Loverboy..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rossebol

Re: Loverboy..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 14:44

Ow meid wat vreselijk naar allemaal voor je.

Maar als ik het zo lees houd deze jongen echt niet van jou!
iemand die van jou houd laat je niet door andere gebruiken en chanteerd je niet.
Het is heel moeilijk om afscheid van zo iemand te nemen maar het is belangrijk voor jezelf dat je het doet.
Je bent jong en je hebt nog een mooi leven voor je dat wil je toch niet laten verpesten door een jongen.
Je moet niks tegen je zin doen het is jou lichaam en jij hebt te zeggen wat daarmee gebeurt.
Je zit nu als ik het zo lees nog in een vroeg stadium maar dit kan met de dag erger worden.
Denk dat het heel belangrijk is dat je hulp zoekt en ookal kan je het misschien zelf nu oplossen meld het toch bij de politie zodat deze jongen niet nog meer slachtoffers maakt.
ik wil je heel veel sterkte wensen want dit is een hele moeilijke situatie voor je.
je mag altijd pben

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 15:04

Lieve schat, breek aub met die kerel voordat hij of 1 van z'n vrienden nog meer schade aanricht. Stop met sms-en, regel een ander telefoonnummer en niet meer reageren op msn (hoe moeilijk dat ook is voor je). Je bent al een heel eind dat je inziet dat dit verkeerd is, maar probeer nu ook een stap verder te gaan en hulp te zoeken en evt. aangifte. Wat als die jong nog meer meisjes misbruikt? Wat als er straks puber meisjes van jouw leeftijd zwanger rondlopen, wat als die kerels zoveel schade aanrichten dat jullie alle sociale contacten met familie, vrienden en school kwijt raken. Ik snap best dat je je aangetrokken voelt tot die jongen, maar jij betekent helemaal niets voor hem en daar moet je je leven niet aan vergooien. Denk aan je ouders.. je moeder is ernstig ziek en straks raken ze jou ook nog kwijt??
Zoek aub hulp en ga zo'n jongen niet in bescherming nemen........

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 18:47

Maanling schreef:
'ergens anders wonen' op je 13de?

Staat in haar beginpost: Moeder wegens ziekte vaak in het ziekenhuis verblijven, vader nauwelijks thuis en met de zus die een beetje op haar past kan ze alles behalve goed opschieten.

Iig dé gezinssituatie waar een loverboy naar zoekt. Meisjes met problemen thuis, als je er eerst lief tegen doet en een luisterend oor aanbied, trekken ze maar al te graag van huis weg. Zal hier niets anders zijn gegaan. "Thuis is het echt rot, maar ik heb een lieve jongen leren kennen die me begrijpt en waar ik heel goed mee kan praten. Ik blijf liever bij hem slapen, daar is het tenminste gezellig. En dan langzaamaan komen er verkeerde dingen, en ik weet dat het niet goed is. Maar nu ben ik bij hem, en terug naar huis wil ik ook niet..." Heel gemakkelijke prooien.

Iig ben je nog véél véél beter af met een terroriserende zus in een koel huis dan bij een loverboy in een "warm" huis.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 20:42

Ja, maar dan nog: 'ergens anders wonen op je 13de??'
Waar dan???

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 23:04

Maakt het uit waar/bij wie/wat?
Als het maar niet daar bij die kerel is..

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 23:30

Daar zijn die hulpdiensten normaal voor. Die moeten beslissen als de thuissituatie ècht ongezond is. Dan kan het kind herplaatst worden in een pleeggezin(of familie). Correct me if I'm wrong.

Maar zoals ik al zei, zelfs als de hulpdiensten vinden dat je je thuissituatie overdrijft en je gewoon daar kan blijven, zal ik ook daar blijven. Maakt niet uit hoeveel ruzie je hebt en hoe stom het er aan toe gaat, het zal je toch beter afgaan dan bij een loverboy.

Komt bij mij wel de vraag op als je 'zomaar' als 13-jarige mag kijken waar je het beste kan wonen. Ik krijg van dat berichtje wel het idee "het zint me thuis niet dus ik ga zelf maar ergens anders wonen", maar volgens mij moet je onder de 18 toesteming van je ouders hebben of zoiets?

