medicatie voor een ''goed gevoel''..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: medicatie voor een ''goed gevoel''..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 18:50

Maar dat weet ik niet. En dus kan ik daar ook geen rekening mee houden. En dat zal TS ook vast begrijpen.

En ik hoop van harte dat TS er uit komt hoor. Maar dat betekent niet dat ik ga zeggen "oh super van je dat je op je 14 aan de AD zit". No offence TS. Ik ben eerlijk in mijn mening en dat is mijn goed recht. Het is op hetzelfde moment TS haar goed recht op te denken "Stomme ****" en me te negeren. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 18:51

phaser schreef:
Bijsluiter Efexor:
"B. Pas goed op met Efexor XR
Gebruik bij kinderen en adolescenten jonger dan 18 jaar
Efexor XR dient niet te worden gebruikt bij de behandeling van kinderen en adolescenten jonger dan 18 jaar. Patiënten jonger dan 18 jaar hebben een verhoogd risico op zelfmoordpogingen, zelfmoordgedachten en vijandigheid (voornamelijk agressie, oppositioneel gedrag en woede) als zij behandeld worden met geneesmiddelen uit deze therapeutische klasse."

Maar als dat voor alle AD gold stond dat wel in alle bijsluiters en niet specifiek in die van Efexor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 18:52

pharagirlke schreef:
Maar dat weet ik niet. En dus kan ik daar ook geen rekening mee houden. En dat zal TS ook vast begrijpen.

Ik denk dat ze dr weinig idee van heeft zie dat ze nog maar 14 jaar is Verdrietig

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 18:53

Ik vind je persoonlijk nogal kortzichtig, Pharagirlke.
Voor sommige mensen is er namelijk geen andere optie, en ik neem aan dat TS er niet bewust voor gekozen heeft om aan de "AD te gaan zitten", net zoals iedereen hier in dit topic.

Daarnaast neem ik aan dat het in goed overleg is gegaan met mensen die er verstand van hebben.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 18:53

Cayenne schreef:
Ik vind je persoonlijk nogal kortzichtig, Pharagirlke.
Voor sommige mensen is er namelijk geen andere optie, en ik neem aan dat TS er niet bewust voor gekozen heeft om aan de "AD te gaan zitten", net zoals iedereen hier in dit topic.

Daarnaast neem ik aan dat het in goed overleg is gegaan met mensen die er verstand van hebben.

Dat weet ik van jou al langer dat je dat vind. Knipoog

chiqa; vandaar ook mijn eerste reactie waarin ik zeg dat ik het ontzettend jammer vind dat het al op zo'n jonge leeftijd nodig is. Vind dat doodzonde om te zien dat de jeugd kennelijk al zo "verpest" word door een veeleisende maatschappij waar je niet meer onbezorgt kind kan zijn. IPV zich niets aan te trekken van alles en te doen wat ze hoort te doen (genieten van het leven) maakt ts zich druk om wat iedereen van haar verwacht enz. En dat vind ik jammer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 18:55

Als 't aan mij had gelegen had ik überhaupt nooit AD geslikt...
Begrijp me niet verkeerd, ik snap ook wel dat ik het destijds nodig had, maar heb zodra ik daarvoor de gelegenheid kreeg direct gaan afbouwen en heb toen ook besloten nooit weer aan de AD te gaan.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 18:57

pharagirlke schreef:
Dat weet ik van jou al langer dat je dat vind. Knipoog

chiqa; vandaar ook mijn eerste reactie waarin ik zeg dat ik het ontzettend jammer vind dat het al op zo'n jonge leeftijd nodig is. Vind dat doodzonde om te zien dat de jeugd kennelijk al zo "verpest" word door een veeleisende maatschappij waar je niet meer onbezorgt kind kan zijn. IPV zich niets aan te trekken van alles en te doen wat ze hoort te doen (genieten van het leven) maakt ts zich druk om wat iedereen van haar verwacht enz. En dat vind ik jammer.

