Meer mensen met burn out/overspannen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pinacolada

Re: Meer mensen met burn out/overspannen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 11:10

Ik ga ook eens op zoek naar info over css.. Moet volgende week woensdag naar de psych., eindelijk.

Dit weer is inderdaad heerlijk, lekker van genieten.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 17:37

Iemand een link over CSS?

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 20:58

mriinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 22:08

Zo, heb het hele topic doorgelezen en toch besloten om een bericht achter te laten.
Ik ben niet officieel overspannen of een burn-out, maar ik herken wel een hele hoop dingen die hier zijn gezegd. Vooral van dit stukje schrok ik wel een beetje:
gijs schreef:
had weer klachten zoals hoofdpijn, duizeligheid, moe, willen slapen etc.
en ja hoor ben weer thuis gezet met de klachten van een burn-out,

afgelopen weken heb ik namelijk ook deze klachten gekregen.

Ik zit nu in 5havo, en het gaat eigenlijk helemaal niet goed. Ik heb tot nu toe nog best goede punten gehaald, maar de laatste tijd gaat het niet lekker op school. In de lessen zit ik steeds voor me uit te staren en te piekeren, waardoor ik niks van de lessen mee krijg. Als ik ook maar ergens het woord 'examen' hoor, in welke context dan ook, raak ik helemaal in paniek.
Ik ben normaal al best stil in de klas, dus de meeste docenten hebben het niet door. Een leraar van me wel, en die is ook bereid om me te helpen. Ik had een paar weken geleden ook hulp aan hem gevraagd, maar nu weet ik niet meer of ik dat wel wil. Vind het eigenlijk best eng om me zo bloot te geven.
Met twee vriendinnen kan ik er wel heel goed over praten, dat doe ik dan soms ook wel. Maar andere dagen wil ik er niet over praten, en heb ik het idee dat er een muur om me heen staat waar niemand doorheen komt.
Vorige week had ik vakantie, en had aan die ene leraar beloofd om me rustig te houden. Dat heb ik zeker gedaan! Het enige wat ik de hele week heb gedaan is 3x gereden en een keer gelogeerd met een vriendin. Voor de rest heb ik op m'n kamer gezeten en constant zitten piekeren.
Volgens mij is het op dit moment even te veel met school. Ik zit er ook sterk aan te denken om dit jaar gewoon overnieuw te doen, want dit haalt zo niks uit.
Het enige probleem is dat m'n ouders, en m'n leraar er totaal niet mee eens zijn... Scheve mond

Heb ook weinig zin om andere dingen te doen. Gisteren was ik echt bang om naar school toe te gaan, vooral omdat ik die leraar weer zou zien. Sommige dagen heb ik ook echt geen zin om te gaan rijden, andere dagen kan ik weer helemaal opleven door m'n paardje.

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 22:57

ik heb de afgelopen dagen ook genoten van mijn paardje
ben altijd wel wat eng als ik net opstap
en dat komt omdat ik dan hoog zit en hij beweegt
en als je al niet zo lekker op je benen staat voelt dat helemaal niet fijn
vanavond had ik totaal geen zin, was doodmoe
ben toch gegaan en heb flink gereden
maar ik voel me echt beroerd
echt versleten
ik ga lekker mijn bed in en morgenochtend naar therapie
ik doe shiatsu therapie en dat is ontzetten lekker
zij zoekt de rust terug in mijn lichaam en zet me weer met beide benen op de grond

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 16:11

Ik heb vandaag weer gewerkt..maar 5 uurtjes hoor. Wel ff fijn tussen andere mensen, maar nu wel moe. Zo lekker ff met de hond uit Lachen.

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 00:02

mriinaa schreef:
Ik zit nu in 5havo, en het gaat eigenlijk helemaal niet goed. ......
In de lessen zit ik steeds voor me uit te staren en te piekeren, waardoor ik niks van de lessen mee krijg. Als ik ook maar ergens het woord 'examen' hoor, in welke context dan ook, raak ik helemaal in paniek.
Ik ben normaal al best stil in de klas, dus de meeste docenten hebben het niet door. Een leraar van me wel, en die is ook bereid om me te helpen. Ik had een paar weken geleden ook hulp aan hem gevraagd, maar nu weet ik niet meer of ik dat wel wil. Vind het eigenlijk best eng om me zo bloot te geven.

