Ik vind de tandarst écht héél eng!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Re: Ik vind de tandarst écht héél eng!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 10:36

tante_trien schreef:
Oooh jullie ook al zo'n hekel aan de tandarts, ik ook. Mijn moeder schopt me er wel altijd heen. Gister ben ik gevuld in mijn voortanden, en hij wou het nog netjes afwerken en vroeg:"zit het goed, anders doe ik er nog wat aan". Heb gewoon gezegd dat het goed was en krijg mijn kiezen niet eens meer op elkaar.

Omdat dan mijn ondervoortanden tegen mijn vulling van me andere voortanden komt, en dan gaattie niet verder.

Ik vind de tandarts echt vreselijk, vroeger had ik er geen hekel aan, maar toen had ik een man en dan moest ik me mond open doen, dan keek die even zonder haakjes of frummeltjes, of er niks was. En dan kon ik gaan, gelukkig. Hij is helaas overleden, zo'n aardige vent.

Hier moet je echt wat aan doen hoor, anders ben je straks nog veel verder van huis. Ik zou dit niet zo laten
Zal je ook direct vertellen waarom Clown
Mijn vriend had laatst ook een gaatje en die is ook "teveel gevuld" hij krijgt zijn kiezen ook niet op elkaar maar had dat door de verdoving bij de tandarts niet gemerkt Knipoog
Een week later zegt hij tegen mij dat hij toch wel weer pijn heeft dus hij weeer naar de tandarts. Ja was idd niet goed en de ta heeft de vulling beter gemaakt. Maar toch bleef de pijn en die werd erger.
Hij is dus weer naar de tandarts gegaan en die heeft het open gemaakt. Wat bleek nou? IOmdat de vulling zo dik was is er veel te veel druk gekomen op de kies, zenuwen e.d. Het heeft echt alles vernield. Nu moet ie dus een zenuwbehandeling ondergaan? De kies wordt dus doodgemaakt.

Wil jij dit ook voo rje voortanden? Ze zullen gaan verkleuren en het zal echt niet mooi worden. Wat is er nou zo erg aan even die vulling bijslijpen? Pijn kan dat haast niet doen hoor Knipoog

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:23

toen ik de eerste keer bij me eigen tandarts kwam had ik 8 gaatjes, inclusief de gene die de marteltandarts al eens een keer had gedaan (bij me voortand) ik heb anderhalf uur gelegen en me hele mond onder verdoving, daarna was ik een hamster maar heb nu wel goed gebitje.

ushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 21:40

Ik was ook heel bang voor de tandarts.

Maar dat gaat wel over als je in 3 maanden 8 keer moet! Knipoog

Nog 2 keer en ik ben klaar! Lachen

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 20:03

ushi schreef:
Ik was ook heel bang voor de tandarts.

Maar dat gaat wel over als je in 3 maanden 8 keer moet! Knipoog

Nog 2 keer en ik ben klaar! Lachen

Dan word het bij mij juist alleen maar erger. De gedachte dat ik zovaak zou moeten...brrr... Ik moet binnenkort weer naar mijn tandarts, voordeel is dat ik heerlijk slaap als hij iets gaat doen. Maar er moet veel gebeuren. Aan de ene kan ben ik blij als het zover is, ik wil zo graag mooie tanden. Maar het is een wel een mega stap.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 13:29

Ik weet dat het een oude topic is, maar wilde toch nog even reageren Ja

Ik ben namelijk ook zo'n enorm schijthuis voor de tandarts, zo erg dat ik een speciale kliniek voor bange mensen in Kerkrade (5 minuten van mijn moeders huis) benaderd.
Ik heb daar een intake gehad en alleen dat was al super fijn. De mensen die er werken zijn ongelofelijk aardig en er werd alleen maar gekeken, geen spiegeltjes, tangetjes niets. Dan word er een overzicht gemaakt van wat er moet gebeuren en krijg je een overizcht wat de kosten gaan zijn.

