Pro- Ana leefstijl???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Re: Pro- Ana leefstijl???

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 16:49

BMI is trouwens alleen betrouwbaar als je ouder bent dan 19.

Mijn BMI is 19,84

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 16:51

Ik heb in half jaar tijd scooter ongeluk gehad, oom (2de vader voor me) overleden (55jaar), daardoor (oude) boerderij geërft (terwijl we geen boeren zijn), kat op zelfde dag dood gegaan (onder trein), handelaar dood geslagen door een paard (van m'n oom) op de nieuwe boerderij en 6 paarden naar de slacht moeten brengen.
En dat in half jaar tijd.. ja het is maar wat je heftig noemt. Ik kijk maar naar de goede dingen, dat ik nu 2 eigen paarden heb en lekker op een boerderij woon.
Maar als je wat minder positief bent in gesteld, zal je altijd (door de boerderij) herinnert worden aan de dode handelaar op het erf, m'n overleden oom die dood neer viel op de deel en de lege stallen waar eerst nog paarden in stonden.
Het is dus maar hoe je er naar kijkt.

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 16:52

het verschil tussen aantrekken en echt iets hebben is sowieso al ergens mee te koop lopen. Anorexiapathienten vertellen over het algemeen aan niemand dat ze of niet eten of wat dan ook. Iemand die aandacht wil trekken zou zeggen. Kijk eens hoe dun ik ben ik kots al 4 weken me eten uit. Anorexia is gewoon echt een ziekte.. Ik vind het al erg genoed dat mensen zich zo uit kunnen mergelen en dan ook nog van dit soort site's erbij.. ongelooflijk!

Zoe_Simba

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 16:55

K heb ook best vee lproblemen gehad maar ik sluit me voor alles af emotie's naar mensen die dicht bij me staan enz. mensen die iets verder weg staan zien een heel ander meisje. en ik ben ook nie tevreden over mn gewicht en ben er wel degelijk mee bezig k ben nu 13 en vorig jaar was er ook een meisje die ano had (nog best normaal gewicht) k wou ook zo dun zijn en heb me erin verdiept k heb niet gebraakt heb wel geprobeerd niet te eten maar,juist omdat ik me erin verdiept had zag ik ook hoe slecht t was.
Niemand weet hiervan soms (vroeger) d8 ik ook wel als ik nou maar heel eventjes anorexia zou hebben maar later zag ik in dat dat niet eventjes kan. en ik weet ook heel goed toen ik 11/12 was ik heel erg werd overgehaald doro al die bekende sterren met hun ideale maatje 30 en door de modellenwereld.

ik zou nooit anorexia willen
ik probeer wel met sporten enz.

en al die pro site's tjaa, t is schokkend Boos!

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 16:56

Dinger schreef:
ThaGirl schreef:
Nou als ik het goed heb begrepen van die BMI uitleg die hierboven staat, dan is het je gewicht (58 kg) delen door 2 x je lengte (1.74)= 3.48. dus: 58:3.48= 16.6
Ik ben niet aan het afvallen en heb ook nooit gelijnd maar ben gewoon zo..

He... apart... ik weeg 59 kilo en 1.73 lang, en dat scheelt dan gelijk 3 punten bij de BMI

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 16:58

ik heb 17,58 bij mijn BMI dus dat is wel goed. Ik heb het gister ook gezien, ik vind het vreselijk! en die tips dan!

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 16:59

Zoe_Simba schreef:
K heb ook best vee lproblemen gehad maar ik sluit me voor alles af emotie's naar mensen die dicht bij me staan enz. mensen die iets verder weg staan zien een heel ander meisje. en ik ben ook nie tevreden over mn gewicht en ben er wel degelijk mee bezig k ben nu 13 en vorig jaar was er ook een meisje die ano had (nog best normaal gewicht) k wou ook zo dun zijn en heb me erin verdiept k heb niet gebraakt heb wel geprobeerd niet te eten maar,juist omdat ik me erin verdiept had zag ik ook hoe slecht t was.
Niemand weet hiervan soms (vroeger) d8 ik ook wel als ik nou maar heel eventjes anorexia zou hebben maar later zag ik in dat dat niet eventjes kan. en ik weet ook heel goed toen ik 11/12 was ik heel erg werd overgehaald doro al die bekende sterren met hun ideale maatje 30 en door de modellenwereld.

