Kan iemand mij aub helpen, tekenbeet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nessah

Re: Kan iemand mij aub helpen, tekenbeet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 12:50

dazenbeet;
Afbeelding
Afbeelding

Tekenbeet; ( Lyme)
Afbeelding
Afbeelding

De lichte "kringen" bij de tekenbeet heeft de ts ook.. Daarom dacht ik gelijk aan Lyme.
Bij een dazen beet kunnen ook kringen zijn maar deze zijn juist donkerder..

Ik heb het even opgezocht op internet.

# edit; op de kleine foto van de ts op pagina 1, is erg duidelijk te zien dat het gaat om een lichte kring.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 12:56

Anya schreef:
Paniek is iets anders als het advies van een sukkel van een arts opvolgen Barmat. Ik en net even teveel Lyme patienten (waaronder ikzelf) die netjes naar hun arts hebben geluisterd en nu invalide zijn. Als ik dat iemand kan besparen....

Dat snap ik Anya en natuurlijk wens ik dat niemand toe... vind het ook heel erg voor je dat het jou wel overkomen is Ach gut

Alleen probeer ik de zaken iets te nuanceren.... het kán ook heel goed iets anders zijn, een daas bijvoorbeeld Lachen Kijk maar naar mij, bij wespensteken idem dito, krijg ik ook van die plekken!

Wat niet wil zeggen dat antibioticum geen goed plan is - ik krijg ook iedere keer doxicycline, werkt prima Ja

Maar je moet oppassen om via de pc conclusies te gaan trekken, dat is het enige dat ik wil zeggen.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 13:00

Barmat, ik ben zelf allergisch voor wespen.. Mijn hele been wordt dik als ik gestoken ben en heb medicijnen op zak.. Ik krijg hele grote plekken.. Máár de ts heeft van die witte kringen in der plekken.. Die wijzen gewoon op een tekenbeet..

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 13:01

Nessah... ik probeer dus uit te leggen dat ik die witte kringen OOK krijg, zowel bij wespen als bij dazensteken Lachen

doemaarwat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 13:02

ja ik snap jullie ook allemaal !!

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 13:02

Ik hoop dat het allemaal meevalt... Maar ik wilde zeggen dat de ene dokter de ander niet is.... Als je het zelf niet helemaal vertrouwd ga je gewoon naar je eigen huisarts... Ze kunnen op de eerste hulp van een ziekenhuis wel wat zeggen maar je eigen huisarts kent je het beste... En je kan er beter meerdere artsen naar laten kijken dan 1... of het nu een dazenbeet of zoiets is of wat anders...neem altijd het zekere voor het onzekere...

Sterkte....

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 13:03

@Barmat; even pb Lachen

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 13:14

Ik denk dus ook dat het een teek is, en niet gewoon een teek maar dus één met Lyme, die kringen krijg je alleen door infectie met Lyme. Ik vind het onbegrijpelijk dat daar in Nederland zo lichtjes over gedaan wordt: Lyme is geen onschuldig aandoeninkje. Je kan in een rolstoel terecht komen, het is zeer pijnlijk, je kan er blind van worden. en als het één keer in je systeem zit is er niets meer aan te doen! Je mag blij zijn dat je tenminste de symptomen ziet, dat is niet altijd zo. ik vind het schandelijk dat je dokter het niet serieus neemt; als het Lyme is kan je nu nog genezen worden. Mijn moeder had precies hetzelfde: duidelijke Lyme-uitslag, en de dokter wilde er niets aan doen. Ik ben met haar terug gegaan en heb er op moeten stáán dat ze een antibiotica kuur kreeg.
In Duitsland had je direkt een kuur gekregen. Op de duitse tv zie je ook ieder jaar hele goede documentaires met goede foto's van de typische uitslagvormen.
Een teek kan je gewoon buiten oplopen, ook in de tuin. Soms lopen ze wel een paar uur over je lichaam voor ze een plek vinden die ze aanstaat.
In Duitsland doen ze ieder jaar uitgebreid onderzoek, en 2/3 van de teken is geïnfecteerd met Lyme. Dat betekend dus zo'n beetje alle volwassen teken.
Ik kan je alleen maar aanraden naar een dokter met verstand van zaken te gaan, of naar Duitsland, want daar wordt je wel serieus genomen. Ik wil niet paniek zaaien, maar als het Lyme is, dan ben je met een goede kuur nu gered.