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 23:37

Dat lijkt mij ook.
Je staat immers nog onder verantwoording van je ouders, deze hebben de ouderlijke macht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 00:17

Ik ben met 13 jaar ( bijna 14 ) uit huis gegaan / gestuurt .
Ik ben toen bij een vriendin gaan wonen waar mijn ouders wel van wisten , ze zeiden dat ik zelf maar moest gaan uitzoeken hoe en wat .
Je kan op zich overal heen gaan tenzij je vader of moeder daar bezwaar tegen gaat maken en dus bv jeugdzorg gaat inschakelen of politie gaat bellen en dan eindig je ook bij jeugdzorg .
Ik kreeg uiteindelijk wel het probleem dat het te druk werd en ik daar weg moest , de moeder van die vriendin jeugdzorg had gebelt en ik dus bij verschillende akelige internaten / crisisopvangen terrecht ben gekomen . ( de meeste mensen denken het daar beter af te zijn dan thuis maar dat is echt niet zo )
Hun kunnen uiteindelijk grote macht krijgen over jou ..
Ik woon nu al jaren bij me oma gelukkig en alles gaat goed maar ik ben nog steeds bij ots . ( onder toezicht stelling )
Hun hebben dus vrijwel alles over mij te zeggen , wat niet altijd prettig is .
Nu mag ik vrij veel en ben ik daar gelukkig bijna van af maar in het begin was dat echt niet zo ..

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 02:06

en mandyXX hoe gaat het nu met je?
neem vrij van je werk heb (soory als ik het zo zeg) scheit aan je baas. je moet aan de bel trekken!
heb je nog contact met hem?

stop ermee voor je achter het raam zit. hij geeft niet om je.
sorry dat ik het zo cru zeg maar dit is niet wat je wilt... toch?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 10:03

ztugwell schreef:
Ik ben toen bij een vriendin gaan wonen waar mijn ouders wel van wisten , ze zeiden dat ik zelf maar moest gaan uitzoeken hoe en wat .
Je kan op zich overal heen gaan tenzij je vader of moeder daar bezwaar tegen gaat maken en dus bv jeugdzorg gaat inschakelen of politie gaat bellen en dan eindig je ook bij jeugdzorg .
Ik kreeg uiteindelijk wel het probleem dat het te druk werd en ik daar weg moest , de moeder van die vriendin jeugdzorg had gebelt en ik dus bij verschillende akelige internaten / crisisopvangen terrecht ben gekomen . ( de meeste mensen denken het daar beter af te zijn dan thuis maar dat is echt niet zo )
Ik woon nu al jaren bij me oma gelukkig en alles gaat goed maar ik ben nog steeds bij ots . ( onder toezicht stelling )
Nu mag ik vrij veel en ben ik daar gelukkig bijna van af maar in het begin was dat echt niet zo ..

Was er niet meer aan de hand?
Kan me voorstellen dat je, zeker op die leeftijd, niet het schattigste kind was, of wel? Tis niet niks om op je 13e weg van huis te willen en te mogen Verward

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 10:24

Born2BCrazy schreef:
Maakt het uit waar/bij wie/wat?
Als het maar niet daar bij die kerel is..

Ja natuurlijk maakt dat uit. Maar met 'ergens anders' bedoelt TS niet 'ergens anders dan bij vriendje' maar 'ergens anders dan thuis'. Dat is nogal een verschil.

Thuis ís namelijk weg bij vriendje.