Heel verstandig.. je kan beter wat meer sporten, dan minder te gaan eten!

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 17:04

Interessant topic, de denkwereld van mensen met anorexia interesseert me wel! Als zo'n meisje een foto van zichzelf ziet, vind ze zichzelf te dik maar hoe ziet zij andere mensen dan?

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 17:10

cle0o_o0 schreef:
Interessant topic, de denkwereld van mensen met anorexia interesseert me wel! Als zo'n meisje een foto van zichzelf ziet, vind ze zichzelf te dik maar hoe ziet zij andere mensen dan?

Dat is juist het probleem, zij vinden andere, dikkere mensen vaak juist niet dik. Het is gewoon een totaal verkeerd zelfbeeld, die meisjes zien echt een dik persoon als ze in de spiegel kijken...

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 17:12

En wat ik ook begrijp uit veel verhalen is dat het bij sommige meisjes niet eens gaat om het dunner worden maar om de controle die ze hebben over hun eetpatroon, of juist het ontbreken daarvan.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 17:17

cle0o_o0 schreef:

Ja das wel een goeie vraag. Vind het om verdrietig van te worden als ik zulke meiden zie met deze ziekte maar het interesseert me ook wel weer.

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 17:19

Hahaatje schreef:
cle0o_o0 schreef:

Dat is juist het probleem, zij vinden andere, dikkere mensen vaak juist niet dik. Het is gewoon een totaal verkeerd zelfbeeld, die meisjes zien echt een dik persoon als ze in de spiegel kijken...

Dat ze een dik persoon in de spiegel zien kan ik nog volgen, maar in de docu was een meisje die een foto van zichzelf bekeek en zichzelf op de foto dik vond. Dus nu vind ik het vreemd dat zo iemand zichzelf op een foto nog als dik ziet en dat zij andere mensen wel normaal ziet... (is het te volgen Clown )

Lisa_vD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 17:24

Ik heb de uitzending op internet bekeken. Ik vond het best wel erg dat ze die ene vrouw op het bed vast moesten maken om haar callorieen binnen te laten komen.
Hier nog een filmpje:
http://www.flabber.nl/archief/019614.php

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 17:26

Dinger schreef:
ThaGirl schreef:
Nou als ik het goed heb begrepen van die BMI uitleg die hierboven staat, dan is het je gewicht (58 kg) delen door 2 x je lengte (1.74)= 3.48. dus: 58:3.48= 16.6
Ik ben niet aan het afvallen en heb ook nooit gelijnd maar ben gewoon zo..

He... apart... ik weeg 59 kilo en 1.73 lang, en dat scheelt dan gelijk 3 punten bij de BMI

Je moet je gewicht delen door je lengte in het kwadraat !!
Dus 58 : 1.74² = 19,2
En 59 : 1.73² = 19,7
!

Roxy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 17:27

Hun zien andere inderdaad als normaal. Mja eigenlijk is dat wel heel gek....

Zoe_Simba schreef:

Ik merk het ook wel tegewoordig hoor, als ik tegewoordig niet lekker in mijn vel zit uit ik dat door minder eten. En ik ken inderdaad ook iemand en die sluit zichzelf af... Dat vind ik best moeilijk, omdat ik niet altijd weet van ben je nu echt blij of speel je dit?

