Automutilatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Krieltje

Re: Automutilatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 13:14

Mijn conditie is ook een hel, daarom ben ik gelijk zo moe! Ik ga gelijk heel hard rennen en ben snel buiten adem, las ook vaak stukjes in dat ik gewoon wandel en later weer ga rennen. Het is een betere oplossing dan snijden natuurlijk.
Ik zet ook vaak harde muziek op, muziek is echt een soort therapie! En het helpt ook als je iemand kan bellen, al zou ik dat persoonlijk niet zo makkelijk kunnen doen. Maar snnijden is zo een zonde achteraf, littekens gaan niet zomaar weg helaas.

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 13:20

Als ik het niet meer trek, ga ik vaak ook gewoon knetterharde muziek aanzetten, of iig van die afreageernummers op mijn ipod zetten, ipod in en inderdaad een rondje rennen Lachen
Helpt wel Ja

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 13:29

Werkt het ook als ik mijn paard laat rennen? Schijnheilig

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 13:50

Ik ben weer terug en ik moet zeggen, Het viel mee Lachen
Ik merk wel dat ik nog altijd even wantrouwig ben wat
ook vaak tot botte opmerkingen leid/lijd(?) Nagelbijten / Gniffelen

Maar het ging Lachen en morgen gewoon weer!

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 15:18

Dat is mooi *LOL* Hopen dat zo het hele jaar gaat ! Lachen

bromfiets : Bij mij helpt het ook wel als ik lekker een bosrit maakt, en dan lekker op een goed zandweggetje lekker even in rengalop ga, mn verzorgpaard vind het leuk en bij mij lijkt het net alsof mijn zorgen even van me afwaaien.

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 15:21

Ik heb geen paard ofzo waar ik naartoe kan gaan, daar baal ik best wel van
wel heb ik mijn hondje, waar ik dan ook effe mee ga rennen buiten, vind ze helemaal geweldig

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 15:24

Ik ook niet echt, maarja ik moet al een half uur ong fietsen er heen, dus kan ook altijd daar even mn energie in kwijt. De laatste tijd kan ik helaas haast niet meer rijden Verdrietig

Ik heb geen hond, anders was dat ook wel een erg goed idee.

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 16:05

Oh ja, dat ging ik vroeger ook altijd doen toen ik nog een paard had. Lekker rijden als je chago bent. Helaas bracht ik mijn humeur altijd over op mijn paard dus ging ook niet altijd even lekker, maar het is de perfecte afleiding! Ik heb nu al een paar jaar niet paardgereden, ook niet echt geld voor aangezien ik al sinds mijn 16e uit huis ben. Maar als ik de kans krijg zou ik meteen weer beginnen, (huis)dieren zijn goed, ze zeuren niet en vinden jou toch wel lief zolang je ze eten geeft Tong uitsteken

gapbdh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-07 16:10

Sorry voor lange tijd geen reactie. Lachen

Sterkte met school alvast, voor degene. Ik moet er volgende week weer aangeloven, met kinderen van een jaar jonger helaas.. Kijken of er überhaupt iemand is die ik ken. Lachen

Ik ga ook vaak lopen met de hond, of mountainbiken om me agressiviteit kwijt te raken. Lachen

gapbdh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-07 16:11

Sylke schreef:
Oh ja, dat ging ik vroeger ook altijd doen toen ik nog een paard had. Lekker rijden als je chago bent. Helaas bracht ik mijn humeur altijd over op mijn paard dus ging ook niet altijd even lekker, maar het is de perfecte afleiding! Ik heb nu al een paar jaar niet paardgereden, ook niet echt geld voor aangezien ik al sinds mijn 16e uit huis ben. Maar als ik de kans krijg zou ik meteen weer beginnen, (huis)dieren zijn goed, ze zeuren niet en vinden jou toch wel lief zolang je ze eten geeft Tong uitsteken

Mag ik misschien vragen waarom je op je 16e uit huis bent gegaan?
Kan ook via PB. Lachen

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 16:44

Ben ook wel benieuwd Schijnheilig Sorry ben altijd een beetje nieuwsgierig (A)

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 17:56

ik ben niet helemaal achterlijk Go jij! Go jij! en dus aangenomen.

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 18:50

Gefeliciteerd Go jij! Go jij! Lovers

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 18:59

Gefeliciteerd!!!

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 19:04

Gefeliciteerd!! Hyper!