Nou daar werd ik eerlijk gezegd minder vrolijk van maar alla, overleven we wel. Ben afgelopen dinsdag aan de beurt geweest en ging om kwart voor 12 heerlijk onder zeil (algehele narcose) gegaan. kwart voor 1 werd ik wakker gemaakt, zat mijn mams al naast me en kreeg ik een bekertje met mijn verstandskiezen. Werd in een rolstoel gezet en naar de auto gebracht en 1 uur was ik thuis. Met de grootste moeite op de bank gekomen want zat nog vol in mijn narcose roes Tong uitsteken

Er zijn 3 verstandkiezen verwijdert en 9 gaatjes geboord, ze hebben mijn voortanden wat bijgeslepen en tandsteen verwijdert. Ik moet zeggen dat ik zooooooo blij ben dat ik het gedaan heb. Napijn is even wat minder (keelpijn van het buisje in je keel en natuurlijk voelt je mond wat gekneusd aan) maar heb het 10 keer liever als met een gewone verdoving in de stoel te gaan zitten. Het koste me ook aardig wat maar omdat ik onder de 21 ben hoef ik alleen de narcose zelf te betalen (tege de €300) en de rest word 100% vergoed. Het is een overweging, maar wel een hele fijne!

Ik ga nu onder begeleiding de stoel weer in, en krijg misschien ook een beuegel. Maar door deze gewledige behandeling is mijn vertrouwen alweer iets gegroeid.
Ik raad het iedereen die ECHT de stoel niet meer in durf aan. Neem even een kijkje op http://www.angstvoordetandarts.nl

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 15:22

Ik heb vorige donderdag 4 wijsheidstanden (verstandskiezen Knipoog ) laten trekken onder volledige narcose. Heb nu vergaanbare draadjes, heeft iemand een idee hoe lang deze ongeveer blijven zitten? Heb nl. nu al één die me irriteerd..

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 15:24

Bluem schreef:
Ik heb vorige donderdag 4 wijsheidstanden (verstandskiezen Knipoog ) laten trekken onder volledige narcose. Heb nu vergaanbare draadjes, heeft iemand een idee hoe lang deze ongeveer blijven zitten? Heb nl. nu al één die me irriteerd..

Ongeveer een week tot 10 dagen, sterkte, het is zeker irritant maar je zult er helaas door heen moeten.. Bji pijn is arnica een mooi middel...

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 15:30

pff das lang!
Pijn valt vandaag goed mee, heb pijnstillers gehad en nog niet teveel moeten nemen alleen rechtsonder heb ik dus wat irritatie en ben wat bang dat het misschien gaat ontsteken. Heb ook spoelmiddel, mag dat meer als 2/3 keer per dag?

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 15:35

Ik snap best dat iemand bang kan zijn voor de tandarts.
Ik vind het zelf ook niet leuk maar echt bang ben ik niet. Wel eens een beetje zenuwachtig, want gaatjes vullen vind ik niet zo fijn..
Maargoed, ik ga gewoon 2 keer in het jaar voor controle en als ik geweest ben is het helemaal zo eng niet meer. Mijn tandarts is ook heel aardig gelukkig. Lachen

Dus ik zou maar gewoon je angst onder ogen komen. Het moet toch een keer Knipoog Dus het kan beter nu dan nog veel later..

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 20:32

Ik schijt hem ook bagger bij de tandarts, toen ik 2 jaar geleden een ongeluk kreeg was dat een mooi excuus om mijn afspraak af te zeggen. Vervolgens moest ik bevallen en ben sinds die tijd niet meer heen geweest. Met lood in mijn schoenen ben ik in september geweest mede door de zwangerschap wist ik dat de schade niet te overzien was Bloos Bleek dus over die 2 jaar 8 gaatjes verzameld te hebben. Nu moet ik zeggen dat mijn vorige tandarts ook een prutser eerste klas was, dus het was ook jaren achterstallig onderhoud Clown Ik heb toen met die tandarts (nog een jong ventje) afgesproken dat alles onder verdoving zou gaan. Dat is even vervelend maar daarna voel je er niets meer van. Ik ben blij dat ik uiteindelijk toch gegaan ben, voorlopig zijn ze nog niet uitbehandeld maar moet zeggen met een verdoving is het goed vol te houden Vork

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 13:29

Meld mij weer even Ja

Mijn tandjes zien er goed uit, en kan sinds vandaag weer een beetje kauwen Ja tanden waren heel erg gevoelig, vooral de achterste keizen waar de verstandkiezen eruit gehaald zijn.

