22 en nog steeds geen vriend en het gevoel nooit de ware te

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Calice

Re: 22 en nog steeds geen vriend en het gevoel nooit de ware te

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 22:05

ik wou juist dat ik wat ouder was...

Ik ben nu net 19, heb net een relatie van 1,5 jaar achter de rug, woonde samen en was verloofd... het is nu sinds 2 weken uit en ik ben er kapot van, wou dat ik nu ouder was geweest en dat ik niet zo heel jong ik deze situatie had gezeten, het is nu alleen maar moeilijker.

geloof me je loopt ineens iemand tegen het lijf en ik weet zeker dat dat goed komt Ja zoeken heeft vaak niet veel zin want dan focus je je vaak maar op 1 type, gewoon relext rondkijken, zonder het gevoel dat het moet werk vaak al meer dan genoeg! OK dan!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 09:16

Born2BCrazy schreef:
that's what friends are for Knipoog

Maar als de meeste van je vrienden een relatie hebben blijf je toch weer alleen over ...
nu, pas op, ik ben niet ongelukkig hoor, verre van zelfs.
Maar als je in het weekend vol plannen staat om uit te zetten, en op het laatste moment besluit je beste vriendin om eens thuis te blijven en een filmpje te kijken met haar vriend, zodat je ofwel ook moet thuisblijven, ofwel alleen moet uitgaan in de hoop dat je iemand tegenkomt die je kent, dan wens je wel even dat je ook een relatie hebt, heb je tenminste iemand om mee weg te gaan of om mee te bankhangen.

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 10:55

maar dat ligt dan niet aan het niet-hebben van een vriend..
maar toch aan die vriendin die op een zwaar l*llige manier af zegt?
of zie ik dat nu verkeerd??

Wat betreft wel of niet uitgaan, weet niet of dat een mega verschil is. Ik ga wel uit zo af en toe, maar er zit nooit echt iemand bij die me interesseert..bovendien ben ik ook te druk met het leuk hebben enzo Haha!

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 10:56

Lieve twintigers,

Hoe komt het toch dat de meeste van jullie denken dat je op je twintigste 'moet' gaan settelen??!!

Ik ben pas 34, dus statisties gezien heb ik net éénderde van m,n leven erop zitten! Ik moet er nog steeds niet aan denken dat ik nu al m,n leven moet gaan spenderen met één en dezelfde persoon! Er is nog zoveel te doen en zoveel te zien.
Als je zo vroeg al een partner voor het leven (yeah right, de meeste twintigers die ik toendertijd kon zijn al weer lang en breed gescheiden Tong uitsteken ) denkt te moeten hebben doe je jezelf gigantisch tekort!

Leer eerst jezelf kennen en van jezelf te houden voordat je je geeft aan een ander. Ik geloof dat 70% van de relaties gebaseerd zijn op het feit dat beide partijen liever niet alleen willen zijn. Van echt oprecht 'houden van' is vaak geen sprake. Er wordt alleen een maatschappelijke illusie in stand gehouden! ...En dan komen er ook nog 's kinderen...

Tja, bij mij is het doorgeslagen... Ik hou veel van mezelf, heb een eigen flat/paard/auto/goede baan/super lieve vrienden... Ik zit niet te wachten (en ben te egoistisch Knipoog Haha! ) om iemand in m,n vaarwater te laten komen. ...Das dan de andere kant... Haha!

Anyway, bezint eer ge begint, en wees je er vooral van bewust WAAROM je zo graag een vriendje wil. Wil je invulling (tekortkoming wat je jezelf niet kunt geven)? Óf aanvulling, een extra toevoeging op je leven.

Leef je leventje, het is helemaal van jou! Haha!

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 11:30

Mooi gezegd hoor OK dan!

Ik voel de 'nood' eigenlijk nog helemaal niet..
Studiegenoten gaan trouwen..heel apart..is een soort aparte wereld voor mij, waar ik me nog niet in waag Clown
Lijkt me heel eng als je zo afhankelijk bent van iemand Nagelbijten / Gniffelen (wat betreft die invulling ipv aanvulling)

kerstkrans

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 11:39

calice schreef:
ik wou juist dat ik wat ouder was...

Ik ben nu net 19, heb net een relatie van 1,5 jaar achter de rug, woonde samen en was verloofd... het is nu sinds 2 weken uit en ik ben er kapot van, wou dat ik nu ouder was geweest en dat ik niet zo heel jong ik deze situatie had gezeten, het is nu alleen maar moeilijker.

geloof me je loopt ineens iemand tegen het lijf en ik weet zeker dat dat goed komt Ja zoeken heeft vaak niet veel zin want dan focus je je vaak maar op 1 type, gewoon relext rondkijken, zonder het gevoel dat het moet werk vaak al meer dan genoeg! OK dan!

nou moet ik wel zeggen, dat ik samenwonen en verloven op 19jarige leeftijd wel erg vroeg vind..

ik ben 19, en heb ook 1,5 jaar een relatie.
we studeren allebei nog volop de aankomende 4 jaar, dus samenwonen en verloven etc,
daar denken we niet eens aan..

overigens is in de 20 toch niet erg om nog geen vriend te hebben?
je hebt nog een heel leven voor je, en qua mannen
geen hand vol, maar een land vol.

de ware komt vanzelf..

