Steken in hartstreek...eng!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Re: Steken in hartstreek...eng!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 13:54

Nee nee, via de lies Ja
Maar wel met volledige narcose, anders kan het nog weleens gebeuren dat ik het hele ziekenhuis bij elkaar schreeuw. Maar dat gaat ook allemaal niet via de juiste planning hoor, word constant van het kastje naar de muur gestuurd en weer terug. Ach... door die anderhalve maand sla ik mezelf ook nog wel Ja

Ik zal ff mijn oude topic opzoeken, daar kreeg ik toen eind januari de uitslag (en een recept toegestuurd zonder dat ik er het fijne van wist) en pas in april kon ik terecht Scheve mond

Wel heel erg tof dat je een bazin hebt die met je meedenkt en -voelt, dat meelevende zie je toch niet meer zo heel erg vaak.

Editje: [MW] Hartritmestoornissen vanuit de boezems

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 15:51

Jeetje wat een verhaal zeg Quellian! Jij bent echt heen en weer geslingert tussen artsen.. Die reactie van die co-assistent was nog wel het toppunt. Ach gut Heerlijk als je die krijgt he, voel je je ook zeer serieus genomen.
Maar nu ben je dus wel weg uit dat betreffende ziekenhuis? Je zit nu in het UMC? Of zie ik het verkeerd?

Die duizenlingen die jij beschrijft heb ik ook. Heb jij ook zulke trillende handen? Mijn bazin denkt wel mee ja, fijn is dat. Komt ook wel door de sociale 'druk' die op mijn werk heerst, iedereen kent iedereen, dus zit ik belabbert achter de kassa dan krijgt mijn bazin dat te horen.

Verder is het vooral onbegrip, ook hier thuis. Zolang er niets specifieks mis is met mijn hart wil mijn moeder niet accepteren dat ik wat minder dingen kan. Ze wil dat nog niet onder ogen zien, maar dat zal nog wel komen. Maar ik voel het ook hoor, vraag mij ook weleens af of het niet 'gewoon' tussen mijn oren zit. Daarom was ik ook als het ware opgelucht toen er een ruis te horen was, hoge bloeddruk/pols enz.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 15:56

Ik ga je vanavond wel ff PBen Lachen

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 16:01

ik kom net bij dee huisarts vandaan en krijg een cardiac event recording.
heb nu het zh aan de ijn voor het maken van een afspraak maar dat duurt en dat duurt maar.
ben nu wel weer wat opgeluchter.
huisarts zei dat het waarschijnlijk gewoon hyperventilatie is maar wilde voor de zekerheid wel zon kastje laten plaatse,al is het voor je eigen gerustheid zei ze

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 16:06

Is goed, ben benieuwd Quellian. Lachen

Oke, dat lucht inderdaad wat op voor je janne. Ben benieuwd wanneer je terecht kun, met al die vakantietijden..

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 16:11

nou morgen krijg ik me kastje al Hyper! om half 3 en de hele toestand erom heen duurt ongeveer n half uurtje.
ben benieuwd,ben wel blij dat het zo snel al kan.
krijg n maand tot 3 weken dat ding.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 16:12

Dan al? En dat vanuit het MMC? Nou, nou. Valt me mee.
Super hoor, eens kijken wat daar uitkomt. Kun je je in ieder geval wat minder ongerust voelen. Als het dan mis gaat weet je zeker dat het op dat kastje staat, en kunnen de artsen het precies nagaan.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 16:16

geerke schreef:
ik heb ook weleens wat steken,die duren maar heel kort dus dat zal dat niet zijn).......(Meestal als ik lig...schijnt geen kwaad te kunnen.(hoop ik...)

Deze combinatie heb ik ook wel eens,moet wel zeggen dat ik er het afgelopen half jaar er geen last van had.

