nagelbijten?/duimen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

paasei_

Re: nagelbijten?/duimen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 13:09

fallenangel3 schreef:
xDramaQueen schreef:
ik ben 18, mn broer is net 23 en duimt ook alleen die "hangt" hem er meestal in.

Ik ben 20 Boos!.... vind het op zich niet zo erg het is alleen vervelend dat mijn tanden er niet zo goed tegen kunnen Tong uitsteken. Ik kan trouwens wel in slaap vallen zonder, maar het is gewoon een kalmeringsmiddel!

Ik heb trouwens ook een soort van therapie gevolgd toen ik jonger was, kreeg beloningen als ik niet duimde (baby born pop... door mijn ouders te belazeren heb ik hem alsnog gehad!) en ik heb dat bytex spul gebruikt maar daar kun je gewoon doorheen zuigen hoor.. is zo weg die vieze smaak.

Ik heb zelfs tot groep 7 in de klas geduimt toen begon ik me te schamen en sindsdien is het mijn grote geheim en doe ik het alleen in het bijzijn van mijn ouders (en broer...).

dat is wel heeel oud

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 13:11

marielle_p schreef:
xDramaQueen schreef:
ik ben 18, mn broer is net 23 en duimt ook alleen die "hangt" hem er meestal in.

Ik ben 20 Boos!.... vind het op zich niet zo erg het is alleen vervelend dat mijn tanden er niet zo goed tegen kunnen Tong uitsteken. Ik kan trouwens wel in slaap vallen zonder, maar het is gewoon een kalmeringsmiddel!

Ik heb trouwens ook een soort van therapie gevolgd toen ik jonger was, kreeg beloningen als ik niet duimde (baby born pop... door mijn ouders te belazeren heb ik hem alsnog gehad!) en ik heb dat bytex spul gebruikt maar daar kun je gewoon doorheen zuigen hoor.. is zo weg die vieze smaak.

Ik heb zelfs tot groep 7 in de klas geduimt toen begon ik me te schamen en sindsdien is het mijn grote geheim en doe ik het alleen in het bijzijn van mijn ouders (en broer...).

dat is wel heeel oud[/quote]

En dan is zo een opmerking ook heel fijn om te horen!

Ik ben er niet trots op of zo.. schaam me er ook voor... heb ook getwijfeld of ik het hier wel zal plaatsen... bij zo een opmerking krijg ik dan de neiging om mijn berichtje weer weg te halen!

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 01:03

@marielle-p jaa t klinkt ook erg simpel weet uik maar t ging wel zo hihi

Fallenangel denk niet dat t zo rot bedoeld is hoor Lachen

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 01:04

xDramaQueen schreef:
ik ben al jaren een duimelotje !

ik ook Bloos nog steeds, en eigenlijk ook geen behoefte om het af te leren. Clown

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 08:25

Ik moet dus stoppen vanwege medische redneen (oren) en ozich gaat dat wel. Ben nu twee weken bezig, en iig zjin de binnenkant van mijn mond helemaal heel (of iig vrijwel heel). Nagels laat ik opzich ook een stuk meer met rust.

Ik mag van mezelf overigens nog wel pulleken. Naast bijten doe ik dat namelijk ook, velletjes naast mijn nagels los trekken, pulleken etc. Het is nog net een te grote stap om gelijk met ALLES proberen te stoppen. Dat gaat niet lukken Tong uitsteken

_Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 09:41

Ik bijt echt al jaren m'n nagels! Geen idee hoe lang al. Nagelbijten / Gniffelen
Maar nu zijn ze LANG!!!
Geen school = geen stress = Nagels hebben! Haha!

paasei_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 11:07

_Ilse schreef:
Ik bijt echt al jaren m'n nagels! Geen idee hoe lang al. Nagelbijten / Gniffelen
Maar nu zijn ze LANG!!!
Geen school = geen stress = Nagels hebben! Haha!

haha Haha!

Fieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 18:38

Ik ben net gestopt met nagelbijten! in de vakantie begonnen ze ineens hard te groeien, door de zon, het water enzo. toen ben ik ze knalrood gaan lakken en toen beet k ze niet meer. Elke dag het er weer afhalen, helemaal schoonmaken en weer lakken. Ik ging er gewoon zó goed voor zorgen dat ik het zonde vond om ze af te bijten. Nu zijn ze al aardig lang, en ik ben er heeeel trots op Lachen maar toen brak er een, en ik had geen schaar bij de hand dus beet ik hem af, vond het helemaal niet meer lekker. Dus volgensmij kan ik officeel zeggen dat ik gestopt ben Lachen !

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 21:13

fallenangel3 schreef:
marielle_p schreef:

dat is wel heeel oud

En dan is zo een opmerking ook heel fijn om te horen!