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 17:22

Calice: Ik denk dat het je nu kan overkomen, dan over enkele jaren. Hoe langer je bij elkaar bent, hoe moeilijker het wordt. Zeker als er al kinderen zijn. Ik (21 jaar) ben na 4,5 jaar ook weer alleen, het is heel, heel moeilijk, maar beter nu dan over 10 jaar.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 21:32

Qimm schreef:
sexy_back schreef:
ach ik ga ook bijna nooit uit, en wat dan nog, alle mannen zijn daar stomdronken... (kom liever iemand tegen die nuchter is...)

Waar ga jij dan toch uit? Ik kom maar weinig stomdronken mannen tegen met uitgaan.

in apeldoorn, en helaas is daar het niveau de laatste jaren goed achteruit gegaan, van 20-ers die allemaal leuk en aardig waren, naar 14-16 jarige die stomdronken zijn... en heeel vervelend.....

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 21:41

Hmm dan kom ik volgens mij ook steeds op de verkeerde plek (áls ik al uit ga die één keer per jaar) Clown

Maar ze zitten hier al stomdronken in de trein voordat ze uitgaan laat staan als ze daar dan zijn aanbeland Vork

en tja die jonge kinderen, heb daar soms wel medelijden mee als ik die tegen 2en over straat zie rollen... en het maakt het er niet gezelliger op.

Inky_devil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 10:09

Ik weet precies hoe je je voelt Verdrietig.
Ik heb precies hetzelfde, en ik ben ook 22,
En de Jongens die ik dan tegenkom blijken dan toch niet leuk te zijn.
Ga ook niet vaak uit en ben soms ook erg kieskeurig.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 19:48

Ja kieskeurig.. Maar goed je hoopt natuurlijk ook niet om de week een nieuwe uit te kiezen omdat de andere toch niet zo goed bij je past Tong uitsteken

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 20:13

Dames (en heren natuurlijk), niet getreurd, gewoon geduld hebben en vooral niet op zoek gaan. Juist als je het niet verwacht loop je ineens tegen de 'ware' aan.

Ik ben nu 32 en 6 jaar samen met mijn vriend. Voor die tijd (dus tot mijn 26-ste) was ik ook vrijgezel. Oké, hier en daar wel wat aangerommeld maar niks wat serieus een relatie genoemd kon worden Knipoog
Ik was ook absoluut niet op zoek (had het prima naar mijn zin in mijn eentje, soms stiekem nog wel een beetje heimwee naar die tijd Bloos ) en mijn huidige vriend ook niet (hij kwam net uit een relatie), maar toch tegen elkaar aangelopen en nu al weer een hele tijd saampjes!
Ik ben mijn vriend overigens wel in het uitgaansleven tegengekomen, kenden elkaar ook al een beetje via gemeenschappelijke vrienden en ineens sloeg de vonk over Haha!

Dus, niet te veel op zoek gaan. Je loopt dan het risico een beetje 'desperate' over te komen en er zijn maar weinig mannen die dat aantrekkelijk vinden, ja voor een nachtje misschien, maar meer ook niet. Trek je ook niks aan van je omgeving. Ik ken zat mensen die op hun 20-ste getrouwd zijn, een jaar later een kind kregen en uiteindelijk spijt kregen omdat ze niet wat langer hadden gewacht.

_Ingrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 21:52

Ik ben 19 jaar bijna en 2 jaar single. En heb 2 relaties en wat scharrels achter de rug, en ben de ware nog niet tegen gekomen.
Ik vind het eigenlijk wel prima om single te zijn. Het zoeken naar een vriendje geeft meestal teleurstellingen, ik zie wel wat ik tegenkom, het heeft geen haast.
Mijn familie vind het raar dat ik al zoalng single ben, elke keer weer de vraag wanneer ik eens met een vriendje kom aanzetten of hun pogingen om me aan een jongen te koppelen. Heel veel mensen uit mijn vriendenkring zijn ook allemaal single en hebben nog nooit een relatie gehad.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 21:55

sexy_back schreef:
in apeldoorn, en helaas is daar het niveau de laatste jaren goed achteruit gegaan, van 20-ers die allemaal leuk en aardig waren, naar 14-16 jarige die stomdronken zijn... en heeel vervelend.....

Ai ai ai, ja dan is er ook niks aan

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 10:47

Hebben jullie dat nummer van blof al gehoord..
alles is liefde?

Vind ik wel een toepasselijk nummer..
en vooral dan.. "om de hoek wacht soms geluk"
en zo zijn er nog wel meer stukjes.. Ja

Inky_devil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 18:26

Hmm, ik ga even de songtekst opzoeken Tong uitsteken

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 19:51

oh jee krijgen we ons eigen liedje...

