maandverband of tampons?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maandverband of tampons?

maandverband
156 (26%)
tampons
422 (73%)

Totaal aantal stemmen: 578

Lis_Ol

Re: maandverband of tampons?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 19:46

tampons.
ik vindt maandverband zo vies, blijft zo plakken met paardrijden Nagelbijten / Gniffelen

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 19:46

Als je doorslikt wordt je helemaal niet meer ongesteld?
Is dat dan niet slecht voor je?
En zo niet, lijkt me dat wel dé oplossing, of zie ik dat verkeerd? Clown

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 19:47

Ik gebruikte eigenlijk altijd maandverband, vond tampons maar enge en vervelende dingen. Had ook nooit last van ruiken, schuren, soppen, plakken, enz. Gewoon op tijd verschonen. Nou ben ik ook niet heel erg ongesteld, misschien daarom, want ook zoals jullie zeggen dat het er met scheuten uit komt..?? Dat heb ik echt nog nooit gehad, alleen op de wc, maar dat is logisch.

Alleen vorige keer dat ik ongesteld was, heb ik toch maar eens geprobeerd om tampons te gebruiken, en eigenlijk vond ik het ook best fijn. Betekent niet dat ik het maandverband op geef, want het lijkt mij een vreselijk idee om op school of op mijn werk een tampon te vervangen. Dat doe ik liever thuis op mijn gemak. Ik doe er sowieso lang over, maar dat zal ook wel komen omdat ik het nog niet zo vaak heb gedaan.

En zwemmen gaat inderdaad gewoon niet door als ik ongesteld ben. Kan me niet schelen wat anderen daar van vinden, maar zelfs met een tampon vind ik het gewoon niet fris om dan te gaan zwemmen.

Doorslikken is trouwens ontzettend slecht voor je hormoonhuishouding. Ik slik zelf ook de pil en slik soms wel eens een week door omdat het me gewoon niet gunstig uit komt, bijv. tijdens de vakantie, maar 3 maanden achter elkaar doorslikken is niet gezond, nee.

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 19:48

doorslikken mag je max 3maanden geloof ik
ik doe het nooit Tong uitsteken

Thirsa_

Tampons, vind maandverband echt vies..

Cinderella

Leentje_ schreef:

En wat gebeurt er anders? Bloos

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 19:49

_lies_ schreef:
Leentje_ schreef:

En wat gebeurt er anders? Bloos

geen idee Knipoog

Anoniem

Leentje_ schreef:

Is niet zo, mag gewoon onbeperkt. En voor mij is het idd dé oplossing. Haha!

Pluizebolpum

Tamponnies!!!Al was het alleen maar omdat maandverband en ik nooit vrienden zijn geworden...MV ging bij mij steevast aan de wandel en kon ik dan ergens achter m'n oren vandaan trekken (figuurlijk dan, he). Maakte niet uit welk merk, duur of goedkoop, alles ging er vandoor...
Wel heb ik de tweede dag (als het het ergste is) voor de zekerheid een MV onder, als extra 'lekbak' just in case. Maar zelfs die zoeken nog een uitweg...ben ik dan zo erg 'down under'?!?

Ik vind het trouwens altijd een vieze kliederboel, MV en tampons, maar het is niet anders (maar afwachten tot de overgang komt...).

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 19:50

Naar mijn weten mag het helemaal niet of wordt het sterk afgeraden. Mijn huisarts zei dat ik me gewoon aan de volgorde moest houden en niet moest doorslikken, omdat je hormoonhuishouding dan in de war raakt.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 19:51

Leentje_ schreef:
iloveyah87 schreef:
Maar doe je het dan wel goed? Wat als je voelt dat er tegen geduwd wordt zeg maar moet je hem iets meer naar boven, beneden, links of rechts duwen....

ik ga er toch vanuit dat ik het goed doe..
ik neem toch nog steeds elke keer de gebruiksaanwijzing erbij Bloos en dan zit hij gewoon goed, en voel ik hem niet maar hem er dan weer uithalen is gewoon een hel

De reden dat ik het zelf bij mv hou. Hoewel ik het wel probeer het wil niet echt Nagelbijten / Gniffelen

Doorslikken doe ik hoogtens 1x en dan meestal bij extreme hoge temperaturen in de zomer, vaak ben ik dan nog beroerder bij de volgende keer.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 19:51

Pluizebolpum schreef:
Tamponnies!!!Al was het alleen maar omdat maandverband en ik nooit vrienden zijn geworden...MV ging bij mij steevast aan de wandel en kon ik dan ergens achter m'n oren vandaan trekken (figuurlijk dan, he). Maakte niet uit welk merk, duur of goedkoop, alles ging er vandoor...
Wel heb ik de tweede dag (als het het ergste is) voor de zekerheid een MV onder, als extra 'lekbak' just in case. Maar zelfs die zoeken nog een uitweg...ben ik dan zo erg 'down under'?!?

