Wie heeft er ook "meerdere ziektes" en hoe ga je hiermee om?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Barmat

Re: Wie heeft er ook "meerdere ziektes" en hoe ga je hiermee om?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-07 16:52

toch best l-u-llig als je het te horen krijgt hoor Clown

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 17:00

Van kids kan ik het begrijpen, maar dan nog zoiets heb ik nooit gezegd. Maar volwassen mensen

Barmat leuk paardje heb je trouwens!

Achilles

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 17:02

Hier nog een brokkenpiloot. Haha!
Paardrijongeval, geen cap op Bloos , en ben nu officieël NAH er. Nah staat voor niet aangeboren hersenaandoeningen.
Heb o.a. cognitieve stoornissen = verstoring in cognitieve functies -waarneming, aandacht, concentratie, geheugen, oriëntatie, taalgebruik, vaardigheden.
Zie er van buitenaf kerngezond uit maar in het koppie zitten nogal wat problemen. Mensen zien dat niet van de buitenkant dus dan is het--> zie niets dus je hebt niets! Boos!

Verder tob ik met zo'n beetje alle peesaanhechtingen in m'n lichaam maar tot op heden hebben ze de oorzaak niet kunnen vinden.

Telt lompigheid ook mee? Heb zo'n beetje alle tenen al gebroken tegen openstaande deuren, tafelpoten en een dikke bevroren kip uit de vriezer. Knipoog

Medicijnen gebruik ik liever niet tenzij ze een pil uitvinden waarvan ik in 1 keer weer helemaal gezond wordt. Haha!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-07 17:06

Oe ja, lompigheid Ja Haha!

Ik stoot me ook altijd aan van alles, loop deurposten er uit en struikel over mn eigen voeten en lig dan weer plat Ja

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 17:40

daar ben ik er ook 1 van!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 17:43

Barmat schreef:

je most eens weten hoe uhhhh direct die van mij soms uit te bocht kan komen

"DAAR BEN JE TE DIK VOOR HE MAMMMMMMMM en dan echt luidkeels door de winkelstraat oid Bloos

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-07 17:51

nickyu schreef:
Barmat schreef:

je most eens weten hoe uhhhh direct die van mij soms uit te bocht kan komen

"DAAR BEN JE TE DIK VOOR HE MAMMMMMMMM en dan echt luidkeels door de winkelstraat oid Bloos

oe, dat doet pijn Ach gut

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 17:54

ik had mijn eetsprobleem er ook niet bij staan maar tja daar ben ik er ook 1 van.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-07 18:02

Mag ik vragen wat voor eetprobleem Breitling?

Ik ben wel een emo-eter zeg maar... maar ik kan ook gerust dagen niks eten... ook wel een beetje problematische eter dus, maar gelukkig geen echt eetprobleem zoals boulimia of anorexia....

Ergste van alles vind ik wel dat ik door al dat niet eten-wel eten gewoon niet meer af kan vallen, al eet ik nog zo weinig.... Verdrietig

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 18:04

Barmat schreef:
Mag ik vragen wat voor eetprobleem Breitling?

Ik ben wel een emo-eter zeg maar... maar ik kan ook gerust dagen niks eten... ook wel een beetje problematische eter dus, maar gelukkig geen echt eetprobleem zoals boulimia of anorexia....

Ergste van alles vind ik wel dat ik door al dat niet eten-wel eten gewoon niet meer af kan vallen, al eet ik nog zo weinig.... Verdrietig

Normaal he heel je metabolisme is naar de knoppen, moet je eerst terug opstarten en dan kan je beginnen denken aan afvallen Ach gut

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 18:05

Spreek uit ervaring, hoe minder dat ik at hoe meer ik bij kwam klinkt onlogisch maar was wel zo Lachen

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-07 18:17

Feit is ook dat ik mij op mn 16e door een gefrustreerde moeder met vertekend zelfbeeld en beeld van anderen aan de afslankpillen met amfetamine heb laten helpen... terwijl ik niet te dik was toen... dat heeft mn stofwisseling wel aardig lamgelegd ja...... Verdrietig

