Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tamorka schreef:En wat kun je daar dan tegen doen?
_Armstrong_ schreef:Ik vind abortus moord, zeker weten.
Maar als je zwanger bent en je kunt het kindje geen toekomst bieden, denk ik dat abortus toch het beste is.
x
Mea schreef:Abortus betekent veel.
Als anti conceptie vind ik het niet kunnen.
Als na aanleiding van een verkrachting vind ik het de keus van de vrouw zelf.
Als na aanleiding van een ongegeplande zwangerschap is het de keus van de vrouw zelf, want ze kan te jong zijn, niet in een goede positie zijn om een kind op te voeden, ongezond zijn (de vrouw dan), enz. Hierbij denk ik wel één keer zo'n fout en je maakt hem nooit weer!
Als het is na aanleiding van een handicap van het kindje vind ik het niet kunnen, wie zegt dat zo'n kindje niet een prachtig persoon kan zijn??
tamorka schreef:Hoewel het een vorm van leven is, vind ik het te ver gaan om bij abortus van moord te spreken. Ik ben het daar niet mee eens, het is geen moord.
Verder bepaalt iedereen voor zichzelf wat de grens is. Er zijn zelfs mensen die een abortus van een kind met down syndrome veroordelen, terwijl er goede redenen voor zijn. (hoewel ik het ook net zo goed kan begrijpen als ze zo'n kind laten komen).
tamorka schreef:Hoewel het een vorm van leven is, vind ik het te ver gaan om bij abortus van moord te spreken. Ik ben het daar niet mee eens, het is geen moord.
Verder bepaalt iedereen voor zichzelf wat de grens is. Er zijn zelfs mensen die een abortus van een kind met down syndrome veroordelen, terwijl er goede redenen voor zijn. (hoewel ik het ook net zo goed kan begrijpen als ze zo'n kind laten komen).
Mloesje schreef:Wat versta jij onder "moord" dan?
MISTRAL94 schreef:hoe klein het ook is het leeft en het groeit hoe wil je het anders noemen?
tamorka schreef:Mloesje schreef:Wat versta jij onder "moord" dan?
Het doden van een zelfstandig levend wezen.
Mloesje schreef:tamorka schreef:Het doden van een zelfstandig levend wezen.
Dus een geboren kindje dat "vermoord" wordt vind je ook geen moord?
Want dat is toch immers ook geen zelfstandig levend wezen?!
Miryamk schreef:Als het goed is wel hoor!
Mloesje schreef:Dus een geboren kindje dat "vermoord" wordt vind je ook geen moord?
Want dat is toch immers ook geen zelfstandig levend wezen?!