Wie heeft er wel eens xtc gebruikt en jullie ervaring hierme

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arabian_Girl

Re: Wie heeft er wel eens xtc gebruikt en jullie ervaring hierme

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 12:44

Snuiven ga ik idd ook nooit doen..en mij is al ZOOOOO vaak sos aan geboden en kan daar gewoon nee tegen zeggen..Mij lijkt het gewoon nix..en als ik dan zie hoe het bij hun gaat..het gestress als het bijna op is en hoeveel ze er dan aan uitgeven..Nou daar begin ik echt niet aan..Pep vind ik ook nix..keer gedaan maar ook niet gesnoven..Nou ben daar 3 dagen beroerd van geweest dus echt nooit meer!!
Ghb vind ik ook nix ..paddo's lijkt me ook nix etc

Dus het licht gewoon helemaal aan je eigen hoe je bent..Laat je je snel overhalen ofzo gewoon niet doen..

alcohol = ook drugs Knipoog

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 12:45

rijoyco schreef:
Chubby schreef:
Ik denk dat je je vergist Breitling. Er zijn heel veel mensen die wél een grens weten te trekken en er zich aan houden..

In tegenstelling tot alcohol misbruikers waar grenzen vervagen tijdens het gebruik..

Hier twijfel ik aan, maar zonder cijfers weten we de waarheid natuurlijk niet....

...waarom zouden bij alcohol gebruikers sneller de grenzen vervagen dan bij XTC gebruikers?

omdat alcohol maatschappelijk meer geaccepteerd is

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 12:45

Breitling schreef:
Wat vaak het probleem is met drugs is als je 1 ding probeerd en daar verslaafd aan raakt ga je ook andere dingen proberen.

Ik zeg toch ook niet dat het bij iedereen gebeurd. Je moet geen dingen zeggen die ik niet gezegt heb

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 12:46

MarcoBorsato schreef:
volgens mij zijn de mensen die verslaafd raken aan drugs sowieso verslavingsgevoelig, omdat ze niet lekker in hun vel zitten ofzo. Wij hebben ook een jongen uit de groep die er niet mee om kan gaan, maar die heeft dan een rotleven gehad om het netjes te zeggen.

Bovendien heb ik hier al eerder gezegd dat het verstandig is om heel veel pillen te kopen en dan een heleboel daarvan te testen, zo heb je een goed overzicht van wat erin zit.

In mijn omgeving heb ik mensen zien afgleiden door drugs, en dit komt niet omdat ze niet lekker in hun vel zitten.
Door hun vele gebruik glijden ze juist af en dan komt er helemaal niets meer van hun leven terecht...
Vooral bij mannen zie ik dit hoor..die lopen mekaar allemaal na..en hebben echt niet zoveel ballen om ermee te kappen!

_Inge

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 12:47

Breitling schreef:
Dat slaat zeker wel ergens op. Het aantal mensen dat er verslaafd aan raken en totaal de weg kwijt raken is vele malen groter als mensen die af en toe een pilletje gebruiken en het daarbij laten.

Mij maakt het niet uit hoor als mensen hun leven willen verknallen door lekker aan de drug te gaan prima. Mensen die af en toe een pilletje nemen prima.

Je hebt wel gelijk dat je makkelijker over gaat op wat zwaarders, of wat anders.
Alleen schijnt het genetisch vastgelegd te zijn of je makkelijk verslaafd raakt.
Zo stopt de 1 bv ook gelijk met roken en de ander zal het nooit lukken, zo is dat met andere dingen ook.
denk overigens ook dat omgevingsfactoren en emotionele gesteldheid zeker wel meespeelt.
Als je niet lekker in je vel zit dan blijf je toch meer gebruiken om dat geluksgevoel te krijgen.

Enigste wat me wel zorgen baart is dat ze steeds jonger met al die troep beginnen, als je jong bent dan ken je nog niet goed je grenzen, je gaat makkelijker verder.
En ik kan het weten want was ook vrij jong toen ik mijn eerste pilletje gebruikte.

