m'n knie gebroken, ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Re: m'n knie gebroken, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 18:19

Ik ben bij de 1e operatie ook onder narcose gegaan en tijdens de operatie heb ik nog een ruggeprik gehad.

Die ene pin is er met plaatselijk verdoving er uit gehaald en de rest (op 1 pin na) is er ook onder narcose er uit gehaald...

Ik was trouwens 12.

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 12:33

oh, waarom kreeg je narcose en ruggenprik?

net voor het eerst bij de fysio geweest. deed soms wel een beetje pijn. ik heb wat buig en strek oefeningen meegekregen en m'n knieschijf moet ik af en toe wat heen en weer wiebelen, want die zat helemaal vast. vrijdag naar chirurgie om te kijken wanneer die pinnen eruit mogen. ik hoop zo snel mogelijk want die andere pin begint boven m'n knieschijf in weefsel ofzo te prikken en dat doet echt vreselijk pijn. de tijd dat ik weer helemaal de oude zal zijn schatten ze op 4 of misschien zelfs 5 maanden. ong. 12 weken dat ik weer goed kan buigen en strekken en 4-5 maanden dus om mijn spierkracht weer terug te krijgen.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 18:44

Weet eigenlijk ook niet waarom narcose en ruggenprik. Heb ik eigenlijk ook nooit naar gevraagd, denk je als 12 jarige ook niet echt over na Bloos

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-07 18:42

nee, dat is waar als je zo jong bent!
het klinkt stom, maar ik ben blij dat ik morgen naar het ziekenhuis kan. die ene pin steekt steeds verder uit lijkt het wel en die andere gaat steeds zeerder doen boven m'n knie.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 18:56

Hé Nan ik zie je topic nu pas Bloos .
Heb hem gauw helemaal doorgelezen.
Wat vervelend dat het steeds maar zeerder blijft doen.
Hopelijk vertellen ze je morgen dat ze die pinnen er gauw uit gaan halen.
Veel succes morgen Ach gut

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-07 19:25

Ja dat hoop ik ook! word het nu toch wel een beetje zat. zit je lekker te eten, krijg je steeds van die pijnscheuten. mjah, nog maar even afwachten wat hij morgen zegt Lachen

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 12:18

Nanni zit de hele tijd aan je te denken je zal nu wel in het ziekenhuis zijn.
Ben benieuwt wat ze gezegt hebben.
Hopelijk valt het allemaal mee Ach gut !
En maak je jezelf alleen maar een beetje gek Clown

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-07 14:56

hoi Doei!
ik ben weer terug Clown
de pinnen kunnen geen kwaad, ze maken niks kapot zei die. normaal als je je knie buigt wordt de knieschijf als het ware uit elkaar getrokken, maar door deze constructie van pinnen en draad duwt hij juist de knieschijf bij elkaar met buigen. dus hoe meer ik beweeg hoe sneller hij geneest. nu moet ik over 5 weken weer terug, alleen als die pin door m'n huid heen zit moet ik eerder.
dus de pijn kan gelukkig geen kwaad Haha!

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 15:02

Gelukkig toch goed nieuws.
Flink oefenen en af en toe tegen je pinnen praten dat ze op hun plaats blijven zitten Clown .
Veel sterkte met je oefeningen hopelijk gaat het langzaam aan minder pijn doen.

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-07 15:52

Hadden jullie ook, dat wanneer je een tijdje zit met je knie (licht) gebogen dat hij gaat zeuren? en de pijn door heel je been en onderrug trekt? pff word er moe van!

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 21:01

Klinkt herkenbaar, had ik ook.
Weet niet hoe het komt, maar het zal er wel bij horen.

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-07 21:33

Ja ik vind het zo raar. in slappe toestand kan hij nu 90 graden buigen. als ik forseer iets eroverheen. Maar als ik gewoon zit op de bank zit ik nog lang niet aan die 90 graden, maar toch doet het zo'n zeer na een tijdje Scheve mond
Hoelang heeft het bij jouw ong. geduurt totdat je weer normaal zonder pijn op de bank kon zitten?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 23:05

Nannes schreef:
Ja ik vind het zo raar. in slappe toestand kan hij nu 90 graden buigen. als ik forseer iets eroverheen. Maar als ik gewoon zit op de bank zit ik nog lang niet aan die 90 graden, maar toch doet het zo'n zeer na een tijdje Scheve mond
Hoelang heeft het bij jouw ong. geduurt totdat je weer normaal zonder pijn op de bank kon zitten?

Inderdaad als ik mijn knie lang krom heb gaat die echt zeuren!! Nu na bijna 6 jaar nog steeds!

Het wordt wel minder hoe verde rje je knie kan buigen, dan moet je je knie steeds verder buigen wil het echt zeer gaan doen... Maar kan sowieso niet mijn knie lang krom hebben, ook niet recht trouwens, want dan schiet die op slot of overstrekt en dát doet écht zeer...

