Rookverbod

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pensionnetje

Re: Rookverbod

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 11:04

Somebitch schreef:
Misschien moeten we het verkeer ook maar stop zetten. Geen auto's meer (geen vervuiling) gewoon alles weg treinen, bussen etc. Dan sterven er jaarlijks ook minder mensen door ongelukken. Bloos

Of door de kleinstof problematiek. Is toch allang aangetoond dat ook dit kankerverwekkend is.

Wat een bere gezellige wereld gaan we overhouden hè Haha!

Ohnee, niet verbieden dan loopt de overheid weer de wegenbelasting en BPM mis.
Laatst bijgewerkt door Pensionnetje op 22-01-08 11:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 11:05

Goedzo! Dan kan je nu veilig je sigaretje gaan roken. Clown

lesilla

Somebitch schreef:
Misschien moeten we het verkeer ook maar stop zetten. Geen auto's meer (geen vervuiling) gewoon alles weg treinen, bussen etc. Dan sterven er jaarlijks ook minder mensen door ongelukken. Bloos

Waarom moet je naar andere dingen wijzen om dat minder erg, sterven trouwens minder mensen van autos dan van passief roken in sommige jaren

Tallie1979

Pensionnetje schreef:
Somebitch schreef:

Of door de kleinstof problematiek. Is toch allang aangetoond dat ook dit kankerverwekkend is.

Wat een bere gezellige wereld gaan we overhouden hè Haha!

Terug naar het verleden, geen asfalt meer, maar alles met koets en paard.. Tong uitsteken

Oh nee, kan ook niet, dan kakt je paard op de onverharde weg en krijg je een bon Clown

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 11:06

Kijk daar zeg je het al. In sommige jaren. Knipoog

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 11:07

Alcohol moeten we eigenlijk ook verbieden.. Hoeveel mensen worden daar niet verslaafd aan en stappen met alcohol op in de auto.. Dit is ook gevaarlijk en is ook dodelijk. Ja

Kweetnietje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 11:07

Duidelijke bevestiging van het niet-sociaal zijn van SOMMIGE rokers. De rokers in mijn familie en kennissenkring kunnen wel rekening houden met de medemens.

Pensionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 11:08

Blijf jij dan tijdens familie feestjes met je griephoofd ook thuis? Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 11:10

Kweetnietje1 schreef:
Duidelijke bevestiging van het niet-sociaal zijn van SOMMIGE rokers. De rokers in mijn familie en kennissenkring kunnen wel rekening houden met de medemens.

Ja, en dan de kenmerkende ik betrek alles om te overschaduwen ook al is dit niet te discussie. Maar goed, meestal is dit louter kenmerk van goedspreken voor jezelf

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 11:10

Vjestagirl schreef:
Ik vind roken een asociale gewoonte. JIJ als roker hebt de keuze gemaakt die dingen op te willen steken. JIJ bent eraan verslaafd ik niet. Vervolgens loop ik de hele avond in die stinklucht, als ik vanuit een bedrijf naar buiten loop moet ik tussen een groep rokers door (wat ik ook zwaar onbeschoft vind), als ik lekker ergens wil eten zit er altijd wel iemand 'oh, ff lekker een sigaretje'. Ik vind het zo verschikkelijk smerig... JIJ kiest ervoor. Ik loop toch ook niet de hele dag naast iemand oren chips te vreten, mijn luchtje op iedere voorbijganger te spuiten of mensen te besmetten met bacterien die dodelijk zouden kunnen zijn...

Kweetnietje1 schreef:
Dat is ook de beste plaats voor de egoistische roker : thuis !

Kweetnietje1 schreef:
Ja, dat kwam er ook nog eens bij. Die benauwde rokers stonken een uur in de wind naar het zweet door hun slechte conditie. Heerlijk direct alleen maar sportieve mensen Haha!

Zo he!! Bloos!

hoezo wijzen! hoezo op een verkeerd voetstuk plaatsen!
hoezo discrimineren?!

er word wel weer flink met het vingertje naar de roker gewezen he!
jezus wat kan ik van dit soort opmerkingen toch alleen pislink worden...zeker kweetnietje1
nee je weet het zeker niet! je kraamt maar wat uit!

Pensionnetje: 1 grote dikke amen!!