We kunnen hier wel zeggen dat ze of iemand anders het nooit meer moet gebruiken maar dat is een beetje struisvogel politiek, ze doen het toch, dan vind ik dat je ze beter goed voor kan lichten en ze op de gevaren wijzen.
Maar iemand voor gek uit maken dat ze het doen heeft echt geen nut.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 12:47

Inderdaad AG SOS is mij ook al zovaak aangeboden maar daar zeg ik echt nee tegen.. Als ik zag hoeveel lijntjes ... nam in een paar uur tijd.. Scheve mond Iedere keer als hij uit ging werken moest hij een nieuwe hebben.. Bloos

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 12:48

rijoyco schreef:
MarcoBorsato schreef:
volgens mij zijn de mensen die verslaafd raken aan drugs sowieso verslavingsgevoelig, omdat ze niet lekker in hun vel zitten ofzo. Wij hebben ook een jongen uit de groep die er niet mee om kan gaan, maar die heeft dan een rotleven gehad om het netjes te zeggen.

Bovendien heb ik hier al eerder gezegd dat het verstandig is om heel veel pillen te kopen en dan een heleboel daarvan te testen, zo heb je een goed overzicht van wat erin zit.

In mijn omgeving heb ik mensen zien afgleiden door drugs, en dit komt niet omdat ze niet lekker in hun vel zitten.
Door hun vele gebruik glijden ze juist af en dan komt er helemaal niets meer van hun leven terecht...
Vooral bij mannen zie ik dit hoor..die lopen mekaar allemaal na..en hebben echt niet zoveel ballen om ermee te kappen!

ja ik heb alleen dan ene voorbeeld, voor de rest kan iedereen in onze groep het prima laten liggen, op sonnemondsterne (een housefestival in Duitsland) hebben we voor het laatst met zn allen gebruikt, en de jongens ook LSD, mij vinden ze te jong daarvoor Clown maar daar kan ik mee leven

sabje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 12:49

Chubby schreef:
Overigens: ik heb jaren gerookt en dus altijd alcohol of pillen gecombineerd met sigaretten. Brak brakker brakst.. Sinds vorig jaar rook ik niet meer, maar wel naar 2 feesten geweest.. Niks aan het handje hoor! Voelde me na afloop veel beter dan wanneer je wel rookt!
Ja echt wel maar je rookt de ene na de andere dan.Eeg is dat en de volgende dag heb je last van de strot hahaha

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 12:49

MarcoBorsato schreef:

Dus je gaat meer en meer drinken omdat het geaccepteerd wordt? Mij lijkt het gewoon omdat je dat lekker vind...
En dat is ook zo het geval bij XTC, bovendien als je er eenmaal aankan komen/gebruikt dan zit je toch in een andere 'illegale/ niet geaccepteerde wereld, daarbinnen zijn juist veel mensen die je maar blijven aanbieden, en minder mensen die je er vanaf willen houden.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 12:50

rijoyco schreef:
MarcoBorsato schreef:

Dus je gaat meer en meer drinken omdat het geaccepteerd wordt? Mij lijkt het gewoon omdat je dat lekker vind...
En dat is ook zo het geval bij XTC, bovendien als je er eenmaal aankan komen/gebruikt dan zit je toch in een andere 'illegale/ niet geaccepteerde wereld, daarbinnen zijn juist veel mensen die je maar blijven aanbieden, en minder mensen die je er vanaf willen houden.

Dan heb jij er een vertekend beeld van, sowieso bieden mensen niet aan, hoogstens om te verkopen Bloos

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 12:51

Je vergeet een ding Rijoyco..

XTC en andere harddrugs is verboden in Nederland.
Alcohol niet. Knipoog Daarom drinken mensen sneller dan dat ze aan de drugs beginnen..

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 12:51

Ik vind alcohol ook slecht. Maar ik denk inderdaad daar daar veel minder mensen over zullen vallen.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 12:52

Ja zo ken ik er nog 1 in de vakantie heeft hij in de 1e week een heel maandloon eraan opgemaakt..dan ben je echt gek..als ik zie hoeveel mensen hier allemaal wat gebruiken..dat zijn er echt zoveel!! en die zijn echt niet allemaal verslaafd..gewoon af en toe...

Je moest eens weten..je kan het zowat in iedere straat wel halen..Zijn echt niet allemaal criminele hoor Clown

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 12:53

Misschien heb ik een verkeerd beeld, maar als ik naar mijn vriends vrienden groep kijk, daar wordt ik niet vrolijk van.
Daar lopen gewoon vrienden op ene feest rond met een bloedneus, nou dan denk ik niet, owww toevallig....

