Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Suzanne F. schreef:Je voelt je zo verbonden met je baby als je die kan voeden met je eigen lichaam en het is zo iets liefs en intiems. Dat maak je volgens mij niet mee als je de fles geeft. Maar ik zal denk ik wel wat mensen beledigen nu.. sorry dat is niet de bedoeling. Alleen als ik zelf nu weleens de fles geef mis ik zo dat lieve intieme....
elinax21 schreef:omdat merla bijna nooit fatsoenlijk doordrinkt zei mn moeder laatst, dan ga je toch over op de fles? ze heeft de basis ja binnen? ik moet er niet aan denken om dit al te missen!!
elinax21 schreef:wel vind ik het erg jammer dat zoveel vrouwen het best snel opgeven, heb iig wel respect voor gekregen voor de doorzetters.
Suzanne F. schreef:Snoepen? Ach die van mij eet nog niet eens echt goed. Ja nu gaan de potjes redelijk maar brood is ze niet echt gek van. Een frietje wel....En een hapje ijs met slagroom ook....
kay27 schreef:Squit schreef:alleen vind ik dat het niet nodig is om tot de 2de jaar BV te geven..
zelf zou ik stoppen met 8 maanden zoiets..
Ik mag 1. hopen dat het je uberhaupt gaat lukken om bv te geven als het zover is. 2. Dat het je lukt om het dan ook 8 maanden te doen (je weet niet waar je over praat... dat is al zo lang!). 3. Daarna, als je dan nog steeds van mening bent na 8 maanden wel te willen stoppen, hoop ik dat je kindje dat ook vindt.
Dit bedoel ik dus, ik ben echt van mening dat je hier niet over mee kunt praten als je zelf nog geen kinderen hebt. Het is zó'n ontzettend gevoelsbepaald onderwerp! Borstvoeding is niet iets dat je 'wel even' doet. Net als kinderen krijgen, het is net zo iets als zeggen 'ik neem 3 kinderen'. Dus ik gun het je dat je het geluk mag kunnen ooit bv te mógen geven als je dat ook wil.
karijn schreef:Bij mij is het dan wel nog niet zover maar ik denk zelf aan het volgende:
Gedurende mijn zwangerschapsverlof wil ik gewoon borstvoeding geven en zodra ik weer aan de slag ga, over op flessenvoeding. Een aantal collega's van me heeft dat ook gedaan, puur omdat het afkolven gewoon niet te combineren valt met het werk (vertegenwoordigerswerk, continu de hele dag op pad, ziekenhuis in en ziekenhuis uit).
karijn schreef:Is ook een optie.![]()
Wat is nu eigenlijk een normale periode voor BV?
elinax21 schreef:
Squit schreef:kay27 schreef:ik ben echt van mening dat je hier niet over mee kunt praten als je zelf nog geen kinderen hebt.
en ik vind eigelijk dat je dit niet kan zeggen