X__Hardc0re_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 13:18

Ben het helemaal eens met Aafke_

Als ik jou was zou ik gewoon langs de huisartsen post gaan bij het ziekenhuis.
Bedenk wel dat je de ziekte van lijme op kan lopen na 24 uur en als je hier mee wakker ben geworden zal ik als ik jou was maar gaan na denken hoelang hij er al zit.
Tenzij je de rest van je leven ziek zwak en moe op je bed wilt zitten....

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 13:49

aafke niet alleen de volwassen teken zijn besmet ook een klein percentage nymfe teken

eingelijk alle teken die bloed hebben gezogen van een besmet dier of mens

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 14:07

Ik bedoelde dus ook: je kan ervanuit gaan dat bijn alle teken die al gezogen hebben geïnfecteerd is.
Juist daarom begrijp ik de lakse houding van de nederlandse gezonheidszorg niet.
Als je de teek binnen 24 uur verwijdert (bv als 'ie nog heel klein zwart puntje is) dan is de kans dat je besmet is minimaal.
Bij een oudere teek weet je het niet. Sommige mensen krijgen een paar weken later een soort griepje, sommige mensen krijgen een rode vlek die later een kring wordt, maar je kan ook helemaal geen symptomen.
Als je nu een verdachte vlek hebt zoals we hier zien, dan lijkt me dat een geldige reden om eens heel goed onderzoek te doen.
Het is geen licht aandoeninkje! het is bijna zoiets als Aids, behalve dat je er in dít stadium genezen kan worden.
Dus hoe stom en onverantwoordelijk is het van een achterlijke dokter om je weer naar huis te sturen?

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 14:15

Aafke_ schreef:
Ik bedoelde dus ook: je kan ervanuit gaan dat bijn alle teken die al gezogen hebben geïnfecteerd is.
Juist daarom begrijp ik de lakse houding van de nederlandse gezonheidszorg niet.
Als je de teek binnen 24 uur verwijdert (bv als 'ie nog heel klein zwart puntje is) dan is de kans dat je besmet is minimaal.
Bij een oudere teek weet je het niet. Sommige mensen krijgen een paar weken later een soort griepje, sommige mensen krijgen een rode vlek die later een kring wordt, maar je kan ook helemaal geen symptomen.
Als je nu een verdachte vlek hebt zoals we hier zien, dan lijkt me dat een geldige reden om eens heel goed onderzoek te doen.
Het is geen licht aandoeninkje! het is bijna zoiets als Aids, behalve dat je er in dít stadium genezen kan worden.
Dus hoe stom en onverantwoordelijk is het van een achterlijke dokter om je weer naar huis te sturen?

dit vind ik persoonlijk een heel erg goedde vergelijking
ook word lyme net zo onderschat als aids toen

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 14:36

20 jaar geleden stonden er al waarschuwingen en informatie in ''de nederlandse Jager''. Al 10 jaar lang zie ik goede en duidelijke informatie op de duitse tv. Alleen in Nederland wordt er zo ontkennend over gedaan. Dat de teken in één gebied meer geïnfecteerd zijn als in een ander gebied is volkomen achterhaalt! Je kan ervanuitgaan dat àlle teken besmet zijn.
Ik heb al teken gehad omdat ik op mijn paard (en met lange mouwen) gewoon onder Groningen een buitenritje gemaakt heb.

