Mensen met ziekte van crohn of andere maag/darmproblemen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cyntje

Re: Mensen met ziekte van crohn of andere maag/darmproblemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 11:27

Ja Ik ook, en nu ik aan het lijnen ben loop ik de hele tijd in een jogging, mijn broeken zitten echt niet lekker meer Nagelbijten / Gniffelen

Mijn darmen kun je ook goed horen, vind ik erg vervelend met visite. Dan hoor je al gauw: Heb je honger? Neem een toastje! Pling

Uhm nee Scheve mond zijn mijn darmen!

Waarna ze je zo aankijken : Verward

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 11:39

Dendie schreef:
Ja en dan zeggen ze bij al die vitalinea en yakult- reclames :
"ook zo'n last van een opgeblazen gevoel tijdens de feestdagen, ?? (hebben ZIJ ff mazzel dat t alleen dan is Bloos ) Dit helpt!!"
Nou echt niet... Niets helpt Ik betwijfel al die Probiotica echt (al slik ik t ook hoor als probeersel). Ik draag gewoon het liefste hele dag een jogging-broek Haha!

Haha Haha! Dat zit ik ook altijd te mopperen tegen mijn vriend als die reclame op tv is.
' Last van een opgezette buik tijdens de feestdagen' nee hoor gewoon iedere dag!
Ik heb vandaag voor het eerst een afspraak met de osteopaat. Via het forum van de maag lever darm stichting hoorde ik dat dat soms ook wil helpen.. Proberen maar dan!

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 16:04

Def schreef:
Haha Haha! Dat zit ik ook altijd te mopperen tegen mijn vriend als die reclame op tv is.
' Last van een opgezette buik tijdens de feestdagen' nee hoor gewoon iedere dag!
Ik heb vandaag voor het eerst een afspraak met de osteopaat. Via het forum van de maag lever darm stichting hoorde ik dat dat soms ook wil helpen.. Proberen maar dan!

Sterkte!

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 18:38

Ik kom net terug van de osteopaat. Hij vindt dat er erg veel spanning is in mn onderbuik (gek he Haha!). Hij is bezig geweest met het losmaken van de weefsels van de darmen en dat deed ZEER...
Het gekke was dat nooit iemand bij mij de juiste pijn heeft gevonden (huisarts voelt ook aan je buik, drukt enz) maar deze keer was het helemaal raak. Ik weet dus ook niet zo goed wat ik ervan moet vinden. Mn darmen waren erna ook helemaal over de rooie maar dat begint af te zakken nu.
Vooralsnog heb ik er eigenlijk nog geen mening over haha. Hij denkt overigens dat ik 5/6 behandelingen nodig heb om me beter te voelen.
Ik ga maar eens even hangen op de bank (met pyamabroek aan Haha!)
Hoe is het bij jullie allemaal?

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 21:58

Def schreef:
Ik kom net terug van de osteopaat. Hij vindt dat er erg veel spanning is in mn onderbuik (gek he Haha!). Hij is bezig geweest met het losmaken van de weefsels van de darmen en dat deed ZEER...
Het gekke was dat nooit iemand bij mij de juiste pijn heeft gevonden (huisarts voelt ook aan je buik, drukt enz) maar deze keer was het helemaal raak. Ik weet dus ook niet zo goed wat ik ervan moet vinden. Mn darmen waren erna ook helemaal over de rooie maar dat begint af te zakken nu.
Vooralsnog heb ik er eigenlijk nog geen mening over haha. Hij denkt overigens dat ik 5/6 behandelingen nodig heb om me beter te voelen.
Ik ga maar eens even hangen op de bank (met pyamabroek aan Haha!)
Hoe is het bij jullie allemaal?

Als hij de juiste plekken heeft gevonden meteen al, is er altijd hoop dat het aanslaat. Ik ben heel erg benieuwd hoe het gaat, ben zelf nog nooit bij een osteo geweest maar hoor er heel veel goede verhalen over. Beterschap!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 08:28

En ik heb denk ik een beginnende darmontsteking Verdrietig

verana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-08 14:31

Blijkbaar zijn er veel mensen die er dus last van hebben

Ik heb maandag te horen gekregen dat ik nog 2 onderzoeken krijg maar dat alles wel op Crohn wijst dus het is nog even afwachten

Voor de pijn heb ik trouwen tramadol dat is met morfine het haalt de scherpe kanten van de pijn af en zorgt dat ik nog een beetje eten binnen hou

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 15:36

Doei! meld me ook ik ben zeker al een jaar of 10 "ziek"

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 16:19

Welkom!! Leuk dat je hier ook komt kijken! Waar heb je precies last van? Misschien dat iemand je hier nog wat tips kan geven!

