik ben erg gelukkig met mijn goedkope setjes Lachen

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 23:12

rebeltje schreef:
In de laatste jaren is er een hoop keuze bij gekomen voor de wat grotere maten.

nou die keuze valt tegen hoor...
Heb vandaag even bh geshopt (heb 85G). In de hele winkel (en dat is een goede speciaalzaak, geen hunkemoller) kon ik kiezen uit 4 (!) bh's. Wit wit, een afschuwelijke huidkleur en gelukkig nog een roze. Alle vier van Marie Jo. Gelukkig past dat merk mij altijd goed.

Ik heb altijd goede bh's, met mijn maat moet je wel.
Vooral marie jo en chantelle bevallen mij goed. Sportbh heb ik uit de Neckermannn, Glamorize. Ook duur overigens. Maar daar gaat het niet om het mooie model maar de boel zo plat mogelijk drukken met 5 charmante haken boven elkaar.

Ik zou de kost overigens niet willen geven aan alle mensen die 2 cupmaten te klein kopen en dat compenseren met een grotere onderwijdte. Het is toch wel erg verstandig om eens goed te laten aanmeten!

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 23:54

Ik heb een cup B en koop mijn bh's bij de hunkemoller of gewoon simpel bij de h&m.
Wel pas ik ze of ik ze wel goed en lekker vind zitten, of ze mooi zitten en of het een sterke en goed zittende BH is.
Ik heb nooit last van mijn Bh's, ookal zijn ze van "goedkopere" merken.
Mijn moeder heeft een flinke cup (Grote D) en die heeft eigenlijk wel duurdere bh's nodig, aangezien anders de beugels prikken, of alles eruit floept. Ze heeft moeite met een goede bh te vinden maar als ze goed gaat zoeken (in de goedkopere winkels zelfs!) vind ze goede bh's die goed aansluiten.

Het hoeft dus allemaal niet zo duur, als je maar goed past. Natuurlijk zitten er ook bagger bh's bij.. maargoed.
En ik snap ook wel dat als je een enorme cupmaat hebt dat het dan lastiger word voor je en dat je wel gedwongen bent om naar de duurdere merken te kijken Knipoog

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 00:09

Wie weet waar je online de duurdere bh's kan bestellen?

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 08:55

Hoe laat je zoiets meten dan? Ik zie mezelf nog niet zo snel in zo'n winkel staan met een meetlint e.d Nagelbijten / Gniffelen

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 11:56

Weet iemand in Groningen een betere lingeriezaak?
Beugel van m'n 'lievelings'bh is stuk, en na de vele goede verhalen hier ben ik toch wel benieuwd of een wat duurdere echt zoveel beter zit..

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 12:00

Taat schreef:
ik koop altijd bij de hunkemoller maar ik baal altijd vreselijk. ze hebben bijna nooit mijn maat!! 70D wie heeft daar nog meer last van?

After Eden heeft deze maat standaard in het assortiment, deze hebben ze bij Livera. Zijn ook niet zo duur, ergens rond de 20/30 euro geloof ik. Ik vind het hele fijne BH's, en ze hebben ze ook in heel veel verschillende soorten.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 13:16

Michelle_x schreef:
Hoe laat je zoiets meten dan? Ik zie mezelf nog niet zo snel in zo'n winkel staan met een meetlint e.d Nagelbijten / Gniffelen

Nou, meestal is er een verkoopster die idd het meetlint pakt en je onderwijdte meet. Dat staat dus vast. De cup is daarna een beetje proberen. Maar heel veel mensen trekken een bh niet goed aan, hebben bijvoorbeeld de schouderbandjes te kort of te lang en het is in een goede zaak doodnormaal dat een verkoopster je even daarmee helpt.

Index

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 13:30

Ik koop nu ook altijd de duurdere BH's.. Voorheen vaak bij de hema of ten hoor maar je merkt echt wel het verschil.. Heb nu Chantelle en die zit perfect.. Geen striemen of uit puilende bordten.. Dat is zooo lelijk..

_Moonwalker_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 14:31

Ik koop soms dure BH's en soms BH's van 2€ die daarom niet minder slecht zitten als de dure.
Maar ik verwen mezelf (en mijn vriend Tong uitsteken )er wel is graag mee om een duur en speciaal B'tje te kopen.
Het enige probleem bij sommige BH's is dat er geen passend slipje of string bij is te verkrijgen!!Zit ik thuis nu met alle kleuren van BH's en weinig ondergoed dat erbij past Tong uitsteken

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 15:07

Hm.. Meer dan dat de standaard collectie een wat ruimere selectie aan maten heeft, tegenwoordig gaan ze van aa tot E.. Lachen Zo vond je een paar jaar geleden nog weinig leuke bh's in cup E, zelfs D was redelijk lastig. Ik weet nog dat ik op zoek was naar een vorgevormde bh en dat ze me toch echt nergens een D konden leveren.

Het is maar zelden dat ik bij die dure bh's ook een string/broekje erbij koop. Van de laatste bh waren de broekjes 45 euro Clown grapjassen. Dat gaat me toch iets te ver. Maar een goed passende bh daar in tegen mag best wat kosten. Net zo als een broekje wat te strak zit, is het met een bh ook geen gezicht. Ik sta ook altijd te springen in de pashokjes om te kijken of alles mooi blijft zitten Bloos