...die kerels jutten mekaar allemaal op, ik haat het echt, en vooral dat ik er geen kijk op heb, want ze vinden allemaal maar dat het geaccepteerd met worden (blowen, xtc gebruik) want het is tenslotte net als alcohol, maar oweee als ouders er iets over te horen krijgen..dan is de wereld te klein.

Als je vind dat het gelijk moet zijn, dan kom er ook maar voor uit...
Laatst bijgewerkt door Yucca op 15-02-08 12:54, in het totaal 1 keer bewerkt

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 12:54

IK heb in het verleden ontzettend veel drugs gebruikt. schijve sos, pure coke (was behoorlijk prijzig maar super) lsd, en speed mdna en ghb. Tja het is een hele rij
Ik moet zeggen het is me nog nooit drekkig gegaan. Had wel vaker als ik veel schijve/xtc had gehad dan ik depri was. Tot op de dag dat ik mn huidige vriend kreeg. Die zei ik ben er niet op tegen, maar wat verminderen mag. Toen heb ik de beslissing genomen om met alles te kappen. Dat is me goed bekomen, nergens last van gehad, wat ik echt had verwacht. Had ook verwacht dat het me niet alleen zou lukken, iedereen zag dat ik gebruikte.
Moet zeggen ik heb nooit meer wat aangeraakt nog geen glas bier. Daarbij vermijd ik wel het uitgaansleven en bepaalde vrienden, anders is de verleiding groot, en dan sta ik niet tot me zelf in (tja ook ik ben soms zwak)
Het leven bevalt me prima. En ik ben heel eerlijk , nee ik heb er absoluut geen spijt van. En ja ik heb veel mensen onderuit zien gaan. Zoals een paar jaar geleden in heerlen bij mega rave ewaar dat meisje is omgekomen aan een overdosis xtc.
Ja ik heb geluk gehad en dat besef ik zeer zeker. Nu ben ik ook nog gelukkig maar op een natuurlijke manier.

Ps goed topic, niet met iedereen kun je open en eerlijk erover praten

Somebitch

Misschien heeft jou vriend dan wel verkeerde vrienden breitling..
Want omdat zijn vrienden zo doen moet iedereen die aan de drugs zit zo maar doen?

Chubby

Alcohol vervaagt je grenzen.. Zowel tijdens het drinken als in het algemeen.. Bij XTC blijf je gedurende het proces veel nuchterder en meer bij je verstand..

Dat is i.i.g. mijn ervaring..

Moet zeggen dat door er zo over te schrijven ik wel weer onwijs zin krijg in een zomers feestje als Decibel Knipoog Even weg uit de dagelijkse sleur en je eens overgeven aan de sfeer, de muziek en mooie dromen..

Er wordt hier veel gesproken over mensen met wie het slecht afloopt. Dat is precies wat ik bedoelde eerder: gebruik verstandig! Niet te veel, niet te vaak, etc. Dan is het gewoon een leuk extraatje..

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 12:55

Of je verslaafd bent weet je pas als je er mee stopt. Ik rookte ook af en toe. Vaak 1 pakje in de week. Ik riep ook ik ben niet verslaafd ik rook maar af en toe. Maar echt niet dat ik er zo makkelijk afkwam. Het heet een tijd geduurd voordat ik zonder moeite naast iemand kon zitten die ook rookte.

Ik ben ook veel te jong begonnen onder het mom van een keertje uit proberen. Ik ben blij dat ik er af ben.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 12:55

Ik ben alweer een ouwe muts intussen (bijna 33) en heb in mijn jeugd ook 2 jaar lang sporadisch xtc gebruikt.
Als ik de jeugd van tegenwoordig hoor en nu ook weer jouw verhaal lees dan zie ik toch een aantal dingen die heel anders gaan dan toen.