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 18:18

door weinig te eten zet je lichaam alles stil waardoor je niet afvalt. Je moet juist vaak eten. Niet veel maar vaak.
Ik ben een altijd eter Clown als ik me rot voel eet ik maar als ik me goed voel eet ik ook.
Probleem is dat ik bijna nikst lust waardoor ik niet gevarieerd kan eten waardoor eten me snel gaat vervelen en ik dus vaak verkeerde dingen eet (at)
Mijn probleem was dat als ik begon met eten ik ook niet meer stopte met eten. Hele zakken chips, pakken koekjes bakken ijs gingen achter mekaar weg ook al werd ik er kots misselijk van.
Vorrig jaar ben ik 20 kilo afgevallen. Door vaker te gaan eten.
Ik ontbeet nooit, ik lunchte ook nooit. Eind van de middag ging ik pas wat eten. (had ook geen honger de hele dag) savonds om uur of 9 kreeg ik wel honger (omdat ik de ochten en middag niet gegeten had) en dan ging ik snaaien.
Ook dronk ik ontzettend veel frisdrank.

Ik ben toen begonnen met ontbijten en lunchen en minderen van frisdrank. Alleen daardoor vlogen de kilo's er al af. Na een maand was ik bijna 10 kilo kwijt. Ik ben toen er bij gaan sporten. Bijna elke dag een uur. (naast mijn paard rijden en werken op de manege) na 3 maanden in totaal was ik 20 kilo kwijt.
dit heb ik lang zo vol gehouden! toen stopte ik in dec met werken op de manege en het paardrijden.
En zat ik 12 uur per dag binnen te werken waardoor ik ging aankomen Huilen tijd voor sporten had ik niet met 70 u per week werken. Tijd om te rijden dus ook niet.
Na een paar maanden zakte het werken af naar 60 u pw werken maar ik was veel te moe (oververmoeid) om er bij te sporten.
Nu heb ik vakantie rooster en werk ik veel dagen maar voor de helft dus al mn vrije tijd sport ik nu bijna elke dag 2 uur lang. En nu begint het weer te minders de kilo's en omvang Haha!
Maar ik heb er wel ontzettend veel moeite mee me te beheersen met eten.
Ik koop expres niks zodat ik ook niks kan opeten Haha! mn vriendje heeft dus in het weekend ook niks Clown

edit 6 x per dag eten is het beste dan blijft je verbranding bezig
smorgens u of 8 ontbijt dan 10 u klein tussendoortje uur of 1 lunch 4 u klein tussendoortje. 6 u avond eten. 8 u tussendoortje. en veel drinken!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-07 18:28

Drinken doe ik zowieso heel veel maar eten lukt op dit moment echt niet ivm mijn medicijnen tegen de epilepsie... ik ben zoooooo misselijk dat drinken het enige is wat nog gaat... heel erg want ik weet dat ik zodra ik weer normaal kan eten, het gewicht dat ik nu kwijt raak, er weer bij heb Boos!

Verder probeer ik idd wel regelmatig iets kleins te eten, gewoon een liga of een sultana, een sneetje ontbijtkoek, een appel... gematigd en over de dag verspreid. Nu moet ik wel bekennen door het hele medische circus ik ook geen zin heb om op de lijn te letten, dat komt later wel Knipoog

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 18:32

ja ik weet er alles van. Ik ben afgelope tijd ook mediche met vanalles bezig geweest en te maken gehad ik was dag nacht misselijk waardoor ik ook bijn anik at. Maar afvallen deed ik niet.
Ook is mijn hormoon huishouding totaal van slag geweest door het zetten van een spiraal waardoor mijn lichaam ook van slag was. Ik moet zeggen dat ik nu ook weer de smaak te pakken heb van het lijnen. En het sporten. Dan heb ik meer disipiline en minder last van mn eetprobleem maarja dat kan zo in 1 keer weer omslaan.

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 18:43

Best wel lekker eigenlijk hè, meer mensen met hetzelfde Lachen. Kun je ongegeneerd je verhaaltje doen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er thuis met helemaal niemand over praat, jullie wel? Mijn omgeving is het laatste halfjaar wel wat achterdochtig geworden omdat ik zo was afgevallen. Maar nu ik in de vakantie weer thuis was ben ik ook weer aangekomen, dus nu krijg ik minder commentaar. Het voelt zo zwak, daarom wil ik het er niet met ze over hebben.

