Rookverbod 1 juli leidt tot vermindering uitgaansleven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Henri3kjuH

Re: Rookverbod 1 juli leidt tot vermindering uitgaansleven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 21:51

Danicque_ schreef:
Ja en als je dr rookt niet meer ruikt, wat denk je dat je dan gaat ruiken?

Juist ja, een vieze zweetlucht Misselijk

Juist!, we hadden er laatst een discussie op school ( doe horeca opleiding ) en daar werd de opmerking ook gegeven dat ze liever naar rook stonk, dan dat als je de kroeg binnen komt je de muffe geur tegemoet komt van zweet,mensenlucht.
En wie laat er nou niet eens een wind in de kroeg? nee dat lijkt me niks, ik zie er wel tegenop dat rookverbod. Bij een wijntje is een sigaret erg lekker Lachen
En ben ook erg benieuwd of we dan straks met zn allen op een hoopje even buiten gaan staan en sigaretje te roken? Vork of gaan we met z'n allen helemaal niet meer naar de kroeg. Zal mij benieuwen hoe dit gaat verlopen.

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 22:02

Inderdaad, reken maar dat dat er niet frisser op gaat ruiken. De drank en de zweet ruik je er dan bovenuit hoor... Plus dat ik denk dat er meteen een nieuw probleem gecreeerd wordt door dat er velen buiten staan om hun sigaretje te roken. Er is namelijk gelijk een stuk minder overzicht aangezien er meer in en uit gelopen wordt, de kans op vechtpartijen wordt in mijn ogen alleen maar groter door dat rookverbod in de horeca

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 12:26

De restaurants zullen zeker niet leger zijn. In andere landen met een rookberbod zitten ze ook vol (Amerika bijvoorbeeld). Ik denk zelfs dat er meer mensen uit kunnen gaan eten omdat het dan niet meer zo naar rook stinkt en het eten dus ook beter smaakt. Ook mensen die er slecht tegen kunnen, kunnen eindelijk eens uit gaan eten.

Voor kroegen zal het ook een verademing zijn. Wellicht zullen de verstokte rokers in het begin even wegblijven uit protest maar daarvoor in de plaats komen de mensen die al lang niet meer naar een kroeg gingen vanwege de stank.

Het is alleen jammer dat Nederland zo achtergesteld is dat het nu nog steeds niet is ingevoerd.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 14:32

is dat al aankomend 1 juli?
Ik vind het niet erg ik ben over 2 maanden een jaar gestopt met roken. Ik hoop dat mijn vriend dan ook stopt. Thuis mag hij niet roken en dan met uitgaan ook niet meer.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 14:43

Ja aankomend 1 juli Knipoog

Meerdere mensen hadden over zweetgeur.. Daar kan ik dus echt niet tegen ieks.

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 14:47

Ik ben in Frankrijk wezen stappen waar het rookverbod al was ingevoerd. IDEAAL!!! Naderhand geen kleding of haar dat naar rook stinkt Misselijk

Tja zweetgeur. vind het een beetje vergezocht... ik heb er toen niks van gemerkt. en anders maar deo gebruiken??? Clown

als niet roker vind ik het wel prettig zo'n rookverbod, ik zal juist met meer plezier naar een kroeg gaan.

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 14:51

Ik ben in Spanje op stap geweest, waar ook overal een rookverbod is ingesteld. Er waren dan wel een aantal plekken waar je een sigaret op mocht steken, maar niet overal dus.
Het ruikt raar, maar absoluut niet naar zweet oid, das echt wel erg vergezocht. Er zijn nog steeds airco's en weet ik veel wat voor frisse lucht dingen, plus dat het een erg grote ruimte is dus dat je iemand zn zweet ruikt zal wel meevallen. Dat ruik je zo met sigaret erbij ook echt wel als je te dicht bij iemand staat die erg ruikt.

Wel denk ik dat het minder druk zal worden, maar uiteindelijk zal dat ook wel meevallen, denk dat er weinig mensen zijn die alleen op stap gaan voor de sigarettenrook Clown of ben ik nou dom?
In spanje was het ook druk in de kroeg, en daar zal ook echt wel geprotesteerd zijn tegen een rookverbod. Ik vond het prima te doen, het rook een beetje vreemd en anders, maar ja je stinkt niet meer zo als je thuis komt.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 14:51

Er zullen eerst indd rokers zijn die niet meer op stap gaan. Uit protest.
Maar aan de andere kant zullen er ook niet-rokers komen die eerst niet kwamen en nu wel door het door verbod.
En ik denk dat het uiteindelijk alleen maar een postief effect zal hebben, want de rokers komen op de duur ook terug. Want je gaat toch niet om te roken uit??

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 14:53

Nou ik kom regelmatig in een overvolle danskroeg, zelfs met sigarettengeur ruik je de zweet.. bahh

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 14:55

Ik denk dat als er een rookverbod komt, er meer mensen búiten de kroeg staan dan erbinnen Clown
"Effe allemaal peukie roken.."
Gaan ze met z'n allen naarbuiten, alle bier gaat natuurlijk mee. Krijg je weer overlast en rotzooi op straat..
Ben bang dat dit alleen maar verkeerd uitpakt..

