xDramaQueen schreef:zoals ik al heb gezegd, ik heb ze niet nodig @ the moment en ga ook niet vooruit kijken.
gelukkig maar voor je,ik hoop dat je nooit voor dat moment hoeft komen te staan.
want dat gun je niemand
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xDramaQueen schreef:zoals ik al heb gezegd, ik heb ze niet nodig @ the moment en ga ook niet vooruit kijken.
Pel schreef:ik kan heel goed begrijpen als mensen er voor kiezen geen donor te zijn..iedereen heeft hier zo zijn redenen voor, dus die moeten we respecteren..hoe raar het voor een ander ook kan klinken.
Shadow0 schreef:Is dat zo? Moet je respect opbrengen voor meningen die de mensen zelf niet eens kunnen verantwoorden en afdoen met 'ja, daar wil ik niet over nadenken' of 'dat is nu eenmaal zo'? Ikzelf zie dat niet zo eigenlijk. Vooral niet als die mensen daarna toegeven dat ze het toch wel fijn vinden om zelf wel voordeel te hebben van het systeem.
Ik heb daar niet zo veel begrip voor.
Misschien zijn er goede redenen. Ik heb ze alleen nog niet vaak gehoord. (Wel een paar keer. Bijvoorbeeld iemand die een ziekte heeft waarvan ze bang is dat anderen het ook zouden krijgen, maar wat door de medische wetenschap nog niet goed genoeg onderzocht is. Dat vond ik een erg goede en begrijpelijke reden. Maar 'dat vind ik nou eenmaal' of 'ik wil niet dat er aan mijn lijf gerotzooid wordt maar ik wil wel graag een orgaan ontvangen'...
Yellowfish schreef:magda_90, je mag al vanaf je 12e donor zijn..!
magda_90 schreef:Ik meende vanaf 18, dan ga ik maar zo'n formulier invullen
[edit] al zegt diegene naast mij dat het wel 18 is
Donorregister schreef:Iedereen die twaalf jaar of ouder is en in Nederland woont, kan zijn of haar keuze over orgaan- en weefseldonatie in het Donorregister laten vastleggen.
Bron:http://www.donorregister.nl/
Snoevie schreef:Pel; wat zou volgens jou dan een goede reden zijn?
ik kan er zelf eerlijk gezegd nu geeneen bedenken
Shadow0 schreef:Bijvoorbeeld iemand die een ziekte heeft waarvan ze bang is dat anderen het ook zouden krijgen, maar wat door de medische wetenschap nog niet goed genoeg onderzocht is.
Snoevie schreef:ohja maar natuurlijk dat is ook zo,heb je gelijk in
maar dat zullen er niet heel veel zijn
Snoevie schreef:mleen,is het dan niet oneerlijk,want de wachtlijsten zijn enorm,waarom zou iemand die zelf niets wil afstaan,dan wel mogen ontvangen
het is iemands eigen keus,maar niet geven en wel willen ontvangen,is gewoon onacceptabel en oneerlijk.
Mleen schreef:Ik vind dat het echt ieder zijn eigen beslissing is en er wel heftig op gereageerd word hier.
Citaat:Als ik (en anderen met mij) geen donor willen zijn, zullen wij hier toch een reden voor hebben wat ons daar aan tegen houd. Dat moet de rest dan maar respecteren.