Een snel werkend dieet??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chubby

Re: Een snel werkend dieet??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 10:46

En ik zeg dat het wél van het menu gehaald werd door mijn dietiste Haha!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 10:48

Nou dat denk ik niet want je zegt toch duidelijk dat je maximaal 1 keer in de week wel één van die dingen mag eten. Dat betekend dus dat het niet van je week menu afgehaald is Knipoog

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 10:57

Blue_Eyes schreef:
secricible schreef:
wat je kan eten zonder er dik van te worden: bleekselderij. Dat is het enige wat je non stop kan eten, en waarmee je toch afvalt. Is het gezond? Nee.
Er zijn maar weinig dieten die je snel zullen helpen en dan ook lang helpen. Je kan beter langzaam en opbouwend afvallen, ongeveer een halve kilo per week, dan 6 kg in de eerste twee weken.
Dat is ECHT heel slecht, of het nu vocht is of niet. Het heeft wel degelijk met een crashdieet te maken. Een dieet dat de dietiste oid je voorschrijft zal je geen 6 kilo in 2 weken laten kwijtraken, tenzij er noodredenen zijn waardoor je wel zoveel af MOET vallen.

Zoek voor tussendoor vooral producten met weinig calorieën, en veel vezels, zodat je vol zit zonder er veel van aan te komen en kijk verder goed naar wat je dik maakt. Voedingscentrum.nl bevat hierover heel veel informatie.

Zal ik je vertellen waarom? Bleekselderij is de grootste vochtafdrijver die er is. Geen wonder dat je dan afvalt.

o.a.
Een andere reden is dat het zoveel vezels bevat dat je lichaam meer moeite heeft met het verteren dan met het opnemen van de voedingsstoffen.
Ik geef ook duidelijk aan dat het niet gezond is, maar wel 1 van de weinige voedingsmiddelen. Heti s ook iets waar anorexia-patienten in eerste instantie vaak op terug vallen.

Pasta en rijst hoort overigens niet van het menu af te worden geschreven door een dietiste maar idd 1x per week is genoeg. Dit voor de afwisseling. Pasta (zonder saus) is een bron van veel koolhydraten. Niet ongezond, maar zorgt wel voor genoeg calorieën.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 11:06

ja maar of je nou pasta/rijst met groente en bijvoorbeeld tonijn neemt of je neemt een bord aardappels,groente en een stuk vlees van 150 gram en 2 lepels jus,dan vraag ik me af waar nou meer calorien inzitten Knipoog

dan klinkt die pasta/rijst toch veel aannemelijker.

maar een diëtist gaat af op een individu he?

kennis van me mag 6 boterhammen per dag eten,waar ik maar aan 4 toekom.
ene mens is de andere niet en je voedingsbehoefte varieerd daarom dacht ik ook

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 11:28

Chubby schreef:
En ik zeg dat het wél van het menu gehaald werd door mijn dietiste Haha!

Je schreef anders in je vorige post dat je één keer in de week pasta en aardappels mag eten. Dan is het toch niet van je weekmenu afgehaald?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 11:51

Maximaal een keer per week pasta of rijst. En dat terwijl wij normaal eigenlijk nooit aardappelen aten.. Dan behoort het toch niet meer tot je menu m.i.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 12:06

Van Sonja Bakker ben ik in korte tijd 10 kilo afgevallen. Voor mij was het toen niet nodig.
Nu mag er bij mij wel een paar kilo vanaf weer en ga ook weer Sonja Bakkeren, je kan gewoon blijven eten, maar minder snoepen.
Ik vind het goed vol te houden, alleen de eerste week is even knudde.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 12:06

wat eet je dan ipv pasta en aardappelen chubby? rijst?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 12:13

Nee, geen pasta en rijst. Wel aardappelen, maar ook weer maximaal een keer per week gebakken of frietjes. Verder gestoomd of gekookt...

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 12:16

Nou, dan staat het gewoon op je weekmenu hoor. Ik eet ook lang niet elke dag aardappels, ik denk maar zo'n 3 a 4 keer. Dan eet ik vaak pasta (maar dan wel voor 2 dagen), rijst en gewoon wat makkelijks. En toch kom ik niet (meer) aan. Dat lag gewoon aan het ongezonde snoepen en de te grote hoeveelheden eten die ik opschepte.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 12:20

dan praten we toch gewoon over hetzelfde chubby?

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 15:44

benangelique schreef:
FF1, dat is echt ontzettend ongezond! dadelijk is hij op zijn streefgewicht en dan? dan gaat hij weer gewoon eten, komt hij keihard aan en waarschijnlijk weer meer dan dat hij afgevallen is.
ga naar een dieetiste!

HOHO.... jullie weten helemaal niet hoe en wat...

Het is ook niet dat hij dit eet omdat hij af moet vallen, maar omdat hij niets anders kan eten.. en hierdoor valt hij af wat ook echt nodig was..

Hij heeft een operatie gehad aan zijn kaken, hierdoor kon hij uitsluitend vloeibaar voedsel eten, en een warme maaltijd, weliswaar geprakt. Tussendoortjes gaat niet eens meer.. ja, joghurtjes..

Voor de operatie was hij te zwaar, maar bleef wel constant op hetzelfde gewicht..
Hij kwam niet aan, maar viel ook niet af..
Dat afvallen is nu wel aan de orde..
En ik ben ook niet bang dat als hij straks weer langzaam aan wat vaster voedsel gaat eten het erbij komt, want dan zou hij hiervoor ook al schommelen qua gewicht.. maar deze was constant.

Even iets anders dan gewoon af willen vallen... zeg maar..

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 15:46

bewegen bewegen en nog eens bewegen,alles wat je verliest er dan niet aan eten dan val je af.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 15:57

FF1, dan is het inderdaad wat anders. Maar ik hoop dat je je onze reacties wel voor kan stellen.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 16:09

benangelique schreef:
FF1, dan is het inderdaad wat anders. Maar ik hoop dat je je onze reacties wel voor kan stellen.

Ik begrijp het ook wel, vandaar mijn uitleg.. voordat ik nog meer kritiek over me heen ga krijgen.. Clown Haha!

Maar het werkt dus wel..

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 23:45

ellepel schreef:
ja maar of je nou pasta/rijst met groente en bijvoorbeeld tonijn neemt of je neemt een bord aardappels,groente en een stuk vlees van 150 gram en 2 lepels jus,dan vraag ik me af waar nou meer calorien inzitten Knipoog

Heb nog even nagekeken aangezien ik voor mijn schoolopdracht nu ook menu's samen moet stellen.
Pasta's worden ook gemeden omdat er vaak niet genoeg groentes in zitten. Veel soorten pasta bestaan vooral uit saus, vlees, eventueel champignons en een beetje groente. De 200 gram per persoon wordt iig vaak niet gehaald.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 23:47

en daarom wordt pasta vaak afgeraden.... maar per definitie is het niet slecht.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 13:11

Vandaar dat ik er altijd Tomaten-ui-salade bij serveer Vingers aflikken

Uien, tomaten, (verse) basilicum, lepeltje suiker, snufje peper, olijfolie en basilico-azijn! Vingers aflikken

Heerlijk Italiaans en lekker fris voor bij de pasta *LOL*

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 15:28

Ik neem er ook altijd een salade bij hoor, anders ben ik ook gewoon nooit vol als ik dan klaar ben met eten Clown Ik ben echt gek op pasta, maar eet ook zeker een bak vol sla leeg dan Ja