Heb ook weinig zin om andere dingen te doen. Gisteren was ik echt bang om naar school toe te gaan, vooral omdat ik die leraar weer zou zien. Sommige dagen heb ik ook echt geen zin om te gaan rijden, andere dagen kan ik weer helemaal opleven door m'n paardje.

Klinkt ook als iets van faalangst.

Dat met je paardje ken ik, heb ik ook. Ik ben nu doodmoe, weet nu dat ik morgen weer er naartoe moet, heb er totaal geen zin in... kijk er nu alleen maar tegenop. Maar meestal kan ik er toch wel weer lekker van opleven. En school nap ik ook. Kijk ik ook erg tegenop. Zit zelf ook in 5havo, weet nu al dat ik door omstandigheden dit jaar neit ga halen. iedereen wil dat ik gewoon dit jaar af maak, ik wil het niet en mn vriend laat me vrij in mn keuze.. Maar ik denk toch dat ik het jaar af maak, want alle vakken die ik nu haal hoef ik volgend jaar op een andere school neit meer te doen

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 16:47

mriinaa schreef:
Zo, heb het hele topic doorgelezen en toch besloten om een bericht achter te laten.
Ik ben niet officieel overspannen of een burn-out, maar ik herken wel een hele hoop dingen die hier zijn gezegd. Vooral van dit stukje schrok ik wel een beetje:
gijs schreef:
had weer klachten zoals hoofdpijn, duizeligheid, moe, willen slapen etc.
en ja hoor ben weer thuis gezet met de klachten van een burn-out,

afgelopen weken heb ik namelijk ook deze klachten gekregen.

Ik zit nu in 5havo, en het gaat eigenlijk helemaal niet goed. Ik heb tot nu toe nog best goede punten gehaald, maar de laatste tijd gaat het niet lekker op school. In de lessen zit ik steeds voor me uit te staren en te piekeren, waardoor ik niks van de lessen mee krijg. Als ik ook maar ergens het woord 'examen' hoor, in welke context dan ook, raak ik helemaal in paniek.
Met twee vriendinnen kan ik er wel heel goed over praten, dat doe ik dan soms ook wel. Maar andere dagen wil ik er niet over praten, en heb ik het idee dat er een muur om me heen staat waar niemand doorheen komt.
Vorige week had ik vakantie, en had aan die ene leraar beloofd om me rustig te houden. Dat heb ik zeker gedaan! Het enige wat ik de hele week heb gedaan is 3x gereden en een keer gelogeerd met een vriendin. Voor de rest heb ik op m'n kamer gezeten en constant zitten piekeren.
Volgens mij is het op dit moment even te veel met school. Ik zit er ook sterk aan te denken om dit jaar gewoon overnieuw te doen, want dit haalt zo niks uit.
Het enige probleem is dat m'n ouders, en m'n leraar er totaal niet mee eens zijn... Scheve mond

Vorig schooljaar ben ik ook ingestort, tijdens een taak van godsdienst. De lerares is naar mij gekomen en vroeg me of ik gelukkig was. Nee zei ik. Daarna bood ze aan dat ze gerust met mij tijdens de middag wilde praten. Het heeft ongeveer een maand geduurd eer dat ik het aanbod aannam en dan ook nog eens dmv vriendinnen die zeiden dat het echt wel kon helpen.
Uiteindelijk ben ik met haar gaan praten, ze moest ALLES uit mij trekken. De gesprekken gingen op mijn tempo, wilde ik niet praten over iets, was dat prima. Ze vroeg me regelmatig hoe het met me ging en als ik wilde praten kon ik kiezen hoe ik het haar vroeg : face to face, via een briefje of een email. Het maakte haar niets uit. Regelmatig schreef ik ook brieven die ze dan las en we het erna over hadden. Regelmatig hadden we gesprekken, als we allebei vrij waren.
Ze heeft me gesteund, zeker omdat ik ze eerst niet vertrouwde(had eerder slechte ervaringen met leerkrachten) en toch deed ze door. Nu heb ik geen les meer van haar maar ik kan nog steeds bij haar terecht als ik haar nodig heb, nu ze op zwangerschapsverlof gaat 'werkt' ze samen met een ander leerkracht van me die me gaat opvangen terwijl ze afwezig is en daarna gaan we terug praten.