En ja ik ben dus ook zo een "gore vieze roker" zoals sommige mensen dat hier wel duidelijk kunnen laten voelen..
NOu kreeg gisteren nog een leuke opmerking dat ik zo lekker rook en welk luchtje ik op had Haha!
En ik werk op de luchthaven...DE plek waar dus niet meer gerookt mag worden!
leuk vind ik het niet...maarja ik pas me aan en ga gewoon maar 1 x per 4 uur even naar buiten voor 5 minuten pret voor mijzelf en voor de rest pas ik mij aan! Verkeerd he die rokers?

En het cafe waar ik uitga...daar mag gelukkig nog steeds gerookt worden en ik kan je zeggen: het is daar nog steeds stampvol!!
je moet mensen wel een keuze geven...zo bijvoorbeeld het al eerder aangehaalde voorbeeld: cafe's voor rokers en cafe's voor niet rokers
dan kunnen mensen zelf kiezen en zit niemand elkaar in de weg Knipoog
Ik durf te wedden dan mijn niet-rokersvrienden toch bij ons grootste klupje rokers gaat zitten
want gek....ik hoor mijn vrienden er namelijk nooit over....en met hun hebben we uiteraard ook al eens dit onderwerp besproken,maar dat zijn tenminste mensen die ons in ons waarde laten!
en zo wij ook hun want gaan gewoon naar hun verjaardagen en roken dan niet of gaan netjes even een blokje om Knipoog

Pletje123 schreef:
Hahahaha! Sorry, het is gewoon lachwekkend Haha! Discriminatie voor de rokers!

Sorry als ik je nu iets heel schokkends vertel: met roken kan je stoppen! *LOL*

dat is een keuze,mag ik die altijd zelf nog maken?
misschien rook ik wel met een bepaalde reden?

Pletje123 schreef:
Als het stuk van Katiavl jullie rokers-ogen niet opent, weet ik het ook niet meer.

nee doet het niet...en waarom zou het..ik pas me al meer dan genoeg aan!
(zie hierboven mijn tekst)
ik bepaal nog altijd zelf of ik stop

Pletje123 schreef:
En hoe noemen we dat dan vooral niet? Egoistisch!

wij hebben ons al meer dan genoeg aangepast!
we staan buiten of steken m niet op.....
niemand die mij gaat verplichten om te stoppen

en idd ....er is maar 1 rechte lijn bij die niet-rokers
door dit soort gesprekken krijg ik steeds minder respect voor ze
het is de niet-roker die egoistisch is hoor!
en maar klagen en maar klagen en wij maar aanpassen...

en ja ik voel me momenteel een 2e rangs burger!

Somebitch schreef:

top idee ook al rijd ik 110 km per dag
maar ja daar denken de niet-rokers niet aan he...nee want dat is een schop tegen hun zere been Vork

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 11:11

Passief roken veroorzaakt jaarlijks 79 449 doden in de Europese gemeenschap en 2 133 doden in België.

is het trouwens zo moeilijk om de discussie tot roken te beperken
Laatst bijgewerkt door lesilla op 22-01-08 11:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 11:12

Pensionnetje schreef:
Blijf jij dan tijdens familie feestjes met je griephoofd ook thuis? Knipoog

ik wel Ja
vind het zowiezo niet fijn om met mijn verotte kop dan ergens te zijn en blijf ik lekker thuis Haha!

Vind ik op mijn werk ook zo goor.....al die vieze mensen die niet hun hand voor hun mond of neus houden tijdens het hoesten en niezen!
daar zouden ze noe eens een verbod op moeten zetten Clown
want ik ben er 6 x per jaar door ziek!! Boos!

Teigetje008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 11:12

Ik wordt af en toe zo moe van al het gezeur om het roken heen...

Niet roken op de werkplek vind ik prima, erg vervelend om je collega's daar mee lastig te vallen. Maar ik vind dan wel dat de werkgever je er plek en gelegenheid moet geven om ergens anders te roken (hij is het verplicht! En er wordt nooit moeilijk gedaan over een kolfkamer, maar een rookhok?? daar beginnen we niet aan hoor!)

Ik rook, ja. Maar ik hou altijd rekening met anderen. Ik rook in mijn auto, behalve als ik passagiers heb die het vervelend vinden, Ik rook niet op stal, alleen buiten,enz. (mijn stalbaas wilde al een bushokje voor mij aanschaffen omdat ik zo vaak in de regen sta Haha! )

Het niet roken in de horeca vind ik erg dubbel. Ik snap dat er mensen zijn die het fijn vinden dat er in een cafe niet meer gerookt wordt. Je kleren en haren gaan niet stinken en je krijgt geen last van je ogen, TOTAAL mee eens!