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 16:18

ja vanuit het mmc vond het ook wel n beetje snel eigenlijk voor hun.
ik heb met mijn werk ook veel met het mmc te maken maar soms duurt het eeuwen tot er ergens n antwoord op komt of er duidelijkheid over iets is wbt een patient of bewoner,daarom vind ik dit wel erg fijn.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 11:09

Dat is ook hét ziekenhuis wat altijd zegt; oh we bellen je wel om een afspraak te maken. Maar krijg je ooit telefoon?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 11:20

Vind het wel apart dat je zo snel een kastje kunt krijgen Ja Ik sta elke keer voor de holter en de beeper onwijs lang op de lijst Scheve mond

MidasjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 12:58

Quellian schreef:
Midasje schreef:
Vaak krimpen de spieren rond je hart samen en dat doet pijn en is angstig met alle gevolgen.als bovengenoemd.

En dan nog maar te zwijgen over wat -teveel- caffeine doet met je hart (denk aan RedBull).

Ik gebruik dat spul allemaal niet meer, ben zo bang geworden van die hartkloppingen had kloppingen van 180 slagen per minuut Nagelbijten / Gniffelen ben spontaan en zonder moeite gestopt met roken Haha!

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 14:36

Quellian schreef:
Vind het wel apart dat je zo snel een kastje kunt krijgen Ja Ik sta elke keer voor de holter en de beeper onwijs lang op de lijst Scheve mond

ik heb dus een holterfoon ofwel een holter.
vreemd dat je zo lang op de lijst moet staan.
ik had m binnen 1 dag

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 14:37

Heb je hem vandaag gekregen janne?

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 14:40

ja vanmiddag om half 2 ik ben er wel blij mee maar is wel een gedoe hoor dat ding

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 14:48

Hoe gaat dan dan? Kastje om je nek houden en bijhouden wat je op verschillende momenten van de dag doet? Anesesist vroeg maandag ook al of ik al zo'n ding had gehad, nee dus.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 14:52

janne schreef:
Quellian schreef:

ik heb dus een holterfoon ofwel een holter.
vreemd dat je zo lang op de lijst moet staan.
ik had m binnen 1 dag

Een holter is geen holterfoon Lachen

Een holter is een kastje dat je voor 24 tot 48 uur moet dragen (zit je vol met stickers en draden), maar ik denk dat jij meer iets hebt als een beeper (wat je er dus oplegt als je last hebt, wat je ritme meet en wat je kunt doorbellen).

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 16:24

Een holter is een kastje dat je voor 24 tot 48 uur moet dragen (zit je vol met stickers en draden), maar ik denk dat jij meer iets hebt als een beeper (wat je er dus oplegt als je last hebt, wat je ritme meet en wat je kunt doorbellen).[/quote]

ik heb idd dat laatste je hartslag onemen en doorbellen.
op mijn briefje wat er bij staat staat holterfoon.
geen beeper ofzo,dit kastje hou ik 3 weken

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 16:39

Citaat:
Zijn er meer mensen die dit hebben gehad of herkennen? Het blijkt namelijk best vaak voor te komen!

Meld me; ik kreeg de eerste keer borstbeenontsteking in mijn pubertijd. Ik was kortademig en had pijn op de borst. Mijn ouders waren eigenlijk nog bezorgder dan ikzelf... maar goed, op naar de HA. Onderzoek, en ja... borstbeenontsteking.

Bij mij komt het soms weer terug, de ene keer erger dan de andere. Over het algemeen is het vrij vlug over, gelukkig.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 16:40

Janne: hoop verschillende namen en ondertussen doen ze allemaal hetzelfde Tong uitsteken

Ik moest m toen ook voor 3 weken, zijn uiteindelijk 6 weken geworden.

aisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 16:37

tietsepatient melt zich.
Eerste aanval na schoonmaken balken carport,een 3 maanden geleden.
Natuurlijk angstig en van mijn sokken gaan van de pijn,de dag erna naar de dokter,met het verhaal van een kennis van me wiens vrouw hetzelfde heeft gehad(tietse vertelde hij)..

