Mensen met lang haar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lante

Re: Mensen met lang haar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 15:26

Ik gebruik head en shoulders omdat ik een extreem droge hoofdhuid heb en anders allemaal schilfers krijg. Ik masseer het in en spoel het meteen met lauw water uit. Daarna créme spoeling erin, wat ik wel even in laat werken, ik zorg ervoor dat de creme spoeling niet in contact komt met mijn hoofdhuid. Daarna uitspoelen en voorzichtig inwikkelen in een handoek. Na een 10 minuten de handoek eruit en even 'headbangen', daarna vlecht ik het losjes in en doe ik er een zacht bandje omheen. Mijn haar ziet er mooi lang en glanzend uit. Lachen

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 15:33

Mijn haar is 87 cm lang en komt vlak boven mijn kont.

Ik was mijn haar elke dag met een cremespoeling. NIET met shampoo, dat droogt alleen maar uit. Dat vind ik niks. En ik gebruik alleen maar natuurlijke producten. Als mijn haar echt baggervet is dan spoel ik het uit met appelazijn.

Mijn favo haarproducten zijn die van neobio en de tuinen.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 15:42

Sannuh valt wel mee hoor het product werkt alleen wel dieper als andere. Alleen de laatste die je opnoemt zie ik er niet in zitten de rest idd wel.

waarom wil je dat er niet in hebben als ik vragen mag? mag ook via pm

het fijne van dit product is wel dat het hypoallegeen is en bijna niemand er allergisch voor is. Dat zie je tegen woordig ook steeds meer.

ik zelf heb daar gelukkig geen last van gebruikte voorheen vanalles om uit te proberen Haha! john frida was ik nog het meest tevrede over voor ik dit ging gebruiken vooral de anti frizz was ideaal met mijn pluis haar. Alleen werd mn haar daar weer een beetje vettig van dat heb ik hier weer niet mee. En kliss kurr vond ik altijd heerlijk ruiken. Maar geurtjes heb ik ook veel mee. Ik gebruikte ook kokoswax voor de geur terwijl dat helemaal niet zo goed is voor je haar. Cool

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 16:17

Ik was mijn haar 2 tot 3 keer in de week met Guhl (mango, voor gewoon haar) geen creme spoeling of conditioner of whaterver.
Na het wassen gaat er een beetje spul in dat ik via de kapper heb (op handdoekdroog haar zoals ze dat zo mooi zeggen),en that's it.
Ik laat het gewoon aan de lucht drogen, ik fohn niet.
Geen maskers niks, en het ziet er prima uit.
Ik heb altijd het idee dat hoe meer troep er in gesmeert wordt hoe slechter je haar op de lange termijn wordt.

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 17:12

heeft een van jullie tips om in lang haar te doen (dus tot op je kont)
want ik kom niet verder dan:
de voorste plukken naar achter gebonden, een staart en die half door halen (zodat je een soort van knot hebt), haar in een lage staart en dan met een knip omhoog zetten (een wrong heet dat geloof ik) en mijn haar los met wat mousse erin..

hebben jullie nog tips?

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 17:18

Ik heb zo'n idioot grote clip die ik op m'n achterhoofd zette. Staart helemaal ronddraaien, omhoogkrulen en vastzetten Ja
En een vlecht. Lachen

Kyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 17:53

O ja, nog vergeten melden, ik heb nu ook hair screws gekocht in het kruidvat om mijn haar vast te maken, en weg hoofdpijn!
prachtige uitvinding!

Kyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 18:02

Kyle schreef:
O ja, nog vergeten melden, ik heb nu ook hair scroos gekocht in het kruidvat om mijn haar vast te maken, en weg hoofdpijn!
prachtige uitvinding!

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 18:04

Kyle schreef:
O ja, nog vergeten melden, ik heb nu ook hair screws gekocht in het kruidvat om mijn haar vast te maken, en weg hoofdpijn!
prachtige uitvinding!

maar dat werkt toch alleen bij krullend haar, of blijft het ook zitten als je steil haar hebt? ik heb namelijk altijd dat clips/klemmen eruit glijden, omdat er geen slag/krul is voor houvast. Huilen

Kyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 18:09

Oeps dqqr ging iets mis met het editten.

die blijven ook erg goed zitten bij steil haar, zelfs als het erg glad en zacht is, bij mij toch. het is zo´n beetje het systeem van een kurkentrekker, dat zich in je haar pint zonder het te beschadigen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 18:55

Bij mij zit m'n haar op m'n BH-handje, althans het zit in laagjes, dus de langste laag komt daar nog iets over.

