ziek melden maar niet echt heel ziek zijn..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: ziek melden maar niet echt heel ziek zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 15:17

ziek is ziek en daar kan je niks aan doen. Ik als werkgever stuur je dan naar huis........

maar als je de boel in de zeik neemt, echt he, echt dan ben ik niet leuk joh!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 15:25

Allemaal een kwestie van mentaliteit Lachen

Ik ben eerder het type dat naar huis geschopt wordt door de werkgever, ipv dat ik me ziek meld. Ik laat niet graag anderen mijn werk opknappen, ik vind het verschrikkelijk als iemand over moet werken omdat ik het niet kan of omdat ik te beroerd ben.

Als ik mij niet lekker voel, dan denk ik altijd: Als ik thuis zit, dan zit je ook maar wat voor je uit te koekeloeren, dan kun je nog beter aan het werk zijn, leidt ook nog een beetje af Knipoog

Tenzij ik echt hoge koorts heb, dat is voor mij een grensgeval, dan ga ik in bed en kan/doe/wil ik ook écht niks, niet eten/drinken/tv kijken, alleen maar slapen.

Mensen die ziek zijn en de hele dag bokken... vraag ik me altijd af hoe ziek die zijn eerlijk gezegd Tong uitsteken

Als ik ziek ben, dan wil ik echt NIKS

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 15:26

@Malloesje, zo ver ga ik dan niet hoor, ziek is ziek als ik me echt te beroerd voel om te werken ga ik niet.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 15:33

de enige keren dat ik me ziekmelde en niet daadwerkelijk ziek was, was toen ik nog met mijn handtastelijke collega moest werken. maar dan voelde ik me ook giga beroerd tot ik gebeld had. inc overgeven etc..... (werk in zorg) anders ga ik toch meestal wel werken.

wat betreft bokken en ziek zijn, tja dat ligt er aan wat je voor ziekte heb. ikzelf bok ook vrij veel, ben al 1,5 jaar in de ziekte wet, maar dit door ernstige depressie, waar ik nu langzaam wat uitkom en dus regelmatig mijn aandacht verzet door te bokken

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 15:43

KiWiKo schreef:
ziek is ziek en daar kan je niks aan doen. Ik als werkgever stuur je dan naar huis........

maar als je de boel in de zeik neemt, echt he, echt dan ben ik niet leuk joh!

Ja logisch toch ?? Ik vind dat niet meer als normaal dat je dan " niet meer leuk bent ".
Ik heb een hele fijne leidinggevende, maar ik denk dat als je zoiets bij haar flikt, dat ze dan ook even laat weten dat ze hier niet van gediend is.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 16:08

Mijn leidinggevende is 'nooit leuk' als je echt ziek bent en belt begint het gesprek al met een zucht en wordt je zo onderhand gedwongen om te komen werken.
Kun je als leidinggevende ook niet maken vind ik....

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 16:10

nou zo was mijn vroegere baas ook, heb er twee jaar gewerkt en ben twee dagen ziek geweest maar gelijk de volgende dag bellen als je weer kunt komen en ook zeggen dat het best wel lukt met een asperientje, vind ik ook niet echt fijn terwijl ik ook pas thuis blijf als het echt niet anders kan...

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 16:14

Heeeel herkenbaar Alja, en bellen of je toch kunt komen werken omdat andere mensen niet op komen dagen oid. Ja sorry maar ik meld me niet voor niks ziek.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 16:42

Dat had ik ook bij mijn vorige werkgeefster. Die reageerde niet heel aardig zeg maar als ik ziek was. Terwijl ze altijd op me kon rekenen. Ik snap wel dat ze dan baalde, maar je voelt je wel extra banketstaaf...