Ik wil alleen maar hiermee aantonen dat het wel heel fijn kan zijn om een vertrouwensleerkracht te hebben, iemand die je op school kan ondersteunen.

Ik ben ook gisteren ingestort, vandaag ben ik thuis van school en morgen moet ik terug.

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 16:48

ik heb vandaag echt een waardeloze dag
ben ontzettend duizelig en licht in mijn hoofd
als ik dat nu eens kwijt was zou ik me een heel stuk beter voelen
iemand tips???

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 17:28

geen idee, ik wou dat ik het wist. Ik loop namelijk al 3 jaar met evenwichtsstoornissen en duizelingen waar geen medische afwijking voor wordt gevonden.... Dusse ik zou ook graag weten hoe je dr vanaf komt! Is echt oliebol!

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 17:36

Ja dan voel je je knap klote. Ik heb vannacht 12 uren geslapen, was doodop en voel me best ok.

Heb even gereden en ben echt na 10 minuten gewoon moe man..

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 17:38

Mariek1983 schreef:
geen idee, ik wou dat ik het wist. Ik loop namelijk al 3 jaar met evenwichtsstoornissen en duizelingen waar geen medische afwijking voor wordt gevonden.... Dusse ik zou ook graag weten hoe je dr vanaf komt! Is echt oliebol!

jeetje dat is ook balen
ik had dit de vorige keer dat ik een burn-out had ook en toen is het weer weggegaan vanzelf

et ergste vind ik het om op mijn paard te stappen
heb vandaag maar weer mijn verzorgster gebeld
zie het niet zitten, maar wil wel zo graag

mriinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 17:54

@ Armaris: een vriendin van mij heeft precies dezelfde relatie met een docent als jij hebt. Ik heb toch wel besloten om met m'n leraar te gaan praten, ookal heb ik er totaal geen zin in!

@ gijs: Als ik duizelig en misselijk ben, pak ik Ibuprofen. Het is een pijnstiller, maar werkt bij mij ook tegen duizelingen!

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 19:05

mriinaa schreef:
@ Armaris: een vriendin van mij heeft precies dezelfde relatie met een docent als jij hebt. Ik heb toch wel besloten om met m'n leraar te gaan praten, ookal heb ik er totaal geen zin in!

@ gijs: Als ik duizelig en misselijk ben, pak ik Ibuprofen. Het is een pijnstiller, maar werkt bij mij ook tegen duizelingen!

Waarom heb je geen zin? Bang dat hij alles doorverteld?
Bij mij helpt het om met een vrouwelijke docent te praten en die docent mocht niets doorvertellen zonder mijn toestemming. En dat doet mijn vertrouwensleerkracht niet, zij gaf wel aan dat ze het niet alleen kon en vroeg of ze de directrice op de hoogte mocht stellen zodat er iemand me kon opvangen als ze er niet was, en dat mocht en ze is zelfs bij het gesprek aanwezig geweest.

mriinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 19:27

Armaris schreef:
Bij mij helpt het om met een vrouwelijke docent te praten en die docent mocht niets doorvertellen zonder mijn toestemming. En dat doet mijn vertrouwensleerkracht niet, zij gaf wel aan dat ze het niet alleen kon en vroeg of ze de directrice op de hoogte mocht stellen zodat er iemand me kon opvangen als ze er niet was, en dat mocht en ze is zelfs bij het gesprek aanwezig geweest.

Ik ben op zich niet bang dat hij alles doorvertelt, ik vertrouw hem wat dat betreft heel goed. Ik ben alleen wat bang dat ik precies de dingen zeg die ik niet wil zeggen, en ook een beetje voor zijn reactie.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 20:12

mriinaa schreef:
Armaris schreef:

Ik ben op zich niet bang dat hij alles doorvertelt, ik vertrouw hem wat dat betreft heel goed. Ik ben alleen wat bang dat ik precies de dingen zeg die ik niet wil zeggen, en ook een beetje voor zijn reactie.