Ik ben ook allergisch voor insectensteken: bij dazen krijg ik enorme rode plekken, maar met een dikke zwarte prikplek in het midden. ik heb zo'n last van een teekenbeet dat ik ze al voel terwijl ze bijna niet te zien zijn, zo klein.
En drie weken een dikke rode plek. Omdat ik ze zo vroeg heb, soms nog niet eens echt gebeten, maak ik me daar geen zorgen over. Nu ik erover nadenk misschien had ik dat wel moeten doen. Maar alle insecten laten die plekken achter bij mij.
En een Daas merk ik wel: alsof er een hete naald in mij gestoken wordt!
Maar ik heb al vaak gezien dat heel veel mensen een teek helemaal niet opmerken. ook niet als hij al dik is. Dus kennelijk kan dat. Bij mijn moeder lag de teek volgezogen in bed! (eeek!) en een paar dagen later kreeg ze die Lyme-vlek.

Doemaarwat, wees heel dankbaar dat je die plek hebt, en maak er gebruik van. Het feit dat hij nu wegtrekt heeft NIETS te maken met genezing, de bacteriën staan helemaal los van die plek. Zij blijven zich vermenigvuldigen en je weefsels aantasten. Een bloedonderzoek is aleen voor mensen die zó ver aangetast zijn dat het lichaam anti-stoffen heeft aangemaakt (nutteloos, het lichaam kan er niets meer aan doen)
Dan is het ook te laat voor echte genezing.
Passend bij de lakse houding van de Nederlandse gezondheidsdienst, zijn de bloedonderzoeken hier ook niet sluitend.

Ik kan je alleen aanraden actie te ondernemen.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 14:46

rommulus schreef:
doemaarwat moeder al thuis ????
gaat ze ook actie ondernemen ????

nog geen andwoord op mijn vraag eingelijk

ik hoop dat je nu bij je eigen huisarts bent vlink aan het stennis schoppen bent

doemaarwat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 15:19

ooh sorry ik zag het niet maar morgen kan ik niet naar de dokter omdat ik moet werken voor men zus want die heeft gebroken arm en smiddags heeft hij geen dienst maar ik ga zowiso woensdag heen dan is men moeder vrij van het werk en ja ze is al thuis hoor:P

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 15:23

doemaarwat schreef:
ooh sorry ik zag het niet maar morgen kan ik niet naar de dokter omdat ik moet werken voor men zus want die heeft gebroken arm en smiddags heeft hij geen dienst maar ik ga zowiso woensdag heen dan is men moeder vrij van het werk en ja ze is al thuis hoor:P

toch een vraag Clown

is jouw moeder dan niet bang voor deze ziekte?

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 15:33

dan ben je ook niet echt snugger bezig
ik weet niet of je nu snapt wat lyme in houd of niet
je gaat er veels te laks mee om ook je moeder

je weet dat als het borrelia is dat je verlamd kan worden he

maar goed een gewaarchuwd mens telt voor 2 mies ik hoop dat het geen lyme is en dat je er goed vanaf komt zo niet dan lezen we het vanzelf wel

wereldhummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 15:51

Meid, ik zou echt meteen weer naar de dokter/ ziekenhuis gaan.
Ook al zeggen hun 2 dagen wachten, ik zou meteen gaan.
Je wilt niet weten wat voor een nare ziekte het is, nu kun je er misschien nog met een goede kuut vanaf komen.

Ik heb nu zelf de ziekte van Lyme,
en heb dit weekend weer veel in het ziekenhuis gelegen, omdat ik uitval heb gehad van mijn benen ( voor de tweede keer al)
Daarbij zag ik dubbel, was duizelig, hoofdpijn misselijk en ga nog maar even door.
Ik loop hele dagen met pijn, ondanks de medicijnen die ik heb. ( en die steeds zwaarder worde, en veranderen)
Ben moe, veel pijn in mijn spieren, en heb nergens kracht voor.
Ben inmiddels ook al 9 kilo afgevallen, gewoonweg omdat ik vaak ook moet overgeven.
Heb ook totaal geen eetlust meer,

Vorig jaar ben ik ook door zo een teek gebeten, en toen is het ook verholpen met een goede kuur.

