Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MISTRAL94 schreef:Mloesje schreef:@ mistral94: Jij bent goed zeg.. Hoe kan het dat je er zoveel van weet.. ok. sommige dingen zijn ook wel logisch.. maar toch..
Valt wel mee hoor ik weet natuurlijk ook het fijne niet van elke pil!Ik weet alleen wel dat veel vrouwen het voor het gemak afschuiven op een pil terwijl het probleem gewoon ergens anders ligt!
Ik werk in de gezondheidszorg dus ik heb er dagelijks mee te maken
MISTRAL94 schreef:Op zich een logische verklaring Mistral94, maar hoe verklaar je dan dat ik, toen ik een tijdje met de pil gestopt ben en absoluut hetzelfde eetpatroon aanhield (daar ben ik behoorlijk strikt in), zonder enig dieet of andere veranderingen in beweging/omgeving etc, zomaar 12 kilo afviel? Kan het misschien zo zijn dat die hormonen op sommige mensen een zwaardere (en andere) invloed hebben dan op andere mensen?Grootste probleem is dat mensen niet willen zien dat ze meer gaan eten. Het is dan ook makkelijker om het probleem op de pil af te schuiven dan te kijken naar het eetpatroon
MISTRAL94 schreef:Dat ben ik ook zeker met je eens hoor maar het komt vanuit jouw berichtjes een beetje zo over dat niemand KAN aankomen van (of door) de pil en ik denk dat dat niet helemaal juist is. Maar het wordt inderdaad wel snel afgeschoven op pil of andere voor de hand liggende 'oorzaken'...Elk lichaam is anders dus zal anders op hormonen reageren. Uitzonderingen zijn er uiteraard ook. Maar er zijn gewoon teveel mensen die het voor het gemak maar afschuiven op de pil terwijl ze moeten kijken naar hun eetpatroon