Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
delerium schreef:dat is iets heel anders ja... Sorry, dacht echt dat je het over de sport had...
Hanmar schreef:Eén ding wat je NIET moet gaan doen, is gaan 'crashdieten'. Je kunt wel één of andere 'school' gaan volgen (Montignac, Atkins en hoe het ook allemaal mag heten), maar die zijn erop gebaseerd dat je structureel véél te weinig binnenkrijgt. Surprise, daar val je van af. Ook een bepaalde voedingsstof niet of nauwelijks meer eten werkt alleen maar tegen je. En óók Sonja Bakker: natuurlijk werkt het, want als je optelt wat je op een dag binnenkrijgt met haar weekprogramma's, kom je uit op 1000-1200 caloriën. Een volwassen vrouw die gemiddeld sport (een halfuur/drie kwartier fietsen per dag, dacht ik) heeft gemiddeld zo'n 2000 caloriën per dag nodig. Ik zeg niet dat het niet werkt, sterker nog, het werkt snel én heel effectief, maar je gaat écht niet de rest van je leven een bepaald dieet volgen, je wil dat het daarna zo blijft. Sonja Bakker is zo'n beetje de enige die daar ook boeken over heeft geschreven, maar al haar weekmenu's e.d. zijn over de hele linie genomen gewoon te weinig: geen wonder dat je dan afvalt. Hierboven hebben al mensen gepost die inderdaad zijn gaan jo-jo'en na het Sonjabakkeren of Atkins of wat dan ook. Tenzij je besluit de rest van je leven 1000 caloriën per dag te eten en dus je hele leven je lichaam een beetje uithongert, heeft het weinig nut een dieet te volgen.
Als je wilt afvallen dan helpt helaas maar één ding: gezond en gevarieerd eten, zorgen dat je van alles een beetje binnenkrijgt. Pindakaas mag heus af en toe op je brood, magere kipfilet is ook niet alles: als je het maar niet elke dag doet! Chips, nootjes e.d. zijn dingen die je absoluut niet nodig hebt om te overleven (al geef ik toe dat ze héél goed voor je humeur zijn) en dát zijn de dingen die eruit moeten, niet de koolhydraten of de onverzadigde vetten. Ook friet enz.: het mag best een keer, maar probeer die dingen zoveel mogelijk te minderen. En bewegen, bewegen, bewegen. Neem de trap, ga inderdaad lopen met de paarden of honden, als fitness je niet ligt, zoek misschien een andere hobby die je wél leuk vindt. Stel jezelf een doel, dat helpt vaak goed, en bijvoorbeeld een beloning: als ik zo-en-zoveel weegt, krijg ik ... van mezelf.
Je moet niet éven dieten, je moet je levensstijl veranderen. Niet ineens van de ene op de andere dag, niet een halfslachtige poging: spreek met jezelf af wat je gaat doen, schrijf het op of bespreek het met iemand anders. Als je écht wilt afvallen, dan lukt het je heus. Ook als je van nature geen doorzetter bent kan het best, maar je moet dan toch ietsjes meer je best ervoor doen. Blijf genieten van het leven, ontzet je niet meteen alle pleziertjes. Af en toe chips o.i.d. mag heus, maar alles met mate en denk goed na voordat je zoiets eet. Eet alleen als je trek hebt, niet uit verveling of 'omdat iedereen het doet': als jij trek hebt, eet je wat. Water drinken schijnt ook goed te helpen, hoewel anderen inderdaad weer zeggen dat het goed is, maar niet om af te vallen te helpen. In ieder geval, water stilt ook hongergevoel én het is altijd beter dan frisdranken e.d.
Succes!
natasja1991 schreef:ik heb koolhydraatdieet gedaan, super
mijn doet het ook, en is binnen een half jaar 20 kilo kwijtgeraakt
natasja1991 schreef:sanja bakker, helpt voor geen donder... tenminste bij mij niet, en trouwens, ik kwam alleen maar aan.
Ik woog keurignetjes mijn groente en aardappels, en ik hield me precies aan schema, en ik sporte, na 3 weken nog 0 afgevallen.
En dieetiste, ook niet, het hielp niks, schrijf op wat je elke dag eet... vervolgens krijg ik een schema met een stevig ontbijt, lunch: 4 boterhammen en s'avonds een goeie maaltijd, resultaat: 4 kilo in een week erbij door al die vieze boterhammen... nooit meer
dovish schreef:Als ik dat eet, kom ik alleen maar aan. Wel geweldig voor jou dat je daar mee kon afvallen, maar dat gaat helaas niet voor iedereen op... Mijn stofwisseling is zo accuraat dat ik niet zo veel nodig heb..
Breitling schreef:maar nu ga je toch weer preccies hetzelfde doen?
Je zegt met sonja afgevallen te zijn daarna kwam je nog meer aan. En nu ga je weer met sonja afvallen als je weer stopt kom je weer aan. In feite schiet je er dus weinig mee op.