Verslaafd aan alcohol, wie nog meer? (tips?)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nickeltje

Re: Verslaafd aan alcohol, wie nog meer? (tips?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 21:13

Het is hier al weer een aantal dagen stil...

TS, hoe gaat het met je? Hopelijk ben je nog steeds zo sterk en gaat het nog steeds goed...

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 00:49

Vind het super dat je al zo lang droog staat om het even zo te noemen, maar ik blijf erbij dat je hulp moet zoeken.
Alcaholisme is een psychigche ziekte wat steeds terug komt als je de oorzaak niet vind en op lost.
Ik heb meerdere mensen om me heen kapot zien gaan door drank en ook een aantal zijn al overleden, en de situatie waar mijn vader nu in zit nee sorry dat gun je je ergste vijand nog niet.
super dat je zo ver bent gekomen maar zou het nog knapper vinden als je hulp zoekt zoek het desnoods in een andere stad zodat niemand het in je directe omgeving te weten komt (al vind ik dat ze op de hoogte moeten zijn zodat ze rekening met je kunnen houden).

Sterkte en hoe gaat het er nu mee?

verslaafde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-08 09:56

Daar ben ik weer..

De reden dat ik eigenlijk door ben gegaan met drinken was dus door eenzaamheid en depressies...... daar heb ik ondertussen geen last meer van... het was dus alleen nog de sleur van het dagelijks drinken...

ik heb inmiddels wel weer 1 keer gedronken. vrijdag zijn we uit geweest met wat vrienden waar ik een glaasje wijn geprobeert heb.... dit vond ik absoluut niet meer lekker en heb ik dan ook laten staan.... later op die avond heb ik nog wat anders geproeft, daar heb ik 1 glaasje van op en daarna zijn we bij vrienden thuis gaan zitten waar ik weer aan de cola ben gegaan.... ik had absoluut geen moeite meer met het stoppen met drinken... daarbij vond ik het niet eens echt lekker meer, ik werd er al vrij snel een beetje misselijk van...
zaterdag & zondag heb ik dus ook geen druppel meer op...

ik ben dus best trots op mezelf eigenlijk... ik was erg bang dat als ik weer iets zou drinken ik de volgende avond weer terug bij af zou zijn, maar dat is dus niet gebeurt..

ik voel absoluut geen drang meer naar alcohol, en ik kan ook gewoon weer gezellig beneden zitten, ook terwijl er iemand aan de drank zit....
eigenlijk valt het me achteraf heel erg mee.... op het begin was het moeilijk, heel moeilijk... maar nu zijn we dus bijna drie weken verder, en heb ik wel het idee dat ik er vanaf ben...

iedereen in huis is erg trots op me en ik word dan ook van alle kanten gesteunt.. als ik het even moeilijk zou hebben kan ik gelijk mijn hart luchten en dat is fijn..

ik vind de hulp dus echt niet nodig.. ik zie mezelf niet meer als alcohol verslaafd..
ik weet dat ik altijd op zou moeten passen, dat ik niet teveel drink, en daarom houd ik het dus ook liever maar bij 1 glaasje bijvoorbeeld..
ik heb met mijn ouders afgesproken dat ik door de weeks niets mag drinken en als ik eventueel wil wel op zaterdag, als 'afsluiting' van de week, zeg maar... maar waarschijnlijk heb ik daar niet eens echt zin in, zelfs mijn favoriete drank viel me tegen waar ik vrijdag avond een slokje van geprobeert heb... nu ik een tijjde niet gedronken heb, proef ik de alcohol een stuk sterker, en vind ik het een stuk minder lekker.... Knipoog

ik vind dus dat het wel goed gaat. Ja

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 10:03

super ! als je het zo volhoudt, heb je idd geen professionele hulp nodig. Maar dan wel volhouden hé. Lachen

Dat van alcohol veel sterker smaken, herken ik. Husbie mag door ziekte geen drup meer hebben, als ik nu zelf eens per uitzondering een glas drink, krijg ik gelijk op m'n donder dat ik naar alcohol smaak als hij mij zoent. En dat na 1 glas ! Nagelbijten / Gniffelen

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 11:36

Wow, dat klinkt eingelijk wel alsof je het gewoon goed onder controle hebt nu.
Erg prettig dat je omgeving je zo steunt. Dat helpt veel!
Sterkte verder

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 09:54

Ik ben benieuwd hoe het nu is met de TS??

verslaafde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-08 23:12

Al even niet in dit topic gekeken. (op mijn eigen bokt-account staat er natuurlijk geen stipje dus dan valt dit topic niet op. Bloos )

Dus hier even een update, bedankt voor de interesse iig! Lachen Lachen

Ik ben volgens mij zowat helemaal van de verslaving af..
Ik heb tot nu toe 2 keer gedronken. Afgelopen zaterdag voor het laatst... Van deze fles heb ik twee glaasjes op en daarna kreeg ik eigenlijk weer zin in een glaasje cola dus ben ik weer aan de cola gegaan...
Er staat dus nog een fles met mijn favo drank die nog meer dan de helft vol zit, maar die fles heb ik na zaterdag ook niet meer aangeraakt... Lachen Lachen
Ik heb de afspraak gemaakt dat ik op zaterdag mag drinken.... maar de drang is niet zo groot...
voorheen begon ik direkt na het avond eten.... nu was het afgelopen zaterdag rond een uurtje of 10 twee glaasjes en daarna dus weer aan de cola... Lachen Lachen

ben wel trots op mezelf, en ik hoop dat ik het vol blijf houden, maar ik heb er 's avonds totaal geen problemen meer mee !

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 23:20

super ! je bent met recht trots op jezelf, als je dit volhoudt, komt het helemaal goed. Ja Gaan jij en je lief vele mooie jaren tegemoet. Lachen