Pardon? Lachen
Mijn reactie in dit topic staat los van reacties in andere topics. Beetje jammer dat je zo moet reageren Lachen
Ik vind dat wij niet bij de TS in haar koppie kunnen kijken wat er op haar jonge leeftijd allemaal gebeurd is, en als je op die leeftijd al aan de AD zit, dan kun je er rustig vanuit gaan dat er echt wel begeleiding bij is.

@Nouks, hier nog iemand idd, maar voor mij is het op dit moment de beste oplossing, en ik ben er nu toch wel heel erg blij mee. Het zorgt echt voor een stukje rust Ja

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 18:59

Tuurlijk, maar ik mag er toch tegen zijn? Dat is toch mijn mening? En ik lees in veel topics hetzelfde oordeel van jou, vandaar ook die reactie van mij. Wij botsen gewoon vaak in meningen Knipoog Is niets bijzonders mee. Er zijn nog 20000 andere die anders denken dan mij. (gelukkig maar!) dus neem het niet zo zwaar op. Haha! Ik maak me er iig niet druk om.

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 19:00

Waarom reageert niemand op het feit dat AD bij kinderen en pubers ronduit gevaarlijk is?
Dat zelfs die Efexor die hier kennelijk de lucht in geprezen wordt, niet genomen mag worden door kinderen?

Zelfmoord en automutulatie zijn geen reden genoeg om ze niet te laten voorschrijven? Knipoog

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 19:02

het gaat hier niet alleen om pesten hoor..
ben vanaf groep 4 gepest en 2 jaar geleden zijn er wat dingen gebeurt die ik niet kan verwerken.. en nog veel meer..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 19:06

Daphne__ schreef:
ben vanaf groep 4 gepest en 2 jaar geleden zijn er wat dingen gebeurt die ik niet kan verwerken.. en nog veel meer..

In dat geval kan ik het wél begrijpen en wens ik je ook gewoon enorm veel succes met de verwerking hiervan. Ik hoop van harte dat je vind wat je zoekt. Op welke manier dat ook is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 19:09

phaser schreef:
Waarom reageert niemand op het feit dat AD bij kinderen en pubers ronduit gevaarlijk is?
Dat zelfs die Efexor die hier kennelijk de lucht in geprezen wordt, niet genomen mag worden door kinderen?

Zelfmoord en automutulatie zijn geen reden genoeg om ze niet te laten voorschrijven? Knipoog

[***] schreef:
phaser schreef:
Zoals ik al zei,
de werking van AD is niet bewezen bij tieners.
Er is grondig wetenschappelijk onderzoek gedaan en de werking zou het mogelijk nog erger maken.
Zelfmoord en automutulatie zouden de kansen verdubbelen en de werking zelf zou soms tegenstrijdige resultaten geven.

Hangt ook sterk af van WELKE AD bijvoorbeeld. Tis niet voor niks dat bijvoorbeeld Efexor helemaal niet wordt voorgeschreven aan kinderen onder de 18 jaar.

"Waarom reageert er niemand"
"Zelfs die Efexor hier kennelijk de lucht in geprezen wordt"

Etc etc.

Ik ben niemand? Lachen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 19:10

Nouks schreef:
"Waarom reageert er niemand"
"Zelfs die Efexor hier kennelijk de lucht in geprezen wordt"

Etc etc.

Ik ben niemand? Lachen

jij happy...Niemand is nl perfect. Knipoog
(even off topic maar kon het niet laten Bloos)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 19:13

pharagirlke schreef:
jij happy...Niemand is nl perfect. Knipoog
(even off topic maar kon het niet laten Bloos)

Rolleyes

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 19:14

Sorry ik had over " helemaal niet " gelezen Knipoog
Ik meende dat je zei dat daarom net Efexor werd gegeven, omdat het kinderen waren. Mijn excuus !

Cayenne

Daphne__ schreef:

Dat dacht ik dus wel Ach gut Het is dan ook heel begrijpelijk dat het in dit geval heel goed helpt.
Heel veel sterkte!
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 09-06-08 19:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

phaser schreef:
Sorry ik had over " helemaal niet " gelezen Knipoog
Ik meende dat je zei dat daarom net Efexor werd gegeven, omdat het kinderen waren. Mijn excuus !