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 20:48

Gefeliciteerd Haha!!!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 20:51

ja, ook ik kom met hetzelfde, gefeliciteerd!!!
ik ben ook met 15 uit huis gegaan, moeilijke tijd geweest, maar wel veel van geleerd
en ja, met mn beestjes bezig zijn, wandelen met hond of paard racen werkt goed als ik me rot voel

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 21:03

Helaas is het vanavond niet zo goed met me gegaan...

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 21:13

Hadden/hebben jullie ook dat jullie het 's nachts veel vaker doen dan overdag?
Ik zorgde overdag dat ik altijd wat te doen had.. altijd afleiding... (vooral bij dieren voel ik me erg goed)
Zodat ik niet over alle problemen hoefde na te denken..
Maar dan kwam alles 's nachts... Dan ging ik piekeren.. en automutileren..
Ik was op gegeven moment gewoon bang om naar bed te gaan...
Ik wou echt neit.. ik wist precies hoe laat het was, en ik kon mezelf gewoon niet ertoe zetten dat ik het niet deed..

Ik zie ook veel in jullie verhalen dat jullie slecht mensen vertrouwen..
Hier herken ik mezelf heel erg in..
Ik vertrouw eigenlijk niemand écht... Het gaat de laatste tijd een stuk beter, maar toch duurt het lang voordat ik het vertrouwen in iemand heb.. En er hoeft maar iets te gebeuren en ik ben het vertrouwen weer kwijt..

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 21:15

Dessie gefeliciteerd nog, poedersuiker dat het nu minder gaat hopelijk
draait dat weer bij!

Met mij ging het voor schooltijd ook even niet zo goed. Maar
nu gelukkig wel weer Lachen

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 23:12

@ dessie,hopen dat het snel weer bijtrekt Ach gut

@ Ktink, ik doe het als er niemand thuis is, dat kan hier zowel overdag als
's nachts zijn. Mijn moeder kan zo al niet met mij omgaan, laat staan dat ze weet dat ik automutileer. Sinds ik in de ziektewet ben gekomen vorig jaar doe ik het trouwens veel vaker. Wss omdat ik nergens op terug kan vallen.

Ik ben ook op mijn 15e uit huis gegaan, op mijn 16e weer terug, toen ik 18 was ben ik drie keer achter elkaar het huis uit getrapt, op mijn 19e weer terug. Op mijn 21e gaan samenwonen met mijn huidige vriend, na drie maanden een eigen kamer gezocht, op mijn 22e ingestort en weer thuis gaan wonen. En nu heb ik met mijn vriend een huis gekocht en ik woon bij mijn ouders. Ik heb nog niet echt rust gevonden en daar heb ik zo'n behoefte aan, dat iedereen me maar laat en dat ik me terug kan trekken in de anonimiteit. Dat gevoel wordt ook steeds sterker, hoewel ik weet dat ik daar niet aan toe moet geven. Dan komt het denk ik niet meer goed.

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 23:33

Ja dat is zo he, je moet een plek hebben waar je rust hebt. Een dak boven je hoofd waarvan je weet dat je niet ineens wegmoet, en een plek van jezelf. Als je de hele tijd van de ene naar de andere woonplek gaat dan kan je die rust natuurlijk niet vinden. Ik heb het ook, waar ik nu woon zou ik ook ongeveer over een halfjaar weer wegmoeten, en geen idee waar ik heen moet. Ik ben nu bezig met therapie, maar dat duurt nog 3 jaar voordat het klaar is. Dus zit ik vastgebonden aan Zaandam, terwijl ik verder niks heb met deze stad en het ook niet echt een leuke stad vind. Misschien ga ik naar een psychotherapeutisch centrum de Vierprong, misschien kent iemand dit? Mijn zusje heeft er gezeten, nu zit mijn zus er.
Wat doen jullie dan om je goed te voelen verder? Ik heb nogal snel de neiging om geld uit te geven, te eten (of juist niet) en ik blow ook soms. Niet dat dat de goede dingen zijn om te doen, maar ik denk dan dat ik me beter voel Knipoog
Jullie moeten wel zorgen dat je iemand hebt waarmee je kan praten hoor, al je problemen opkroppen krijg je alleen maar nog meer littekens van. Probeer af en toe echt bij een goede vriendin je hart te luchten want als je je hoofd vol blijft proppen dan gaat er echt iets knappen. Probeer jezelf niet te isoleren, op den duur gaat het dan alleen maar achteruit.
Voor iedereen, mijn PB is open!

