baarmoeder verwijderen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mirgino

Re: baarmoeder verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 09:18

Cheveyo schreef:
Was het maar een kleine voetbal..
Ik heb zowel inwendig nog ''last' als uitwendig op de plek rondom het litteken en mijn hele buik.
Het littekengebied is nog heel ongevoelig maar toch ook weer niet zo ongevoelig dat ik het niet merk als ik er aan ziet.
Kriebel aan de buik moet je niet doen, dat doet pijn.
Het litteken houdt vocht vast bij mij, een hele rand puilt er over uit, loop met een rare deuk/rand in mijn buik.
Van de week trok het weer heel erg, dan kan ik blind aanwijzen waar ze gesneden hebben, is dan ook een 'snijdend/snerpend' gevoel. Mijn klachten zullen overigens niet wegblijven, liggen altijd op de loer om weer toe te slaan, helaas.

hoelang geleden is het gedaan bij jou?
en wat zegt de arts ervan?

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 00:09

Eind januari...het moet wegtrekken zegt hij..

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 07:57

bij mij is het 2,5 jaar geleden en idd trekt er veel weg ,maar die jeuk is gebleven
en niet bij het litteken op de buik maar veel hoger waar de banden van de baarmoeder vastzitten of vastzaten
ik moet gewoon ff een keer langs de HA en vragen wat het is,het is lastig ik zit nu vaak met open broek Haha! omdat de druk erop niet fijn is.
maar dan nog zijn deze klachten niets in vergelijking met de klachten die ik had Knipoog
ik kan hier wel mee leven Ja

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 08:06

Ik weet niet of het te vergelijken is maar mijn moeder had baarmoederhalskanker ( Tumor van ruim 4 liter ) en daar is alles uitgehaald baarmoeder eierstokken etc.. zij heeft hier geen last van alleen omdat ook haar beide eierstokken zijn verwijderd is ze ook meteen op jonge leeftijd in de overgang gegaan weet niet of dit bij jou ook gebeurd? Ik geloof dat als ze er 1 laten zitten dat je dan niet in de overgang raakt..

Quieto

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 12:03

Mijn moeder heeft haar baarmoeder ook moeten laten verwijderen, vanwege ernstige rugklachten die daardoor veroorzaakt werden. Ik was toen nog best klein, dus kan me het niet meer goed herinneren. Maar ze heeft wel veel last van gehad toen, en ruim week in het ziekenhuis moeten blijven, maar daarna heeft ze nergens meer last van gehad. Litteken valt ook mee.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-08 14:31

Lindy1982 schreef:
Ik weet niet of het te vergelijken is maar mijn moeder had baarmoederhalskanker ( Tumor van ruim 4 liter ) en daar is alles uitgehaald baarmoeder eierstokken etc.. zij heeft hier geen last van alleen omdat ook haar beide eierstokken zijn verwijderd is ze ook meteen op jonge leeftijd in de overgang gegaan weet niet of dit bij jou ook gebeurd? Ik geloof dat als ze er 1 laten zitten dat je dan niet in de overgang raakt..

bij mij worden de eierstokken gelukkig niet verwijderd. geen last van de overgang dus.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 15:57

ik moet 15 augustus onder t mes. hopenlijk gaat t allemaal goed, ik vind het wel eng. Nagelbijten / Gniffelen

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-08 18:15

heb gistereren gehoord dat ik om 11 uur in t ziekenhuis verwacht wod en dat ik in de loop van de middag wod geopereeerd. ik hoopmaar dat het goed gaat. vind het echt eng.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 18:43

Komt goed....

Hij is er bij mij in maart uitegegaan dit jaar.
Nou had het jaren eerder moeten doen,wat een verbetering.
Na de operatie wel fiks pijn gehad maar de volgende dag zat ik rechtop en liep weer rond .
De volgende dag alweer naar huis ...wel nadat ik mijn gynacoloog even lief aan gekeken had.
Rusten kon ik thuis ook namelijk voor mijn gevoel.
En idd gaat prima als je je maa goed aan de regels houdt en naar je lichaam lustert.
Hij is er wel vaginaal uit gegaan dus geen buik wond dat scheelt wel in herstel.
En misschien helpt het ook dat ik 35 was dus nog jong.

Heel veel sterkte 15 aug

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-08 19:03

scooby09 schreef:
Komt goed....

Na de operatie wel fiks pijn gehad maar de volgende dag zat ik rechtop en liep weer rond .
De volgende dag alweer naar huis ...wel nadat ik mijn gynacoloog even lief aan gekeken had.
En idd gaat prima als je je maa goed aan de regels houdt en naar je lichaam lustert.
Hij is er wel vaginaal uit gegaan dus geen buik wond dat scheelt wel in herstel.

