Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Breitling schreef:Ja dat is voor jou makkelijk zeggen als je er zo simpel over denkt. ik ben er al heel vaak mee bezig geweest maar ik vind het gewoon een dood eng idee
daniella74 schreef:En het excuus ziekte is geen reden, mijn vader is zwaar hartpatient en heeft oa suikerziekte maar er zijn genoeg organen in vrijwel perfecte staat die ze heel goed kunnen gebruiken na zijn dood.
En als ik een bijzondere ziekte/aandoening heb, wil ik mij ook eventueel ter beschikking voor wetenschappelijk onderzoek stellen.
Rock schreef:Ik doneer bloed bij leven. Mijn lichaam wil ik graag intact houden. Dat is tenminste hoe ik er nu over denk, maar wie weet verandert dat nog.
De stelling "geen donor, dan ook niet mogen ontvangen" vind ik raar. Er zijn genoeg mensen die geen bloed kunnen/willen geven, maar ik ben alleen maar blij als ik hen kan helpen met mijn bloed. Ik ga dan niet denken van "daaaag, als ik bloed nodig heb geef jij het ook niet!"
Ik geef bloed omdat ik dat wil, omdat ik mensen wil helpen, en daar verwacht ik niks voor terug.
kellyhvj schreef:Ik ben geen donor,
mijn ouders hebben mij wel over proberen te halen, maar nee.
Ik zou het wel voor familie doen, maar niet voor een vreemde. Klingt heel raar, maar dan weet ik niet naar wie het gaat.....
Als ik bijvoorbeeld mag beslissen wat voor mensen het niet krijgen zou ik het overwegen, maar nu.... Nee!
Ik hoef ook geen organen van andere mensen. Als ik het nodig zou hebben, zou ik denken, het leven is mij niet gegunt en nu is mijn tijd.......
kellyhvj schreef:Ik ben geen donor,
Ik zou het wel voor familie doen, maar niet voor een vreemde. Klingt heel raar, maar dan weet ik niet naar wie het gaat.....
Als ik bijvoorbeeld mag beslissen wat voor mensen het niet krijgen zou ik het overwegen, maar nu.... Nee!
Ik hoef ook geen organen van andere mensen. Als ik het nodig zou hebben, zou ik denken, het leven is mij niet gegunt en nu is mijn tijd.......
Judje schreef:Als jij en iedereen donor wordt, komt ook jou familie eerder aan de beurt voor een donor.
En nog een argument tegen: straks krijgt een levenslange-ketting-roker of een crimineel mijn hart.
Nou ja, dat is dan 'jammer', maar de 'brave burger' die onder die ketting-roker of crimineel op de lijst staan, komen ook eerder aan bod door jou organen.
PattyOosten schreef:kellyhvj schreef:Ik ben geen donor,
Dan moet je familie maar net een hart ofzo nodig hebben op het moment dat jij dood gaat, die kans is natuurlijk niet zo heel groot. Ik denk touwens dat je wel anders piept over het ontvangen van een orgaan als je zelf (of een geliefde) in zo'n rot situatie zit.
Judje schreef:kellyhvj schreef:Ik ben geen donor,
Als jij en iedereen donor wordt, komt ook jou familie eerder aan de beurt voor een donor.
En nog een argument tegen: straks krijgt een levenslange-ketting-roker of een crimineel mijn hart.
Nou ja, dat is dan 'jammer', maar de 'brave burger' die onder die ketting-roker of crimineel op de lijst staan, komen ook eerder aan bod door jou organen.
daniella74 schreef:En het excuus ziekte is geen reden, mijn vader is zwaar hartpatient en heeft oa suikerziekte maar er zijn genoeg organen in vrijwel perfecte staat die ze heel goed kunnen gebruiken na zijn dood.
En als ik een bijzondere ziekte/aandoening heb, wil ik mij ook eventueel ter beschikking voor wetenschappelijk onderzoek stellen.
faye schreef:daniella74 schreef:En het excuus ziekte is geen reden, mijn vader is zwaar hartpatient en heeft oa suikerziekte maar er zijn genoeg organen in vrijwel perfecte staat die ze heel goed kunnen gebruiken na zijn dood.
Wie ben jij om dat te bepalen? Ben jij arts?