Altijd moe

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Safiera

Re: Altijd moe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:54

Stress?

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:59

die dingen die je opnoemt..... .klinkt meer als wanneer ik een migraine aanval heb.

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 18:22

Pff heel verhaal over HSP en emmertjes die vol zijn getypt.. alles ineens weg.. Verdrietig
Als ik straks weer puf heb dan typ ik het nog een keer.. Tong uitsteken

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 18:47

Jeetje, als ik dit zo allemaal lees zijn er echt veel mensen die last hebben van vermoeidheid. Ik loop ook al meer als een jaar met extreme vermoeidheid. Ik weet het aan alle dingen die ik had meegemaakt (nogal een paar heftige dingen in korte tijd) en de grote hoeveelheid die ik werkte. (het zal allemaal zeker wel invloed hebben gehad) maar toen ik het rustiger aan ging doen en de rem er op gooide ging het niet over en sliep ik hele dagen. Ik gingen overgeven als ik moe werd en werd erg emotioneel (zal ook het stressgedeelte zijn geweest mede) ik ben uiteindelijk toch gaan bloedprikken (eigenwijs lang blijven doorlopen) en daaruit bleek dat ik idd ook pfeiffer had gehad + een vitamine B12 tekort. Ik word nu om de 4 weken geprikt daarvoor. Ik lees hier ook dat er mensen om de week worden geprikt graag zou ik die ervaringen horen! Ik heb nu pas 2 prikken gehad, en heb ook nog geen idee voor hoelang dat moet of dat het voor altijd is ofzo. Ik merk wel dat nu ik ook regelmatiger leef, het beter word, en dat zodra alles weer tegenzit het ook weer veel minder is. Het kan ook verschillende factoren met elkaar zijn dus, en dan is het vaak heel moeilijk uitvinden wat nou precies de oorzaak is helaas. Dat van de suiker vind ik een goeie tip, ga ik ook zeker proberen of dat ook effect heeft bij mij!

My_Lady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-07 21:03

Hey allemaal,

Sorry dat ik een tijdje niet gereageerd heb maar het was/is een rare week deze week. Zondag is m'n moeder opgenomen in het ziekenhuis. Dus er moest veel geregeld worden.

Morgen moet ik naar de internist. Vraag me af wat hij gaat zeggen.

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 21:06

Ik heb sinds een paar weken er weer last van... Dan ben ik weer een tijdje doodmoe, dan is er weer een tijdje niets aan de hand en zo gaat dat als maar door... Heel raar en vaag! Ik heb al eerder in dit topic gereageerd en gezegd dat het bij komt doordat ik zo af en toe te veel suikers binnen krijg... Hierdoor word ik ontzettend moe.. Zoals ik er nu weer last van heb, ben ik elke avond rond 7 uur alweer doodmoe... Terwijl ik niets anders doe dan ik normaal doe... Overdag ben ik ook hartstikke moe, kortom gezegd ik ben weer 'altijd' moe... Ik zal van de week weer even opletten naar wat ik naar binnen werk, en dan hoop ik dat ik er weer snel vanaf ben! Lachen

Sterkte met je moeder! En succes bij de internist! Ach gut

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 21:10

Ik denk ook dat het meerdere dingen bij elkaar zijn, Maessie.
Stress, vitamine tekort, teveel doen, suiker, allergie etc.. en dan ook nog een infectie (pfeiffer bijv) erover en het is mis..
Ik heb altijd al eczeem en allergie gehad. Op mijn 15e kwam daar hooikoorts bij en op mijn 18e astma.
Toen ik op mijn 25e stopte met suiker eten is de astma langzaam over gegaan.
Ik heb altijd alles gegeten, maar heb toch tegen een heleboel niet goed gekund, dan bouw je toch iets op denk ik. En op een gegeven moment zegt je lichaam "stop"
Klinkt dat logisch? Ik bedenk dat nu terplekke hoor.. Ben ook al tijden aan het zoeken.. helaas..

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 21:11

Jotee schreef:
Ik heb sinds een paar weken er weer last van...

Komt vast door je onderschrift... Clown

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 21:16

e_horse schreef:
Jotee schreef:
Ik heb sinds een paar weken er weer last van...

Moet ik daar op in gaan, en om lachen?... Gaaaap

nancy1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 22:35

Heel herkenbaar allemaal, ik heb ook al van alles geprobeerd, bloed prikken, vitamines, lichttherapie etc. etc.
Een tijd geleden heb ik 2 fijne middeltjes ontdekt, het lijkt al een poos te werken. Bij de reformwinkel heb ik Rhodiola-tabletten gehaald en een 7-daagse kuur met Royal Jelly. Sinds die tijd heb ik weer wat meer energie.
Maar dat veel nadenken en HSP is ook heel erg herkenbaar voor mij.

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 07:23

Jotee schreef:
e_horse schreef:

Ja, was een grapje.. (je zegt nl dat het door de suikers komt)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 10:57

Jotee schreef:

ik kon er de humor wel van inzien Haha!

My_Lady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-07 13:45

Hey alemaal,

Ik ben vrijdag naar de internist geweest.
Ze hebben bloed geprikt en ik moest urine inleveren nu moet ik over 2 weken weer terug. Ze had het over CVS maar het kon ook wat anders zijn. ook moest ik met een psygoloog gaan praten om je leefstijl te doorbreken. Ze zei dat je er een beetje na gaat leven ofzo iets.