Als je het op je 13de niet zo leuk vindt thuis, tja dat is dan jammer. Lijkt me niet genoeg om de hele mallemolen van uithuisplaatsing aan te gaan. Zet even door, en zie of de situatie veranderd. Een vervelende zus? Had ik ook. Lijkt me geen reden om maar uit huis te gaan op je 13de. Een vader die er nooit is? Nou, dan kan ie ook niet al te vervelend zijn lijkt me. Moeder in het ziekenhuis? Dat is vreselijk. Nog meer reden om thuis te blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 12:07

superwoman schreef:
ztugwell schreef:

Was er niet meer aan de hand?
Kan me voorstellen dat je, zeker op die leeftijd, niet het schattigste kind was, of wel? Tis niet niks om op je 13e weg van huis te willen en te mogen Verward

Ja dat denken de meeste maar het kwam totaal niet door mij en ik was juist altijd heel goed met mijn ouders , zelf hadden ze het ook niet verwacht want ik had daar alles en was meer het verwende kind die goed naar school ging en elke dag bij de paarden was dus niet op straat hing etc .
het ging meer om dingen waar we met elkaar niet mee eens waren ( geloof ) .
Toen mocht ik weg gaan omdat het anders toch verkeert met hun zou eindigen ( hun eigen woorden ) .
Maarja niet iedere ouder is zo makkelijk , en meestal eindig je toch nog bij jeugdzorg .
Dus als ze [ mandy ] toch nog van plan is weg te lopen , dan zou ik wel eerst naar jeugdzorg gaan als ik haar was .
Want als je eerst nog rare dingen gaat uithalen en weg gaat lopen etc en daarna bij jeugdzorg komt krijg je meteen een goede stempel .

Mandyy_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-08 15:19

lovelucydan schreef:
neem vrij van je werk heb (soory als ik het zo zeg) scheit aan je baas. je moet aan de bel trekken!

Sorry dat ik zolang niet heb gereageerd.
Het gaat over het algemeen goed met me Ja
Ik heb nog steeds contact met hem ja Knipoog

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 15:50

lieve schat stop alsjebliefd met contact met hem houden.
Tuurlijk is dat heel moeilijk voor je want nu is het zo fijn om bij hem te zijn maar na een tijd veranderd dat fijn alleen maar in pijn.
Echt kies voor jezelf! straks gaat het heel anders aflopen en ik neem aan dat je zelf ook niet achter het raam zou willen zitten

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 16:30

Waarom die Knipoog?

Er zijn hier veel mensen die zich zorgen om je maken, en jij gaat lekker op je oude tour verder..

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 17:01

Inderdaad.. Waarom heb je nog steeds contact met hem?
Zie je hem nog vaak? Al actie ondernomen en naar de jeugdzorg gestapt?

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 11:32

Mandyy_x schreef:
lovelucydan schreef:

Sorry dat ik zolang niet heb gereageerd.

Dat is dan mooi dom van je! Meiske, zoek hulp! En als je de ernst van je situatie nu niet inziet na al de berichten in dit topic, dan sta je er straks echt alleen voor en zijn de gevolgen niet te overzien.
Ik heb niet echt het idee dat je nu zo hard je best doet om 'beter' te worden. Hier zijn genoeg mensen die je de helpende hand reiken en eigenlijk doe je er niks mee... . Of misschien vind je de aandacht wel leuk ????

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 11:43

Sorry meid, maar ik ben het eens met de rest.

Die jongen mag niet eens meer een vage kennis van je zijn.
GEEEEEEN contact! niks nada noppes meer!
Niet denken 'we kunnen vrienden blijven', of 'ach af en toe eens wat hupsen kan geen kwaad'.
Nee meid, die jongen wil ECHT NIET JE VRIENDJE ZIJN!
Die jongen is alleen maar lief en zoet zodat hij je zodanig kan manipuleren en jij zijn hoertje wordt.
Dat is alles. Eigenlijk intresseert jouw hele situatie hem geen rotte zak, hij vind het juist geweldig omdat hij weet dat jij zo gemakkelijker te overhalen bent.

Kan je misschien wel zeggen: "ach joh jij hebt hem nooit ontmoet en ik wel dus ik ken hem het beste!"
Maar geloof me, als ik lees wat hij heeft gedaan dan zit ik er echt niet naast. En dan is het nu aan jouw de keuze om het contact vollédig te verbreken en een nieuw leven op te bouwen, of hem niet los kunnen laten en terug in de ellende te zinken. Ik hoop dat hij je nog niet reeds zo in je macht heeft dat je helemaal niks meer zelf kan beslissen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 11:52

Nou graag gedaan en fijn dat je niks met het advies doet Doei, doei

kamaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 15:56

Ik krijg hiervan ook een beetje idee....van....IK WIL AANDACHT !!!

