slechte uitslag uitstrijkje...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Trieske_

Re: slechte uitslag uitstrijkje...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-07 17:19

beten nu een uitstrijkje laten maken als te laat toch...

ben ook blij dat ik ben gegaan en dat het eruit is... was erg spannend allemaal...

renske jij ook veel succes...uitstrijkje zelf is zo gebeurd alleen die uitslag he.... dat duurt echt lang..

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 17:54

Nikka, dit topic heeft bij mij inderdaad het laatste zetje gegeven om een afspraak te maken. Dus daar ben ik erg blij om!

Renske, ik heb van het uitstrijkje zelf niks gevoeld. Alleen het eendebekspeculum is even niet zo aangenaam, maar het is voorbij.
Je kunt er inderdaad maar beter te vroeg dan te laat bij zijn.

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 18:14

hey, ik ben net 20jaartjes jong, en heb hier ook heel lang mee gesukkelt (lang verhaal) Ik ga al van mijn 15de naar de genycoloog, elke 6maand check up, nu met vaste relatie(3,5j) ga ik nog steeds elk jaar hoor.
Heb wel 1,5jaar lang elke maand moeten gaan en verschillende keren geopereerd en andere nare toestanden meegemaakt.
Ik vind het jammer te lezen dat mensen pas op hun 30ste eerste keer uitstrijkje laten doen.
Had ik zo lang gewacht was ik er waarschijnlijk niet meer,of was de kanker alleszinds al heel ver uitgezaaid.
Ik vind dat alle mensen(ook mannen) vanaf ze sexueel actief zijn elk jaar moeten gaan.
Gelukkig bestaat er tegenwoordig een inenting tegen baarmoederhalskanker, die moet worden toegediend voor de leeftijd dat ze sexueel actief zijn.
Ik raad dan ook elke moeder aan hun dochter(s) te enten.
Tegenwoordig komt dit veel te vaak voor(weet ik van mijn geny)

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-07 18:20

het is eigenlijk ook zo dat de meeste mensen vrij laat naar de gyn gaan maar je denkt er niet zo bij na..
Je wordt pas met je 30e opgeroepen dus waarom zou je eerder gaan als je nergens last van hebt..
Tegen mij zei hij ook dat als ik 5 jaar later was geweest het hoogstwaarschijnlijk kanker zou zijn dus dan schrik je echt..
Ik raad ook echt iedereen aan om optijd te gaan en niets uit te stellen..

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 19:57

Inderdaad, als je geen klachten hebt, waarom zou je dan gaan?
Ik denk dat als er echt zoveel jonge vrouwen dit probleem hebben, ze de leeftijd van het eerste uitstrijkje wel omlaag halen naar 25 jaar. Preventie is immers goedkoper dan genezen.
Er zijn zeker heel wat vrouwen die hetzelfde als mij en Deschels overkomt, maar ik denk niet genoeg om aan de leeftijdsgrens te gaan sleutelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 20:11

Ze willen het thermijn verhogen, dus niet eens in de 5 jaar meer
maar eens in de 6 jaar, later verwachten ze dat ze dit thermijn kunnen verschuiven naar eens in de 7-8 jaar.
Dit omdat de de medische kennis op dat gebied enorm aan het groeien is (Positief)
KLIK

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 22:02

Mijn moeder liet een half jaar geleden ofzo ook weer een uitstrijkje maken. Maar de uitslag was niet goed, ze had pap5, dus kanker. Het rare was dat het normaal 10 jaar nodig heeft om zich te ontwikkelen, maar mijn moeder was 5 jaar geleden gewoon geweest en toen had ze pap1. Gelukkig hebben ze het allemaal goed kunnen verwijderen en ik denk dat ze binnenkort op controle moet om te kijken of het echt helemaal weg is.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 22:04

Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen ik moet nog gaan heb er niet zo'n zin.
Maar na de tandarts maak ik een afspraak ik kan niet alles tegelijk.
Zal wel op mijn donder krijgen van de HA (heb een jaar uitgesteld)

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-07 22:41

tita schreef:
Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen ik moet nog gaan heb er niet zo'n zin.
Maar na de tandarts maak ik een afspraak ik kan niet alles tegelijk.
Zal wel op mijn donder krijgen van de HA (heb een jaar uitgesteld)

ik was het ook aan het uitstellen maar ben uiteindelijk blij dat ik ben gegaan.

dus hup naar de HA (kan prima samen met de tandarts hoor)

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 08:36

Deschels, wat ik eigenlijk wel raar vind: laten ze je nu gewoon lopen met pap 3A?
Hoeft dat niet ook worden weggehaald dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 08:52

Marloes, ze hebben het weggehaald bij deschels. Als het weg is met je gewoon een jaar later weer voor controle. (ik moet nu gewoon elk jaar)

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-07 09:05

Marloes_R schreef:
Deschels, wat ik eigenlijk wel raar vind: laten ze je nu gewoon lopen met pap 3A?
Hoeft dat niet ook worden weggehaald dan?

het is inderdaad helemaal weggehaald, in december krijg ik een nieuw uitstrijkje en dan weten ze zeker of ook echt alles weg is.

