Dik zijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jamika

Re: Dik zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 21:59

Ik voel me veel fitter, heb veel meer energie en kan ook veel meer. Er zijn wel eens mensen die ik jarenlang niet heb gezien die me echt niet herkennen, erg grappig.
Wat ik ook erg heb gemerkt is dat als je slanker bent je blijkbaar meer meetelt in de maatschappij, mensen doen anders tegen je, je word sneller geaccepteerd e.d. Triest maar waar.

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 22:47

delerium schreef:
Bloos dat is iets heel anders ja... Sorry, dacht echt dat je het over de sport had...

Geeft niks hoor Lachen

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 22:47

Jamika: alle lof. Wat een verandering! Wt moet jij en vreselijk goede discipline hebben zeg, wow!
Het meetellen of niet; triest, maar inderdaad waar...

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 01:18

jamika: respect

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 02:31

Erg gaaf Jamika Ja OK dan!
Hoeveel ben je nu in totaal kwijt dan? Ook last van overtollig huid of niet? Bloos

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 09:00

Daar zat ik net aan te denken. Maar ik denk dat ze, omdat ze het over een periode van een jaar of vijf, zes (toch?) gespreid heeft gedaan, ze daar niet zoveel last van heeft. (maar goed, dat kan ik natuurlijk niet voor haar beantwoorden, dommerd die ik ben Haha!)

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 09:23

Een mannelijke collega van mij wasdus baggervet, ja mag ik van hem zeggen, die heeft van de 1 op andere dag zijn levensstijl omgeschopt, binnen een jaar tijd is die jongen gewoon volslank geworden. Zonder hulp van dieeten etc.
Hij eet gevarieerd, 3 maaltijden per dag, veel fruit, veel water drinken en voldoende bewegen. Hij sport niet, maar wandelt heel veel met zijn hond. Verder doet hij niets geen bijzondere dingen.

Wil je drastisch afvallen, dan heb ik goede resultaten gezien met het cambridge dieet, maar dan moet je wel de discipline opbrengen om jezelf te veroordelen tot shakes, repen en soepjes.

Sorry heb alleen de begin pagina gelezen dus mocht het er dubbel staan mijn excuus.

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 10:29

In totaal ben ik bijna 65 kilo afgevallen. Er is inderdaad aardig wat vel overgebleven, bij mijn buik is het gelukkig weggehaald dmv van een buikwandcorrectie. Maar mouwloos of mini-rokje zijn aan mij niet besteed zeg maar Knipoog

Maar wat ik vooral wil zeggen is dat voor mij een dieet niet heeft gewerkt, maar gewoon gezonder eten en meer bewegen. Het gaat dan niet heel snel maar dat is een kwestie van volhouden en uiteindelijk is mijn leefpatroon helemaal veranderd.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 11:19

Ik vind het heel knap en het kan dus wel maar je moet echt je hele levenswijze veranderen.
Je zet er goed uit Jamika en ik denk dat je erg trots op jezelf mag zijn.
Zoals jij eruitziet op die foto in 2003 zo ben ik nu, dus er moet bij mij het nodige vanaf.
Maar jij bent wel mijn inspiratie.

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 12:47

Hanmar schreef:
Eén ding wat je NIET moet gaan doen, is gaan 'crashdieten'. Je kunt wel één of andere 'school' gaan volgen (Montignac, Atkins en hoe het ook allemaal mag heten), maar die zijn erop gebaseerd dat je structureel véél te weinig binnenkrijgt. Surprise, daar val je van af. Ook een bepaalde voedingsstof niet of nauwelijks meer eten werkt alleen maar tegen je. En óók Sonja Bakker: natuurlijk werkt het, want als je optelt wat je op een dag binnenkrijgt met haar weekprogramma's, kom je uit op 1000-1200 caloriën. Een volwassen vrouw die gemiddeld sport (een halfuur/drie kwartier fietsen per dag, dacht ik) heeft gemiddeld zo'n 2000 caloriën per dag nodig. Ik zeg niet dat het niet werkt, sterker nog, het werkt snel én heel effectief, maar je gaat écht niet de rest van je leven een bepaald dieet volgen, je wil dat het daarna zo blijft. Sonja Bakker is zo'n beetje de enige die daar ook boeken over heeft geschreven, maar al haar weekmenu's e.d. zijn over de hele linie genomen gewoon te weinig: geen wonder dat je dan afvalt. Hierboven hebben al mensen gepost die inderdaad zijn gaan jo-jo'en na het Sonjabakkeren of Atkins of wat dan ook. Tenzij je besluit de rest van je leven 1000 caloriën per dag te eten en dus je hele leven je lichaam een beetje uithongert, heeft het weinig nut een dieet te volgen.