Hebben jullie daar ook moeite mee?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 19:53

Barmat schreef:
Feit is ook dat ik mij op mn 16e door een gefrustreerde moeder met vertekend zelfbeeld en beeld van anderen aan de afslankpillen met amfetamine heb laten helpen... terwijl ik niet te dik was toen... dat heeft mn stofwisseling wel aardig lamgelegd ja...... Verdrietig

Ow jeetje, dat helpt er zeker niet bij Ach gut

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 19:55

Yinari schreef:
Best wel lekker eigenlijk hè, meer mensen met hetzelfde Lachen. Kun je ongegeneerd je verhaaltje doen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er thuis met helemaal niemand over praat, jullie wel? Mijn omgeving is het laatste halfjaar wel wat achterdochtig geworden omdat ik zo was afgevallen. Maar nu ik in de vakantie weer thuis was ben ik ook weer aangekomen, dus nu krijg ik minder commentaar. Het voelt zo zwak, daarom wil ik het er niet met ze over hebben.

Hebben jullie daar ook moeite mee?

Ik heb het omgekeerd, dat ik door de pillen ook geen honger heb.
En dan eet je gewoon minder, nog drie keer per dag maar gewoon niet veel, denken ze direct dat er iets mis is.

Barmat kun je geen pilletjes tegen de misselijkheid vragen, mijn mama heeft dat ook hetzelfde maar dan met ander medicijn Lachen

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 20:02

lijn?? welke lijn??

die anti misselijk pilletjes deden veel tijdens mijn chemo maar
niet als ik misscelijk was vd pijn of niet eten of te veel eten ..

ben nu over 5 jar 60 kg kwijt (ruim Bloos )
eet te weinig om nog meer af te vallen , maar ga gewoon niet meer op die weegschaal staan
soms ben ik slank soms zie ik er uit als hoogzwanger
door die extra (sinds een jaar) klacht motiveerd mij nieet om nog op die lijn te letten ..
voor het uiterlijk hoef ik het iig niet te doen
(ja soms wel soms niet soms wel soms niet)
en het stomme is (ben braaf getrouwd hoor en doe verder niks maar) als ik helemaal bol loop te wezen heb ikmeer sjans dan wanneer ik "lekker"dun ben
dus voor mijn omgeving hoef ik het ook niet te doen ..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 20:04

Wow nickyu bij mij is het juis anders ik zwel ook op (de negen maande zwanger versie) maar dan krijg ik geen blik hoor.
En word ik anders behandeld

mensen en oppervlakigheid Lachen zucht

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 20:08

gweoon blijven lachen Haha! , niet op willen staan , lekker blijven zitten en gewoon blijven lachen Vork

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 20:13

ik voel me zelf een stuk fijner als ik slanker ben. voor mijn vriend hoef ik ook niet af te vallen. Maar voor mezelf wel.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 20:14

Breitling schreef:
ik voel me zelf een stuk fijner als ik slanker ben. voor mijn vriend hoef ik ook niet af te vallen. Maar voor mezelf wel.

helemaal mee eens, geen traantjes in de kledingwinkel enzo en zelfverzekerder

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 20:17

och mijn lijf is toch behond salvation Knipoog
door de oedeem in mijn armen zijn deze slapper geworden Verdrietig
sporten kan toch ook niet meer Boos!
door de tig operaties en zwangerschap waarin ik ENORM was (omtrek=hoogte)
word die buik er ook niet mooier op
daarbij soms semi slank soms boll , daar koop je je kleding op
op het feit dat je soms ineens opzwelt
dus ook in slanke stijl toont dat niet
mijn tieten ben ik kwijt , boven benen zijn nooit spannend geweest
knieeen heb ik in de vroege lopme jeugd al verbouwd
tja mijn kuiten zijn nog wel aardig geloof ik Haha! te breed voor normale rijlaarzen
maar helaas niet bruin te krijgen dus daar ga je ook niet mee lopen showen ..

mijn haar begint wel eindelijk weer op lengte te komen Vork

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 20:40

mijn haar heb ik in fatsoen gekregen door er extensions in te doen. Ook gebruik ik nioxin om mijn haar te versterken en haar uitval tegen te gaan (word btw ook geadviseerd bij chemo's zwangerschappen etc)

Het probleem is ik ben lang en heb daardoor al een grotere maat. Kleine mensen met een maatje meer kunnen vaak nog wel slagen voor een spijkerbroek. Zoiezo mijn lengte maat 36 is al snel uitverkocht. Dan zeker de grotere maten. Dus alles word gewoon makkelijker als ik wat slanker ben dat heb ik vorig jaar ook gemerkt. Voel me gewoon prettiger Haha!