Ik vind het trouwens altijd een vieze kliederboel, MV en tampons, maar het is niet anders (maar afwachten tot de overgang komt...).

ROFL Geweldig, ik moest hier echt even om lachen!

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 19:52

ik heb maar 1x ooit doorgeslikt dat was omdat ik anders net ongesteld zoou worden op de dag dat ik geopereerd werd Vork Nagelbijten / Gniffelen

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 19:54

Anthea schreef:
Leentje_ schreef:

krijg je dan niet snel doorbraakbloedingen? en is daar een speciale pil voor?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 19:56

Pluizebolpum schreef:

Of gewoon veel zwanger worden Tong uitsteken .

Maarja dan zit je weer tussen de pampers, is mogelijk nog een minder fris idee Scheve mond . Clown

Naar wat ik heb gehoord uit veel verschillende bronnen (waaronder HA) is dat een pil doorslikken geen kwaad kan. (Maar misschien verhoogd risico op bloedklonters enzo? Ik weet het niet.)

ChrissiejJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 19:58

Ik gebruikte eerst ook altijd mv, maar ik vond het echt verschrikkelijk. Ik voelde me dan vies en als ik dan een lesuur had gezeten en dan weer op moest staan.. bah nee dat is niks meer voor mij!
Tampons gebruiken ging bij mij eerst niet omdat het zo'n pijn deed, maar ik heb een keertje gewoon door gezet en nu gaat het Lachen
Het blijft bij mij altijd wel gevoelig ( en ja ik doe het goed Tong uitsteken) en ook het eruit halen is geen prettig gevoel, maar dat neem ik voor lief. Want met een tampon heb ik nergens last meer van.
Ik gebruik het wel altijd in combinatie met een dun inlegkruisje. En als ik naar Dakota ga (daar kan ik niet naar een toilet) in combinatie met een mv.
Ook 's nachts gebruik ik mv, want ik heb al vaker gehoord dat 's nachts een tampon in houden niet goed is... dus ik waag me er ook niet aan Tong uitsteken

Ik slik de pil meestal 2x door (dus 1x in de 6 weken krijg je dan je maandelijkse probleempjes) of soms een paar dagen omdat het me dan beter uitkomt Lachen
Maar ik hoor zoveel verschillende meningen over doorslikken.. de een zegt dat het niet goed is, de ander zegt dat het niet uitmaakt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 20:00

Overdag nu vrijwel altijd tampons, 's nachts altijd maandverband.

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 20:01

Ik neem gewoon het zekere voor het onzekere en slik bijna niet door. Straks komen ze er achter dat het toch wel kwaad kan en dan is het kwaad al geschied. Want wat is de moeite nou om even ongesteld te zijn? En dat 'even' kan ik makkelijk zeggen, want ik ben een week ongesteld. Ben aan de pil gegaan omdat ik daarvoor om de 2 weken minstens een week ongesteld was, dus dat ging wel erg vlot achter elkaar door.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 20:04

Ukkiee schreef:
Naar mijn weten mag het helemaal niet of wordt het sterk afgeraden. Mijn huisarts zei dat ik me gewoon aan de volgorde moest houden en niet moest doorslikken, omdat je hormoonhuishouding dan in de war raakt.

Mijn huisarts zei dat het geen probleem was.
Even gegoogled;

Citaat:
De pil is er oorspronkelijk voor gemaakt om doorgeslikt te worden. Het word nooit minder betrouwbaar en is nooit gevaarlijk voor jezelf. Het ergste wat kan gebeuren is een onverwachte bloeding, een doorbraakbloeding. Maar ook dit is niet schadelijk.