Als je wilt afvallen dan helpt helaas maar één ding: gezond en gevarieerd eten, zorgen dat je van alles een beetje binnenkrijgt. Pindakaas mag heus af en toe op je brood, magere kipfilet is ook niet alles: als je het maar niet elke dag doet! Chips, nootjes e.d. zijn dingen die je absoluut niet nodig hebt om te overleven (al geef ik toe dat ze héél goed voor je humeur zijn Vork ) en dát zijn de dingen die eruit moeten, niet de koolhydraten of de onverzadigde vetten. Ook friet enz.: het mag best een keer, maar probeer die dingen zoveel mogelijk te minderen. En bewegen, bewegen, bewegen. Neem de trap, ga inderdaad lopen met de paarden of honden, als fitness je niet ligt, zoek misschien een andere hobby die je wél leuk vindt. Stel jezelf een doel, dat helpt vaak goed, en bijvoorbeeld een beloning: als ik zo-en-zoveel weegt, krijg ik ... van mezelf.

Je moet niet éven dieten, je moet je levensstijl veranderen. Niet ineens van de ene op de andere dag, niet een halfslachtige poging: spreek met jezelf af wat je gaat doen, schrijf het op of bespreek het met iemand anders. Als je écht wilt afvallen, dan lukt het je heus. Ook als je van nature geen doorzetter bent kan het best, maar je moet dan toch ietsjes meer je best ervoor doen. Blijf genieten van het leven, ontzet je niet meteen alle pleziertjes. Af en toe chips o.i.d. mag heus, maar alles met mate en denk goed na voordat je zoiets eet. Eet alleen als je trek hebt, niet uit verveling of 'omdat iedereen het doet': als jij trek hebt, eet je wat. Water drinken schijnt ook goed te helpen, hoewel anderen inderdaad weer zeggen dat het goed is, maar niet om af te vallen te helpen. In ieder geval, water stilt ook hongergevoel én het is altijd beter dan frisdranken e.d.
Succes!

ik weet niet of je het weet hoor maar ik doe ook atkins dieet, en ik kom niks tekort.
ja, 1 ding zetmeel en andere vette troep.
ik vindt het gezond, en voor mij hoeven die aardappels niet meer, ik ben eraan gewend.

je komt niks tekort omdat je ongezonde dingen vervangt voor gezonde, natuurlijk krijg ik wel vet binnen, maar dan wel de goede vetten. En ook de gezonde koolhydraten, en bovendien krijg ik er heel veel energie van, niet alleen dat ik afval, maar ook dat ik minder snel moe ben.

En over het jojo effect, nog niks, ik zondig af en toe en dan neem ik lekker een bakje patat of een ijsje, maar ik val niet meteen weer terug in het patroon, omdat ik weet dat ik het kan.
Dus als je wilskracht niet groot genoeg is, dan moet je het atkins dieet ook niet proberen, maar als je weet wat het resultaat kan zijn en je hebt de wilskracht ervoor, dan lukt het 100%.
De eerste dagen zijn moeilijk, maar je went eraan, en je bouwt ook langzaam af, en dan mag je steeds meer, en tegelijk blijf je op je gewicht.

In de nrc-handelsblad staat: 8 glazen water per dag, maakt niet slank en reinigt ook niet ...
Laatst bijgewerkt door natasja1991 op 13-01-08 12:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Jennylicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 12:54

natasja1991 schreef:
ik heb koolhydraatdieet gedaan, super

mijn doet het ook, en is binnen een half jaar 20 kilo kwijtgeraakt

Dat is 1 van de ongezondste dieeten maar goed...
Eeh Sonja Bakkeren? Of anders een dieetiste inschakelen.

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 12:59

sanja bakker, helpt voor geen donder... tenminste bij mij niet, en trouwens, ik kwam alleen maar aan.
Ik woog keurignetjes mijn groente en aardappels, en ik hield me precies aan schema, en ik sporte, na 3 weken nog 0 afgevallen.
En dieetiste, ook niet, het hielp niks, schrijf op wat je elke dag eet... vervolgens krijg ik een schema met een stevig ontbijt, lunch: 4 boterhammen en s'avonds een goeie maaltijd, resultaat: 4 kilo in een week erbij door al die vieze boterhammen... nooit meer

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 13:01

Van water alleen val je niet af nee,... zou wel handig zijn Huilen van het lachen
Edit, water voor of tijdens een maaltijd zorgt dat je een verzadigd gevoel krijgt waardoor je wat minder voedsel binnen krijgt en daardoor val je wel af Knipoog

Jennylicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 13:03

natasja1991 schreef:
sanja bakker, helpt voor geen donder... tenminste bij mij niet, en trouwens, ik kwam alleen maar aan.
Ik woog keurignetjes mijn groente en aardappels, en ik hield me precies aan schema, en ik sporte, na 3 weken nog 0 afgevallen.
En dieetiste, ook niet, het hielp niks, schrijf op wat je elke dag eet... vervolgens krijg ik een schema met een stevig ontbijt, lunch: 4 boterhammen en s'avonds een goeie maaltijd, resultaat: 4 kilo in een week erbij door al die vieze boterhammen... nooit meer

Brood is ook niet slim om te eten als je wilt afvallen, dat weet zelfs ik, die niet aan afvallen doe:P

Anders veel water drinken, door gaan met wandelen met je dieren, groentes en fruit eten elke dag en als tussendoortje Evergreen van Liga. Chips vervangen door cornflakes. Brood vervangen door crackers, volle melk door halve melk. Als je frisdrank gaat vervangen voor light frisdrank helpt dat btw voor geen meter.

