Hulp nodig: niet wakker kunnen worden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TurdusMerula

Re: Hulp nodig: niet wakker kunnen worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 18:53

Ik vind dit topic heel herkenbaar. Ik herken een hoop dingen die wroden gezegd. Toch denk ik dat MC best wel gelijk heeft. Wanneer je geen rimte hebt, gaat bijna al het genoemde op. Maar wanneer je wel ritme hebt, scheelt dit al stukken. Lachen Alleen rimte 'aannemen'; dat kost pas zelfdiscipline... Knipoog

ps: goede ochtend gehad Nouks? Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 18:55

TurdusMerula: prima, dank je! Haha!

Was best een beetje op tijd op school Haha!

KiekKiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 18:55

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 18:57

Ja, dat is dan wel erg vervelend maar toch scheelt het wel als je altijd gewoon dezelfde vaste tijd hebt om naar bed te gaan, behalve als het situatie dat niet toelaat..

Maar ik neem aan dat de TS'er dat probleem niet echt heeft Knipoog Gewoon gebrek aan zelfdisclipine of een slaapprobleem (misschien wel veroorzaakt door weinig ritme of te drukke dagen waardoor ze te weinig rust in haar hoofd zal krijgen als ze optijd in bed wilt zijn/ of slapen )

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 19:10

Ik ken het wakkerworden-probleem. Ben ook ontzettend slaapdronken 's ochtends, ik kachel altijd maar wat door mijn huis totdat ik een beetje wakker word. Nu is het zelfs zo erg dat mijn ouders me wakker bellen en dan moeilijke vragen stellen zodat ik echt wakker word. Maar ik denk niet dat ze dat maanden blijven doen dus het niet echt een oplossing (toch maar eens aan m'n zelfdiscipline werken)

Andante

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 22:33

Ben ik even blij dat ik altijd op tijd wakker word, heb geloof ik een ingebouwde wekker Haha!.

Maar even geen gekkigheid, ik heb een vriendin die hetzelfde probleem heeft.
Inmiddels heeft ze inderdaad wat aan haar ritme gespijkerd, met effect.
Tot die tijd heeft ze echter een kletsnatte handdoek naast haar bed gezet, en de wekker buiten handbereik. Iedere keer dat ze dan uit bed stapte, rolde of kruipte was ze wakker genoeg om de ramen open te zetten en naar beneden te wandelen.
Of het nu slim is, dat weet ik niet, maar het proberen waard?

Alhoewel het dan misschien wel slim is om een droge handdoek klaar te leggen... Scheelt weer een stuk lopen om de boel droog te krijgen Clown....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 00:29

Ritme is idd belangrijk, maar met onregelmatige diensten ( zoals ik ) kom je gewoon niet aan een ritme...

Met een ochtenddienst moet ik er half 6 / kwart voor zes écht uit, dus zou ik het beste om 22 uur in m'n bed kunnen liggen.
Maar ja, als ik de avond ervoor een avonddienst heb gedraaid, ben ik pas om 23 uur thuis, dan nog even wat drinken, douchen e.d. dus voor 24 uur lig ik er zeker niet in....

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 01:26

Kanelly, je hebt gelijk hoor!

Maar wat je dan nog kan proberen is om even lang te slapen, en je niet te laten verleiden met snoozen of voor een tweede keer je bed in duiken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 01:41

Huh, hoe bedoel je het eerste deel van je zin Clown ? ( ja tis al laat en heb gewerkt Clown )

En ja, je niet laten verleiden tot snoozen, klinkt geniaal... Maar ik lijk me er niet van bewust als ik het doe, het gaat zo op de automatische piloot...Als ik écht wakker schrik, realiseer ik me pas hoe laat het is en dat het té laat is Nagelbijten / Gniffelen

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 01:44

Zeg maar altijd acht uur slapen, maar dan niet een andere keer tien uur en soms zeven uur, zoiets... (Ik ben ook moe, duidelijk...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 01:59

TurdusMerula schreef:
Zeg maar altijd acht uur slapen, maar dan niet een andere keer tien uur en soms zeven uur, zoiets... (Ik ben ook moe, duidelijk...)

