Ongezond melk versus limonade

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sim0ne

Re: Ongezond melk versus limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 15:58

katiavl schreef:
Enkele? Sorry maar hoe weet jij dat nu?
Maar goed Lachen ninja heeft gelijk bij deze excuseer ik mij, en dan doe ik ook geen moeite meer. De voorbijgaande generaties zijn allemaal vrij van prostaat tumor, diabetes, en osteoporose.........

haha, ja omdat ze al dood waren voordat ze de leeftijd daarvoor hadden.. Zo is ook wetenschappelijk aangetoond dat roken Alzheimer voorkomt, simpelweg omdat je gemiddeld 15 jaar eerder doodgaat en dus niet oud genoeg wordt om Alzheimer te krijgen...

Eleionomae

katiavl schreef:
erleyne schreef:
In Nederland zijn generaties en generaties opgegroeid en oud geworden met koemelk. Dat is voor mij echt van meer waarde dan een onderzoek onder enkele ( want dat zijn het ) proefpersonen!

Maar goed Lachen ninja heeft gelijk bij deze excuseer ik mij, en dan doe ik ook geen moeite meer. De voorbijgaande generaties zijn allemaal vrij van prostaat tumor, diabetes, en osteoporose.........

ja maar hoe weten we nou 100% zeker dat dit allemaal van melk komt?
mijn opa had een lactose allergie, dronk dus zn hele leven lang geen melk en had diabetes en is overleden aan prostaatkanker....

Ir111

Frouk schreef:
erleyne schreef:
In Nederland zijn generaties en generaties opgegroeid en oud geworden met koemelk. Dat is voor mij echt van meer waarde dan een onderzoek onder enkele ( want dat zijn het ) proefpersonen!

ja dat is precies wat ik aldoor probeer te vertellen a.h.v mn ouwe omaatje Lachen alleen jij verwoord het veel beter Lachen

Dan kunnen we ook wel weer lekker gaan roken met z'n allen... Zijn ook generaties oud mee geworden.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 16:00

katiavl schreef:
erleyne schreef:

Ik denk dat Erleyne meer doelt op de verhouding Nederlanders (miljoenen) die ermee oud zijn geworden en de 1000en (?) proefpersonen.

Zesiram

Ze kunnen in een onderzoek nooit zoveel mensen betrekken als in een generatie Knipoog Dus daarmee vergeleken zijn het maar enkele personen ( dat had ik er even bij moeten zetten ).
Ik heb ondertussen wat artikelen gescreend ( echt lezen had ik de tijd nog niet voor ), de (meeste)gezondheidsklachten komen bij beperkte doelgroepen voor ( bepaalde leeftijden, bepaalde bevolkingsgroepen etc). Dat brengt al aardig wat meer nuancering in dit verhaal dan wat ts beweert.

Eleionomae

Ir111 schreef:
Frouk schreef:

ja dat is precies wat ik aldoor probeer te vertellen a.h.v mn ouwe omaatje Lachen alleen jij verwoord het veel beter Lachen

Dan kunnen we ook wel weer lekker gaan roken met z'n allen... Zijn ook generaties oud mee geworden.

ja dat moeten mensen toch ook zelf weten? bij mij op mn werk komt elke dag een man langs van ver in de 80 en die rookt 1,5 pakje shag op een dag... magoed ik dwaal af het ging over melk

Sim0ne

@ Frouk: Als het een wetenschappelijk onderzoek is geweest, dan nemen ze voldoende proefpersonen en ook een even grote controlegroep (die geen melk drinken). Dan kun je als je het onderzoek goed opzet (en alle andere variabelen zoveel mogelijke gelijkhoudt) aantonen dat bepaalde dingen door de melk veroorzaakt worden.

Ook een analyse van de ingredienten van melk kunnen hieraan bijdragen..

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 16:02

erleyne schreef:
Ze kunnen in een onderzoek nooit zoveel mensen betrekken als in een generatie Knipoog Dus daarmee vergeleken zijn het maar enkele personen ( dat had ik er even bij moeten zetten ).

Met en goed representatieve groep mensen en een degelijke controlegroep kun je wel degelijk conclusies trekken en die generaliseren naar de bevolking. Daar is de hele wetenschap op gebaseerd...

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 16:02

Ik heb overigens wel eens gelezen dat "de mens" in eerste instantie een vorm van lactose-intolerantie had (met uitzondering van moedermelk dan, neem ik aan) maar door de evolutie heen is deze bij de meeste mensen verdwenen toen we begonnen met koemelk te drinken.