Excuses aanvaard, maar volgende keer beter lezen dus Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 20:46

Ik vind de leeftijd van TS ook erg jong om al een AD voor te schrijven,
maar wij zijn geen dokters Lachen

Pharag
pharagirlke schreef:
chiqa; vandaar ook mijn eerste reactie waarin ik zeg dat ik het ontzettend jammer vind dat het al op zo'n jonge leeftijd nodig is. Vind dat doodzonde om te zien dat de jeugd kennelijk al zo "verpest" word door een veeleisende maatschappij waar je niet meer onbezorgt kind kan zijn.

Je kan het ook positief bekijken, vroeger kwijnden dat soort meisjes weg of berooften zich van het leven in het ergste geval of hielden er littekens aan over die ze nooit meer kwijt raakten.
Ik wou eerlijk gezegt dat in mijn jeugd dit ook al mogelijk was.....dus ben het niet met je eens...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 21:24

Maar (er vanuitgaande dat er geen AD wordt voorgeschreven die suïcidaliteit in de hand werkt) het slikken van AD betekent nog niet dat "dat soort meisjes" niet langer automutileren of wegkwijnen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 21:32

Daar heb je volkomen gelijk in Nouks, alleen zou ik wel willen dat ik het jaren eerder had gekregen..
Mijn leven is veranderd, ik kan dingen beter aan, en vergeet dingen sneller...Was een piekkeraar...
De medicijnen werken als een soort mist, je bent er wel maar niet helemaal.
Soort wollen deken, ik heb die nodig..anders wordt ik ziek.
Alleen de nadelen zijn dr ook, en dat is aankomen, suikerschommelingen, heel vast en diep slapen,
trillen, vocht vasthouden...Ik weet niet wat beter is maar net wat jij al eerder zei; nu is dr geen weg meer terug bijna.

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 23:26

Moeilijk inderaad.. zo'n jonge leeftijd en AD. Ik weet dat het op mijn dertiende wel voorgesteld is, maar ik had zoiets van 'Joh er is helemaal niets met me aan de hand, wil alleen maar dood, no big deal'. Tong uitsteken Maar achteraf... als ik ze toen misschien wel had geslikt, had mij jeugd er misschien heel anders uit gezien. Maar dat is achteraf en niemand die het kan zeggen.

Het is alleen inderdaad wel link vanwege inderdaad omdat er meer kans is op een TS, en omdat het ook weinig onderzocht is bij jongeren. Misschien dat het samen kan gaan met een opname zodat ze je in de gaten kunnen houden.

Over die 'geweldige' Efexor gesproken, ik ben dan wel 23, maar met het opstarten daarvan brak ik de boel ook af hoor, letterlijk. Zo verschrikkelijk opgefokt werd ik daarvan.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 10:37

Ik heb niet alles gelezen, alvast sorry daarvoor.

Als eerst wil ik in elkgeval de TS veel sterkte wensen! Het is niet makkelijk! Ach gut

Ik gebruik momenteel ook AD, efexor.. 75 ml 's morgens en 150 's avonds...

Het heeft mij wel rustiger gemaakt -- waardoor ik bijvoorbeeld niet gelijk ga piekeren maar eerst even rustig nadenk enz..

Binnenkort wil ik ermee stoppen - ben allang van mijn depries af.

@Chiqa: ik las iets van dat je zei dat je veel kunt aankomen met het gebruik van AD. Natuurlijk ligt het vast ook aan mezelf, maar ik ben ook veel aangekomen sinds ik AD slik.. Hoe komt dit? Weet je dat misschien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 10:44

Flevogirly: misschien toch het hele topic moeten lezen Knipoog
Staat wel ergens uitgelegd dat je stofwisseling erdoor verandert.

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 10:52

@Flevo: neem het stoppen niet licht op, je depressieve gevoel zal inderdaad weg zijn door de medicatie die je neemt.

Wees heel zorgvuldig in het plannen van de afbouw van je medicatie. Ik wens je alle sterkte !

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 11:16

@Nouks: dan ga ik toch maar even zoeken in deze topic Lachen
@Phaser: ik weet dat het niet ''licht'' zou worden, ik doe dit ook onder begeleiding van de huisarts.