Heel veel sterkte 15 aug

ik ben ook pas 35. en hij word er bij mij ook vaginaal uitgehaald. doet dat na de operatie nog pijn?ik moet 3 tot 5 dagen blijven. maar ik heb natuurlijk ook geen eigen huis. (ben opgenomen in t ggz) ik ben best nerveus voor die operatie. hoe lang duurt het voordat je weer een beetje jezelf bent?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 19:21

15 augustus is volgende week, succes Lonneke.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-08 19:42

Chiqa schreef:
15 augustus is volgende week, succes Lonneke.

klopt, volgende week vrijdag is t zover. brrrrr Nagelbijten / Gniffelen

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 08:27

lonneke schreef:
scooby09 schreef:
Komt goed....

Heel veel sterkte 15 aug

ik ben ook pas 35. en hij word er bij mij ook vaginaal uitgehaald. doet dat na de operatie nog pijn?ik moet 3 tot 5 dagen blijven. maar ik heb natuurlijk ook geen eigen huis. (ben opgenomen in t ggz) ik ben best nerveus voor die operatie. hoe lang duurt het voordat je weer een beetje jezelf bent?

Je buik kan toch behoorlijk gevoelig zijn de baarmoeder is weg dus er zit een wond.
Het voelde voor mij als of ik hele zware menstruatie pijn had.
Maar de pijnstiller die ik kreeg hie goed.
Alleen kan ik daar niet tegen (wat ik wist) ik bleef dus van de wereld,maar verder was de pijn goed te houden.
eerste 2 weken mocht ik niet auto rijden en fietsen ...dat viel tegen hahah.
Maar als je goed luistert naar jelichaam en voldoende rust neemt .
Knap je snel weer op ...ik voelde me na een week al een stuk beter ,en daarna na elke dag een stukje beter.

Oja neem een grote onderbroek mee je kan daarne bloed verliezen en heb je maandverband nodig.

veel succes
en als je vragen hebt hoor ik het wel

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-08 13:17

dank je wel voor je uitleg. nog maar 4 daagjes en dan is t zover. engggg.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 13:26

Komt vast helemaal goed!! Wens je in iedergeval heel veel sterkte! Ach gut

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-08 17:04

godv... bellen ze net van t ziekenhuis dat mijn operatie 2 weken uitgesteld word. zit ik me dus voor niks druk te maken. zoizo is het klote want
ik moet na de operatie 6 weken rust houden, maar 2 weken na mijn operatie krijg ik de sleutel van mijn huis en wil ik dus gaan klussen. jezus wat baal ik hier van zeg Frusty

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 14:38

Waarom is het uitgesteld?

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 17:14

er kwam een belangrijke operatie tussen volgens die mevrouw. echt jammer, ik zag er al zo tegenop, was echt aan t aftellen maar nu moet ik nog 2 weken wachten.

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 00:41

Heel erg veel succes morgen en de komende dagen.
Sterkte... En natuurlijk beterschap

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-08 11:18

KylaLover schreef:
Heel erg veel succes morgen en de komende dagen.
Sterkte... En natuurlijk beterschap

uhhhh je hebt vast niet heel het topic gelezen. de operatie is 2 weken uitgesteld. maar iig badankt.

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 23:32

sorry, idd laatste pagina over het hoofd gezien. had wel het topic gelezen, maar ja.. Blond he.. dan kun je dat krijgen Tong uitsteken

Dan wordt het nu:
Sterkte de komende 2 weken en natuurlijk over 2 weken tijdens de operatie Knipoog

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 11:14

KylaLover schreef:
sorry, idd laatste pagina over het hoofd gezien. had wel het topic gelezen, maar ja.. Blond he.. dan kun je dat krijgen Tong uitsteken

Dan wordt het nu:
Sterkte de komende 2 weken en natuurlijk over 2 weken tijdens de operatie Knipoog

dank je wel. ik hoop dat het meevalt en dat ik snel herstel. zie er echt tegenop.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 00:31

als ze zeggen 6 wk rustigaan doen na de operatie lijkt het me niet verstandig om dan na 2wk al te gaan klussen in je huis...
Je kunt er complicaties of nare blijvende bijkomstigheden aan over houden. Dus denk na voor je je op je huis stort, hoe leuk ook!

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 11:03

lonneke schreef:
godv... bellen ze net van t ziekenhuis dat mijn operatie 2 weken uitgesteld word. zit ik me dus voor niks druk te maken. zoizo is het stinkmodder want
ik moet na de operatie 6 weken rust houden, maar 2 weken na mijn operatie krijg ik de sleutel van mijn huis en wil ik dus gaan klussen. jezus wat baal ik hier van zeg Frusty

jammer dat het uitgesteld is

maar beslist niet gaan klussen hoor
daar wordt het echt niet beter van en houd je misschien blijvend last
sterkte nogmaals met de operatie Knipoog

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 11:10

allemaal bedankt. ik baal er echt van dat t is uitgesteld. ik zal t klussen aan mijn hulpjes overlaten. t meest werk is behang scheuren. en behangen. maar t komt wel goed.