Daar ben ik weer..
De reden dat ik eigenlijk door ben gegaan met drinken was dus door eenzaamheid en depressies...... daar heb ik ondertussen geen last meer van... het was dus alleen nog de sleur van het dagelijks drinken...
ik heb inmiddels wel weer 1 keer gedronken. vrijdag zijn we uit geweest met wat vrienden waar ik een glaasje wijn geprobeert heb.... dit vond ik absoluut niet meer lekker en heb ik dan ook laten staan.... later op die avond heb ik nog wat anders geproeft, daar heb ik 1 glaasje van op en daarna zijn we bij vrienden thuis gaan zitten waar ik weer aan de cola ben gegaan.... ik had absoluut geen moeite meer met het stoppen met drinken... daarbij vond ik het niet eens echt lekker meer, ik werd er al vrij snel een beetje misselijk van...
zaterdag & zondag heb ik dus ook geen druppel meer op...
ik ben dus best trots op mezelf eigenlijk... ik was erg bang dat als ik weer iets zou drinken ik de volgende avond weer terug bij af zou zijn, maar dat is dus niet gebeurt..
ik voel absoluut geen drang meer naar alcohol, en ik kan ook gewoon weer gezellig beneden zitten, ook terwijl er iemand aan de drank zit....
eigenlijk valt het me achteraf heel erg mee.... op het begin was het moeilijk, heel moeilijk... maar nu zijn we dus bijna drie weken verder, en heb ik wel het idee dat ik er vanaf ben...
iedereen in huis is erg trots op me en ik word dan ook van alle kanten gesteunt.. als ik het even moeilijk zou hebben kan ik gelijk mijn hart luchten en dat is fijn..
ik vind de hulp dus echt niet nodig.. ik zie mezelf niet meer als alcohol verslaafd..
ik weet dat ik altijd op zou moeten passen, dat ik niet teveel drink, en daarom houd ik het dus ook liever maar bij 1 glaasje bijvoorbeeld..
ik heb met mijn ouders afgesproken dat ik door de weeks niets mag drinken en als ik eventueel wil wel op zaterdag, als 'afsluiting' van de week, zeg maar... maar waarschijnlijk heb ik daar niet eens echt zin in, zelfs mijn favoriete drank viel me tegen waar ik vrijdag avond een slokje van geprobeert heb... nu ik een tijjde niet gedronken heb, proef ik de alcohol een stuk sterker, en vind ik het een stuk minder lekker.... 
ik vind dus dat het wel goed gaat.