Vervelend die draadjes he Bleum Scheve mond ik word er wild van....
Ben dolblij dat ik het gedaan heb, ik zou echt niet in staat geweest zijn om voor 3 kiezen en 9 gaatjes telkens die stoel in te moeten Nagelbijten / Gniffelen Nu is mijn gebitje in orde en heb ik al wat meermoed!

Volgende maand ga ik voor informatie over een beugel, wens me maar succes Tong uitsteken

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 13:31

Ik heb liever dat een dokter me lekprik met dikke spuiten dan dat de tandarts 1 klein gaatje vult.. Ik vind het vreselijk!
Ik ben absoluut niet bang voor de dokter, maar de tandarts vind ik vreselijk.. Ik weet niet waarom maar ik vind het maar niks brr

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 19:59

Ik was vroeger ook ontzettend bang voor de tandarts. (hij is btw tandarts en orthodontist). Maar ik kreeg na een tijdje een blokjesbeugel, en dan moet je íedere maand. En nu heb ik echt zoiets van, waar was ik nou eigenlijk bang voor?? Niets bijzonders. Ik weet wel nog, toen mijn tandarts bezig was aan mijn kies (om een ringetje van de beugel eromheen te plaatsen) , dat ik zo zenuwachtig was dat ik in zijn duim had gebeten Huilen van het lachen

Only_Kiekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-07 20:47

Joehoe, wist niet dat het toic nog zo liep!

Ik eergister nog een tand, waar een gaatje( GAT ) in zat:) Er groeit er nou al wel mooi weer een onder.

Gister avond lag ik in bed en heb al een tijdje een kies los waar een andere kies achter groeit.. werd er een beetje gek van en die net zolang totdat ie er uit was aan zitten pulken:D

Nu heb ik nog één kies los, waar ook een andere kies voor groeit.

En dan nog een tand, daar groeit ook een tand voor, waar weet niet of ik daar wel verder aan moet gaan zitten pulken.

Ik ben nog niet naar de tandarts geweest wat me ook heel erg dwars zit. als ik die ene kies eruit heb ga ik de tandarts bellen:D!!! HET MOET VAN MEZELF

Ik vind dat ik wel héél laat ben met wisselen,
Heb nu geen gaatjes. maar wel een kies waar een heeel inie mini stukje is afgebroken.

Poets nu elke dag bijna 3 keer zowieso 2 keer. En heb een nieuwe elektrische vibrerende(?) tandenborstel en doet het heel fijn:d

En ik spoel het water na met mondwater. heel goor maar werkt wel:D

Michje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 20:53

Ik heb altijd de grootste lol als ik voor controle naar de tandarts moet. Die vent is echt onwijs aardig, en maakt je aan een stuk door aan het lachen. Hij heeft altijd een paar knuffels liggen, en daarvan krijg je er dan één op schoot.
Vroeger had hij een kat-knuffel en die noemde mijn zus en ik altijd Lucifer (van die disneydinges, weet de naam niet meer). En dan werd ie altijd 'boos'. En wij maar lachen.

Gaat het om tanden trekken, dat is een heel ander verhaal. Draaaaama's. Dat ging bij mij van huilen tot flauwvallen, alleen door de angst van het prikje. En uiteindelijk voel je van het hele gebeuren eigenlijk niets.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 14:30

Oh, ik heb gister de kaakchirurg weer gebeld.
Kon a.s. vrijdag al terecht, maar heb de eerste afspraak op 7 januari gezet............. Nagelbijten / Gniffelen
Vond vrijdag wel iets te snel.Bloos