Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
klijnliesje schreef:tip boek ik ben speciaal is echt niet verkeerd om mee te beginnen.
en bij MEE kun je heel veel info krijgen over dit onderwerp
_Judith schreef:klijnliesje schreef:tip boek ik ben speciaal is echt niet verkeerd om mee te beginnen.
en bij MEE kun je heel veel info krijgen over dit onderwerp
Wat is de MEE?
LittleAnn schreef:Cayenne: oh echt? dat wist ik niet....ik heb er nog heel veel over te leren....
Ik hbe een aantal karaktereigenschappen waar ik van vermoed dat ze gerelateerd zijn....Kunnen jullie me advies geven:
Bijvoorbeeld:
* Ik kan echt in paniek raken tot huilens aan toe als plannen veranderen, zeker als er liefde bij betrokken is.
* sowieso reageer ik super snel op dingen zonder na te denken en ik heb heel vaak dat ik dingen op een manier zeg die ik niet zo bedoel.
* Ik dagdroom het liefste de hele dag, ik zorg dat ik echt bezig blijf maar ik kan op een manier wegglijden dat ik letterlijk niks meer merk van wat anderen zeggen die vlakbij zitten.
* ik reageer slecht op situaties die stressvol zijn, ik hou van rust....Kan wel met drukke muziek en veel mensen, maar niet altijd en niet altijd evengoed. En als de stoppen doorslaan dan slaan ze dus ook echt door!
LittleAnn schreef:Bijvoorbeeld:
* Ik kan echt in paniek raken tot huilens aan toe als plannen veranderen, zeker als er liefde bij betrokken is.
* sowieso reageer ik super snel op dingen zonder na te denken en ik heb heel vaak dat ik dingen op een manier zeg die ik niet zo bedoel.
* Ik dagdroom het liefste de hele dag, ik zorg dat ik echt bezig blijf maar ik kan op een manier wegglijden dat ik letterlijk niks meer merk van wat anderen zeggen die vlakbij zitten.
* ik reageer slecht op situaties die stressvol zijn, ik hou van rust....Kan wel met drukke muziek en veel mensen, maar niet altijd en niet altijd evengoed. En als de stoppen doorslaan dan slaan ze dus ook echt door!
Manou schreef:Om nog even terug te komen op het punt van intelligentieniveau, het is wel zo dat van alle mensen die een autisme spectrum stoornis (ASS) hebben het grootste deel een verstandelijke beperking heeft. (Ik zag cijfers die spraken over 75/80% van de mensen) En dat is dus een groot contrast met de groep niet-verstandelijk beperkend met ASS waar asperger onder valt.
S_a_f_a_r_i schreef:Mijn vriend heeft PDD-NOS, je merkt het wel vaak aan hem. En soms is het ook moeilijk voor me, je moet hem soms echt even sturen en dingen duidelijk maken,
maar verder merk je het haast niet..
Jordy schreef:volgens de "kenners" heb ik MCCD, PDD-NOS, asperger en een borderlinestructuur.
Jordy schreef:Heb op speciale scholen gezeten, dagbesteding gericht op autisme en dan zou je toch zeggen dat mensen je dan begrijpen?
Hebben jullie daar ook last van dat niemand om je heen behalve bepaalde mensen die een andere visie hebben je begrijpen?