Overigens kunnen heel veel andere diersoorten ook niet tegen chocola, en wij wel (min of meer Tong uitsteken ) dus in hoeverre kun je ons voedingspatroon vergelijken met andere dieren? (als in, andere dieren drinken ook geen melk op latere leeftijd dus voor ons is het niet goed)

Maar ook ik zou wel willen weten waarom en waardoor melk dan zo slecht voor ons is... en waarom de dienst voor volksgezondheid nog niet ingegrepen heeft. En dit echt uit oprechte interesse!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 16:04

Sim0ne schreef:
erleyne schreef:

Met en goed representatieve groep mensen en een degelijke controlegroep kun je wel degelijk conclusies trekken en die generaliseren naar de bevolking. Daar is de hele wetenschap op gebaseerd...

ja dat is waar, maar dan nog, als het onderzoek alleen in amerika werd gehouden hoe representatief is het dan? want de gehele bevolking is meer dan alleen Amerika... of zit ik nu te Mierenn*uken Vork

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 16:05

Frouk schreef:
ja dat moeten mensen toch ook zelf weten? bij mij op mn werk komt elke dag een man langs van ver in de 80 en die rookt 1,5 pakje shag op een dag... magoed ik dwaal af het ging over melk

Het ging mij meer om het argument wat gebruikt werd. Dat generaties oud zijn geworden met het drinken van melk. En dat dat meer waarde heeft dan onderzoeken die gedaan zijn.

Ik vind dat niet echt een argument, ik bedoel, er zijn ook generaties oud geworden met roken, dat neemt niet weg dat het ongezond is...

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 16:06

Ir111 schreef:
Frouk schreef:

Het ging mij meer om het argument wat gebruikt werd. Dat generaties oud zijn geworden met het drinken van melk. En dat dat meer waarde heeft dan onderzoeken die gedaan zijn.

Ik vind dat niet echt een argument, ik bedoel, er zijn ook generaties oud geworden met roken, dat neemt niet weg dat het ongezond is...

ja maargoed als je alles hoort en in je opneemt is alles tegenwoordig ongezond, dus hoe zou je dan nog moeten zien waar iedereen dan dood aangaat want alles is slecht voor je lijf.. als je alle verhalen mag geloven

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 16:06

Frouk schreef:
Sim0ne schreef:
ja dat is waar, maar dan nog, als het onderzoek alleen in amerika werd gehouden hoe representatief is het dan? want de gehele bevolking is meer dan alleen Amerika... of zit ik nu te Mierenn*uken Vork

Nee hoor, daar moet je wel degelijk rekening mee houden. Er zijn bijvoorbeeld ook voorbeelden van medicijnen die bij zwarte mensen minder goed werken dan bij blanke mensen. Hier moet dus heel goed op gelet worden..

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 16:11

Frouk schreef:
Sim0ne schreef:

Nee hoor, daar moet je wel degelijk rekening mee houden. Er zijn bijvoorbeeld ook voorbeelden van medicijnen die bij zwarte mensen minder goed werken dan bij blanke mensen. Hier moet dus heel goed op gelet worden..[/quote]

Oke, dan voel ik me toch niet zo blond Tong uitsteken
Maar is het dan ook niet zo dat als mensen uit Amerika die al generaties lang daar wonen van binnen ook aanpassen aan wat ze te eten krijgen in vergelijking met bv Japanse mensen die echt nog in Japan wonen en Afrikanen die in Afrika gebleven zijn?

Want dan zou een onderzoek sowieso al heel anders kunnen zijn...

Echt ik dwaal te veel af Tong uitsteken

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 16:12

Daarmee ga je weer alleen uit dat ze in amerika gebeurd zijn. Ze zijn over de hele wereld gebeurd Lachen
Maar goed hystologische test, biochemische test, pathologische test zeggen genoeg, of je het nu wel of niet wilt geloven.
Raar dat eigelijk de melk industrie nog steeds mensen overtuigt zonder wetenschappelijke beweringen.
Dat vind ik gewoon weird, melk is goed voor de botten (zonder onderzoek) iedereen begint melk te drinken, tien jaar later blijkt dat het juist omgekeerd is door onderzoek.

Welke reactie krijg je zeveeer, melk is wel goed.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 16:13

Frouk schreef:
ja maargoed als je alles hoort en in je opneemt is alles tegenwoordig ongezond, dus hoe zou je dan nog moeten zien waar iedereen dan dood aangaat want alles is slecht voor je lijf.. als je alle verhalen mag geloven

Ik vind zeker dat je kritisch moet blijven. Je hoeft niet klakkeloos te geloven dat melk ongezond is. Maar je hoeft ook niet klakkeloos te geloven dat melk gezond is omdat we dat al jaren denken. Vroeger dachten we bijvoorbeeld dat de aarde plat was. Blijkt ook anders te zijn.