Ik ben er niet trots op of zo.. schaam me er ook voor... heb ook getwijfeld of ik het hier wel zal plaatsen... bij zo een opmerking krijg ik dan de neiging om mijn berichtje weer weg te halen!

negeren, zo reageert ze bij iedereen, goezo, knap, en als je doorgaat is t gelukkig doe je t niet in bijzijn van andere want dat zou volgens haar slecht voor je "status" zijn
Meis 20 is niet oud, al ben ik 30 zuig ik nog op mn duim, zelfs in mn kist zal ik op mn duim zuigen, je hoeft je er echt niet voor te schamen, ik heb ook eens een topic geopend, daar kwamen gelukkig fatsoenlijke reacties in. Ik heb me ook wel eens geschaamd dat ik bij een vriendin sliep en dan twijfelde stel je voor dat ze t zal zien... uiteindelijk had en HEB ik er lak aan, duimen en nagelbijten is een verslaving, net als roken alleen kost het geen geld en is er niets slechts aan (ja okee je tandjes) wat is er nou fijner als heeerlijk tot rust komen met je duim? Niets toch? niets om je voor te schamen dus Haha!

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 21:17

Ik bijt ook nagels. Ga toevallig morgen weer acrylnagels laten zetten, dan bijt ik niet, ik hoop dat als ik die heel lang heb dat ik er dan aan wen om niet te bijten. Heb wel eerder acrylnagels gehad, maar die waren dankzij een brommerongeluk binnen een week kapot, en daarna was ik niet in staat nieuwe te laten zetten. Maar morgen weer dus, en ik hoop dat deze poging echt lukt!

Rooos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 22:37

ik zuig al jaren duim, maar kom er niet vanaf Bloos

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 08:50

Ik bijt ook nagels, en ik word er echt schijtziek van!
Bytex bijt ik gewoon doorheen, ik probeer er wel van afteblijven en dat lukt me dan ook wel als ik er bewust aan denk, maar het is gewoon een gewoonte geworden dus ik heb het niet eens door als ik nagels aan het bijten ben Vork

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 08:51

Ik duim ook al 22 jaar Clown Was niet van plan om ooit te stoppen, want ik word er gewoon rustig van door het stofje wat vrij komt in mijn hersenen.

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 08:56

Ik heb ze zojuist donker gelakt, even kijken of het helpt als ik een felle kleur zie, hoop dat het me dan herrinert dat ik er niet aan mag zitten Vork

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 12:53

Ik heb nu dus acrylnagels, (mooohoooooi) heb helemaal geen moeite om er af te blijven, ziet er zo mooi uit, en het is keihard dus daar kom ik echt niet aan Knipoog

_Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 13:17

Hoeveer ben je daaraan kwijtgeweest? Lachen

Valeriej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 11:38

Hier nog iemand die vroeger duimde! Ik ben ermee gestopt omdat als ik stopte; ik van mijn ouders een schommel kreeg! Haha!
Nagelbijten doe ik ook wel af en toe, maar ik probeer te stoppen!

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 12:28

_Ilse schreef:
Hoeveer ben je daaraan kwijtgeweest? Lachen

€58, en daar zit dan nog een nabehandeling bij in. En de volgende nabehandelingen zijn niet zo heel prijzig. Dus vond het opzich meevallen.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 12:41

ff offtopic maar wat betaal jij veeeel voor je acrylnagels Bloos! !!
Ik laat het op de zwarte beurs doen bij 2 chinese dames die ook een eigenshop hebben verzorging en de hele mikmak 30 euro Ja

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 12:37

Klopt het is inderdaad duurder als op de zwarte markt, daar heb ik het ook eens laten doen. Beviel mij zelf helemaal niet. Vooral als ik nu het verschil in werkwijze enzo zie, heb ik dit liever, dan maar wat meer betalen. Maar misschien heb ik toen ook wel juist een minder goede shop getroffen.

_Nikki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 21:27

ik bijt ook nagels, als ik bijvoorbeeld zenuwachtig ben Ja
en heb tot me tiende geduimt als ik zou stoppen zou ik een televisie krijgen

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 12:47

Ik heb zelfs tot groep 7 in de klas geduimt toen begon ik me te schamen en sindsdien is het mijn grote geheim en doe ik het alleen in het bijzijn van mijn ouders (en broer...).[/quote]

dat is wel heeel oud[/quote]

Joh doe toch niet zo, ik heb het ook maar boeit mij wat er zijn belangrijkere dingen ind e wereld.

Boetiekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 22:10

Bytex lijkt me toch de beste oplossing. Als het uitwerkt en je plotseling merkt dat je weer eens met je mond aan je handen zit gewoon weer erop smeren. Als ik mensen om mij heen zo hoor, was de beste oplossing toch bytex. Je kunt je nagels en duim er zo door verpesten dat je waarschijnlijk toch spijt zult krijgen. En het hoeft niet vanzelf over te gaan, ik ken een aantal mensen die op oudere leeftijd nog aan hun nagels zitten maar het lijkt me niet bepaald leuk voor je als je op je 40e (ik noem maar wat) nog met de duim in de mond zit. Groetjes

Edit: Na het opdoen van een mooi nagelakje lijkt het me niet dat je nog aan je nagels wilt zitten om ook de nagelak te verpesten. (Al is het toch een soort van gewoonte.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 15:41

Ik heb mijn hele leven nagels gebeten, tot stompjes toe. En nu heb ik prachtige lange nagels. Ik was ineens van de 1 op de andere genezen!

_mbvd_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 22:43

ik duim niet maar wel nagelbijten Boos!
ik ben nu ook met bu tex bezig,
phoeh dat is zo vies. maar anders blijf ik het
straks heel mijn leven doen,,
je moet er wat voor overhebben Tong uitsteken

en ook al heb ik nagellak op dan doe ik het nog.
maat bytax helpt wel Haha!