Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
llittlellady schreef:je kan ook een tijdje lang alleen komkommer en tomaat eten... dan val je ook af
rosanne1988 schreef:Relaxed schreef:Goh Rosanne, alsof niet iedereen het op die manier al 1000x heeft geprobeerd... Theoretisch klinkt het geweldig, maar het is niet voor niks dat het zo ongeveer niemand lukt
En dat je na een dieet (wat voor dieet dan ook) niet weer terug moet vallen in je oude eetgewoontes lijkt me ook vrij vanzelfsprekend..
wat een onzin.
de helft van de mensen die af gaat vallen, gaat niet meer bewegen.
allemaal wel eens bij een dietiste geweest?
deze zal je het bovenstaande advies ook geven.
het lukt gewoon niemand, omdat het allemaal vanzelf moet, zonder al te veel moeite.
minder eten alleen werkt niet, dus sonja bakker is de grootste onzin die er bestaat.
als je van 9 tot 17u per dag op kantoor zit, waar je 's ochtends en 'savonds een half uurtje van- en naartoe fietst, moet je inderdaad geen wonderen verwachten.
ga een uur per dag hardlopen, en daarbij nog een half uur stevig doorwandelen.
wedden dat het dan lukt.
Relaxed schreef:Voor mij zou het niet werken, ik moet resultaat zien, anders denk ik ach, werkt niet en gaan we weer vrolijk verder zoals het was
rosanne1988 schreef:het sonja bakker systeem is een crashdieet.
in een korte tijd veel te weinig calorieen binnen krijgen, om daarna weer normaal te gaan eten.
wat velen niet weten is dat je stofwisseling door te weinig calorieen gigantisch langzaam wordt, en je dus maar heel langzaam af zal vallen.
wat beter is, als je graag op dieet wil is:
Eerst meer gaan eten om je stofwisseling omhoog te krikken. je lichaam gaat alles sneller verbranden, en je geeft de aanstoot te afvallen.
vervolgens eet je gezond, met een aantal keer op een dag iets lekkers, maar zorgt dat je ongeveer 2000 calorieen binnen krijgt.
hierbij ga je meer bewegen, dus je gaat sporten...
door sporten wordt het vet verbrand, en door genoeg te eten houdt je de stofwisseling op gang.
door weinig te eten, en niet veel te bewegen, zal je niet bereiken wat je wilt. (sonja verhaal)
als je aan sonja bakker doet, en vervolgens daarmee stopt, zal je alles kilo's die je kwijt bent geraakt weer terug krijgen...
Chiqa schreef:rosanne1988 schreef:ik weeg 48 kilo, dus hoef nergens aan te beginnen.
heb wel een zus met anorexia die bij de dietiste loopt, dus weet er meet dan genoeg vanaf.
Op de negatieve manier dus, kan me voorstellen dat als je zulke ervaringen hebt en zelf zo licht bent
dieten een soort trigger voor je zijn.....Alleen zal meing positief SB ervarene hier weinig aan hebben die dit soort triggers niet zo kent.....
Zijn genoeg mensen met positieve ervaringen die toch echt verschillende dieeten hebben geprobeert....of men het horen wil of niet.
Citaat:gaat je lichaam langzamer verbranden, omdat het op de reserve stand gaat staan.
Patriesja schreef:rosanne1988 schreef:het sonja bakker systeem is een crashdieet.
in een korte tijd veel te weinig calorieen binnen krijgen, om daarna weer normaal te gaan eten.
wat velen niet weten is dat je stofwisseling door te weinig calorieen gigantisch langzaam wordt, en je dus maar heel langzaam af zal vallen.
wat beter is, als je graag op dieet wil is:
Eerst meer gaan eten om je stofwisseling omhoog te krikken. je lichaam gaat alles sneller verbranden, en je geeft de aanstoot te afvallen.
vervolgens eet je gezond, met een aantal keer op een dag iets lekkers, maar zorgt dat je ongeveer 2000 calorieen binnen krijgt.
hierbij ga je meer bewegen, dus je gaat sporten...
door sporten wordt het vet verbrand, en door genoeg te eten houdt je de stofwisseling op gang.
door weinig te eten, en niet veel te bewegen, zal je niet bereiken wat je wilt. (sonja verhaal)
als je aan sonja bakker doet, en vervolgens daarmee stopt, zal je alles kilo's die je kwijt bent geraakt weer terug krijgen...
EN HOE KOMT HET DAN DAT IK MIJN 54 KILO DIE IK BEN AFGEVALLEN NOG STEEDS NIET TERUG HEB??? STERKER NOG, BEN AL EEN JAAR OP HETZELFDE GEWICHT NA MEER TE GAAN ETEN![]()
(sorry maar niet iedereen over 1 kam scheren)
nickyu schreef:deze theorie klopt helaas welCitaat:gaat je lichaam langzamer verbranden, omdat het op de reserve stand gaat staan.
wel voldoende blijven eten dus ..
voor de een is dat 1100 (nihil beweging)
de ander is dat 2100 (normale beweging)
of zelfs 3100 (zwaar sporten)
en dan nog per persoon verschillend
Chiqa schreef:Mensen die altidj maar zeggen dat dieten niet werken durven gewoon niet zelf die stap te nemen, gewoon lekker de kiftGeef dan gewoon toe dat je het moeilijk vindt om te dieten en gewoon wil blijven snaaien.
Zo even lekker kort door de bocht
kaatje77 schreef:Ik stond onder behandeling van een neuroloog en hij kon me vertellen dat je van SB vetten en spieren afbrak en zodra je weer normaal ging eten, er alleen maar vetten bijkwamen.
Levend bewijs zit hier aan de andere kant, of je het horen wil of niet....Ik ben weer normaal gaan eten, eet ook lasagna, patatje, snackie, en kom niet aan...Als ik het gevoel heb dat ik iets gegroeid ben zal dit hooguit 500 gram zijn per week, ga ik weer even drie dagen Sonjaen en hup zit weer op mn streefgewicht.
Het afvallen gaat erg snel en je kan het bijhouden want je mag juist ontzettend veel van Sonja.Misser schreef:Ik vind ook dat je erg weinig mag eten, heb weleens zo'n boek ingekeken, maar ik zou het er niet op volhouden...
...
Boek bekijken en dan een oordeel kunnen geven, dat vindt ik knapBegin dr gewoon eens aan dan praten we wel weer verder....Goed geef toe week 1 en twee zijn pittig, maar daarna wil je niet anders meer.
nickyu schreef:rosanna .. ben ook oud wijf in training
Patriesja schreef:Ik ben 11 maanden lang afgevallen, geen week stil gelegen of aangekomen... dus jullie theorieën kloppen niet voor elk persoon blijkbaar???????