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 20:06

mijn teammanager is ook niet bepaald een pretje om te bellen, ik durfde me amper ziek te melden, ging de laatste keren jankend naar mijn werk , heb in het gesprek ook geen doekjes omgewonden , letterlijk gezegd dat ik niet meer wilde leven, tja toen bond ie wel in

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 21:49

Als ik ergens een hekel aan heb dan zijn het mensen die zich ziek meldden omdat er een scheet dwars zit Knipoog.
Als ik iets doe dan doe ik het, en dan doe ik het goed. Uiteraard is ziek ziek, maar om je ziek te meldden omdat je geen zin hebt of omdat die scheet -nog steeds- dwars zit is ZO not done

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 21:59

Ik vind het niet echt kunnen om je ziek te melden als je jezelf nog fit genoeg vindt om te werken.
Zelf sta ik voor de klas, en ik voel me gewoon verantwoordelijk voor die kinderen (zij zien me liever ziek, maargoed)
Als ik ziek ben, dan gaat heel m'n planning in de war en loop ik op de andere klassen qua stof weer achter (zeker als je een klas 2x per dag hebt) Vorig jaar ben ik onderweg naar school aangereden en met de ambulance afgevoerd, toevallig stond er een leerling en die heb ik gevraagd of hij kon doorgeven dat ik niet kon komen vandaag.
(prioriteit 1: lesgeven...best ziek eigenlijk Clown )
Toen ik nog bij Domino's werkte heb ik me in 4 jaar een aantal keer 'ziek' gemeld, ik had misschien nog best kunnen werken, maar beter kon ik op bed blijven liggen, maar dan voelde ik me wel schuldig als ik geen vervanging kon regelen. (eerst zelf bellen met iedereen voordat ik de bedrijfsleider ging bellen)

Ik geloof zelfs dat je in het bedrijfsleven na een weekend/vakantie op maandag niet 'ziek' kan zijn, je moet dan maandag en dinsdag ziek zijn wil het als ziek erkend worden.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 22:02

Het hangt er vanaf waar ik werk, hoe de stemming daar normaal gesproken is. Als het werk niet leuk is, collega's zijn niet aardig.. Ja, dan ben ik snel ziek Bloos
Maar bij leuk werk ga ik gewoon werken hoor. Ik heb vandaag ook hokken schoongemaakt, terwijl ik lekker aan het rochelhoesten was.

leniejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 22:08

wat een heftige reactie's allemaal.. nou vandaag weer wezen werken.. (ene collega was vrij) maar was niet gemist gister en niet vervangen.. heb tegen meerdere collega's verteld dat ik best had kunnen werken maar gaven me groot gelijk dat ik niet was geweest.. (niemand wil immers met die ene collega werken) en me uren zijn gewoon blijven staan ook niet als ziek gemeld dus krijg ik ook nog reiskosten..

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 22:09

Ik geef eerlijk toe dat ik ook weleens thuis gebleven ben als ik wel ziek was, maar niet ziek genoeg om helemaal niet te kunnen werken. Voordeel is wel dat ik geen andere collega's belast met extra werk, er heeft voor de rest niemand last van mijn afwezigheid (zo lang het maar 1 dagje is).

Bijvoorbeeld bij buikkrampen ... dan ben ik liever 'veilig' thuis. Je moet immers nog heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel jaren werken!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 22:14

barmat: ik zit gerust achter bokt als ik ziek ben omdat ik nooit kan slapen ook normaal niet...
ik slaap met medicijnen. ik heb nog nooit geslapen in de afgelopen 11 jaar van mijn leven als ik ziek was. Clown
maar ik ben ook echt ziek wil ik mij ziekmelden, laatst kon ik echt niks!
zat ik achter bokt en ging het goed, dan dacht ik: ach mens wat stel je je aan!
en dan ging ik lopen ofzo en dan was ik zo slap als een vaatdoek en begon de wereld weer lichtelijk te draaien.. Dromen
ik kon echt niks.. Vork

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 22:15

Op school doe ik dat wel eens Bloos maar ik zou nooit zelf bellen, want ik krijg gelijk weer zo'n stom schuld gevoel Nagelbijten / Gniffelen

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 22:17

Ik heb een hekel aan mensen die zich zomaar ziek melden, ik ben alleen ziek als ik niet meer kan lopen.. of bij de wc hang... en dan nog voel ik me eigen schuldig dat andere mensen harder moeten werken

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 22:39

ik wel, maar ik ben dan ook erg jong en heb een k*t periode gehad op mijn werk (treiteren door de leiding) , ik sta echt helemaal te stuiteren dat ik in september weer ga studeren, eindelijk paar jaar niet meer werken Haha!

IlsjePilsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 22:39

Ik meld me alleen ziek als ik echt doodziek ben. Ik ben bij ons bedrijf verantwoordelijk voor oa het ziekteverzuimbeleid en dat is echt heel vervelend.
Er zijn gewoon bij dit bedrijf een paar notoire ziekmelders, waarvan we bijna zeker weten dat ze om elke scheet thuisblijven.
Ik heb wel eens uitgerekend wat het ons bedrijf kost per dag.... en bij ons komt dat uit op 200 euro per dag extra.....

Uiteindelijk hebben we bij een paar mensen het contract kunnen beëindigen.....maar dat heeft heel wat moeite gekost.

En dan zijn wij een bedrijf waar je heel makkelijk vrij kunt krijgen.

Ik vind je ziek melden omdat je een weekend een feestje oid hebt gehad en nu gewoon moe bent, echt not done!
Ook al is alles goed gegaan op de dagen dat jij er niet was, dit kun je gewoon niet maken.

Als je werkt, ben je volwassen genoeg om de consequenties van een iets drukker weekend en moeten werken, te dragen.

Ziekmelden op school... daar heb je alleen jezelf maar mee. Ziekmelden op je werk, daar hebben anderen ook "last" van.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 22:42

op school doe ik het sneller ja... maarja ik doe ook nooit wat op school.. echt niks...

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 09:05

xDramaQueen schreef:
ik wel, maar ik ben dan ook erg jong en heb een k*t periode gehad op mijn werk (treiteren door de leiding) , ik sta echt helemaal te stuiteren dat ik in september weer ga studeren, eindelijk paar jaar niet meer werken Haha!

Waar slaat dat nou op? Verward
Als je jezelf oud genoeg vind om te werken en geld te verdienen, ben je oud genoeg om je niet ziek te melden als je niet ziek bent.
En als je het niet naar je zin heb op je werk, dan kun je beter op zoek gaan naar een andere baan. Juist op jongere leeftijd is dat makkelijk. Je bent dan relatief goedkkoop voor en bedrijf (tenzij je je ziek meld)

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 18:37

Rebel_Jits schreef:
Het hangt er vanaf waar ik werk, hoe de stemming daar normaal gesproken is. Als het werk niet leuk is, collega's zijn niet aardig.. Ja, dan ben ik snel ziek Bloos
Maar bij leuk werk ga ik gewoon werken hoor. Ik heb vandaag ook hokken schoongemaakt, terwijl ik lekker aan het rochelhoesten was.

Wie zegt dat werk nu altijd leuk moet zijn?je vergeet hierbij wel, dat je een contract hebt voor het leveren van diensten (werk) tegen geld. Dat het misschien wel niet zo leuk is heeft geen barst hiermee te maken. Stel je hebt een aannemer voor het maken van je keuken en je hebt hem al betaald en die zegt: sorry hoor maar vindt deze klus niet zo leuk, doei! Dan ben je ook niet blij. Vind het een mentaliteit van niks

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 18:45

Mijn baas is echt zo makkelijk wat betreft ziek/afwezig melden! Maar ja, ik val dan ook regelmatig in als ze iemand nodig heeft.

Afgelopen week had ik mijn baas aan de telefoon omdat ik van mijn verzorgpony was gevallen en zo'n last had van mijn rug. Nou, al had ik willen komen, dan had ze me er uit geschopt, hoor! Ik moest maar rustig aan doen en lekker opknappen en als ik de week daarna nog niet zeker wist of ik het wel aan kon, dan moest ik maar even mailen, dan regelde ze wel een vervanger.

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 22:35

ik vind het echt niet kunnen om je voor zo rede ziek te melden zoals de TS

Ik meld me vrij weinig ziek, of ik moet echt doodziek zijn. Zelfs dan voel ik me schuldig !!

Ik voor het laast ziek geweest dat echt alles er van voren (overgeven ) en van achter (diaree )
er uit kwam zetten, zelfs water hielt ik niet binnen. Tja, dan kan het niet anders.
Werk in de zorg, en dat is niet prettig voor mezelf om zo te werken,en ook niet voor mijn clieenten.