Het hooikoorts topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nathalie_v

Re: Het hooikoorts topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-08 21:57

Ik lijk op dit moment even een beetje op een vampier.... Clown met echt 2 rode ogen... drink geen bloed hoor!!! Knipoog (maar ja ... dat kan ook nog gebeuren hoor Tong uitsteken )
wie heeft er ondanks de regen er op dit moment ook last van?

Monica

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 09:55

Ik! Ja

Nu meer van m'n ogen. Straks naar m'n paardje en dan moet ik de hele tijd niezen. Clown Stom. Doe wel lekker m'n zonnebril op, want dat scheelt wel een hoop! Alleen kijken mensen je zo raar aan, als je met dit weer een zonnebril op hebt.. Clown Maar ja, boeie Haha!

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 13:06

Pff hih ja ook met de regen heb ik er last van hoor! Sta ik weer te niezen als n gek hih.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 17:17

Afgelopen week erg slechte week gehad met continu verhoging en heel benauwd, toch maar weer aan de nasonex gegaan en nu gaat het weer redelijk maar vandaag ook erg last van mijn ogen, gelukkig is dit niet te zien maar wat prikt dat zeg. Regen of zonneschijn maakt idd voor mij ook geen verschil.

doriangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 17:55

Ik heb het ook erg lastig... Ik loop constant te snotteren en gans m'n gezicht jeukt ervan zelfs! Zelfs als ik slik, kriebelt het in m'n keel.
Ogen ook erg lastig, ze jeuken verschrikkelijk, maar ik probeer er af te blijven want eens je begint te wrijven wordt het nog 10 x erger.
's Nachts heb ik er ook dikwijls last van, dan word ik gewoon wakker en begin ik te niezen... GRRRR

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 22:03

leeftijd: 19
hoelang heb je er al last van: Vorig jaar is het ineens begonnen
wat gebruik je er tegen: Aerius en oogdruppels (oogdruppels niet op recept)
wat doe je er tegen: Niets, ik ga toch niet binnenblijven? Beetje zonde.
Maar gek wordt ik er wel van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 16:19

Ik meld me ook even!

naam : Jesper.
leeftijd: 15.
hoelang heb je er al last van: Ongeveer 5 jaar denk ik.
wat gebruik je er tegen: Loratadin tabletjes en als ik er dan nog steeds last van heb Flixonase neusspray. En af en toe oogdruppels (oogdruppels niet op recept, maar van de drogist)
wat doe je er tegen: Als ik naar buiten ga een zonnebril opdoen. Verder eigelijk niets Lachen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 16:22

Hier is veel te weinig regen gevallen helaas Nagelbijten / Gniffelen

Ik ben doorverwezen van de allergoloog want de kno arts durfde niets te doen meer Nagelbijten / Gniffelen

dus van de longarts naar de kno, van de kno naar de allergoloog en dan moet ik weer naar de kno. Terwijl ik ook nog steeds bij de longarts loop Clown
Dure voor de verzekering dus Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 16:23

Met dit weer heb ik ook zo'n last van een verstopte neus. En ik kan al zo moeilijk door mijn mond ademen!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 16:25

ik dacht dat ik de enige was die niet door de mond kon ademen Nagelbijten / Gniffelen
Ik gebruik wel eens een gewone neusspray bij verstopte neus Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 16:28

Ja, dat doe ik ook wel eens. Alleen ik hou niet zo van neussprays.
Het drupt er bij mij altijd weer uit Huilen van het lachen

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 16:30

Ik gebruik ook vaak gewoon neusspray voor een verstopte neus. Verder gebruik ik een over ander goedje gennamd reactine. Dat gebruikt ik vorig jaar ook, maar dit jaar werkt het niet meer (vaag!). Dus vandaag even naar de huisarts andere pilletjes op halen. Hopen dat dat beter werkt.
OVerigens blijf ik door de hooikoorts niet binnenzitten. Liever met rode tranende ogen lekker aan het werk buiten, dan de hele dag binnen zitten:P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 16:32

Ik heb pilletjes die heel erg goed werken. Ik heb er dan als ik 3 dagen elke dag 1 neem al geen last meer van!
Ook niet meer niezen/tranende ogen enzo meer.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 16:34

Ik moet verplicht binnen zitten omdat ik anders echt te ziek word buiten door de combi allergie en onstabiele astma Nagelbijten / Gniffelen
Liever gezond binnen dan 2 dagen ziek door buiten Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 16:36

Dus je mag helemaal niet naar buiten? Bloos!
Ook niet naar school? Of naar je werk ofzo?