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 18:02

Cyntje schreef:

Ach gut

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 20:53

Sterkte! Breghje! Dat voelt vast niet zo lekker!

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 22:29

Cyntje schreef:

Heb je een onderzoek gehad? jeetje dat is wat...

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 22:35

mijn vriend heeft colitus ulcerosa, een zusje/broertje van crohn, komt af en toe heftig de kopopsteken, maar kan medicijnen nemen wanneer hij heftigere periode voelt aankomen endezewerken tot nunog goed. Ziekte heeft wel veel invloed gehad hoor op zijn lichaam,energie,etc. Hoop dat je goed geholpen gaat worden!!!!!!voor vragen mag er altijd gepbt worden!

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 23:05

Bluhg.. net vreselijke kramp gehad. Maar ik heb gewoon normaal gegeten vandaag, voor zover ik weet?? Niks anders dan anders..

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 00:53

e_horse schreef:
Cyntje schreef:

Heb je een onderzoek gehad? jeetje dat is wat...

Nee Knipoog net zoals een blaasontsteking kun je heel goed merken als je dat hebt Nagelbijten / Gniffelen

Dendie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 12:31

nou er mag denk ik wel gemeld worden dat ik al 5 dgn geen buikpijn heb Lachen *afkloppen*
Ik moet donderdag weer naar de huisarts om t weer over e.a te hebben. Maar hoop dat kramp wegblijft. Lachen
Cyntje hoe is het met jou nu?

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 13:28

Mijn darmontsteking viel gelukkig mee,... heeft niet zo doorgezet als de vorige keer maar ik schrok er wel weer behoorlijk van. De laatste tijd gaat het al wat beter, mijn darmen beginnen nu aan Sonja te wennen dus ik begin binnenkort maar weer met Dusputal.

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 16:42

Ik meld me ook even Lachen

April 2007 heb ik mijn eerste operatie gehad. Er zat een ontsteking bij mijn darm. Ze dachten toen ook meteen aan de ziekte van Crohn aangezien ik ook veel last heb van diaree en buikpijn. Veel onderzoeken gehad maar het was toch geen Crohn. Augustus weer geopereerd maar het ziekenhuis kon mij nog steeds niet vertellen wat het dan wel was en waar het vandaan kwam.

Vervolgens ben ik zelf naar een natuurgeneeskundige geweest omdat ik meestal zo'n 5 dagen in de week heftige buikpijn en diaree had. Zij heeft mij doorgemeten en kwam erachter dat ik heel erg heftig op melk reageer (in het ziekenhuis is dit ook onderzocht maar hier kwam niks uit) nou neem ik geen melkproducten meer en heb een kuur van probiotica dit helpt allemaal heel erg goed!

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 19:19

[quote="Dendie"]nou er mag denk ik wel gemeld worden dat ik al 5 dgn geen buikpijn heb Lachen *afkloppen*

Joehoeee wat goed Haha!
Cyntje gelukkig dat het bij jou ook mee viel!
Ik heb maandag sinds een hele lange tijd (door de pijn in mn buik) een lange bosrit met mijn paard gemaakt Haha! Ik was zo blij!
Donderdag weer hoop ik (kijken hoe mn buik het houdt)