Maar wat te denken van alle overlast die 50 rokende (+drinkende) mensen maken als ze met z'n allen buiten op de stoep staan? Mensen die binnen ff een pilsje halen en gauw weer naar buiten om verder te kletsen met alle mensen die daar staan?
Ik heb het in Noorwegen meegemaakt en het is heel ongezellig als ineens de halve kroeg opstaat om een half uur buiten te gaan staan. Buren van de kroeg hebben al meerdere malen geklaagd over geluidsoverlast en wil dat de kroeg eerder dichtgaat, nou gezellig een avondje uit!
Hoe moet dat in G-naam in een discotheek met allerlei veiligheids maatregelen? Wil je mensen 30 keer op een avond fouilleren? Als dat zo wordt hoef ik niet meer naar die discotheek....

Tegenwoordig mag je ook niet meer op schiphol roken, zelfs niet buiten op de stoep. Nou rokers, maak je borst maar nat! Men verplicht je al om 3 uur van te voren aanwezig te zijn en al die tijd mag je dus niet roken, maar ja, ook niet in t vliegtuig, dus je moet het maar gewoon ff zonder doen. Denk dat ik de volgende keer over Eelde vlieg.

Het punt is, Niet-rokers, dat roken een verslaving is, iets waar je niet zomaar even mee stopt, zoals veel mensen suggereren. Tuurlijk heb je succesverhalen van mensen die zomaar ff gestopt zijn, maar meestal is het een hel voor een roker.
Als je stopt met roken blijft je lichaam schreeuwen om nicotine, ook al weet je dat je het niet wilt, je lichaam blijft ernaar vragen. Stel je voor dat je heel erg dorst hebt, maar je mag niet drinken. Probeer dat maar eens een dag vol te houden.

Zo, genoeg gepraat, ga ff een sigaretje roken Knipoog
Laatst bijgewerkt door Teigetje008 op 22-01-08 11:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 11:13

katiavl schreef:
Passief roken veroorzaakt jaarlijks 79 449 doden in de Europese gemeenschap en 2 133 doden in België.

En dat terwijl je in Belgie gewoon in discotheeks mag roken! Vork

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 11:14

katiavl schreef:

en hoeveel mensen sterven er aan andere kankerverwekkende stoffen? en aan onze "stinkende" planeet?
nou Verward
die cijfertjes moet je vast en zeker ook kunnen vinden Vork

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 11:16

Ik denk dat dit een discussie zonder eind gaat worden Clown

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 11:17

naadje24 schreef:
katiavl schreef:

en hoeveel mensen sterven er aan andere kankerverwekkende stoffen? en aan onze "stinkende" planeet?
nou Verward
die cijfertjes moet je vast en zeker ook kunnen vinden Vork

Als je daar een discussie rond wilt kan je een nieuw topic openen en wil ik cijfers zoeken, dit is louter goedpraten en daar doe ik niet aan mee.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 11:17

ijfers schade (landelijk)

* Aantal cliënten ambulante verslavingszorg 26.874 (bron: IVZ 2003)
* Aantal opnames wegens alcoholziekten in ziekenhuizen 4239 (bron: LMR)
* Aantal personen die eerste hulp ontvangen in zieken- huis wegens letsel veroorzaakt door alcohol (ongeval, geweld) 13.000
* Aantal personen die eerste hulp ontvangen in ziekenhuis wegens geweld in horeca- of uitgaansgelegenheid : 3700 Een kwart van hen is tussen de 20 en 24 jaar.

Sterfte

* Aantal dodelijke slachtoffers in verkeer 135. Aantal gewonden 2600 1/4 van deze slachtoffers is tussen de 18 en 24 jaar.
* Aantal doden door ongevallen (verdrinking, van de trap vallen) zoals geteld bij spoedeissende hulp in ziekenhuizen: 30 per jaar
* Aantal doden door alcohol veroorzaakte kanker: 1500 tot 2300
* Aantal doden doorleverziekten: 594 per jaar.
* Aantal doden door verslaving en psychische stoornissen 1200.
* Totaal ongeveer 3500 doden per jaar.
(bron: NDM 2005).

Pensionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 11:18

In Nederland heeft iedere burger het recht op vrije keuze!

Dit geldt dus zowel voor de roker als de niet roker!
Inmiddels wordt er aardig aan dit grondwettelijk recht getornd.
Ik vind het onbegrijpelijk dat hier gewoon aan voorbij wordt gegaan.

Rokers mogen roken, geef hun plaatsen waar dit is toegestaan zonder hen naar hun huis te verbannen. Niet rokers willen rookvrije ruimtes, geef ook hen locaties waar dit mogelijk is.
Ik snap de problematiek niet. Het kan zo simpel zijn.

Het grootste probleem is dat mensen hun gelijk willen halen. Hun visie is de enige juiste!
Zo werkt het niet in een samenleving. Comprissen en oplossingen zoeken die voor beide acceptabel zijn. Voor de rest is een groot gedeelte van deze discussie op drammerij gebasseerd.

IK WIL MIJN ZIN DOORDRIJVEN.

Getuigd van weinig inzicht en respect naar je medemens. Dit kunnen zowel rokers als niet-rokers in hun zak steken.

I rest my case, het zal ook hier niet tot een passende oplossing komen.

Ik steek er nog een op..... Vork Haha!

Kweetnietje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 11:19

Ha, maar de mensen kunnen er net zo hard op tegen zijn als ze willen. Haha! Het gaat mooi door !!! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 11:20

Totdat de horeca failliet is. Clown

lesilla

Somebitch schreef:
ijfers schade (landelijk)

* Aantal cliënten ambulante verslavingszorg 26.874 (bron: IVZ 2003)
* Aantal opnames wegens alcoholziekten in ziekenhuizen 4239 (bron: LMR)
* Aantal personen die eerste hulp ontvangen in zieken- huis wegens letsel veroorzaakt door alcohol (ongeval, geweld) 13.000
* Aantal personen die eerste hulp ontvangen in ziekenhuis wegens geweld in horeca- of uitgaansgelegenheid : 3700 Een kwart van hen is tussen de 20 en 24 jaar.

Sterfte

* Aantal dodelijke slachtoffers in verkeer 135. Aantal gewonden 2600 1/4 van deze slachtoffers is tussen de 18 en 24 jaar.
* Aantal doden door ongevallen (verdrinking, van de trap vallen) zoals geteld bij spoedeissende hulp in ziekenhuizen: 30 per jaar
* Aantal doden door alcohol veroorzaakte kanker: 1500 tot 2300
* Aantal doden doorleverziekten: 594 per jaar.
* Aantal doden door verslaving en psychische stoornissen 1200.
* Totaal ongeveer 3500 doden per jaar.
(bron: NDM 2005).

Alcohol kies je zelf voor Knipoog net zoals rokers die sterven hier niet van belang is

laten we nu alstublief on topic gaan Lachen

Tallie1979

Kweetnietje1 schreef:
Ha, maar de mensen kunnen er net zo hard op tegen zijn als ze willen. Haha! Het gaat mooi door !!! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

Geld voor mensen die drinken en voor mensen die roken Haha!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 11:22

Hahaha kweetnietje1

Een echte rokers opmerking? Dom dus?!

Hoef je niet te PB en hoor. Kan je hier ook gewoon neerzetten. Lachen

Rokers zijn dom in jou ogen.. Wat ben jij dan wel niet. OMG. Clown

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 11:23

katiavl schreef:
Als je daar een discussie rond wilt kan je een nieuw topic openen en wil ik cijfers zoeken, dit is louter goedpraten en daar doe ik niet aan mee.

dan mag jij m opstarten dat topic Haha!
want jij gaat tenslotte met cijfertjes gooien en over sterfgevallen praten..
dus wie start de discussie dan? het hoort erbij...

idd pensionnetje...dit word is en blijft een eindeloze discussie
ik blijf zwart in mensen hun ogen omdat ik rook...en dat terwijl ik me overal al aangepast hebt..
ik loop naar buiten voor een sigaret en rook soms 6 uur niet (en ja dat is soms verbijten vooral met lastige mensen die denken dat ze heel wat zijn en de halve wereld aankunnen)
en op verjaardagen waar niet gerookt mag worden kom ik gewoon netjes en ga heel soms even naar buiten
ja alleen in mijn vaste stamkroegje mag nog gerookt worden dus ja dan doe ik dat Haha!