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 15:00

Nou ik zal echt nooit en te nimmer naar zweet ruiken ik vind dat zo vies. Goede deo gebruiken en niet te zuinig met de parfum haha. Stinken zal ik niet.
En ik merk nu ook welleens dat mensen naar zweet stinken met rook.

en naar buiten gaan kan maar tot een bepaalde tijd want je moet altijd voor een bepaalde tijd binnen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 15:50

Voor de zweetgeur hebben ze al een oplossing, een luchtverfrissers op basis van....Rookgeur.
Echt hylarisch.
Ach mij zou het me oost indisch laten mij zien ze niet meer in de horeca.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 15:51

Ik zou juist eindelijk mijn type mensen zien bij het uitgana als er een roiokverbod komt. Ik mijd uitgaansgelegenheden nu omdat het er zo rokerig is en omdat 'mijn' mensen daar toch niet komen...

Ik ben dus helemaal vóór!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 15:53

klinkt heel stom maar het zomaar eens kunnen dat het búiten de kroegen gezelliger gaat worden op die rookplekken dan ín de kroeg...

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 16:33

Liezel1 schreef:
klinkt heel stom maar het zomaar eens kunnen dat het búiten de kroegen gezelliger gaat worden op die rookplekken dan ín de kroeg...

idd Lachen
Want op hoeveel werkplekken is het al niet zo dat de niet rokers gezellig bij de rokers in t rokershok zitten? Want daar is het gezelliger..

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 16:36

Machie schreef:
Liezel1 schreef:

idd Lachen
Want op hoeveel werkplekken is het al niet zo dat de niet rokers gezellig bij de rokers in t rokershok zitten? Want daar is het gezelliger..

...en het schept een band als je samen ergensover kunt klagen Haha!.

Ik zou er nooit bij gaan staan, ik krijg het echt benauwd van roken (vooral sinds mijn klaplong is dan verergerd). Dus ik ben er wel blij mee Lachen. Maar dan moeten die rokersplekjes niet vlak voor de deur zijn Tong uitsteken.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 16:36

dat ligt aan het aantal rokende en niet rokende.
Als 8 van de 10 mensen roken tja dan ga je bij de rest zitten. Maar als het andersom was kwam ze er echt niet bij zitten denk ik. Hoeveel % van de bevolking zou er roken?

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 16:39

volgens mij van nederland 25%.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 16:40

Machie schreef:
Want op hoeveel werkplekken is het al niet zo dat de niet rokers gezellig bij de rokers in t rokershok zitten? Want daar is het gezelliger....

Ja bijzonder is dat he? Haha!

Breitling schreef:
Hoeveel % van de bevolking zou er roken?

je kan beter vragen hoeveel procent rookt er onder het uitgaanspubliek dat is momenteel 90 % bij een gemiddelde uitgaansgelegenheid.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 16:50

Maar dat zijn ook veel jongeren denk ik die alleen in het weekend roken. Ik denk niet dat die zo verslaafd zijn dat ze niet meer uit gaan omdat ze niet meer mogen roken.
Zelf begon ik vroeger ook met in het weekend roken. Zo zullen er vast nog een stuk meer zijn.

Zelf zou ik het wel moeilijk vinden om niet te roken met stappen. Ben nu een jaar gestopt maar dat is het enige wat ik nog moeilijk vind. Als je niet meer mag roken heb ik dat probleem niet meer Haha!

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 18:01

Nou van mij mag het verbod morgen al ingevoerd worden!
Mn lerenjack dat ik aanhad afgelopen weekend met stappen stínkt nu nog zo gigantisch. Rest vd kleren zijn wel schoon geworden in de was, maar mn jack.. Heeft uren buiten in de wind gehangen en is zelfs al weer bij de paarden geweest.. Maar de rook geur zit er nog in Misselijk
Op het moment zelf dat ik in een kroeg ben vind ik het niet stinken, maar daarna, als je de kroeg uit bent.
Vriend van me is aardige doorroker, pakje per dag, dat is 'ie nu aan het afbouwen zodat hij kan stoppen als het verbod ingaat!

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 23:30

Je gaat toch niet uit om het roken?? Rolleyes

Ik denk dat het allemaal wel meevalt... De mensen in mijn omgeving die roken blijven gewoon uitgaan, een groot deel is zelfs gestopt of wil stoppen vanwege het rookverbod.
Ik ga nu nauwelijks uit, omdat ik last heb van de rook en omdat ik een hekel heb aan de lucht die overal in blijft hangen. Niks ten nadele van de rokers, dat is mijn eigen keuze.. maar ik denk dat ik vanaf 1 juli wel meer uit zal gaan Lachen (en dat hoor ik van meer niet-rokers).

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 23:36

Danicque_ schreef:

Moet hier toch even op reageren. In de landen waar het rookverbod is ingesteld en je lekker kunt apresskieen, word inderdaad erge zweetlucht geroken ja

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 23:44

ik werk in een restaurant, zou het echt heerlijk vinden niet die vieze rook geur! ik moet er wel de hele avond in staan. daarnaast vind ik het uitgaan soms vreselijk. mijn ogen doen pijn. benauwd gevoel. bah

SuzyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 23:46

Wendel schreef:
Danicque_ schreef:

Moet hier toch even op reageren. In de landen waar het rookverbod is ingesteld en je lekker kunt apresskieen, word inderdaad erge zweetlucht geroken ja

wat dacht je van andere lichaamsgeuren die opeens niet meer verbloemd worden Tong uitsteken Tong uitsteken bah