Ik was het iedere dag met Shampoo en Crèmespoeling, gewoon die in de douche staat; dus dat varieert van
Garnier Fructis tot Schwarzkopf. Ik kam het na het douchen gewoon door, doe daar ook geen moeite voor
ofzo (rag er gewoon doorheen Sigaar ) & laat het opdrogen, fohn verder nooit.
En morgens kam ik het gewoon door, doe er niks in, maak het niet nat; noppesnada.
& de kapper zie ik eens in het jaar.

Ik zorg erg goed voor m'n lange haar dus. Haha!

Afbeelding

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 19:59

Ik heb ook lang haar, ongeveer net zolang als degene hier boven mij.

Ik was het met gewone shampoo en conditioner (weet zo niet uit m'n hoofd welke, niets speciaals).
Ik kan er van alles mee doen, alleen ik heb het altijd los. Lachen

Kort haar zou mij ook niet staan.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 10:53

Sharmila schreef:
Ik was mijn haar elke dag met een cremespoeling. NIET met shampoo, dat droogt alleen maar uit. Dat vind ik niks.

Ik was mijn haar juist nooit met cremespoeling, dat vind ik echt dikke troep. Maar wel leuk om te lezen dat iedereen d'r lange haar op een andere manier onderhoudt. Lachen

@ Rommulus; Whaa, jaa idd, na het uitgaan! Kaugom & andere vieze dingen, echt goor!

Sannuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 11:32

Breitling schreef:
Sannuh valt wel mee hoor het product werkt alleen wel dieper als andere. Alleen de laatste die je opnoemt zie ik er niet in zitten de rest idd wel.

waarom wil je dat er niet in hebben als ik vragen mag? mag ook via pm

Ik ben er op zich niet tegen, het zit nu ook in de meeste shampoo's die ik gebruik, maar het is wel vrij agressief (chemisch) voor je haar, daarom dat veel mensen hun haar ook alleen met cremespoeling wassen, maar dat kan mijn haar weer niet zo goed hebben, wordt het slap en vet van, vandaar dat ik graag een shampoo zou willen zonder sodium laureth sulfate, sodium lauryl sulfate, ammonium lauryl sulfate enz., dus echt helemaal op natuurlijke basis die heel mild is voor je haar.
Verder geloof ik wel dat nioxin een goed product is hoor, voor zover ik dat kan beoordelen. Misschien probeer ik het wel eens uit. Verzend je je produkten ook?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 14:53

ik pm je wel even kan ik je gelijk wat meer vertellen

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 14:58

tip voor een leuk lang haar kapsel!! Komt ie hoor!

Pak een paar ouwe tennissokken van vriendlief op papalief.... Knip de tenen eruit en draai ze in tot je een soort van donutje hebt.
Maak een staart in je haar en doe de donut eroverheen. Sla je haar er gelijkmatig overheen zodat overal evenveel haar over de donut heen valt. Maak het haar dat om de donut zit vast met een elastiekje.
Maar van het haar wat overblijft een vlechtje en wikkel dat om de donut heen. Doe daar dan weer een elastiek of touwtje omheen. Prik er leuke versiersels in of een mooie bloem. En je bent klaar voor een gala avond!

Shylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 15:05

Mijn haar komt ook voorbij mijn bh-bandje, het is echt heeeeel erg steil, er zit geen enkel krulletje of wat dan ook in. Ik was het om de dag, soms om de 2 dagen. Ik gebruik shampoo en cremespoeling (anders ben ik 3 dagen bezig met uitkammen Tong uitsteken ) Ik heb meestal een staart in, of zo'n staartje bovenop en dan de rest eronder los (hoe heet dat, een franse staart? Nors opkijken "legolas coupe" maar dan zonder vlechten, al heb ik dat soms ook wel eens in Lachen ) Ik heb het ook wel los, maar in de zomer is dat verschrikkelijk warm, want het is best wel dik. Koe

Ik ben heel blij met mijn haar! Haha!

Paulientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 15:54

Ik ben gezegend met lang, dik, krullend haar. En ik zeg vaak dat ik het niet verdien, aangezien ik veel vriendinnen heb met dun en dof haar die er vanalles aan proberen te doen om het langer te krijgen en ik eigenlijk vrij nonchanlant met mijn haar omga.
Ik was het met welke shampoo er ook is en dat doe ik max 3 keer per week. Dit aangezien ik mijn haar alleen kan borstelen als het nat is ivm krullen en ik dat niet te vaak wil doen. Ik gebruik wel cremespoeling, maar alleen tegen de ergste pluis, niet omdat ik er anders niet doorkom.
Ga zo eens per jaar naar de kapper, al ben ik voor de laatste keer 2 jaar niet geweest. Kapsters zijn altijd erg te spreken over de conditie van mijn haar.
Ik ben van mening dat haar het beste groeit en mooi blijft door een zo min mogelijk troep in te smeren en er zo min mogelijk aan te komen.
Het is wel in flink wat lagen geknipt ivm zwaarte en de bovenste plukken (die ook enorm krullen) zijn wel iets droger en af en toe doe ik daar iets extra verzorgends in wat ik dan zelf maak met ei of bier.

Ik gooi er alleen wat mousse of creme in als ik het los ga dragen en bijv uit ga. Tijdens het uitgaan is het in een vochtige omgeving en dan neigen krullen toch al snel naar het kroes toe.
Maar verder niks dus.

Zit de laatste tijd wel enorm te twijfelen of ik het niet weer eens flink ga afknippen. Ben het breken van elastiekjes door het zware haar nogal zat.

Luuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 16:06

Niet te kort knippen.. Daar krijg je altijd spijt van Knipoog

Paulientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 16:43

Luuz schreef:
Niet te kort knippen.. Daar krijg je altijd spijt van Knipoog

Nou het komt sowieso niet boven mijn schouders. Ik vind kort haar en krullen altijd vrij tuttig staan. Plus dat je er dan helemaal niks meer mee kan.
Ik zat meer te denken aan een lengte tot halverwege mijn schouderbladen ofzo. Het is binnen een jaar toch weer zo lang.

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 16:59

*doet haar los om te kijken hoe lang het is* jep ik mag meedoen! Net over bh!

Moet eerlijk zeggen dat ik er niet veel speciaals aan doe. Shampoo die met de weeklijkse boodschappen meekomt, geen conditioners, spoelingen of wat dan ook.

sta ook zelden langer dan een minuut voor de spiegel eigenlijk...

ditatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 17:06

Afbeelding
bij mij is het dus zo lang ...

chillaxing

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 15:56

Wow, mooi haar allemaal zeg! Mijn haar komt net boven mijn BH- bandje. Heb er nu permanent in laten zetten omdat het erg futloos+ dood is door verven. Ik had altijd heel erg dik en zwaar haar, maar nu een klein dood bosje. Clown Ga binnenkort mijn haar laten knippen en dan gelijk een stuk eraf zodat het weer een beetje tot leven kan komen. Clown

Dakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 16:17

bij mij is er laatst groot stuk afgegaan, ik had het in laagjes en het ging zo bij mijn bilnaad naar binnen.
ik was bij mijn zus om alleen de puntjes te knippen en toen zei ze al tegen mij waarom doe je het niet weer recht, dan wordt je haar voller van.
ik had dus gezegt dat ik het gewoon weer in een punt van achter wou hebben.

toen ze klaar was zei ze heel droog tegen me: ik heb het recht geknipt dat vind ik veel beter staan, volgende keer knip ik het wel weer in laagjes voor je.

ik schrok echt toen ik zag hoeveel van mijn blonde lokken op de grond lag, toen ik thuis kwam keek mijn moeder mij aan wat er met mijn haar gebeurd was. mijn moeder heeft tegen mijn zus gezegt dat ze er niet zo blij mee was.

maar heb komt bij mij tot mijn middel ongeveer.
ik was het 1 x per week soms 2 keer, ligt er aan hoe vet het is.
mijn zus zegt ook dat het beter is om lang haar niet te veel te wassen.

dit is een foto van iets meer dan een maand geleden, nadat mijn zus het geknipt heeft.
Afbeelding

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 16:31

Afbeelding

Hier was het op zn langst bij mij ( rare overgeposeerde foto maar deze laat de lengte een beetje zien)
het is nu wel iets korter maar nog steeds lang en ik heb het nu lichter, roodbruin met fel rood onderin!

Ik was mijn haar normaal altijd met lush shampoo alleen is die nu al 2 weken op, en voor nieuwe moet ik naar amsterdam..maar ik ga binnenkort wel, mijn haar blijft daar echt mooi bij Lachen
Verder doe ik er zo min mogelijk zooi in, tegenwoordig laat ik het wel in lagen knippen en bijpunten.
Van al die conditioner zooi wordt mijn haar juist slap en vettig..