Ik zou eerst de minder 'zware' dingen zeggen en waarvan je weet dat hij het aankan.
Als ik jou was zou ik stap per stap gaan, dat de docent niet instort vanwege het teveel aan informatie want een docent is ook maar een mens, opletten dus.
Ik kan je zelf niet veel info geven buiten dat ik ook een vertrouwensleerkracht heb.

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 20:23

mriinaa schreef:

oke
ik mag geen ibuprofen maar kan wel een paracetamol proberen
dank je Haha!

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 21:15

Iboprufen is best rotzooi! Zou dat niet tussen je oren zitten? Van ik eet zo'n ding want dat helpt..

mriinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 21:32

Ik weet het niet, maar bij mij helpt het iig Haha!
Eerst hadden we gewone aspirine, maar dan had ik niet echt het idee dat de pijn minder werd.

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 21:57

Pinacolada schreef:
Iboprufen is best rotzooi! Zou dat niet tussen je oren zitten? Van ik eet zo'n ding want dat helpt..

het zit allemaal zowiezo wel wat tussen de oren denk ik
ik ga al naar mijn paard met het idee als ik maar niet duizelig wordt als ik er op stap
en daar begint nu het probleem

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 22:23

Ja klopt hoor! Ik heb niog gewoon paardgereden ondanks de duizelingen. Ik had er pas last van als ik van het paard af kwam.... Ook zo vaag, en verder als ik loop dan beweegt de grond onder mn voeten voor mijn gevoel.... Maar mijn evenwichtsorgaan is onderzocht en er waren geen afwijkingen. Dus lekker vaag....

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 23:27

ik heb het heel even als ik opstap
maar als ik ga draven of galopperen heb ik er geen last van
ik heb van de week een mp3 op mijn hoofd gedaan voor afleiding en dat hielp goed
maar inderdaad als ik dan lekker gereden heb en ik kom eraf lijk ik wel een zweef vliegtuig hihihi
ik neem wel vaak een blikje redbull mee voor als ik klaar ben
morgen maar weer kijken
ik wil zonnebanken, en rijden
maar ik moet ook de cavia naar de dierenarts brengen om 1 uur en weer halen rond 5
dus moet het ergens in die tussentijd

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 08:33

Nou lekker gaan paardrijden dus Knipoog

Ik heb vandaag een 3 uur durende intake in de kliniek en ik denk, dat ik daarna een heeeeel klein beetje erg gaar ben Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 14:33

Mariek, beetje laat maar toch nog sterkte vandaag. Geloof graag dat je daarna helemaal gaar ben, 3 uur is nogal niet niks om "ondervraagd" te worden Ach gut Ik kwam er vanmorgen achter dat ik met m'n chronische zeveritis m'n afspraak bij thearpeut vergeten ben afgelopen dinsdag en die muts belt zelf ook niet. Die is vlgs mij net zo wazig want tijdje terug stond ik braaf op afgesproken tijd op de stoep zegt ze hadden wij een afspraak dan? Frusty

Duizeligheid heb ik geen last van maar wel van concentratieverlies en het lijkt wel of ik soms ook minder goed hoor Verward Nog niet zo lang geleden las ik 's avonds op bed een boek en was dat hooguit in een paar dagen uit nu doe ik er een paar maanden over. Tegen de tijd dat ik 's avonds gevonden heb waar ik de vorige dag gebleven kukel ik in slaap. Gestoord

Meikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 14:57

Anoniem schreef:
Duizeligheid heb ik geen last van maar wel van concentratieverlies en het lijkt wel of ik soms ook minder goed hoor Verward Nog niet zo lang geleden las ik 's avonds op bed een boek en was dat hooguit in een paar dagen uit nu doe ik er een paar maanden over. Tegen de tijd dat ik 's avonds gevonden heb waar ik de vorige dag gebleven kukel ik in slaap. Gestoord

Ja dat concentratieverlies heb ik ook heel erg. Vooral lastig met m'n studie. Ik begin maanden van te voren met de voorbereiding met tentamens, want ik kan niet, zoals vroeger, lekker een paar uur leren. Haha dus het schiet niet echt op met het lezen van een boek... maar een voordeel van dit nadeel: je kukelt in slaap! Ik lig altijd uren wakker, dat is ook niet alles. Gelukkig heb ik luisterboeken op de Ipod. Ben nu bezig in Harry Potter Lachen