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 13:18

Met brood eten is niets mis. Er zijn veel dikke mensen die weinig brood eten omdat ze brood als iets slechts zien. Dunne mensen zie ik over het algemeen volop brood eten.

Als je je lijf al zo in de spaarstand gaat dat je van de hoeveelheden van Sonja Bakker al aankomt dan heb je dus je stofwisseling af flink verpest door eerdere dieeten.
Dan zou ik dat absoluut niet nog verder gaan verpesten door nog minder te gaan eten maar het zoeken in meer sporten.

MannyTexel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 13:19

Jullie hebben echt handige tips!
Jamika je mag trots zijn op jezelf!

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 13:20

Jamika inderdaad daar mag je supertrots op zijn.

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 13:28

In de tijd dat ik af viel at ik 5 boterhammen op een dag, drie verantwoorde tussendoortjes en een 'gezonde' warme maaltijd met weinig vet.

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 14:01

Als ik dat eet, kom ik alleen maar aan. Wel geweldig voor jou dat je daar mee kon afvallen, maar dat gaat helaas niet voor iedereen op... Mijn stofwisseling is zo accuraat dat ik niet zo veel nodig heb..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 14:03

ik heb het probleem dat ik me doodverveel en lui ben

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 17:45

ik ben van mening dat water drinken beter is als ander drinken. Als ik water drink moet ik 100 keer in een uur naar de wc. Als ik ander drinke drink hoef ik lang zo vaak niet en spoel ik dus ook minder afvalstoffen weg.

Van sporten word je minder lui dus ga sporten als je lui bent!

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 19:03

dovish schreef:
Als ik dat eet, kom ik alleen maar aan. Wel geweldig voor jou dat je daar mee kon afvallen, maar dat gaat helaas niet voor iedereen op... Mijn stofwisseling is zo accuraat dat ik niet zo veel nodig heb..

Ik kan me dat bijna niet voorstellen, lees alle onderzoeken op dit gebied er maar eens op na... het kan wel zijn dat je al zo lang in feite veel te weinig maar wel verkeerd eet dat je lichaam in eerste reactie dan weer op gaat slaan als je meer gaat eten. Buiten het gezond en regelmatig eten ben ik ook veel meer gaan bewegen, niet heel intensief sporten maar heel veel lopen, lopen, lopen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 13:37

Breitling schreef:
maar nu ga je toch weer preccies hetzelfde doen?
Je zegt met sonja afgevallen te zijn daarna kwam je nog meer aan. En nu ga je weer met sonja afvallen als je weer stopt kom je weer aan. In feite schiet je er dus weinig mee op.

mee eens, maar het lag niet aan Sonja dat ik weer ben aangekomen... dat was mijn eigen stomme schuld. Op zich ben ik heel positief over Sonja bakker, het is een makkelijk dieet, goed vol te houden met genoeg ruimte voor wat eigen inbreng.

tuurlijk is het nu niet mijn bedoeling om precies hetzelfde te gaan doen, ik wil afvallen en slank blijven, maar ik weet wel van mezelf dat ik nooit maatje 38 zal hebben, dat is niet realistisch. Ik ben al tevreden met 40/42.

in principe moet je natuurlijk je levensstijl aanpassen, en nooit meer stoppen met op de sonjabakker manier eten. Dus gevarieerd en gezond blijven leven.

meer sporten zou ik misschien ook wel moeten doen, maar de tijd/fut ontbreekt me.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 14:16

dat laatste herken ik wel. Ik werk gemiddelt 60 u per week ex reistijd van anderhalf u per dag ik sport minimaal 2 keer per week anderhalf tot 2 uur. Het kost me moeite er aan te beginnen omdat ik dan moe ben maar je krijgt er meer energie voor terug!

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 14:32

Ik ben sinds vandaag begonnen met 'sonja-bakkeren', we zullen zien hoe het gaat werken, tot nu toe vind ik het allemaal nog wel prima, maar vandaag is ook de enige dag waarvan ik alles lust.
Daarnaast ga ik nu elke dag 15 min op onze 'hometrainer'(en dat opbouwen) en ik beweeg gewoon verder zoveel mogelijk(naast het rijden, etc etc)
We zullen zien hoe het gaat lopen.