Jij bent over 4 uur dan ook alweer 24 uur op Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 02:05

Oh zo, ja nu snap ik je Haha!
Ja maar ja met zo´n laat-vroeg combi pak ik dan ongeveer 5 uur slaap ( als ik dat al red Nagelbijten / Gniffelen ) Lijkt me niet echt ideaal om daar dan van uit te gaan Clown
En helaas heb ik de combi laat-vroeg vaak meerdere malen per week. ( en ja ik weet dat het niet mag volgens de wet, maar ja da's de zorg hè, wij moeten zoveel dingen doen die volgens de wet eigenlijk niet mogen Clown )

Maar misschien moet ik het inderdaad eens een tijdje gaan proberen, netjes ong. 8 uur slapen per nacht. Misschien is uiterlijk 0.00 uur een mooie tijd om in bed te liggen Ja
( god, ik zie het mezelf typen en denk nu al *right* Nagelbijten / Gniffelen ik ben nou eenmaal van het type 'vleermuis' Clown )

0charlotte0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 20:12

Ik heb dat probleem ook, ik slaap gewoon door de wekker heen. Zelfs als ik om half 10 naar bed ga en om 7 uur pas weer de wekker zet. Ik heb het geluk dat ik dan meestal uit mezelf niet veel later wakker word, en dan is het haasten om nog op tijd te komen.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 23:14

@ Nouks, ssstt!

Je kunt wel een poging ondernemen om een bepaalde tijd in je bed te liggen, of om die tijd zo goed mogelijk te benaderen. Knipoog

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 23:22

Voor de TS, je schrijft dat je stuiterend thuis komt 's avonds na je paard en dan nog echt niet de rust hebt om vroeg te gaan slapen. Als je dan thuis komt ga eens bewust hele rustige dingen doen. Douchen, kopje thee drinken, stukje lezen (20 minuten schijnt ideaal te zijn). Niet meer achter de computer, geen spannende film. TV op discovery of animal planet (iets rustigs).

En dan eerst maar eens om 0:30 naar bed. En zo langzaam maar zeker terugbouwen totdat je zo tussen 23:00 en 0:00 in bed ligt.

Verder zeg je dat je een heel druk leven hebt. Kijk eens hoe je leven er uit ziet. Doe je alleen dingen die je leuk vind of zitten er ook 'verplichtingen' en 'gewoontes' bij die je eigenlijk niet meer wilt? Ga daar eens in schrappen.

Het klinkt namelijk alsof het probleem met opstaan alleen een symptoom is en dat je de oplossing op een andere plek zult moeten gaan zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 23:36

Met dat laatste heb je wel een punt volgens mij Apple Ja
Ik had het ook super druk, werken, paarden, sociale contacten etc.

Sinds 2 maanden ben ik gestopt met de paarden, want het werd me teveel 'moeten' en teveel reizen etc. En nu doe ik, naast m'n werk, eigenlijk alleen nog maar leuke dingen...
En ik merk nu wel dat ik meer rust heb en de laatste paar ochtenddiensten die ik had, was ik nu nog maar 5 min. te laat ipv 25 Clown

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 23:43

ik heb dr ook last van..
Maar ik heb de TOPwekker, Mn zoontje die om 7 uur schreeuwt omdat ie een fles wilt Clown

nee, iets anders dan je wekker aan de andere kant van de kamer zetten kan ik ook niet bedenken.. Misschien zo'n rolding waar je achteraan moet rennen voor je hem uit heb? Tong uitsteken

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 00:06

Dreamy schreef:
Dat wilde ik ook zeggen Ja
En je zegt dat je schrikt van de tijd, kun je dan niet eens voor de gein je wekkertijd later instellen? Zodat het lijkt alsof je al te laat wakker bent geworden? Haha!

Heb ik al geprobeerd, dat werkt ook maar kort Clown

Anne_GTI schreef:
Moet ik toch die wekservice maar beginnen Clown

Ja Go jij! Go jij! Haha!

Douchen voor het slapen heeft trouwens geen zin, daar word ik extra wakker van Clown

Melanie5, komt idd redelijk overeen met waar ik last van heb. Ik wil ook zo'n smijt-matras Haha!

Mooncloe, ik kan in het weekend helaas niet hooguit 1 a 2 uur later opstaan. Ik hobby bij met werk als danseres, dus ik ben in de weekenden vaak pas tegen de ochtend thuis.