In de eerste plaats werden pillen getest en dit kon je op elk housefeest gratis of voor een knaak laten doen. Dat deed toen ook iedereen!!!
Ik kan me eigenlijk gewoon niet meer voorstellen dat je zomaar wat slikt waarvan je niet weet wat er in zit. Blauwe Mitshubishi klinkt leuk (net als de salmiakjes en california dreams in mijn tijd), maar wat zit er in? Van elke pil die ik in mijn leven geslikt hebt wist ik welke stof er in zat en hoeveel ongeveer. Daarbij gooide ik pillen waar na het testen iets anders in bleek te zitten dan mdma gewoon weg. (en ze kostten toen nog 25 a 30 gulden per stuk).

Ook wij gingen altijd met een hele groep en letten daarbij goed op elkaar. Werd iemand niet lekker om wat voor reden dan ook ging de hele groep weg. Was er iemand te ver heen (om bijvoorbeeld nog nee te kunnen zeggen als iemand je nog meer aanbiedt) dan zorgde je dat je bij die vriend/vriendin bleef.

Wij slikten ook altijd een hele pil (later toen ze sterker werden een halve) en slikten nooit bij. Daarbij dronken we ook NOOIT alcohol in combinatie met xtc.
Er werd niet gemixed hooguit met een jointje. Daarbij gingen we maximaal 1x per maand over een periode van 2 jaar.
Ook ik heb in die periode een maand of 2 gehad dat ik bijna elke week ging, maar dan gingen toch de alarmbellen bij mezelf rinkelen. Op een bepaald moment was de lol eraf (hing wel een beetje samen met 12 jarigen die 8 pillen op een avond slikten, dat wilde ik niet aanzien en kwam ook de sfeer niet ten goede) en was het ook gewoon weer over.

In alle jaren daarna heb ik het nog wel eens gedaan, maar dan gewoon thuis met vrienden. Heb nu ook alweer tijden een zakje met inhoud in mijn bureaula liggen.
Zou zomaar kunnen dat dat er nog 5 jaar ligt zonder dat het ooit open gaat.

Een aantal vragen die bij mij rijzen als ik jouw stukje lees is.
1) hoe oud ben je?
2) weet je precies wat er in de pillen zit die je slikt.
3) als je uitgaat ga je dan met mensen die je vertrouwd en hebben jullie afspraken gemaakt over grenzen die je niet wilt overschrijden?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 12:57

Breitling schreef:
Ik vind alcohol ook slecht. Maar ik denk inderdaad daar daar veel minder mensen over zullen vallen.

Ik drink ook niet

Overigens, zijn er hier ook mensen die MDMA kristallen gebruiken? Dat vind ik toffer dan XTC, dan blijf ik relaxed en ik heb niet zo'n kater de dag erna

Mijn ouders weten btw dat ik drugs gebruik, bij ons is alles open ook al woon ik samen nu.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 12:58

Wijze post CrazyCat!

Ik hoor ook alweer bij de ouderen *slik* met mijn 29 en lief is 31.. Ik was overigens 17 met mijn eerste Mysteryland, maar 23 toen ik voor het eerst een halfje nam..

__Nathalie__

Somebitch schreef:
Misschien heeft jou vriend dan wel verkeerde vrienden breitling..
Want omdat zijn vrienden zo doen moet iedereen die aan de drugs zit zo maar doen?

waar lees je mijn vriend? Mijn vriend gebruikt geen drugs hoor.

Chubby

Hey, waar is die "rate this" gebleven? Had gewoonweg wel ff punten willen geven voor de post van CrazyCat Haha!

Urbanus

Chubby schreef:
Alcohol vervaagt je grenzen.. Zowel tijdens het drinken als in het algemeen.. Bij XTC blijf je gedurende het proces veel nuchterder en meer bij je verstand..

Dat is i.i.g. mijn ervaring..

Moet zeggen dat door er zo over te schrijven ik wel weer onwijs zin krijg in een zomers feestje als Decibel Knipoog Even weg uit de dagelijkse sleur en je eens overgeven aan de sfeer, de muziek en mooie dromen..

Er wordt hier veel gesproken over mensen met wie het slecht afloopt. Dat is precies wat ik bedoelde eerder: gebruik verstandig! Niet te veel, niet te vaak, etc. Dan is het gewoon een leuk extraatje..

Decibel..Tong uitsteken Ik heb dat met SMS, dan denk ik erover na en dan heb k toch wel weer zin hoor haha

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 12:59

Sorry ik bedoelde Rijoco.. Of hoe je het ook typt Clown