Dan hoor je plots dat je misschien kanker hebt...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_June

Re: Dan hoor je plots dat je misschien kanker hebt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 12:41

Heel veel sterkte!

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-07 12:51

Citaat:
Ik ben zelf herstellende van leukemie (heb hiervoor een transplantatie gehad) en hoewel dat heel iets anders is begrijp ik wel de angsten, maar ook de vechtlust die je voelt.
Je mag me altijd PB'en

Thanx dat ge ik zeker onthouden als me zwaardere tijden voor de deur staan. Ik heb het begin van je topic toen ook gelzen; Ik vind het geweldig dat je er zo goed bent dootgekomen toppie hoor !

@Bonta: We gaan er zeker oor gaan en niet bij de pakken blijven zitten Knipoog

@Pattricivt: Wat een opluchting voor jou. Ik heb helaas geen knobbeltje dus dat zal het niet zijn. Ik heb een harde schijf en het zou ingecapseld zitten in de vertekkingen als ik het goed begreep maar morgen weten we meer.

@Ninx: Bedankt ja mijn beestjes zijn mijn alles. Gelukkig vind ik nu ook bij hun steun en troost. Gisteren be ik nog een leuk ritje gaan maken even uitwaaien.
viewtopic.php?f=53&t=859284&hilit=

@Vasthi: Ja het ziekenhuis hier is wel erg gekend.
14 jaar geleden al? En nooit niks terug gekomen? Moet je nog vaak op onderzoek?

@WenK: dat zijn ze zeker Lachen

D-Day komt steeds dichter. Morgenvroeg moet ik naar de arts bellen. maar misschien bel ik vanavond al langs de ene kant wil ik het zo snel mogelijk weten alngs de andere kant liever niet best vreemd.

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 12:56

Pff wat een rot nieuws zeg!
Heel veel sterkte de komende tijd! Ach gut

Chivance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 15:25

Hallo

Ik wil je heel veel sterkte toewensen in deze moeilijke tijden.
Het zal zeker niet makkelijk gaan zijn om ermee om te gaan. Maar als ik je foto's bekijk, dan zie ik iemand die me een heel sterke persoonlijkheid lijkt!
Bij mij op het werken hebben het afgelopen jaar ook 3 collega's borstkanker gekregen. Alle drie heel verschillende types met verschillende leefgewoontes, van heel gezond tot minder gezond ... Ik wil alleen maar zeggen, denk niet 'omdat ik dit of dit gedaan heb, heb ik het gekregen'. Ik denk als dit voor je is weggelegd, dat het dan komt. Ik moet zeggen dat mijn drie collega's er alledrie heel goed zijn doorgekomen en zelfs zeggen - hoe vreemd dit ook klink - dat ze nu achteraf meer van de dingen kunnen genieten en een prettiger leven leiden dan voordien.
Mijn collega's zijn behandeld in Genk en in Leuven. Waar ga jij de behandeling volgen (als ik dat mag vragen)?
Ikzelf heb een bindweefsel knobbeltje in mijn borst en gezien dit in de periode was dat mijn collega's alledrie borstkanker kregen, was ik uiteraard ook heel erg ongerust. Ik ben toen naar Prof. Christiaens geweest in het UZ Leuven. Ik was er heel tevreden over.
Een ex-collega van mij heeft ook borstkanker gehad, ondertussen 7 jaar geleden. Zij nam iets van een (natuur)dokter in Antwerpen erbij (met medeweten van haar Prof in Leuven) wat niet beloofde op genezing of zo, maar wat ervoor zorgde dat ze veel minder ziek was van de chemo.
Indien je interesse zou hebben in het adres van deze dokter (en met medeweten van je behandelende arts) dan mag je me altijd PB'en.
Bij mijn collega's was de reactie op de chemo van helemaal niet ziek tot redelijk ziek. Is - denk ik - volledig persoonlijk.
In elk geval, ik wens je heel veel sterkte toe en ik wens je - ondanks de ziekte - het best mogelijke scenario toe!

Ga ervoor, je kunt het!!!!

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 16:02

Gelukkig zit je al bij een goed ziekenhuis Kalinka!

Ik heb gelukkig nooit kanker teruggekregen. Wel een verhoogd risico op borstkanker vanwege de bestralingen in dat gebied.
Ik word goed in de gaten gehouden en ga 2 maal per jaar op controle bij het Antoni van Leeuwenhoek ziekenhuis in Amsterdam. 1 maal per jaar worden er ook foto's gemaakt van mijn borstkas en een mammografie gedaan, soms een buikecho.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 17:24

Wat ee rot nieuws zeg...
Heel veel sterkte!

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 23:34

Sterkte morgen, ik blijf duimen.