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 09:11

O, wat stom van me Bloos
Ik dacht dat je nu nog in Pap 3A zat.

Maar kan het ook zijn dat de gyn donderdag bij mij al gelijk ziet dat het teveel is om zonder narcose weg te halen?

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 09:29

Ik heb mijn oproep gehad. Ik kan nu dus eindelijk een afspraak maken. Maar deze week gaat niet lukken en volgende week ben ik op vakantie. Het wordt dus pas over 2 weken, maar dat moet nog wel kunnen dacht ik...

@Marloes, een vriendin van me had ook pap 4, dat was onder narcose en een conische insnijding. Maar gelukkig kan dit (al zou ik niet graag in jouw schoenen staan hoor) en mijn vriendin heeft nog gewoon een kind kunnen krijgen. Dus op zich is het mooi dat dit zo kan. Ik zou als ik jou was gewoon even vragen wat je te wachten staat...

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-07 10:18

Marloes_R schreef:
O, wat stom van me Bloos
Ik dacht dat je nu nog in Pap 3A zat.

Maar kan het ook zijn dat de gyn donderdag bij mij al gelijk ziet dat het teveel is om zonder narcose weg te halen?

Het kan ook goed zijn dat je donderdag alleen een gesprek hebt en dat je enkele dagen later wordt geholpen dus dan kun je eerst alles vragen aan de Gyn...
Ik heb nl ook eerst een gesprek gehad en 2 dagen later kon ik terugkomen voor de behandeling.

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 10:23

Ik heb vrijdag met de gyn gepraat, en donderdag moet ik me bij de opname melden.
Daarna moet ik naar de polklinische ok, en dan zou ze de verkeerde cellen wegnemen. Maar ik weet dus niet hoe, met een lisexcisie of alleen een biopt.
Nou ja, ik hoor het donderdag wel, ze zal we gelijk zeggen of ze alles heeft kunnen wegnemen.

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-07 10:26

oh ik had nog niet begrepen dat je je gesprek al had gehad..
Natuurlijk zeggen ze dat meteen of ze alles weg kunnen halen

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 10:31

Ja, vrijdag gelijk toen ik het had gehoord. Ze belde namelijk op, en daarna kon ik nog terecht voor vragen en wat uitleg.

Maar net las ik de papieren die ik mee had gekregen ens goed, en daar staan verscillende behandelmethoden op. Eentje met alleen een bioptie, en eentje met een verdoving en een stukje weefsel losbranden.

Ik zie er best tegenop, maar het zal toch moeten Scheve mond

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-07 10:38

ik zag er ook heel erg tegenop en lag te trillen als een rietje in die stoel, als je de verdoving krijgt dat is erg onprettig (ze vragen je dan om te hoesten dan voel je het niet) maar voor de rest voel je er niets meer van...op wat buikpijn na heb ik er geen last van gehad, wel 1,5 nog bloedverlies maar dat was minimaal.

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-07 14:22

En Marloes_R hoe is het gegaan...

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 16:14

Beetje lang verhaal, maar ik word morgen geopereerd met een ruggeprik.
Ik zag er heel erg tegenop om het alleen met een lokale verdoving te laten doen. Dus nou doen we het op de OK.
Ik werk zelf op de OK, dus ik ken er iedereen, ik ben er heel vertrouwd. Gisteravond belde een collega en hoorde ik dat ik een lisexcisie zou krijgen. Daar was ik niet zo gelukkig mee met alleen een verdoving. Watje he Bloos

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-07 16:21

Niet iedereen is hetzelfde de een kan er wel goed tegen de ander niet dat maakt toch niets uit...
In ieder geval heel veel succes morgen en je moet maar zo denken "alles komt goed"
zal voor je duimen...

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 16:23

Dank je..

De gyn zei wel al gelijk dat ik daarna veel uitstrijkjes ga krijgen, maar dat vind ik niet erg.

Had jij nog lang last van je buik? Kon je na een paar dagen weer gewoon gaan werken?

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 20:10

Ik wens je succes en sterkte morgen!

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-07 22:17

Marloes_R schreef:
Dank je..

De gyn zei wel al gelijk dat ik daarna veel uitstrijkjes ga krijgen, maar dat vind ik niet erg.

Had jij nog lang last van je buik? Kon je na een paar dagen weer gewoon gaan werken?

ik ben de volgende dag gewoon gaan werken, had wel vervelende buikpijn maar dat was echt met vlagen dus ik kon het goed volhouden... 3 dagen daarna ben ik ook gewoon op mijn paard gekropen en dat ging ook prima.
na een dag of 4 had ik nergens meer last van op de bloedingen na dan dat heeft wel 1,5 week geduurd voordat ik daar vanaf was.