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 17:15

Mandyy_x schreef:
Mischien is het in jullie ogen heel raar.
Maar ik houd toch echt ook wel van hem.
En aan de ene kant wordt ik nu ook een beetje 'bang' voor hem..
Want hij zei laatst 'Als je dit niet doet vertel ik wat voor'n slet je bent'

Mandyy_x schreef:

Ik weet even niet of ik zielsveel medelijden met je moet hebben, of enorm kwaad op je moet worden Scheve mond .

Je start hier een topic waarin je op wat voor manier dan ook, hulp vraagt, hulp die je van een heleboel meiden hier krijgt (een luisterend oor, tips, links met adressen waar je hulp kunt krijgen).

Er zijn nu een aantal weken verstreken sinds je dit topic hebt geopend en wat is er veranderd? Niets, maar dan ook helemaal niets Scheve mond ....
Toen ik begon met het lezen van je topic, wilde ik je ook een paar adviezen geven, maar daar zie ik maar vanaf want die worden toch in de wind geslagen.
Of nou ja, 1 advies wil ik je nog wel geven: geef jezelf een schop onder de kont en onderneem aktie voordat je zó diep in de sh*t zit dat je er zonder ernstige emotionele schade niet meer uit komt!!!
Succes ermee ...

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 21:06

Ik denk dat ze een beetje aandachtsgeil is. Als je je zo bewust bent van je situatie, dan WIL je verandering.
Op dit moment vind ik het een domme muts (sorry als dit rot overkomt, maar dit is wel wat ze haar zelf aandoet)!!!

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 21:12

Zwelgje schreef:
Ik denk dat ze een beetje aandachtsgeil is. Als je je zo bewust bent van je situatie, dan WIL je verandering.
Op dit moment vind ik het een domme muts (sorry als dit rot overkomt, maar dit is wel wat ze haar zelf aandoet)!!!

ik vind dit zwaar beledigend wat je nu zegt, dat kun je echt niet maken!!! dat meisje is verdomme nog minderjarig, midden in dr pubertijd, t gaat niet goed thuis en ze heeft niemand om op terug te vallen..
t is zeker niet goed wat dr nu met dr gebeurt en hoe ze nu in de situatie staat, maar ze staat sociaal emotioneel erg wankel en is dus een prooi geworden van een loverboy..

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 21:16

moniekk schreef:
Zwelgje schreef:

ik vind dit zwaar beledigend wat je nu zegt, dat kun je echt niet maken!!! dat meisje is verdomme nog minderjarig, midden in dr pubertijd, t gaat niet goed thuis en ze heeft niemand om op terug te vallen..
t is zeker niet goed wat dr nu met dr gebeurt en hoe ze nu in de situatie staat, maar ze staat sociaal emotioneel erg wankel en is dus een prooi geworden van een loverboy..

Daar is ze zich nu van bewust en heeft op eigen initiatief hulp gezocht, blijkbaar heeft ze toch niet zoveel moeite met de situatie... .

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 21:44

ik denk nu juist dat het op dit moment heel moeilijk voor haar is in deze situatie!
ze is nu juist zo zwak door alles wat er om haar heen gebeurt dat zulke jongens toehappen.
Ze ziet dit zelf ook wel in dat het niet goed is maar toch is de stap om afstand te nemen ook erg moeilijk!
Van deze jongen krijgt ze wel aandacht en die luistder wel naar d'r (nu nog wel)
ik snap dat mensen hier best boos om worden dat ze niet stopt met contact.
Maar ik denk persoonlijk dat ze het zelf nog niet helemaal inziet hoe fout het echt kan gaan.
Laten we nou niet ineens allemaal tegen de TS gaan ze heeft het denk ik op dit moment al moeilijk genoeg.
En wij allemaal willen d'r helpen en dat is heel lief maar de enige die er echt wat aan kan doen is ze toch echt zelf.