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 11:18

haha Clown

Hoorde m toevallig op de radio..tekst is best passend.. Ja

Karamell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 16:08

Ik ben juist 24 geworden en nog nooit een echte serieuze realtie gehad. Had er tot voor kort ook geen tijd voor of zin in. Veel reizen, studeren, paarden en met vriendinnen gaan shoppen enzo was veel leuker.
Toen ik 22-23 was, leek mijn omgeving zich opeens zorgen te maken. "Je bent toch een leuk meisje, waarom neem je nu geen vriendje?" Zelfs koppelacties werden ondernomen. Nagelbijten / Gniffelen Ik was van meet af aan duidelijk dat ik dit niet leuk vond, maar ja...
Nu beginnen ze het op te geven met dat gepush, gelukkig!
En nu merk ik dat stilletjesaan mijn mindset begint te veranderen. Ik wil nog steeds geen vriend, maar als mijn prins-op-het-witte-paard nu lief zou komen vragen of ik mee iets wil gaan drinken, zal ik nu voorzichtig ja zeggen in plaats van heel hard weg te lopen. En dan zien of hij diegene is voor mij.
Maar op zoek gaan of mij er druk over maken?
Nee echt niet, wat komt dat komt. En als het niet komt, heb ik genoeg in mijn leven om gelukkig te zijn.
Ik ben persoonlijk trouwens juist van mening dat je eerst zelf gelukkig moet kunnen zijn met jezelf, voor je in een gezonde relatie kunt stappen. Anders plaats je de last van je geluk toch op je vriend? Lachen

Inky_devil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 17:57

Zeker waar!!!
Ik heb wel iemand die ik leuk vind en daar is ook het een en ander mee voorgevallen maar hij is mijn collega en hij vind het niet echt iets om een relatie te beginnen met een collega ik vind het eigenlijk ook moeilijk. Maar vind hem wel erg leuk Verdrietig en hij mij ook .

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 18:03

Ach joh, komt wel goed hoor.

Ik ben er bijna 24 en ook nog geen vriend. En eigenlijk nooit een gehad.. Een keer heeeeel lang geleden een relatie van 3 maanden wat zeker geen succes was.
Ik begrijp je heel goed, vrienden gaan samen wonen, trouwen, kids enzovoorts maar goed dit zijn dingen die je niet kunt forceren.
Je komt hem wel tegen, misschien duurt het nog even, maar op het moment dat je het niet verwacht dan zul je zien dat je prins voorbij komt rijden Knipoog.

Succes ermee!

Groetjes Lara

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 18:17

Nou ik ben bijna 23 en het verschijnsel "trouwen" duikt ook op steeds meer plaatsen op in mijn leven.

Niet bij mij hoor, maar bij mijn vriendinnen. Idioot vroeg vind ik het! Ik kan gewoon niet begrijpen dat je nu al alles wilt, samenwonen trouwen kinderen en dan? Dan ben je dertig en dan ben je klaar. Pfff...

Ik voel zelf dat ik daar absoluut nog niet aan toe ben! Ik moet wel zeggen dat ik al sinds mijn 17e "samen" ben met dezelfde jongen, waar ik zielsveel van hou daar niet van. Maar me binden? Nee nee nee. Ik ga zelf op vakantie, kies een opleiding, moet straks gaan werken... ik begin pas! Ik en mijn "vriend" hebben ons bewust nog niet aan elkaar gebonden, al is de emotionele verbintenis er wel. Maar laat me eerst alsjeblieft mijn leven leven!

Kortom, al dat getrouw en burgerlijk gedoe om me heen maakt me niet zenuwachtig dat ik ooit alleen zou blijven, integendeel. Het geeft me eerder het gevoel dat ik het liefst weg zou rennen, op het eerste vliegtuig zou springen, alles zou achterlaten en de wereld intrek.

Bindingsprobleem I guess Verward Haha!
Laatst bijgewerkt door Ronja op 22-10-07 18:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 18:19

Equinecoach schreef:
Ik geloof dat 70% van de relaties gebaseerd zijn op het feit dat beide partijen liever niet alleen willen zijn. Van echt oprecht 'houden van' is vaak geen sprake. Er wordt alleen een maatschappelijke illusie in stand gehouden! ...En dan komen er ook nog 's kinderen...

Dit is helaas heel erg waar, en ik hou mijn hart vast voor degenen waarvan ik vermoed dat dit het geval is. En god verhoede dat ik me ooit in zo'n relatie vind Nagelbijten / Gniffelen

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 18:22

ik ben 22 en heb nu ook geen vriend, maar goed ik zoek ook niet want dan kom je em toch niet tegen Ach gut
het hoeft van mij nu ook helemaal niet Bloos laat mij nog maar even lekker van me leven genieten en met de paardjes aanklooien...

ag op ieder potje past een dekseltje toch? Vork

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 10:34

Heel raar om te bevatten, en als ik er over nadenk , denk ik dat ik geluk heb gehad dat ik de liefde van mijn leven toevallig op een chatsite tegen kwam.. We zijn inmiddels anderhalf jaar getrouwd en sinds 6 weken de trotse ouders van de 6 weken oude Amy. (ik ben 26, hij 25)

De ware kom je vast wel ergens tegen, zoek niet te hard. Je komt elkaar wel tegen Knipoog