Eefske, ja handige oplossing, ik word niet wakker dus koop een hond Clown

Tieme, een wakeuplight kan met radio héél hard en dat werkt ook niet.

Lizzle, idd als er iets 'bijzonders' is dan ben ik vaak al ruim bijtijds wakker, maar dan slaap ik ook heel licht op e.o.a. manier.

Moonfish13, ehh wie moet mij intern wakker bellen dan? M'n katten? Haha! En ik heb geen huistelefoon.

Meetje22, klinkt bekend Haha!

Telefoongesprekken niet kunnen herinneren klinkt ook bekend Clown

Kanelly, hahaha mooie contactadvertentie, moet ik dan misschien maar eens proberen *LOL*

Renske, mijn lijf doet het idd ook pas na +/- 1,5 uur na het opstaan Clown

Ilzjuh, zo'n wegrennende wekker vinden m'n katten waarschijnlijk geweldig, maar ik daarentegen zou er een gooi-wekker van maken Nagelbijten / Gniffelen

Kokopelli, ik heb een enorm druk leven, denk dat dat ook wel doorwerkt in m'n slaap.

MoonChloe schreef:
Ja, dat is dan wel erg vervelend maar toch scheelt het wel als je altijd gewoon dezelfde vaste tijd hebt om naar bed te gaan, behalve als het situatie dat niet toelaat..

Maar ik neem aan dat de TS'er dat probleem niet echt heeft Knipoog Gewoon gebrek aan zelfdisclipine of een slaapprobleem (misschien wel veroorzaakt door weinig ritme of te drukke dagen waardoor ze te weinig rust in haar hoofd zal krijgen als ze optijd in bed wilt zijn/ of slapen )

Dat neem je aan, maar dat is in mijn geval dus verkeerd Lachen Ik werk 5 dagen in de week op kantoor, daarnaast mijn huishouden (incl katten), paard, woensdagavond nog dansles en in de weekenden 1 a 2 avonden dansboekingen tot meestal eind van de nacht. Dus als ik hetzelfde aantal uren in het weekend wil maken, dan lig ik tot minstens halverwege de middag in bed weg te rotten Clown

Apple, mijn leven is een combinatie van verplichtingen, leuke verplichtingen en héél af en toe vrije tijd om m'n eigen dingen te doen.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 00:06

Ik ga NU naar bed Haha!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 09:19

Dus in principe werk je 7 dagen in de week.. Geen wonder dat je helemaal niet wakker wordt. Ga eens kijken of je minder kan doen Lachen Je hoofd is waarschijnlijk vol met drukte en omdat je in weekenden 2 avonden ook nog werkt, krijg je dan ook geen ritme..
Ik vind dat je dan maar moet kiezen tussen minder doen en goed opstaan of zo doorgaan en elke keer verslapen.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-08 10:20

Mwah 6 ongeveer, als ik twee boekingen heb dan is het meestal vrijdag en zaterdag avond/nacht. Maar goed dan ben je alsnog op zondag wel verrot Haha!

Ik snap dat je dat misschien vindt, maar ik doe het niet voor niks Knipoog Die boekingen betalen mijn sociale leven, mijn kleding, etentjes, extraatjes voor m'n paard, mijn vakantie naar Mexico volgende week.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-08 10:21

Wel ben ik al 2 dagen net voor 8 uur m'n bed uit ipv tegen half 9 Haha! Nu nog vol zien te houden. M'n manager was iig blij met me vanmorgen, dus dat was wel érg fijn Lachen

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 10:27

Ik slaap niet door wekkers heen, meestal, maar ik snooze wel heel vaak en ben altijd moe. Mijn vriend heeft sinds kort een baan waarvoor hij om half zeven moet opstaan. Ik trek dat echt niet. Ik ben een avondmens, en ook al ga ik op tijd naar ben (hij gaat om 10 uur, ik meestal om 11 uur) lig ik nog wakker en ben ik 's ochtends moe. En dat is al een hele tijd zo. Ik ben zelfs moe als ik om 10uur al naar bed ga, maar dan is mijn hele avond weg...
Vervelend is dat hij een ochtendmens is en om half 6 alweer mij wakker gaat houden. Boos!