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-07 13:13

Daar ben ik dan met "het nieuws" :cry:
Het slechte deel
Het zijn kwaadaardige kankercellen, ze zitten in de toppen van mijn melk kliertjes over een groot oppervalk verspreid.
Ze zullen worden weggenomen en het is een groot stuk wat er nadien van mijn borst overblijft zal niet mooi zijn :cry: Maar dat kunnen we nadien oplossen met plastische chirurgie zei de dokter.
het goede en beste deel Lachen
ze zitten goed ingecapseld in de melkkliertjes en ze zijn niet ingedrongen in onderliggend weefsel dus geen uitzaaingen Haha!
Vanavond ga ik erover praten met mijn huisarts dat praat toch makkelijk zij is als een vriend de dokter van het ziekenhuis is toch een vreemd iemand.
Maandag moet ik terug naar het ziekenhuis om met de dokter te praten over de verdere behandeling.
Nu komen eerst de vooronderzoeken kijken of mijn hart en alles oké is voor de operatie. Mijn dokter vermoed dat ik dan de week erop onder het mes zal moeten.
Ik heb hoe gek het ook klinkt een beetje een gevoel van rust bij deze uitslag. Oké het is kanker maar goed te behandelen.
Mijn lieve vriend (waarmee ik al bijna 13 jaar samen ben) zei van in het begin dat hij het helemaal niet erg zou vinden die borts das uiterlijk hij houd van mij als persoon niet van hoe ik eruit zie. Wat een schat he.
Ik krijg ongeloofelijk veel steun van iedereen mijn gsm staat niet stil van de berichtjes en natuurlijk ook van jullie allemaal via de forums ! Jullie zijn geweldig ik put hier echt allemaal kracht uit !
We gaan ervoor zullen we maar zeggen !

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 13:16

O jee, inderdaad slecht nieuws, maar met toch een beetje een goed randje, het is niet uitgezaaid, en goed te behandelen. dat is dan inderdaad ook wel weer fijn om te horen.
kan me voorstellen dat je liever met je eigen huisarts er over praat.
Hou je taai, mijn duimen zullen voorlopig voor jou draaien.

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 13:18

He bah wat een slecht nieuws. Gelukkig is het te behandelen. Het is ook zo'n rotziekte. Heel veel sterkte de komende tijd! Ach gut

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 13:26

Wat een naar nieuws voor je!!!!!!!! Ik zal aan je denken, en hopen dat het allemaal goed gaat komen. Heel veel sterkte gewenst.

leonie_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 13:27

Bah wat een vervelend nieuws..Maar gelukkig wel goed te behandelen.. Wat zou je er een dubbel gevoel bij hebben..
Sterkte met de operatie, en fijn dat je vriend er ook goed mee omgaat

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 13:27

Jeetje ik lees het sinds gister mee en dit is niet niets...

Ik wens je heel erg veel sterkte toe!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 13:28

he wat een rotnieuws zeg Boos!
gelukkig is het goed te behandelen. Ik wens jou en je omgeving heel veel sterkte de komende, zware tijd! Ach gut

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 13:30

jeetje quinz wat een schrik
maar gelukkig heb je geen uitzaaiingen en kunnen ze het goed behandelen en tegewoordig kunnen ze met plastische chirurgie veel
heel veel sterkte dikke kus xxxx

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 13:55

Slecht nieuws.. maar wel een opluchting dat het goed te behandelen is!!!
Ik wens je de komende tijd heel veel sterkte!!!

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:05

Heel veel sterkte toegewenst! En gelukkig zit er ook een beetje goed nieuws bij het slechte nieuws, geen uitzaaiingen.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 15:40

Gelukkig is het mooi ingekapseld. Ja, het zal niet mooi zijn na de ingreep maar met plastische chirurgie komt dat weer goed. Als je maar weer gezond wordt dat is het belangrijkste toch?

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 16:26

Heel veel sterkte en kracht toe gewenst, zodat je keihard kan gaan knokken! Ik duim voor je!

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 16:40

Sorry dat ik even kom binnendringen in je topic maar ik wil je toch heeeeel erg veel sterkte wensen. Zelf heb ik geen kanker gehad maar mijn vader moeder en oma wel de afgelopen 3 jaar dus ik kan me aardig inleven. Die onzekerheden van test naar test leven zijn verschrikkelijk. Fijn dat je veel steun hebt aan je omgeving want het zal niet makkelijk voor je zijn.
Heel veel sterkte en beterschap.

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 17:48

Nogmaals veel sterkte de komende tijd. Fijn dat je vriend etc zo achter je staan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 17:53

Van mij ook nogmaals heel veel sterkte, succes en beterschap de komende tijd! Volgens mij ben je echt een topmeid, je gaat er super mee om!

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 18:15

Jeetje, wat een rotnieuws.

Gelukkig is het wel goed te behandelen!
Sterkte de komende tijd!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 22:26

heej een dubbel gevoel dus, kwaadaardig is nooit leuk Hamer maar godzijdank is het ingekapseld. succes en ik blijf je ff volgen als je het niet erg vindt Knipoog

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 22:29

jeetje, das toch wel balen dan! knap dat je er zo goed onder blijft. lieve vriend heb je ook als ik het zo lees:) sterkte met alles!!!