ooit sterven we ...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: ooit sterven we ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 21:34

Nadya schreef:
Rock schreef:
Maar inderdaad, het achterlaten van je kinderen... Dat vind ik het ergste aan ooit overlijden.

Dat lijkt mij dus ook, zeker als ze nog zo jong zijn. Mijn vriend achterlaten vind ik ook verschrikkelijk, maar hij is volwassen. Maar mijn kleine meisje is dan weer een heel ander verhaal.
Ik weet wel zeker dat ik bij haar zal blijven als ik 'overga'. Maar ja, dat is minder tastbaar.........

Ja Precies mijn gedachtegang!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 21:38

Rock schreef:

Dat heb je als als je moeder bent, denk ik. Ja
Wat sommigen hier zeggen van 'als het je tijd is, is het je tijd', ja, dat is waar en ik realiseer me dat als geen ander. Maar als je kinderen hebt, is het wel even andere koek dan er zo 'makkelijk' over denken...... Ook al geloof ik ook dat er veel meer is (dat geloof ik niet alleen, ik weet het zeker). Iedereen om mij heen redt het wel (zelfs mijn lieve vriend, die kapot zou zijn van verdriet), maar mijn kleine meisje zonder mama, nee, daar moet ik nog even niet aan denken. Als ik nu ernstig ziek zou worden, zou ik meer met haar bezig zijn dan met mezelf. Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 21:39

Nadya schreef:
Rock schreef:

Dat heb je als als je moeder bent, denk ik. Ja
Wat sommigen hier zeggen van 'als het je tijd is, is het je tijd', ja, dat is waar en ik realiseer me dat als geen ander. Maar als je kinderen hebt, is het wel even andere koek dan er zo 'makkelijk' over denken...... Ook al geloof ik ook dat er veel meer is (dat geloof ik niet alleen, ik weet het zeker). Iedereen om mij heen redt het wel (zelfs mijn lieve vriend, die kapot zou zijn van verdriet), maar mijn kleine meisje zonder mama, nee, daar moet ik nog even niet aan denken. Als ik nu ernstig ziek zou worden, zou ik meer met haar bezig zijn dan met mezelf. Verdrietig

Inderdaad! Ik weet ook wel zeker dat er meer is, en dat ik ze terug zal zien... Maar als zo'n klein meisje d'r armen om je nek slaat en tegen je zegt 'hou van jou mama!'... Zou er niet aan moeten denken dat ze dat niet meer tegen me zeggen kan... Dat ze me dan missen moet... En m'n jongste is helemáál zo'n mama's kindje... Het idee om ze in de steek te moeten laten... Brrrrrrrrrrrrrrr!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 21:50

Inderdaad!!!
En denk maar niet dat zo'n jong kindje snapt waar mama heen gaat....
Brrrrr, een van mijn ultieme nachtmerries.
Het hoort gewoon niet, maar helaas is het leven niet te plannen.

wiifke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 22:57

suus_ schreef:
Tja
Ooit zal alles op zijn en leven we zoals in de oertijd. Alleen dan met moderne spullen zonder stroom en gas blablabla.

Maar daar zal natuurlijk iets op gevonden worden!

Dan hebben we zonne-energie Haha!

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 23:43

Ik ben wel blij dat wel ooit sterven, tenminste, when the time is there. Ik zou niet eeuwig willen leven. En ook niet willen reincarneren, daar geloof ik ook niet in. Ik ben eigenlijk niet bang om te sterven, maar ik wil nu nog niet. Mijn opa is onlangs overleden. Ze hebben hem in slaap gebracht omdat hij zo'n pijn had. Meneer was te sterk voor deze dosis dus werd nog wakker de dag voor zijn dood. Hij heeft mij herkent en nog kunnen vertellen dat hij écht écht niet meer wilde, hij wilde écht weg en dood.
Dood is niet iets ergs, wij zijn er misschien te jong voor nog, en als iemand te jong sterft, dan klopt het niet of dan hebben anderen je nog meer nodig dan later misschien, en je verliest iemand en dat is niet te bevatten en verschrikkelijk. Maar dood hoort er nou bij... En het is natuurlijk een raar idee dat je dan gewoon weg bent, helemaal weg bent maar alles inc. je lichaam achterlaat. Dat vind ik ook heel erg vreemd om te proberen te begrijpen

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 22:30

Ik heb een aantal keren aardig dicht bij de dood gestaan en daardoor ga je er ineens erg over nadenken moet ik zeggen. Ook als er dan in je omgeving mensen overlijden ga je er ineen over nadenken. Ik ben denk ik niet bang voor de dood. Maar vraag me gewoon af hoe en wat er dan gebeurd. Ben je in 1 keer weg etc. Ook ben ik eerlijk gezegd nieuwschierig naar wie er zouden komen etc. Tja ik denk er zeker weten best vaak aan.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 05:34

Ben eigenlijk heel bang voor de manier waarop ik doodga, en dat ik ooit toch het gebeuren hier ga verlaten.. Aan de andere kant ben ik zooo verschrikkelijk benieuwd hoe het verder gaat, bestaat de hemel echt? Kun je echt contact maken met de wereld? Zie je je oude vrienden en vijanden weer, en zoja gaat de ruzie verder?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 12:08

Ik ben absoluut niet bang voor de dood. Ik geniet nu nog vollop van het leven en als mijn tijd gekomen is ben ik eigenlijk alleen maar benieuwd naar de andere kant.
Alleen het achterlaten van dierbare lijkt me moeilijk, maar ach, ik geloof dat ik ze uiteindelijk toch wel terug zie. Lachen