Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
gijs schreef:had weer klachten zoals hoofdpijn, duizeligheid, moe, willen slapen etc.
en ja hoor ben weer thuis gezet met de klachten van een burn-out,
mriinaa schreef:Ik zit nu in 5havo, en het gaat eigenlijk helemaal niet goed. ......
In de lessen zit ik steeds voor me uit te staren en te piekeren, waardoor ik niks van de lessen mee krijg. Als ik ook maar ergens het woord 'examen' hoor, in welke context dan ook, raak ik helemaal in paniek.
Ik ben normaal al best stil in de klas, dus de meeste docenten hebben het niet door. Een leraar van me wel, en die is ook bereid om me te helpen. Ik had een paar weken geleden ook hulp aan hem gevraagd, maar nu weet ik niet meer of ik dat wel wil. Vind het eigenlijk best eng om me zo bloot te geven.
Heb ook weinig zin om andere dingen te doen. Gisteren was ik echt bang om naar school toe te gaan, vooral omdat ik die leraar weer zou zien. Sommige dagen heb ik ook echt geen zin om te gaan rijden, andere dagen kan ik weer helemaal opleven door m'n paardje.
mriinaa schreef:Zo, heb het hele topic doorgelezen en toch besloten om een bericht achter te laten.
Ik ben niet officieel overspannen of een burn-out, maar ik herken wel een hele hoop dingen die hier zijn gezegd. Vooral van dit stukje schrok ik wel een beetje:gijs schreef:had weer klachten zoals hoofdpijn, duizeligheid, moe, willen slapen etc.
en ja hoor ben weer thuis gezet met de klachten van een burn-out,
afgelopen weken heb ik namelijk ook deze klachten gekregen.
Ik zit nu in 5havo, en het gaat eigenlijk helemaal niet goed. Ik heb tot nu toe nog best goede punten gehaald, maar de laatste tijd gaat het niet lekker op school. In de lessen zit ik steeds voor me uit te staren en te piekeren, waardoor ik niks van de lessen mee krijg. Als ik ook maar ergens het woord 'examen' hoor, in welke context dan ook, raak ik helemaal in paniek.
Ik ben normaal al best stil in de klas, dus de meeste docenten hebben het niet door. Een leraar van me wel, en die is ook bereid om me te helpen. Ik had een paar weken geleden ook hulp aan hem gevraagd, maar nu weet ik niet meer of ik dat wel wil. Vind het eigenlijk best eng om me zo bloot te geven.
Met twee vriendinnen kan ik er wel heel goed over praten, dat doe ik dan soms ook wel. Maar andere dagen wil ik er niet over praten, en heb ik het idee dat er een muur om me heen staat waar niemand doorheen komt.
Vorige week had ik vakantie, en had aan die ene leraar beloofd om me rustig te houden. Dat heb ik zeker gedaan! Het enige wat ik de hele week heb gedaan is 3x gereden en een keer gelogeerd met een vriendin. Voor de rest heb ik op m'n kamer gezeten en constant zitten piekeren.
Volgens mij is het op dit moment even te veel met school. Ik zit er ook sterk aan te denken om dit jaar gewoon overnieuw te doen, want dit haalt zo niks uit.
Het enige probleem is dat m'n ouders, en m'n leraar er totaal niet mee eens zijn...
Heb ook weinig zin om andere dingen te doen. Gisteren was ik echt bang om naar school toe te gaan, vooral omdat ik die leraar weer zou zien. Sommige dagen heb ik ook echt geen zin om te gaan rijden, andere dagen kan ik weer helemaal opleven door m'n paardje.
Mariek1983 schreef:geen idee, ik wou dat ik het wist. Ik loop namelijk al 3 jaar met evenwichtsstoornissen en duizelingen waar geen medische afwijking voor wordt gevonden.... Dusse ik zou ook graag weten hoe je dr vanaf komt! Is echt oliebol!
mriinaa schreef:@ Armaris: een vriendin van mij heeft precies dezelfde relatie met een docent als jij hebt. Ik heb toch wel besloten om met m'n leraar te gaan praten, ookal heb ik er totaal geen zin in!
@ gijs: Als ik duizelig en misselijk ben, pak ik Ibuprofen. Het is een pijnstiller, maar werkt bij mij ook tegen duizelingen!
Armaris schreef:Waarom heb je geen zin? Bang dat hij alles doorverteld?
Bij mij helpt het om met een vrouwelijke docent te praten en die docent mocht niets doorvertellen zonder mijn toestemming. En dat doet mijn vertrouwensleerkracht niet, zij gaf wel aan dat ze het niet alleen kon en vroeg of ze de directrice op de hoogte mocht stellen zodat er iemand me kon opvangen als ze er niet was, en dat mocht en ze is zelfs bij het gesprek aanwezig geweest.
mriinaa schreef:Armaris schreef:Waarom heb je geen zin? Bang dat hij alles doorverteld?
Bij mij helpt het om met een vrouwelijke docent te praten en die docent mocht niets doorvertellen zonder mijn toestemming. En dat doet mijn vertrouwensleerkracht niet, zij gaf wel aan dat ze het niet alleen kon en vroeg of ze de directrice op de hoogte mocht stellen zodat er iemand me kon opvangen als ze er niet was, en dat mocht en ze is zelfs bij het gesprek aanwezig geweest.
Ik ben op zich niet bang dat hij alles doorvertelt, ik vertrouw hem wat dat betreft heel goed. Ik ben alleen wat bang dat ik precies de dingen zeg die ik niet wil zeggen, en ook een beetje voor zijn reactie.
mriinaa schreef:@ Armaris: een vriendin van mij heeft precies dezelfde relatie met een docent als jij hebt. Ik heb toch wel besloten om met m'n leraar te gaan praten, ookal heb ik er totaal geen zin in!
@ gijs: Als ik duizelig en misselijk ben, pak ik Ibuprofen. Het is een pijnstiller, maar werkt bij mij ook tegen duizelingen!
Pinacolada schreef:Iboprufen is best rotzooi! Zou dat niet tussen je oren zitten? Van ik eet zo'n ding want dat helpt..
Anoniem schreef:Duizeligheid heb ik geen last van maar wel van concentratieverlies en het lijkt wel of ik soms ook minder goed hoorNog niet zo lang geleden las ik 's avonds op bed een boek en was dat hooguit in een paar dagen uit nu doe ik er een paar maanden over. Tegen de tijd dat ik 's avonds gevonden heb waar ik de vorige dag gebleven kukel ik in slaap.