Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
nielsd schreef:Goed nieuws voor de glutenpatienten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Er is een enzym gevonden die gluten afbreekt voordat ze in de darm komen. Dat wil zeggen dat je weer gluten kan eten met dan enzym. Ze willen het dit jaar nog op mensen testen, en als dat goed is dan is er over 5 jaar een medicijn tegen coeliakie!
gr niels
btw: Alles is te bekijken bij uitzendinggemist.nl en dan noorderlicht (oid)
wennie schreef:Ik ben net begonnen met een gluten dieet na 8 weken GV gegeten te hebben als voorbereiding op mijn bioptie.
Ik voel me echt hondsberroerd. Zaterdag extreem veel pijn gehad en kun constant een zeurende pijn, misselijk en erg moe. Maar het is voor een goed doel....
Annemiek80 schreef:Verwen jezelf maar lekker met alle dingen die je niet meer mocht eten, en misschien over een tijdje niet meer mag eten
Citaat:
- Code
Ik heb begrepen dat coeliakie op zich vrij lastig vast te stellen is. Kunnen jullie aangeven wat er bij jullie allemaal gedaan is? Bloedonderzoek en darmonderzoek ken ik. Zijn hier ook mensen waarbij de ziekte niet echt is vastgesteld, maar die wel glutenvrij eten en zich hierdoor beter voelen?