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 07:02

@ Dessie ; Hopen dat het snel beter gaat! Lachen
@ Ktink ; Zoals ik al eerder zei, heb ik dat ook ja, vooral na 9 uur ofzo begint het heel erg bij mij (ja het klinkt misschien raar, maar echt na 9 uur begint het altijd) waardoor ik dus ook wel zorg dat ik niet op mijn kamer zit rond die tijd, of iig niet te lang (hoe of wat, moet je maar even PBen)

@ Sylke ; Ik heb op msn wel mensen waarmee ik praat enzo, maar dan laat ik toch onbewust/bewust dingen achter, die ik gewoon niet wil vertellen ofzo.. Ze weten wel wat er aan de hand is enzo, maar ik heb gewoon niemand waarmee ik IRL kan praten, iig niet iemand die ik zó goed vertrouw dat ik ze zoiets kan vertellen...

Rashja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 07:59

Hier meld nog een Mede-mutilator.

Ik doe het nu al 4 jaar niet meer.
Ik ben nu 24.
Ik ben op mijn 8ste er mee begonnen.
De drang is er nog steeds maar ik sta nu zo sterk in me schoenen dat ik de drang er boven kan zijn.
Ik heb veel hulp gehad maar heeft niet geholpen.
Ik ben door mijn vriend zo ver gekomen dat ik gestopt ben.
4 jaar geleden is het zo uit de hand gelopen dat ik als onze hond er niet was ik waar schijnlijk er niet meer was geweest.
Ik had toen van beide armen mijn slag aders geraakt.
Was nooit me bedoeling geweest maar ik was toen zo over de zijk dat ik eigelijk niet meer wist wat ik deed.
Ik ben toen zo geschroken.
Niet door het feit dat ik er ben was geweest maar meer het verdriet van mij ouders en vriend.
Zo wat deed dat mij pijn zeg.
Toen wist ik dat ik er echt iets aan moest gaan doen.
Maar ik wilde geen hulp meer van hulpverleners.
Daar heb ik namelijk allemaal slecht ervaring mee.
Zo heb ik toen met mijn vriend een afspraak gemaakt.
Ik zal stopen met snijden en hij stopte dan ook met iets.
Ik heb toen een tattoo laten zetten met de betekennis een nieuwe begin.
Je ziet namelijk een leeuw vol litekens staan op het randje van een afgrond.
Sinds dat moment ben ik helemaal gestopt.
De streid voor ik nog dagelijk maar ik ben wel gestopt.

Alleen aan de litekens kun je het zien dat ik het heb gedaan.
Ik ben nu bezich voor te kijken of ik in aan merking kan komen voor liteken verwijdering.
Omdat dat me nog elke dag veel pijn doet.
Ik schaam me er niet meer voor loopt gewoon met korte mouwe buiten nog maar toch elke keer als ik in de spiegel kijk of als mensen me er weer aan herrineren doet het me pijn.

Echt tips kan ik je helaas niet geven.
Ik kan alleen zeggen je kunt pas echt stoppen als je er zelf voor 100% er achter staat.
Dat was bij mij te minste elke keer zei ik tegen me zelf ik stop en elke keer viel ik weer terug omdat ik simple weg er niet helemaal achter stond.
Dat van 4 jaar geleden heeft z'n inpekt op me gemaakt dat ik toen besefte dat ik echt iets moest gaan doen.
Bij het begin deed ik het niet voor me zelf maar voor mijn ouders omdat ik nooit meer die gezichen wilde zien die ik toen zag in het ziekenhuis.
En volgens mij als het dat toen niet gebeurt was deed ik het volgens mij nog steeds.
Ook mijn vriend heeft me er ook erg goed mee geholpen.

Hey meid heel veel sterkte en succes met je strijd.
Als je vragen hebt of gewoon je ei kwijt wil kun je me gerust een pm sturen.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 11:28

Welkom Rasha! Knap dat je het nog steeds vol houdt!

Ik heb eigenlijk ook niemand om echt mee te praten. Mijn moeder vindt dat ik me aanstel en brengt haar standpunt, naar mijn zin, iets te te vaak en te duidelijk naar voren. Omdat ze me letterlijk vertelt wat ik wanneer moet doen, komt alles in mij in verzet. Op zulke momenten vlucht ik het huis uit en ga ik maar naar de paarden.
Mijn vriend snapt het ook niet en kan er niet mee omgaan. Dat resulteert meestal in ruzie.

Ik ben ook wel heel blij dat ik in dit topic mijn ei een beetje kwijt kan. Jullie snappen het tenminste. Dank je wel !