Ik ben niet overtuigd dat melk drinken ongezond is, maar ook niet dat het gezond is. Wat ik wel echt apart vind is dat geen enkel ander dier melk drink bij volwassen leeftijd. Het argument wat voorbij kwam hier dat dieren geen keus hebben vind ik wel een leuke. Katten drinken bijvoorbeeld wel weer melk als je het ze voorzet als ze volwassen zijn, in de natuurlijk niet, maar dat is omdat het niet beschikbaar is.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 16:15

katiavl schreef:
Daarmee ga je weer alleen uit dat ze in amerika gebeurd zijn. Ze zijn over de hele wereld gebeurd Lachen
Maar goed hystologische test, biochemische test, pathologische test zeggen genoeg, of je het nu wel of niet wilt geloven.
Raar dat eigelijk de melk industrie nog steeds mensen overtuigt zonder wetenschappelijke beweringen.
Dat vind ik gewoon weird, melk is goed voor de botten (zonder onderzoek) iedereen begint melk te drinken, tien jaar later blijkt dat het juist omgekeerd is door onderzoek.

Welke reactie krijg je zeveeer, melk is wel goed.

ik wil best gaan geloven dat melk niet goed voor me is, maar ik ben nou eenmaal niet makkelijk te overtuigen.
De melk industrie heeft gewoon het voordeel dat mensen al eeuwen lang melk drinken en dat de meeste van die mensen gewoon oud worden Lachen

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 16:15

melk is goed voor 1 ding en dat is de economie. Oh nee, 2 dingen: jonge koeien en de economie Knipoog
Jonge poesje sdrinken poezenmelk, jonge hondjes hondenmelk en volwassen mensen: koeienmelk. Hoe simpel wil je het hebben.
Hier nog wat lees-voer:
http://www.fonteine.com/melk_ongezond.html
eet smakelijk Vork

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 16:18

Ach... mij maakt het eigenlijk ook niet zoveel uit of het nou wel of niet gezond of ongezond is. Het is lekker. Haha!

Ik drink niet, rook niet en snoep met mate (dankzij SB) en nu zou ik ook al geen melk mogen drinken?

Ik geloof nooit dat ik later echt 5 jaar eerder doodga omdat ik wel eens een glas melk drink.

Oh, en mijn poezen drinken koemelk als ze de kans krijgen hoor.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 16:20

Maanling schreef:
Ach... mij maakt het eigenlijk ook niet zoveel uit of het nou wel of niet gezond of ongezond is. Het is lekker. Haha!

Ik drink niet, rook niet en snoep met mate (dankzij SB) en nu zou ik ook al geen melk mogen drinken?

Ik geloof nooit dat ik later echt 5 jaar eerder doodga omdat ik wel eens een glas melk drink.

Oh, en mijn poezen drinken koemelk als ze de kans krijgen hoor.

En bij Sonja Bakker gebruik je trouwens ook veel zuivel producten Lachen
En je kunt ook niet weten of je eerder dood gaat van het gebruik van bepaalde producten... ik bedoel je weet van te voren toch niet hoe oud je word...

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 16:21

Maanling schreef:
Ach... mij maakt het eigenlijk ook niet zoveel uit of het nou wel of niet gezond of ongezond is. Het is lekker. :D

Nee joh, het is hartstikke ranzig! Misselijk *LOL*

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 16:23

Ir111 schreef:
Maanling schreef:
Ach... mij maakt het eigenlijk ook niet zoveel uit of het nou wel of niet gezond of ongezond is. Het is lekker. :D

Nee joh, het is hartstikke ranzig! Misselijk *LOL*

of het lekker is of niet daar gaat het uiteindelijk niet om Lachen

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 16:24

Citaat:
En je kunt ook niet weten of je eerder dood gaat van het gebruik van bepaalde producten... ik bedoel je weet van te voren toch niet hoe oud je word...

Tuurlijk kun je dat nu niet met zekerheid zeggen. Maar ik gelóóf er nu gewoon niet in dat melk drinken mij levensjaren zou kosten. (of beter, ik weiger het te geloven Haha! )

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 16:25

Waarom geloof je de onderzoeken van roken dan wel, en van melk niet Lachen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 16:26

En sonja bakker en veiligheid van melk? Ik snap het punt niet?