En die site's ik vind eigenlijk ook dat ze verboden moeten worden... Ik lees ook soms bij cosmogirl en dan zitten ze daar regelmatig en hun vinden dat heel normaal. En als je zegt ik vind dat ze gesloten moeten worden omdat....... dan krijg je behoorlijk veel mensen op je af die dat niet vinden want die zitten daar gewoon dagelijks.

Ja dat filmpje van Flabber kende ik al erg goed! Precies de waarheid!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 17:28

Ik snap denk ik wel een beetje hoe mensen zichzelf dikker zien dan dat ze zijn.
Ik heb geen anorexia, ik eet normaal (nou ja, sinds ik op mezelf woon eet ik niet echt heel gezond, maar ik eet zeker niet te weinig)
Maar ik vind het wel moeilijk om te zien hoe 'dik' ik ben. Ik zou er dolgraag wat kilo'tjes afwillen en als ik voor de spiegel sta valt het me altijd op hoe stevig m'n benen zijn en dat ik een buikje heb.
Maar als ik dan voor de zoveelste keer geen broek kan vinden omdat 36 me te groot is snap ik het gewoon niet.
Dan vraag ik me af hoe stevig ik nou echt ben, de spiegel heeft voor mij echt een vertekend beeld.

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 17:37

Nu je het zegt, ik merk dat met die spiegel eigenlijk ook wel, het is niet zo extreem dat ik mezelf 10 kilo zwaarder zie. Ach, weer een excuus om meer te winkelen! Haha!

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 20:44

Ze zijn GEK! Echt die site...Scheve mond Belachelijk gewoon.

Dinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 09:19

_Tessaa schreef:
Dinger schreef:

Je moet je gewicht delen door je lengte in het kwadraat !!
Dus 58 : 1.74² = 19,2
En 59 : 1.73² = 19,7
!

Ah kijk! Gelukkig maar... ook al vind ik het belangrijkst dat ik me goed voel. Maar die met die BMI 16.6 dacht ik wel even Verward Mooi zo, dan ben ik toch redelijk normaal! Zooooo dun ben ik nou ook weer niet gelukkig!

(Heb niet voor niets wiskunde laten vallen Blond )

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 10:43

oeh dat "reclame"spotje is erg confronterend....denk dat het idd op die manier werkt bij die meiden.
vreselijk !
die sites zijn ook echt geen hulp voor het beter worden van die meiden.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 10:45

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 11:38

Hahaatje schreef:
En wat ik ook begrijp uit veel verhalen is dat het bij sommige meisjes niet eens gaat om het dunner worden maar om de controle die ze hebben over hun eetpatroon, of juist het ontbreken daarvan.

Klopt ja, controle over iets en grip houden. Gewicht is bijzaak.

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 14:37

Farouche schreef:
Ik heb het niet gezien, maar het reclame stukje wel. Toen zag je een foto van een scharminkel en dan zegt ze nog ''Kijk hoe vet, kijk hoe dik me heupen zijn, gadver..''

Tja als je botten zo uitsteken omdat je zo mager bent dan lijken die heupen al snel heel dik Koe En botten zitten er nou eenmaal die worden er niet dunner op als je niets eet....

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 14:41

Emmaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 18:48

Voor die mensen is het een leefstijl. Ik kan niet zeggen dat ik het een geweldige leefstijl vind maargoed. :/

Die site's, ik vind niet dat je kunt zeggen dat het achterlijk is.
Als die meisjes zo dun zijn.. Ze kunnen het niet met iemand anders bespreken of ze worden voor 'gek' uitgemaakt, zoals je in dit topic wel ziet.
Op die site's steunen ze elkaar, omdat ze elkaar snappen, ze begrijpen elkaar, dat is iets wat wij nooit zullen kunnen waarschijnlijk.
Snappen wat er bij hun in hun hoofd omgaat.

Dit is absoluut niet aanvallend bedoelt, maar ik vind dat je eerst is wat dieper moet graven voordat je conclusies gaat trekken dat het 'belachelijk' is.