Ik denk dat het verstandig is om actie te gaan ondernemen en wat te gaan oden met de info die je krijgt.
Voordat het straks wel 'te laat'' is.

bevertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 16:24

Ik word momenteel ook verdacht op lyme.. Ik loop al maanden met een plek rond, die steeds groter is geworden. Bloedonderzoek gedaan, kwam niets uit. Nu toch antibiotica gekregen.. maar heb niet het idee dat het aanslaat. Ik voel me zwaar beroerd. Ben altijd moe en heb het ook erg benauwd. Nog even een paar dagen afwachten en hopen dat ik normaal word Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 16:47

Ik ga steeds meer het gevoel krijgen TS zorg dat je niet te laat bent, zorg dat je een antibioticakuur krijgt, al is het maar uit voorzorg. Wordt er naar van.

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 17:05

Ts,je bent echt de onheil op jezelf aan het afroepen.
En je moeder?
Die is in mijn ogen net zo slecht bezig zowel nog niet slechter.
Dit is puur gemak en laksheid en dat kan je duur komen te staan.
En welke moeder gaat nou 2 dagen afwachten als er toch duidelijk word gezegd dat dit foute boel is.
Is er geen dokterspost of eerste hulp bij jullie in de buurt,deze is namelijk ook savonds open Knipoog
Liever 1 keer teveel bij de dokter of eerste hulp als te laat.
Maar je je moet maar kijken wat je doet,maar svp later geen topic openen dat je de ziekte van lyme hebt,en je je zelf zo ziek voelt.
Dit is een kwestie van er had nog kunnen worden ingegrepen.
Anya en andere hebben minder geluk gehad en moeten daarmee leren leven.
En ze proberen ondanks hun ellende jou nog op tijd te waarschuwen en voor te lichten............

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 17:49

Meetje22 schreef:
En je moeder?
En welke moeder gaat nou 2 dagen afwachten als er toch duidelijk word gezegd dat dit foute boel is.
Is er geen dokterspost of eerste hulp bij jullie in de buurt,deze is namelijk ook savonds open Knipoog
Maar je je moet maar kijken wat je doet,maar svp later geen topic openen dat je de ziekte van lyme hebt,en je je zelf zo ziek voelt.
En ze proberen ondanks hun ellende jou nog op tijd te waarschuwen en voor te lichten............

mooi en duidelijk gezegt meetje, en dat gezien dat je zelf al problemen genoeg heb, thuis.
denk en waarschuw je ook nog een andere.
Laatst bijgewerkt door loes-freke op 02-07-07 17:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 17:51

Ik heb een pb gehad vanmiddag van de ts en ze gaat morgenochtend naar de dokter.. hier in het topic zegt ze woensdag.. Ik snap het niet helemaal.

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 18:02

loes-freke schreef:
Meetje22 schreef:
En je moeder?

mooi en duidelijk gezegt meetje, en dat gezien dat je zelf al problemen genoeg heb, thuis.
denk en waarschuw je ook nog een andere.

Juist omdat ik weet dat snel ingrijpen problemen kan voorkomen of zelfs levens kan redden timmer ik er in dat bericht op dat ze hulp moeten inroepen of op zn minst een antibiotica kuur.
Blijkbaar vinden ze het leven en de lichamelijke gesteldheid van de TS minder belangrijk als wij Knipoog

En Nessah,ik zou het niet weten.
Misschien een rustig houdertje Knipoog

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 18:03

echt ongeloofelijk.
Ik begrijp niet dat er zo traag gereageert mpet worden. iemand met een gebroken arm zet je 2 uur voor de tv met een leuke film en dan kan jij naar de dokter.
Of gaat je zus de jaren dat jij in een rolstoel zit voor jou zorgen?