giotto

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 22:06

Crohn is echt een bizare ziekte hé...
Ik heb jaren met klachten rondgelopen.Diarree,verschrikkelijke krampen,misselijk,overgeven,...Kreeg van mijn toemalige huisdokter keer op keer kuren antibiotica,maar dat hielp allemaal niet...
Van dokter veranderd en die wist het ook niet direct.
Tot ik op een keer met een draver in de sulky aan't trainen was in het bos.Ik had al krampen toen ik aan de stal vertrok,maar dacht dat het wel ging overgaan Verward ...ik had beter moeten weten.
Halverwege het bos ben ik van m'n sulky moeten springen omdat ik het echt niet kon houden.Met m'n broek op m'n enkels,in één hand mijn teugels en in mijn andere hand een prop watten ( uit paard zijn oren) zat ik daar te ... Knipoog
Tot ik tot de conclusie kwam dat het één en al bloed was wat eruit kwam.
In grote paniek naar de stal gereden,paard binnengezet en direct naar de dokter.
Die stuurde me direct door naar spoedgevallen.Na 2 dagen van de meest toffe Rolleyes onderzoeken wist ik eindelijk wat er aan de hand was met mijn ingewanden.
Ik kreeg eerst pentasa,daar was ik niet met geholpen.Daarna claversal,wat ook z'n werk niet deed.En na enkele maanden van ontstoken gewrichten ( komt blijkbaar ook van de Crohn voort ) heb ik Salazopyrine gekregen waar ik al heel lang redelijk goed met ben.
Ik moet niet echt opletten met wat ik eet,alleen tomaten,paprika's en volkorenbrood zijn boosdoenders bij mij...
Wel heeft stress een nefaste werking op m'n darmen,met alle geweldige geluiden en geurhinder tot gevolg... Haha!
En die krampen,zwijg me ervan...En inderdaad weinig aan te doen,behalve op een bolletje,zo stil mogelijk op de zetel gaan liggen.
Zijn er hier trouwens nog die gewrichtsontstekingen krijgen door de Crohn?

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 22:09

mijn vriend heeft ook de ziekte van crohn, daarbij heeft hij vaak ook last van zijn ogen, die worden dan dik en rood. ik ben er van overtuigd dat de ziekte van crohn te maken heeft met stres/onzekerheden.

giotto

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 22:23

De medische wereld is er nog altijd niet uit van waar de ziekte van Crohn juist komt.

De ziekte van Crohn en colitis ulcerosa komen vaker voor in de Westerse wereld en bij hogere inkomensklassen. Experten vermoeden dat voeding daarom een rol speelt bij beide ziekten (door bijvoorbeeld een hogere consumptie van suiker en fast food.

Psychologische factoren schijnen ook een rol te kunnen spelen. Een slechte jeugd of depressie kunnen aan de basis liggen van de ziekte. Ook stress lijkt van invloed te zijn. Deze elementen kunnen ook een opstoot uitlokken (vb tijdens examens heeft men doorgaans meer last van de ziekte).

Een slechte werking van het immuunsysteem komt in heel wat theorieën terug. Men is er echter nog niet uit of het immuunsysteem een oorzaak of juist een gevolg is van de ziekte.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 22:32

Ach, mag ik jullie misschien wat vragen, ook al hoort de vraag eigenlijk niet in dit topic thuis? Denken jullie dat extreem veel winden laten, zonder buikpijn, en met normale ontlasting toch op een darmontsteking zou kunnen wijzen? (deze vraag gaat niet over mijzelf, maar over mijn paard, ook al heb ik zelf al bijna m'n hele leven Crohn, ik weet het antwoord niet, en kan het ook niet in de paardentopics vinden)

EvaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 11:37

Ik blijf me ook tot op de dag van vandaag afvragen waar mijn colitis ulcerosa nou vandaan komt. Zelf wijt ik het nog steeds aan een vakantie in 2006 in een all-in resort in Turkije. Twee weken later kwamen namelijk de eerste klachten.

Afgelopen maandag heb ik mijn 3e remicade kuur gekregen in het ziekenhuis, ik hoop zo dat het gaat werken.

Mysa; misschien kun je het voedingspatroon van je paardje een keer onder de loep nemen? Een darmontsteking bij paarden kan voorkomen maar dan zou hij volgens mij geen normale ontlasting hebben.

Dendie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 12:21

mysa schreef:
Ach, mag ik jullie misschien wat vragen, ook al hoort de vraag eigenlijk niet in dit topic thuis? Denken jullie dat extreem veel winden laten, zonder buikpijn, en met normale ontlasting toch op een darmontsteking zou kunnen wijzen? (deze vraag gaat niet over mijzelf, maar over mijn paard, ook al heb ik zelf al bijna m'n hele leven Crohn, ik weet het antwoord niet, en kan het ook niet in de paardentopics vinden)

Hee mysa! Idd een heel ander onderwerp en btje offtopic, maar wil toch even reageren. Een paard van een stalgenootje had dit namelijk ook. Dat paard krijgt nu altijd probiotica (groene os) en daarmee is het helemaal weg, helemaal niet winderig meer. Maar miss is het wel verstandig om eerst een ontlastings(feces) onderzoek te laten doen op ontstekingen alvorens met probiotica te beginnen... Helemaal als je er ongerust over bent Lachen

En Def, wat heerlijk dat je lekker op bosrit bent geweest Lachen Hopen dat t zo goed blijft gaan!