En hoe is het met jullie allemaal?
Hebben jullie al dingen ondekt?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 10:00

zozo lady.

Nee bji mij is nog steeds niets ontdekt.
Wat netjes dat ze dat aanrijken voor je.

Nog steeds moe en nu ook hoofdpijn ( nu alweer zo vroeg ). Val zowat in slaap. ( heb wel een erg druk weekend gehad ).
Vanavond voor 10en lichtuit en oogjes dicht.
( als ik het haal.. tot 10 uur wakker blijven Tong uitsteken )

frieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 16:56

Ik heb er al een jaar last van, ik ben iemand wat veel doet op een dag en maak lange dagen.MAar dit doe ik bijna mn hele leven al en was/ben er dus aan gewend.
Nu heb ik dan wel het laatste jaar erg veel aan mezelf moeten werken maar ik blijf moe, wordt er chaggie van, emotioneel en ga zo maar door.
Dan slaap ik op een dag bijvoorbeeld lang uit en dan kom 's avonds niet meer in slaap.
Vermoeide benen en vooral mij humeur is echt verschrikkelijk om er dag in dag uit mee om te gaan.Het belemmerd mn leven inieder geval wel.
Heb geen tekort (half jaar geleden geprikt) al vraag ik mezelf wel vaak af al pfeiffer niet de oorzaak is.Al wil ik dat helemaal niet weten eigenlijk als ik het mogelijk zou hebben want dan ga je er naar leven en je hebt een stempel op jezelf staan..

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 14:43

Check allemaal eens of je een kussen of dekbed met veren op je bed hebt liggen.

Laatst kwam ik erachter dat ik telkens vreselijk moet niezen als ik in bed stap. Blijkt mijn vriend een veren kussen te hebben. Sinds dat kreng geoutsourced is ben ik ook minder moe overdag en heb ik niet meer van die dikke ogen!!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 12:19

( jaja meer dan 2 weken geleden, het lijkt mij zonde om een splinternieuw topic te openen )

Hoe is het nu met jullie?

Ben toch weer op de Mesologie toer, hopelijk helpt het.
Op deze manier zie ik mijzelf volgend studiejaar echt geen 8 maanden stage lopen van 40 uur per week...
En al die gekke dingen dat je leest voortvloeiend vanuit al jaren moe.
Nu , na al die jaren, ga ik mijn moe-heid steeds serieuzer nemen, ik wil er nu wel eens vanaf.
Moe is moe, en geen gezeur met geestelijk moe, meer sporten, meer rust, en weetik allemaal. Als dat zo is en helpt dan was ik er allang vanaf geweest ( en dat zal ook wel zo zijn bij velen andere mensen die moe zijn ).

Bij jullie nog wat veranderd?
Laatst bijgewerkt door Hannanas op 19-11-07 12:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 12:20

vooral op het werk moe, maar dat komt door de depri omstandigheden hier

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 12:24

Soms kan het door je dieet (dus wat je dagelijks inneemt) zijn dat je moe word. Dus dan kan een eetgewoonte verandering veel doen, staan mensen vaak verbaast om. Omdat het laatste is waar je zoekt
wat ook vaak word door het hoofd gezien is voedselintolerantie wat dezer dagen veel voorkomt. Dat uit zich in moe zijn, stemmingen die wisselen zeker omdat je van depressiviteit spreekt

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 12:34

Hey Katiavl, ik heb niet het idee datdat het is, aangezien ik ook niets merk als ik iets niet eet of wel, en eet niet echt iets standaards elke dag.
Het is zeker het proberen waard als dit over 3 maanden weer niets opgeleverd heeft.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 18:10

Kan ook met diabetes te maken hebben hea. Knipoog En sommige hoorde ik van hoofdpijn, dat kan ook te maken hebben dat je een bril moet Tong uitsteken

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 19:20

is bij mij iig niet van toepassing.
Diabetis was dan wel uit de hele medische molen gekomen, dan zou je dat in je bloed moeten zien.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 21:03

Hoi, ik meld me ook maar weer. Met mij gaat het ook nog steeds niet geweldig. Door de week voel ik me continu alsof ik zo in slaap kan vallen. Opletten op school kost heel veel energie en of ik nou veel of weinig geslapen heb 's nachts, ik kom mijn bed niet uit. Komt misschien ook door de rugpijn, die al 2 jaar alsmaar erger wordt. Woensdag naar de ostheopaat en volgende week de internist. Hopen dat dat helpt.

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 21:20

Oh, ik vin dhet zo langzamerhand echt niet meer om te lachen. Het word gewoon steeds erger. Sinds vorig jaar zomer heb ik er al last vast, en het is nog steeds niet weg. Dan weer een periode dat ik nergens last van heb, en dan is het weer extreme erg (nu ook weer het geval!). Zo af en toe komt het doordat ik te veel suikers binnen krijg, maar dat is de laatste weken absoluut niet het geval. Geen idee wat het wel is, maar het verdomd vervelend en irritant..

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 22:31

Fijn dat jij iig periodes hebt Jotee dat je nergens last van hebt!
Wou dat ik die ook had!

Bne nu ziek en flinke maagpijn, of het nou door die pillen van de mesloog komt.. hmm ff aankijken weer.