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 20:09

Hebben jullie ook niet dat als je de een tampon eruit heb gehaald, en je wilt die andere erin doen. Dat het dan 'droog' is, en dan die het een beetje pijn om hem erin te doen? Bloos

hey Anthea ik ga vandaag nog naar de huisarts Haha!
maar onverwachtse bloedingen lijken dan weer niks, dat je niet weet waneer dat is Scheve mond

Anoniem

magda_90 schreef:
xKatleentjex schreef:
Ik ben een van die mensen die dus geen tampons verdraagt Clown .
Ik heb het al honderden keren uitgeprobeert, iedereen zegt dat het zo fijn is en je het niet voelt, nou mij irriteert het dus enorm. Verschillende maten en merken, ik kan er gewoon echt niet mee overweg. Is wel heel vervelend, want als iemand bv wil zwemmen en ik zeg dat dat niet gaat is het "jamaar dan gebruik je toch een tampon". "Nee hoor heb ik al vaak genoeg geprobeert en het stoort me enorm". En dan krijg je vaak een uitleg over dat dat niet kan en dat je het vast verkeerd doet en hoe je het zou moeten doen, maar na al die tijd (en wel normale seksuele contacten te hebben gehad) ben ik er toch wel vrij zeker van dat het mij gewoon niet ligt Haha! .

En dat van stank en plakken etc snap ik ook niet, of ik heb gewoon supermaandverband Haha! . Je veroorzaakt het meeste inderdaad ook zelf, als ik een hele dag met hetzelfde verband zou rondlopen dan zou ik inderdaad beginnen stinken en plakken, maar als je het gewoon netjes 'onderhoud' dan merk je er net zo weinig van met de verbanden van vandaag.

Ik ben overigens redelijk zwaar ongesteld, en ja alleen als ik de eerste dagen ga rijden voelt het wel eens wat onprettig (in galop Haha! ), maar ook niet om mezelf helemaal vies te vinden (het is tenslotte maar een paar mililitertjes bloed Clown )

Daar sluit ik me bij aan. Men geeft mij soms ook een uitleg, maar ik heb toch steeds meer pijn met een tampon dan met maandverband.

Ik sluit me er ook bij aan, ik verdraag absoluut geen tampons. Dan heb ik echt een gevoel alsof alles doodgaat daarbinnen, en de keren dat ik ze draai raken mn hele benen in een kramp enzo Nagelbijten / Gniffelen En tevens absorbeert het niet maar werkt het als een kurk, trek ik hem eruit komt alles mee. Nee doe mij dan maar maandverband Nagelbijten / Gniffelen 's Nachts doe ik gewoon met 1 normal verband, ik verlies gewoon niets snachts Nagelbijten / Gniffelen

manonetjuh

Sodeletuut schreef:
Leentje_ schreef:

krijg je dan niet snel doorbraakbloedingen? en is daar een speciale pil voor?

Ik slip ik de pil ook door omdat ik zo erg ongesteld ben dat ik meteen een ijzergehalte van onder de 5 heb. Maar als het goed is krijg je geen doorbraakbloedingen. Zo wel dan kun je een zwaardere pil krijgen. Heeft de gyneacoloog mij verteld..

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 20:10

Ik gebruik tampons. Maandverband vind ik idd vreselijk omdat t gaat schuiven, dr uit klotsen, met sporten is het gewoon vreselijk. Als ik op vakantie oid ga slik ik door. Ik ben sinds vorige zomer aan de pil en de huisarts zei dat doorslikken geen kwaad kon, maar dat je 1x in t half jaar wel ongesteld moest worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 20:11

arans schreef:
Hebben jullie ook niet dat als je de een tampon eruit heb gehaald, en je wilt die andere erin doen. Dat het dan 'droog' is, en dan die het een beetje pijn om hem erin te doen? Bloos

hey Anthea ik ga vandaag nog naar de huisarts Haha!
maar onverwachtse bloedingen lijken dan weer niks, dat je niet weet waneer dat is Scheve mond

Ik heb er nog nooit last van gehad, als je er zelf wel last van hebt kun je natuurlijk altijd vragen om een zwaardere pil, dan zou het eigenlijk verholpen moeten zijn.. Lachen Voor mij is het iig echt een oplossing, ik was verschrikkelijk ongesteld. Geen buikpijn oid, maar nog met het dikste maandverband/OB moest ik binnen 1 uur naar de wc rennen om te verschonen. Clown

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 20:13

arans schreef:

Ja dat vind ik echt het grootste nadeel van tampons .. Dat doet dan bij mij echt pijn maargoed voor de rest vind ik ze ideaal Tong uitsteken