Ook de huisarts concludeerde hetzelfde en stuurde me naar huis,daarna meer aanvallen telkens na inspanning.
Heb ademhalingsoefeningen en gesprekken gehad,waarna ik helemaal in een dip kwam.(ben uitbehandeld in het Radbout Nijmegen,voor mijn aansturingsprobelemen en bekkengebeuren).

Ik moet dit een plaats gaan geven,en vandaar een hoop spanning op mijn lijf,kan niet acepteren dat ze weinig voor me kunnen doen,alleen pijnbestrijding en rust,ik ben 37 jaar.

Ben nu een 2 weken tietsevrij,schrijf alles op in een boekie om een lijn te ontdekken ,en krijg in de gaten dat ik zeer beperkt ben qua beweging,ben net naar de Aldi geweest,sjouw met wat boodschappen en boem foute boel.

Ga naar een accupenturist binnenkort hij moet goed werk kunnen verichten qua Tietse,een kennis van me is er zo goed als vanaf.
Mijn pijnklachten zitten echt op de plek onder de BH rand ,echt in het middenstuk met een zwaar gevoel op de borst.
Pijn scheuten die pas na een 3 kwartier rust(liggen ) wegzakken.
Tietse ,ik baal er ontzettend van en wil er liever vandaag als morgen vanaf,maar dat lijkt me logisch hihi.

Iemand nog goede tips?????

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 16:46

ik heb het hartslag kastje terug gebracht naar het ziekenhuis,kreeg vreselike uitslag door de stikkers,heb nu heel veel kleine rooie bultjes op de plekken waar ze gezeten hebben.
heb ook in de 5 dagen geen ritme stoornis meer gehad.
gister ook nog naar de chiropractor geweest,wat een verademing.
ik zat zo vast als een huis op mijn rug en schouders en nek.
maar toen ik gekraakt was had ik ineens een lucht,wat een verademing.
ben ook ff gestopt met mijn werk.
waarschijnlijk hebben mijn lachten puur met stress te maken,waarschijnlijk heb ik ook geen tietze.
morgen naar de fysio kijken wat hij zegt.
ben er ondertussen wel achter dat ik mezelf jaren voor bij gerent heb.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 17:06

@aisa; sterkte ermee zeg.. De pijn klinkt bij jou erg heftig, en het houdt ook erg lang aan..
@janne; je kastje wordt nog wel door een arts bekeken? (Nouja, de hartslag dan?). Je gaat verder niet door in het ziekenhuis?

THHIRZA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 17:09

Blue_Eyes schreef:
x_Mliss schreef:
Ik heb het ook soms echt van die steken als ik ergens mee bezig ben dan moet ik ook echt ff stil gaan staan...
Me moeder zegt dat het longblaasjes zijn die klappe?
Nou dat hoop ik dan maar....

Nou, dat mag ik hopen van niet voor je! Als dat gebeurt, gaan je longen namelijk compleet naar de s*demieter... Knipoog
Wat je hebt is waarschijnlijk een tekort aan zuurstoftoevoer naar je milt. Even diep in- en uitademen, dan is het zo weer over.

Idd, ik heb het ook heel vaak, mijn moeder zei dat het kwam door de stress en dat ik niet goed ademde. En idd als je heel diep ademhaalt (wat overgens heel moeilyk gaat van de pijn) en echt helemaal onder in je buik, gaat het wel vanzefl weg Knipoog

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 17:10

janne schreef:
maar toen ik gekraakt was had ik ineens een lucht,wat een verademing.
ben ook ff gestopt met mijn werk.
waarschijnlijk hebben mijn lachten puur met stress te maken,waarschijnlijk heb ik ook geen tietze.
morgen naar de fysio kijken wat hij zegt.
ben er ondertussen wel achter dat ik mezelf jaren voor bij gerent heb.

Super dat je aan jezelf gaat denken, zal een hoop klachten schelen! Ja