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 21:43

Nannes schreef:

Ik heb er na 10 jaar nog steeds last van, maar wel een stuk minder dan in t begin.
Ik kan gewoon niet langer dan een kwartier in dezelfde gebogen houding zitten.
Als ik kan bewegen is er niets aan de hand, maar bv achterin een auto met weinig beenruimte is soms best lastig.
Ik heb altijd gedacht dat het komt door de schade aan mijn kraakbeen achter mn knieschijf omdat ik van andere mensen met kraakbeenschade/slijtage (zonder breuk) achter de knieschijf hoorde dat zij dit ook hebben.

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-07 17:12

nou, dat klinkt niet leuk dan Scheve mond Ik weet niet of ik schade aan m'n kraakbeen heb, maar de achterkant van m'n knieschijf is iig niet netje glad meer.
En hadden jullie ook dat je die pinnen voelt ploppen? Als ik buig oefening heb gedaan en m'n been weer strekt dan voel ik ze eerst steken en dan ineens *plop plop*
Haha, het klinkt heel stom hoor, maar even niet hoe ik het anders uit moet leggen Bloos

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 14:59

Uhm, kan me niet herinneren dat ik dat ploppen ook had.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 11:04

Haha, dat ploppen zal waarschijnlijk niet de pinnen zijn, maar de achterkant van je knieschijf die alles behalve netjes gald is! Knipoog

Ik had dat geluid ook, maar de pinnen kunnen het niet zijn, die steken niet uit behalve aan de bovenkant van je knieschijf... Knipoog
Dat geluid heb ik nog steeds wel eens, vooral met traplopen! Kan nooit záchtjes de trap op lopen! verraad mezelf altijd Vork
Met: Kraaaak,,, Kraaakk,,, kraaakk... Sigaar

Ik was trouwens op 2e kerstdag met de fiets over de kop gevlogen.. Bloos (Jaja, byna 19 en nóg niet kunnen fietsen) maar was dus half geland op mijn knie, nou maat dat deed zeer... Nu is mijn knie ook lekker dik en helemaal blauw. Zie je zo goed op het litteken dat het blauw is, die is niet blauw blauw, maar écht blauw.. Tong uitsteken

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-07 15:26

Ja, de fysio zei vandaag idd dat het de knieschijf zelf was die niet helemaal glad meer is. Dat gevoel zal dan wel doordreunen in die pinnen ofzo, waardoor ik het op die plaatsen voel. Hij kraakt idd ook heel erg, maar ik hoor het gelukkig niet, ik voel het alleen. Met traplopen voel ik het ook ploppen ja Tong uitsteken

Auw, ja ik geloof best dat het zeer doet als je er op valt!! 1 troost, ik kan ook niet fietsen Haha! ik val altijd van dat ding af Clown vorige keer stond er 1 eenzaam paaltje op een fietspad en wie fietst er tegen aan? Bloos

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 20:15

woehoew Go jij! Go jij! maandag 4 feb mogen die pinnen eruit Haha!
ik was vrijdag al naar de chirurg geweest en die vond de knieschijf er goed uit zien. eindelijk zeg, ben ik eindelijk van die vervelende pijn af Haha!

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 20:49

Gefeliciteerd Go jij! Go jij! , fijn dat het er helemaal goed uitziet en na de operatie eindelijk van de vervelende pijnen afbent.
En weer het gewone leven op kan pakken.
Alvast heel veel succes gewenst maandag 4 februari.

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 01:19

Dat is al snel zeg, super!
Succes.
Hoe gaat het verder met revalideren?
En de pijn?

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 13:39

Met revalideren gaat het goed Lachen Ik kan nu 120 graden buigen en loop alweer een poosje zonder krukken. Ben al 3 weekjes denk ik ong bezig met fietsen op zo'n hometrainer. eerst de rechtertrapper zo in gesteld dat ik m'n rechterbeen niet zo ver hoefde te buigen, nu staat hij al helemaal boven aan en mag ik op mijn eigen fiets weer fietsen zei die vandaag Haha! Dus morgen mag ik beginnen met 10 minuutjes een rondje fietsen! Haha!
Pijn in m'n knie zelf valt wel mee, vaak wel na wat zware oefeningen, maar dat is ook een groot deel vermoeidheid dan denk ik. De pinnen doen het meeste pijn. Ik word 's nachts vaak wakker van stekende pijn. Dan moet ik m'n been weer strekken om ervan af te komen, maar tijdens het strekken moet ie door een bepaald punt heen dat die steken even heel hevig zijn, dat is wat minder. Daarom heeft de fysio m'n knie maar 1 of 2 keer geforceerd met buigen, het had toch geen zin als die pinnen zo'n pijn deden. loop nu al 1,5 week met zo'n mooie blauwe plek op m'n knie op de plaats waar die pinnen zitten te irriteren Tong uitsteken

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 17:57

Dus deze zomer fiets jij de tour de france... Knipoog
Gelukkig gaat het de goede kant op.
Ik hoop voor je dat de pijn van de pinnen snel over is als ze er uit zijn.

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-08 19:23

whaha, misschien wel Tong uitsteken nee denk het niet Clown
vandaag een rondje gefietst, maar op m'n eigen fiets moest ik m'n knie net een stukje verder buigen waardoor ik die pinnen na een tijdje erg voelde zitten. hoogste tijd dat ze eruit gaan Haha!

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 00:25

Hoe gaat het nu met je knie?
Is de pijn weg nu de pinnen er uit zijn?