Ik ben liever buiten met tranende ogen dan de hele dag binnen Nagelbijten / Gniffelen

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 16:38

whelscobfan, bij jou kan ik het me idd wel voorstellen dat je thuisblijft. Ik heb alleen last van verstopte neus giga jeu ik mijn ogen etc. MMaar met astma kan het me voorstellen dat je het niet gaat riskeren ook nog eens een allergie/astma aanval te krijgen.
Hevonen welke pilletjes gebruik je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 16:40

_Cathalijne schreef:
whelscobfan, bij jou kan ik het me idd wel voorstellen dat je thuisblijft. Ik heb alleen last van verstopte neus giga jeu ik mijn ogen etc. MMaar met astma kan het me voorstellen dat je het niet gaat riskeren ook nog eens een allergie/astma aanval te krijgen.
Hevonen welke pilletjes gebruik je?

Hevonen schreef:
Ik meld me ook even!

naam : Jesper.
leeftijd: 15.
hoelang heb je er al last van: Ongeveer 5 jaar denk ik.
wat gebruik je er tegen: Loratadin tabletjes en als ik er dan nog steeds last van heb Flixonase neusspray. En af en toe oogdruppels (oogdruppels niet op recept, maar van de drogist)
wat doe je er tegen: Als ik naar buiten ga een zonnebril opdoen. Verder eigelijk niets Lachen

Haha!

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 17:36

Hallo meld mij ook even Haha!

Ik heb de hooikoorts niet ieder jaar maar vanaf begin april dit jaar is het een ramp!
Heb er ook wel eens bijholteontstekingen door gekregen daar wordt je niet vrolijk van Verdrietig

Nu slik Xyzal en deze werken de ene keer wel en de andere keer dus niet lijkt het wel en ik doe dus ook een zonnebril op sinds kort en moet zeggen het werkt wel.
Vandaag ook zeer veel last van opgezollen ogen en rood branderig gezicht wordt er ook zo moe van dat ik echt nergens geen zin meer in heb.

Laat die regen maar komen vindt dat wel heerlijk!

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 18:59

Jaah, het gaat vanaaf onweren en regenen:D:D. HOpelijk morgen wat minder last onder het paardrijden:P

MartineJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 19:02

Mag ik me hier ook melden.

Van hooikoorts heb ik vandaag toch wel zoveel last gehad. Zit nu gelukkig binnen, maar kon mijn ogen er wel uit wrijven. Helemaal rood en ze jeuken als een gek.
Moet ook de hele tijd niezen en mijn neus zit dicht.
Van mij mag het wel weer regenen. Ik haat dit weer Bloos

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 19:32

ik was vanmiddag m'n stem weer ineens kwijt en ik had leerlingen met rode en tranende ogen zitten, niezen en nog es niezen..... zal wel slecht hooikoortsweer zijn vandaag........heb net een pilletje genomen en hoor het al onweren in de verte.....

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 19:35

Oh je staat ook voor de klas?
Hier nog 1. Rot he, constant moeten niezen, je neus ophalen en met dikke rode oogjes voor de klas staan.......

MartineJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 19:36

Staan jullie ook voor de klas? Ik heb er op stage vooral heel erg last van. Dan moet ik zo vaak een zakdoek pakken. Echt vervelend...

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 19:36

naam : Kristel
leeftijd: 20
hoelang heb je er al last van: Ik kan het me pas herinneren vanaf dat ik op de manege reed, dus vanaf 6 jaar.
wat gebruik je er tegen: Pillen van de huisarts, verder al alle pillen van de drogstist geprobeerd, maar het helpt niet
wat doe je er tegen: Pillen slikken en neusspray gebruiken. Verder maar proberen er mee te leven. Wel irritant want 's zomers heb ik last van hooikoorts en in de winter gewone verkoudheid, dus ben bijna het hele jaar door met zakdoek te vinden Huilen van het lachen

Ik baal er wel van, pas moest ik voetballen met droog, zonnig en winderigweer op een veld dat net gemaait was, na 10 minuten kon ik het veld af, omdat ik stond te hyperventileren Scheve mond

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 19:45

wow het is druk... is het hooikoorts seisoen begonnen of zo?? haha

heerlijk nu regent het heel erg veel (inclusief omweer) dus kan ik morgen iets fatsoenlijker naar buiten.... in mijn kamer heb ik een speciale hor en dat werkt ook fantastisch.... ook kleed ik me niet meer uit op mijn kamer. Dat scheeld ook een hele hoop!!